انتخاب یک مسیر شغلی خوب برای پیگیری این روزها یک کار چالش برانگیز است. به خصوص با ظهور هوش مصنوعی، آینده بسیاری از مشاغل نامشخص است. مطمئن باشید، هنگام دنبال کردن حرفه ای در طراحی UX، لازم نیست نگران این موضوع باشید.

در حالی که بسیاری از مشاغل در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی هستند، طراحی تجربه کاربری (UXD) مسیر شغلی است که برای مدت طولانی قوی خواهد ماند. زیرا، خوب، چه کسی بهتر از انسان در مورد آنچه که انسان می خواهد می داند؟

بنابراین برای پاسخ به این سوال: آیا طراحی UX حرفه خوبی است؟ بله همینطور است!

اگر امسال به عنوان یک طراح UX فکر می کنید، تصمیم عاقلانه ای گرفته اید. در این راهنمای شروع، نکات و ایده‌های مفیدی در مورد اینکه کجا و چگونه سفر خود را شروع کنید به شما ارائه خواهیم کرد.

بیا شروع کنیم.

طراحی UX چیست؟

طراحی ux چیست

طراحی تجربه کاربری یک اصطلاح گسترده است، اما به طور کلی به فرآیند طراحی محصولات یا خدماتی اطلاق می شود که بهترین تجربیات را در اختیار کاربران نهایی قرار می دهد. UXD شامل جنبه‌های زیادی است که با هم ترکیب می‌شوند تا تجربیات یکپارچه را برای کاربران ایجاد کنند.

به عنوان مثال، به آخرین باری فکر کنید که برای سفارش چیزی به آمازون رفتید. یافتن محصول مورد نظر، ثبت سفارش و تحویل آن به خانه چقدر بدون مشکل بود؟ منظور از طراحی UX همین است.

در حالی که طراحی UX تقاضای زیادی در محصولات دیجیتالی مانند برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها دارد، در همه انواع محصولات از جمله محصولات فیزیکی، نام تجاری و حتی کمپین‌های بازاریابی را شامل می‌شود.

چرا طراح UX شویم؟

https://www.youtube.com/watch?v=/3zICP8XADfs

طراحان UX مانند قهرمانان گمنام توسعه محصول هستند. مردم بنیانگذاران و توسعه دهندگان را به خاطر ایجاد محصولات عالی تحسین می کنند، اما این طراحان UX هستند که واقعا به طراحی محصولات برای استفاده انسان کمک می کنند.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا گوشی های هوشمند گردی وجود ندارد؟ یا صابون مثلثی شکل؟ آیا حتی می توانید تصور کنید که وقتی سعی می کنید آن چیزها را در دست بگیرید با چه مشکلی روبرو خواهید شد؟ خوب، می توانید از طراحان UX برای آن تشکر کنید.

این طراحان UX هستند که به بهترین چیز برای کاربران فکر می کنند. آنها تحقیقات و مطالعاتی را انجام می دهند تا بفهمند مردم چگونه از محصولات استفاده می کنند و طرح های مناسبی را ارائه می دهند که بهترین خدمات را به مردم ارائه می دهد.

نیازی به گفتن نیست که شما در شرکت خوبی خواهید بود.

آیا تقاضا برای طراحان UX وجود دارد؟

طراحی UX و UI از جمله این موارد بود 10 مهارت مورد تقاضا طبق گزارش Upwork در سال 2023. و تقاضا برای این مهارت در بازار فریلنسینگ در حال افزایش است. اگر قصد دارید یک طراح UX مستقل شوید، لازم نیست نگران پیدا کردن کنسرت‌ها باشید.

حتی اگر ترجیح می دهید در یک استارتاپ کار کنید، فرصت های زیادی در این صنعت وجود دارد. پلتفرم هایی مانند به خوبی پیدا شده است، کوتاه، و در واقع یافتن مشاغل طراح UX از جمله مشاغل راه دور از شرکت های معتبر و استارتاپ ها را بسیار آسان تر می کند.

تاثیر هوش مصنوعی بر طراحی UX

هوش مصنوعی هرگز آنقدر پیشرفته نخواهد شد که انسان ها را درک کند، زیرا ما موجوداتی در حال تکامل با عادات در حال تغییر هستیم.

منطقی است که در هنگام شروع یک حرفه جدید نگران تأثیر هوش مصنوعی باشیم. ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر جایگزین بسیاری از مشاغل و مشاغل شده‌اند و هیچ کس نمی‌داند که در آینده چه خواهد شد. اما، تا زمانی که انسان ها کنترل جهان را در دست دارند، طراحی UX یک مسیر شغلی خواهد بود که از هوش مصنوعی در امان خواهد بود.

طراحی تجربه کاربری چیزی است که به انسان نیاز دارد. هوش مصنوعی هرگز آنقدر پیشرفته نخواهد شد که انسان ها را درک کند، زیرا ما موجوداتی در حال تکامل با عادات در حال تغییر هستیم. فقط انسان ها می توانند بفهمند که نیازهای ما چیست، چه نوع چیزهایی را در حال حاضر دوست داریم، و چگونه محصولات باید طراحی شوند تا این نیازها را برآورده کنند.

با این حال، می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای آسان‌تر کردن فرآیند تحقیق و ارائه وایرفریم‌ها و مدل‌های بدون تلاش استفاده کنید.

چگونه در طراحی UX شروع کنیم

چگونه uxd را شروع کنیم

اکنون که اصول اولیه را پوشش داده ایم، بیایید ببینیم برای شروع طراحی UX چه کاری باید انجام دهید.

مرحله 1: مهارت ها و الزامات

برای تبدیل شدن به یک طراح UX، به مجموعه‌ای از مهارت‌ها نیاز دارید. خبر خوب این است که یادگیری آنها آسان است و حتی می توانید با کمی یادگیری و تمرین اختصاصی، یک طراح UX خودآموخته شوید.

اینها مهارت هایی هستند که شما نیاز دارید:

  • اصول و مفاهیم طراحی UX را بیاموزید
  • یاد بگیرید که از ابزارهای طراحی UX مانند Adobe XD، Figma و Sketch استفاده کنید
  • یاد بگیرید مانند یک حرفه ای تحقیق کنید، چه آنلاین و چه آفلاین
  • مهارت های ارتباطی خوب نیز برای انجام مصاحبه مهم است
  • یاد بگیرید که از دید کاربر به چیزها نگاه کنید

مرحله 2: ساختن بنیاد

هنگامی که درک اساسی از UXD دارید، باید به دنبال آشنایی با ابزارهای UXD باشید.

ابتدا ببینید آیا طراحی UX برای شما مناسب است یا خیر. ساده ترین راه برای انجام این کار، گذراندن دوره طراحی UX به صورت آنلاین است. سایت هایی مانند edX و کورسرا تعداد زیادی دوره عالی دارید که می توانید دنبال کنید. اصول طراحی UX دوره آموزشی Joe Natoli در مورد Udemy نیز برای مبتدیان عالی است. این دوره در طول فروش به حدود 15 دلار کاهش می یابد و بینش های ارزشمند زیادی را در مورد دنیای UXD ارائه می دهد.

هنگامی که درک اساسی از UXD دارید، باید به دنبال آشنایی با ابزارهای UXD باشید. در حالی که شما باید یاد بگیرید که از همه ابزارهای محبوب UXD استفاده کنید، باید حداقل یک ابزار را برای استفاده در کارهای روزمره تسلط داشته باشید. فیگما یک انتخاب عالی برای مبتدیان است زیرا رایگان و چند پلتفرمی است.

مرحله 3: تمرین کلیدی است

تمرین برای بهتر شدن به عنوان یک طراح UX کلیدی است. در حالی که به یادگیری در مورد UXD ادامه می دهید، این هنر را نیز تمرین کنید. قاب‌های سیمی جالب، رویکردهای منحصربه‌فرد برای طراحی‌های رابط کاربری ایجاد کنید، انجام تحقیقات را بیاموزید، و طرح‌های مفهومی خود را برای محصولات محبوب ارائه دهید.

مرحله 4: ایجاد پورتفولیو

در حالی که هنر خود را تمرین می کنید، فراموش نکنید که بخشی از آن کار را در نمونه کار خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید وب سایت نمونه کارها شخصی خود را برای نمایش کار خود ایجاد کنید، اما به عنوان یک مبتدی، باید از سایت هایی مانند استفاده کنید رفتار و دریبل زدن برای به اشتراک گذاشتن کار خود این کار شما را قابل کشف و حتی جذب مشتریان بالقوه می کند.

5 نکته برای شروع کار در طراحی UX

این نکات ممکن است ساده به نظر برسند، اما برای شروع حرفه ای طراحی UX بسیار مهم هستند.

1. نمونه کارها را انتخاب کنید

با نمونه کارها مانند یک دفتر خاطرات رفتار نکنید. فقط باید بهترین کار شما را شامل شود. هر از گاهی آن را با دقت تنظیم کنید تا بزرگترین پروژه های خود را برجسته کنید و بهترین مشتریان خود را با افتخار به نمایش بگذارید.

2. کار خود را آموزش دهید و به اشتراک بگذارید

همانطور که سنکا فیلسوف بزرگ رومی زمانی گفت: “هنگامی که ما آموزش می دهیم، یاد می گیریم”. محتوایی مانند مقاله ها و ویدیوها ایجاد کنید و آنچه را که یاد می گیرید با دیگران به اشتراک بگذارید. این بهترین راه برای یادگیری و همچنین دریافت بازخورد است.

3. در رویدادها و شبکه شرکت کنید

شبکه برای رشد حرفه طراحی UX شما بسیار مهم است. در هر رویداد و جلسه ای در منطقه خود شرکت کنید و در آن شرکت کنید تا خود را به عنوان یک طراح UX معرفی کنید. همچنین می توانید در وبینارها شرکت کنید و با سایر متخصصان صنعت در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

4. یک مربی یا بت پیدا کنید

داشتن یک مربی، حرفه طراحی UX شما را به طور تصاعدی افزایش می دهد. اما همه این تجملات را ندارند. اگر این امکان پذیر نیست، می توانید یک بت برای دنبال کردن پیدا کنید. تعداد زیادی طراح UX بزرگ وجود دارد که می توانید از آنها یاد بگیرید. آنها را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیدا کنید و محتوای آنها را روزانه مصرف کنید تا در کار خود بهتر شوید.

5. یادگیری را متوقف نکنید

طراحی UX یک صنعت در حال تکامل است. همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود خواهد داشت. وبلاگ ها، مجلات، کتاب ها را بخوانید و کانال های یوتیوب را دنبال کنید تا همیشه در صدر حرفه خود بمانید.

در نتیجه

طراحی UX حرفه ای است که شروع آن آسان است اما تسلط بر آن دشوار است. برای درک واقعی نحوه عملکرد تعاملات انسانی و طراحی تجربیات عالی، یادگیری، تمرین و تحقیق زیادی لازم است.

اما از مشکلات ناامید نشوید، در مسیر خود بمانید و آن موقعیت رویایی را در استارتاپ مورد علاقه خود دنبال کنید. با عزم راسخ، سخت کوشی و کمی شانس، در نهایت به آن خواهید رسید.