بسیاری از پروژه ها با مفروضات. ما فرض می کنیم که کاربران متوجه می شوند آیکون های همبرگر و نحوه عملکرد مگا منوها؛ آنها می دانند که چگونه با دکمه های غیرفعال برخورد کنند. که آنها با خیال راحت رمزهای عبور را ذخیره می کنند و به کلیدهای بازیابی دسترسی دارند – و هنگام شناسایی خطوط عابر پیاده و شیرهای آتش نشانی خوشحال می شوند.

با این حال، فرضیات اغلب اشتباه هستند. مردم خیلی، بسیار خوب در پیدا کردن حفره ها و میانبرها. آنها همچنین فوق العاده خوب هستند پیچوندن قوانین تا کارها برای آنها به بهترین نحو انجام شود. به همین دلیل است که ما در نهایت با گذرواژه‌هایی مواجه می‌شویم که روی یادداشت‌های چسبنده قرار می‌گیرند و آموزش‌های نصب به‌طور بدنامی نادیده گرفته می‌شوند. همانطور که اتفاق می افتد، این به روش های مختلف نشان می دهد.

Pssst! این مقاله است بخشی از سریال در حال انجام ما روی الگوهای طراحی آن نیز بخشی از الگوهای طراحی رابط هوشمند 🍣 و در آموزش طراحی رابط زنده 🍕 همینطور

ناامیدی کاربران در سال 2023

در این پست چند مورد شخصی را جمع آوری کرده ام مشاهدات از تست قابلیت استفاده واقعی در مورد اینکه مردم چگونه رفتار می کنند، چه کاری انجام می دهند و چه کاری در وب انجام نمی دهند. صادقانه بگویم، نتایج نباید برای شما خیلی غافلگیر کننده باشد، اما یک بار کنار هم قرار می گیرند، تصویر کاملاً شگفت انگیزی را ارائه می دهند.

بیلبوردی با ناامیدی های رایج UX در وب در سال 2023.
مروری بر برخی از ناامیدی های رایجی که کاربران در وب در سال 2023 تجربه می کنند. نمای بزرگ.

🚫 پاپ آپ و مدال
🚫 اعلان های فشاری
🚫 پنجره چت پاپ آپ
🚫 بازخورد بازخورد
🚫 درخواست های برنامه را نصب کنید
🚫 وارد کردن مخاطبین
🚫 مجوزهای موقعیت جغرافیایی
🚫 دسترسی به دوربین/میکروفون/عکس
🚫 درخواست مجوز در بارگذاری صفحه
🚫 “مسدود کننده تبلیغات خود را خاموش کنید!”
⏭️ چرخ و فلک های پیشروی خودکار
⏭️ آموزش نصب برنامه
🔜 به روز رسانی های خود را نصب کنید
🔜 احراز هویت 2-عاملی
🙃 ایمیل برای ثبت نام کوپن
🙃 جنسیت، سن، ورودی تلفن
🙃 سوالات امنیتی
🤔 اختلاف منظر آهسته، انتقال آهسته
🤔 غرفه های ویدئویی پس زمینه و عصبانیت
😢 پرچم هایی که برای انتخاب زبان استفاده می شود
😢 اعتبار سنجی زنده تهاجمی
😢 رسیدن به پاورقی با اسکرول بی نهایت
😢 فهرست کشویی تولد که از سال 2022 شروع می شود
😢 فیلترهای انجماد UI در هر انتخاب
😢 دکمه های غیرفعال که مشکل را توضیح نمی دهند
😢 کپی پیست غیرفعال شد
😢 عابر پیاده و شیر آتش نشانی
✅ پاپ آپ کوکی GDPR

مهمترین تصور برای من (و ناامید کننده ترین) این است که کاربران، به طور کلی، به نظر نمی رسد به وب سایت ها اعتماد کنند. آنها اغلب به عنوان “خصومت آمیز“، “غیر دوستانه“، “مشغول”، “آزاردهنده” و “گیج کننده”. به همین دلیل است که نگرش پیش فرض نسبت به هر وب سایت تقریباً یکسان است: همه چیز را مسدود کنید!

به همین دلیل است که پاپ آپ ها و مدال ها اغلب هستند به طور غریزی کنار گذاشته شد. اعلان‌های فشار، پنجره‌های بازشوی چت، بازخوردهای بازخورد و درخواست‌های نصب برنامه نیز همین‌طور هستند. همین امر در مورد وارد کردن مخاطبین یا دادن دسترسی به موقعیت جغرافیایی، دوربین، میکروفون یا عکس‌ها نیز صدق می‌کند.

مسدود کردن قبل از اینکه کاربران حتی فرصتی برای خواندن آنچه از آنها پرسیده شده باشد اتفاق می‌افتد – و هنگامی که درخواست رد شد، راهی برای بازیابی یا باز کردن آن وجود ندارد. بهترین راه برای مقابله با آن این است که همیشه الف را ترجیح می دهند گفت و گوی غیر وجهی، و همچنین همیشه توضیح دهید که چرا قبل از درخواست مجوز به آن نیاز داریم. متواضعانه و محترمانه.

بیشتر بعد از پرش! ادامه مطلب زیر ↓

دلیترهای کاربر در سال 2023

مشکل رایجی که کاربران اغلب با آن مواجه می شوند، مشکل است عدم کنترل. نه تنها پنجره ها به طور ناگهانی ظاهر می شوند، بلکه نیاز به توجه فوری کاربران دارند. کاربران احساس نمی کنند که می توانند به وب سایت اعتماد کنند و تجربه دیجیتال خود را کاملاً کنترل کنند. این اغلب در کلماتی مانند “شکننده”، “شکسته”، “گیج کننده”، “بد انجام شده”، “مفید نیست” ظاهر می شود.

بیلبوردی از چیزهایی که کاربران آن را در وب در سال 2023 لذت بخش می دانند.
مروری بر چیزهایی که کاربران در وب در سال 2023 از آنها لذت می برند. نمای بزرگ.

✅ تجربه آرام، سریع و در دسترس
✅متن بزرگ و خوانا
✅چک باکس های بزرگ و دکمه های رادیویی
✅ جعبه های ورودی که شبیه هستند جعبه های ورودی
✅ حالت های تمرکز/فعال را پاک کنید
✅ الزامات رمز عبور ساده
✅ مناطق بزرگ و قابل لمس
✅پیام های خطای مفید
✅ پیام های خطا شامل عدم پوشش ورودی متنی می شود
✅ پیام های خطا به عنوان پیام نان تست ظاهر نمی شوند
✅ ورودی کاربر در بازخوانی ادامه داشت
✅ باز شدن کشویی با ضربه/کلیک
✅ لغو، ویرایش، لغو آسان
✅ توقف چرخ و فلک های چرخان خودکار
✅ اسکرول بی نهایت با پاورقی چسبناک
✅ دکمه های قابل اعتماد “Refresh” و “Back”.
✅ فیلم ها با گزینه های سرعت پخش
✅ ویدیوهایی با گزینه زیرنویس بسته
✅ پر کردن خودکار و تولید رمز عبور مرورگر قابل اعتماد
✅ فیلترها به صورت دستی و با دکمه “اعمال” اعمال می شوند
✅ تجربه ورود به سیستم لینک جادویی

یکی از چیزهایی که من را متعجب کرد، این مفهوم بود “تجربه آرام” که مکرر مطرح می شد به نظر می رسد منظور کاربران از آن یک است طراحی قابل پیش بینی و قابل اعتماد. طرحی که در آن جعبه‌های ورودی به‌عنوان جعبه‌های ورودی، با دکمه‌های رادیویی بزرگ و کادرهای تأیید، با الزامات رمز عبور ساده و پیام‌های خطای مفید ظاهر می‌شوند.

بسته بندی

البته، مشاهدات بالا ممکن است در مورد شما درست نباشد. برای مثال، محیط‌های سازمانی بسیار متفاوت هستند و می‌توانند رفتارهای بسیار متفاوتی از کاربر ایجاد کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که این بینش‌ها کاملاً کلی‌نگر هستند و بسیاری از مردم در آن زمان به روشی مشابه رفتار می‌کنند تجربه مسائل مشابه.

چیزی که واقعا برای من جالب است این است که در حالی که ناامیدی کاربران تکامل یافته است و به طور قابل ملاحظه ای بیشتر شده در طول سال‌ها، چیزهایی که کاربران دوست دارند و از آنها قدردانی می‌کنند، اصلاً تغییر نکرده‌اند. احتمالاً در آینده نیز تغییر نخواهند کرد، بنابراین تمرکز روی آنها می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی برای هر پروژه در سال 2023 باشد.

وقتی در مورد صحبت می کنیم روند طراحی در سال 2023، شاید این فرصت خوبی باشد تا به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم طرح‌هایی آرام‌تر، اخلاقی‌تر و جامع‌تر ایجاد کنیم، شاید حتی کمی حوصله سر بر در هر حال حاضر و دوباره. صادقانه بگویم، این ممکن است برای کاربران در دنیایی که بیش از حد پر سر و صدا، شلوغ و اغلب انحصاری است، به طرز چشمگیری احساس طراوت کند.

(این مقاله به هیچ وجه جامع نیست و مایلم نظرات شما را در نظرات زیر بشنوم.)

سرمقاله Smashing
(vf, il)