با دیدن برنامه ای برای اولین بار ، میکروکپی می تواند سرنخ های زیادی درباره هدف برنامه ، اینکه چگونه برنامه می تواند به ما کمک کند و همچنین چگونه می توانیم با برنامه تعامل داشته باشیم ، ارائه دهد. هنوز هم ، بسیاری از سازمان ها برنامه های بسیار خوبی را توسعه می دهند اما میکروکپی مثر نمی نویسند.
“میکروکپی” به بیت های کوچکی از متن گفته می شود که کاربران شما را به هدف خود هدایت می کند ، به آنها دستور می دهد و نگرانی های آنها را کاهش می دهد. میکروکپی شامل همه بیت های اطلاعاتی است که ما با کاربران ارتباط برقرار می کنیم.
به عنوان مثال ، یک نوار جستجو متنی است تا به نحوه استفاده از نوار جستجو اشاره کند یا اینکه می توانید به چه اطلاعاتی نگاه کنید. این نگرانی کاربران درباره اینکه چه اطلاعاتی را می توانند با استفاده از نوار جستجو پیدا کنند ، کاهش می دهد.
بنابراین ، این یک قسمت مهم از تجربه کاربر (UX) است که به کاربران کمک می کند تا به سرعت هدف یک عنصر فردی و کل برنامه را درک کنند. میکروکپی موثر روند یادگیری کاربر را تسریع می کند.
تصور کنید برای اولین بار از Uber Eats استفاده می کنید. وقتی از وب سایت آنها بازدید می کنید ، ممکن است هیچ ایده ای در مورد هدف وب سایت نداشته باشیم. با این حال ، میکروکپی بلافاصله هدف وب سایت را روشن می کند. ما می توانیم از Uber Eats برای تحویل غذا درست در آستان خود استفاده کنیم.
این وب سایت ابتدا یک شعار کوتاه را نشان می دهد که این نیز بخشی از میکروکپی است. “غذای مورد علاقه شما ، همراه با Uber ارائه شده است.” کلید واژه غذا بلافاصله ظاهر می شود. برای تقویت این شعار ، آنها “غذا” را با صفت “مورد علاقه” جفت کرده اند.
از همه مهمتر ، ما یک نوار جستجو دقیقاً زیر شعار پیدا می کنیم. این نوار جستجو از ما می خواهد که آدرس تحویل خود را وارد کنیم. بعد ، یک دکمه واضح وجود دارد که ما را به جستجوی غذا ترغیب می کند. به عبارت دیگر ، آنها با دنبال کردن سرنخ های متنی ، به ما در مورد چگونگی استفاده از برنامه آموزش می دهند.
شگفت آور است که چگونه فقط 11 کلمه می تواند بلافاصله معنی و هدف یک برنامه را روشن کند. برای تکرار ، Uber Eats در واقع یافتن غذایی است که دوست دارید و تحویل آن درست در آستان شما است. چه کسی یک پیتزای خوشمزه را دوست ندارد بدون اینکه راحتی خانه شما را ترک کند؟
بیایید نگاهی به پنج نکته برای نوشتن میکروکپی بیندازیم که روند یادگیری کاربر را تسریع می کند.
1. ترتیب عناصر میکروکپی را در نظر بگیرید
ترتیب عناصر هنگام ایجاد میکروکپی مهم است. کاربر به احتمال زیاد عناصر را از بالا به پایین و چپ به راست می خواند. بنابراین ، اطلاعات ساختار را به ترتیب اهمیت از بالا به پایین و چپ به راست تنظیم کنید. از قرار دادن اطلاعات مورد نیاز کاربر در زیر یک عنصر خاص خودداری کنید در حالی که برای تکمیل آخرین عنصر به آن نیاز دارد.
بیایید نگاهی به مثالی بیندازیم تا این ترتیب را روشن کنیم. فرم ثبت نام Mailchimp ترتیب عناصر را تغییر داده است. آنها الزامات رمز عبور را در زیر قسمت ورودی رمز ورود اضافه کرده اند.
ممکن است یک کاربر هنگام مشاهده قسمت رمز عبور ، رمز ورود پیش فرض خود را پر کند. این واکنش طبیعی است وقتی فرم را از بالا به پایین بخوانیم. در مرحله بعدی ، کاربر متوجه می شود که رمز ورود وی با شرایط رمز عبور مطابقت ندارد. در این حالت ، آنها باید رمز جدیدی ایجاد کنند. ممکن است به نظر یک مسئله کوچک UX باشد ، اما آنها می توانند جمع شوند.
ما نمی خواهیم قسمت گذرواژه Mailchimp را به طور کامل حذف کنیم ، زیرا آنها کار بزرگی در لیست نیازهای رمز عبور انجام می دهند. و می توانید استدلال کنید که قرار دادن الزامات بین برچسب رمز عبور و قسمت رمز عبور فضای زیادی را اشغال می کند و دیدن پیوند بین برچسب و فیلد را دشوار می کند.
به طور خلاصه ، هنگام طراحی عناصر ورودی ، به ترتیب زیر پیروی کنید تا مطابق با ترتیب از بالا به پایین ، چپ به راست باشد:
- برچسب
- دستورالعمل یا نکته
- قسمت ورودی
2. شفاف باشید ، اطلاعات متا را اضافه کنید
امروزه ، کاربران نسبت به داده های خود آگاهی بیشتری دارند و چه کسی می تواند به آنها دسترسی پیدا کند. بنابراین ، هنگامی که می خواهید داده های کاربران را ذخیره کنید ، آنها را برای خبرنامه ثبت نام کنید یا آنها را به یک صفحه محصول هدایت کنید ، به کاربر بگویید چه اتفاقی خواهد افتاد. ما از این نوع اطلاعات به عنوان “متا اطلاعات” یاد می کنیم.
در اینجا یک مثال عالی از فرم ثبت نام متوسط (قدیمی) وجود دارد که به ما می گوید Medium چگونه از داده های ما استفاده می کند.
در زیر ، نمونه ای از خبرنامه پولی توسط The New Paper را مشاهده می کنیم. آنها با ایجاد متا اطلاعات کار بزرگی در ایجاد شفافیت انجام می دهند. آنها هر روز با استفاده از قالبی مختصر اخبار را ارائه می دهند.
علاوه بر این ، آنها مقداری میکروکپی به دکمه ثبت نام اضافه می کنند که سیاست و هزینه را لغو می کند. اعلام این نوع متا اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار است ، زیرا نمی خواهید کاربر خود را با تصوری که خبرنامه پس از کلیک روی دکمه ثبت نام می خواند ناامید کنید.
شفافیت به شما امکان اعتماد سازی می دهد اما در مورد ارزش های برند شما نیز چیزی را بازگو می کند. وقتی کاربران یک نام تجاری را صادقانه و شفاف درک می کنند ، یک جایزه است.
ادامه مطالعه 5 نکته برای نوشتن میکروکپی بهتر در SitePoint.