بسیاری از شرکت ها گردش کار خود را حول پروژه ها و بخش ها سازماندهی می کنند. به خصوص در شرکت‌های بزرگ، کار اغلب از مکانی به مکان دیگر سفر می‌کند، اغلب بین ایمیل‌ها و پیام‌های Slack گیر می‌کند و اغلب در سفر بی‌پایان خود «تصفیه» می‌شود. بین تیم های طراحی و مهندسی.

این به ناچار سوالی را در مورد طراحی دست آف: آن لحظه جادویی که طراحان کارشان را تمام می کنند و توسعه دهنده می تواند آن را تصاحب کند. مهمتر از همه، این جایی است که طراحان باید متوقف کردن کار کنید، و به سراغ کارهای دیگر بروید – مگر اینکه دامنه تغییر کند یا تنظیمات دیرهنگام راه خود را پیدا کنند.

مردی با سر و ریش طاس در یک قایق نجات بادی نشسته در حالی که در وسط دریا گیر افتاده است و سعی می کند سوراخ های ایجاد شده توسط یک مرغ دریایی را با حباب فکری حاوی شخصیت های تصادفی وصله کند تا نشان دهد که مرد فحش می دهد و واقعاً ندارد. زمان خوب
خیلی اوقات همه چیز آنطور که انتظار می رود پیش نمی رود. (اعتبار تصویر: خوزه توره) (پیش نمایش بزرگ)

روش “بدون دست زدن”.

هفته گذشته، من به طور تصادفی با یک مقاله جالب در مورد روش بدون دست زدن، که در آن شمسی برین جایگزینی برای دست‌آف‌های طراحی معمولی نشان می‌دهد. شاندی الف را نشان می دهد مدل سیال جایی که تیم‌های مهندسی و محصول به طور مکرر روی محصول کار می‌کنند و نمونه‌سازی عملکردی روش اصلی کار با یکدیگر است.

تصویر الماس دوتایی
قبل و بعد: الماس دوبل خوب در بالا، روش جایگزین “بدون انتقال” در پایین. (اعتبار تصویر: شمسی برین) (پیش نمایش بزرگ)

با این فرآیند، نمونه اولیه کار است مشخصات زندگی پروژه و یک زبان مشترک برای تیم. دیگر نیازی به ترجمه نیست زیرا همه روی یک نمونه اولیه کار می کنند. فضای مسئله و فضای راه حل هستند توسط طراحان و مهندسان به طور مشترک بررسی شده استو کل گردش کار به جای ساختار داخلی شرکت، حول محصول سازماندهی شده است.

بیشتر بعد از پرش! ادامه مطلب زیر ↓

فرآیند “سیب زمینی داغ”.

این منو یاد اون انداخت فرآیند سیب زمینی داغ توسط دن مال و براد فراست، جایی که ایده ها هستند سریع رفت و برگشت از طراح به توسعه‌دهنده و دوباره به طراح و سپس به توسعه‌دهنده برای تمام چرخه ایجاد محصول – مشابه پرتاب کردن سیب‌زمینی داغ به عقب و جلو (سمعی، ویدئو).

فرآیند سیب زمینی داغ
فرآیند “سیب زمینی داغ”، با طراحان و مهندسان که ماکت ها و نمونه های اولیه را به طور مکرر به یکدیگر پرتاب می کنند. (اعتبار تصویر: دن مال) (پیش نمایش بزرگ)

از تجربه شخصی من فقط می توانم شهادت دهم که بهترین همکاری است هیچ رد آف بین تیم ها ندارد. در آنجا، کار به طور یکپارچه از طراحی به مهندسی و برگشت جریان دارد – با هر دو تیم به طور همزمان کار می کنند و در طول چرخه عمر محصول در مورد موضوعاتی که رخ می دهند بحث می کنند.

فازهایی از وجود دارد مستقل مطمئناً کار کنید، اما همپوشانی‌های زیادی برای کار مشترک وجود دارد، که فرصت‌هایی برای بحث در مورد پیشرفت، کشف اینکه چه چیزی قابل دوام است و چه چیزی غیرقابل اجرا است و بنابراین اجتناب از پنهان کردن مسائل در خط است.

تا آنجا که ممکن است همپوشانی ایجاد کنید

البته، این فرآیند برای تیم های کوچک محصول به خوبی کار می کند. اما اگر بخشی از محصول به یک برون سپاری شود چه می شود نمایندگی خارجی? بسیاری از شرکت ها مسیر را انتخاب می کنند مستندات گسترده – تقریباً تا آخرین پیکسل، همراه با توضیح مختصری درباره استراتژی و تفکر پشت طراحی.

هر چند این کافی نیست تصمیمات طراحی باید باشد از پیاده سازی های فنی مطلع شده است و محدودیت های آن هیچ زبان جهانی در مورد الگوهای طراحی و طراحی تعامل آنها نیز وجود ندارد. و هر جزئیات طراحی را نمی توان به روشی در دسترس و کاربردی پیاده سازی کرد. به همین دلیل است که ماکت‌های زیبا به هیولاهای دردناکی کند و غیرقابل دسترس تبدیل می‌شوند.

تصاویری که پنج دست را نشان می دهد که روی یک ارائه روی تخته با هم کار می کنند
مهندسان می توانند و اغلب باید در فرآیند طراحی سهیم باشند. (اعتبار تصویر: خوزه توره) (پیش نمایش بزرگ)

ما می توانیم خطرات دست آف را کاهش دهیم همپوشانی های اختصاصی بین طراحان و تیم های مهندسی با چک-این های منظم. بررسی های هفتگی کانال های مشترک برای ارتباطات قابلیت مشاهده در کار انجام شده تست قابلیت استفاده نمونه های اولیه کاربردی و تجدید نظرهای کوچک اما منظم در طراحی.

طراحی یک کار گروهی است. این شامل همه کسانی است که به وب سایت کمک می کنند – از خدمات مشتری و بازاریابی گرفته تا توسعه دهندگان و طراحان. هر تداخلی که بتوانید ایجاد کنید به نفع تیم ها، بهره وری آنها و در نهایت کاربران شما خواهد بود.

بسته بندی

بنابراین ما می خواهیم از دست دادن فاصله بگیریم. اما چگونه می توان تیم ها را متقاعد کرد که گردش کار خود را به طور کامل تغییر دهند؟ با یک آزمایش کوچک روی یک پروژه کوچک. پروژه ای را انتخاب کنید که در آن می توانید آب را آزمایش کنید و یک فرآیند مشترک را پیشنهاد دهید. بپرسید وقتی توسعه دهندگان مشغول هستند، طراحان چه کاری می توانند انجام دهند. بپرسید که توسعه دهندگان چه کاری می توانند انجام دهند در حالی که طراحان تکرار می کنند. و هر دو تیم را قادر می سازد تا با هم کار کنند، همزمان.

در نهایت، موفقیت به یک چیز ساده بستگی دارد: اینکه تیم ها چقدر با هم کار می کنند. و اگر آنها نتوانند به خوبی با هم همکاری کنند، احتمال اینکه یک دست طراحی آن را بهتر نکند زیاد است. تغییر اساسی در فرهنگ تیم ابتدا باید اتفاق بیفتد

شما می توانید جزئیات بیشتری را در الگوهای طراحی و UX در کتابخانه ویدیویی در مورد الگوهای طراحی رابط هوشمند 🍣 – با یک آموزش زنده UX که در سپتامبر امسال در راه است.

سرمقاله Smashing
(il)