راه های مختلفی برای نزدیک شدن به ایجاد وب سایت وجود دارد. البته می‌توانید همه چیز را از ابتدا کدنویسی کنید. یا می توانید یک حرفه ای را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. اما اگر وقتتان کم است، Squarespace یک گزینه عالی است.

در واقع، Squarespace به عنوان یک روش عالی برای ایجاد یک وب سایت سفارشی بدون نیاز به انگشت گذاشتن روی کد یا صرف مبلغ کلان برای یک توسعه دهنده وب حرفه ای عمل می کند. این واقعا یک برد-برد است. و این تمرکز دوره ای است که امروز در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم: آموزش Squarespace برای مبتدیان.

در این دوره آموزشی، همه چیزهایی را که برای از بین بردن یک سایت Squarespace نیاز دارید، از فهرست کلی ویژگی‌ها در تمام طول مشاهده زنده شدن سایت خود یاد خواهید گرفت.

دنبال کنید و ببینید چه چیزی می توانید در کمتر از یک ساعت و نیم یاد بگیرید!

1. به دوره خوش آمدید!

درس تصویری را تماشا کنید [0:00] ↗

مقدمه این دوره به طور کلی آنچه را که می توانید انتظار داشته باشید بیان می کند: خلاصه ای کامل از نحوه ایجاد یک وب سایت با استفاده از Squarespace بدون لمس یک خط کد. این یک گزینه عالی برای بسیاری از کسانی است که نیاز به ساختن یک وب سایت دارند، اما وقت کافی برای یادگیری تمام نکات ظریف طراحی و توسعه وب را ندارند.

2. شروع به کار با Squarespace

درس تصویری را تماشا کنید [2:36] ↗

در این درس، همه چیز را در مورد Squarespace خواهید آموخت. Squarespace یک سازنده وب سایت است که به شما امکان می دهد وب سایت های بسیار پیچیده ای از جمله وبلاگ ها و سایت های تجارت الکترونیک بدون کدنویسی ایجاد کنید. برای استفاده از آن حتی نیازی به داشتن حس طراحی ندارید.

فضای مربعیفضای مربعیفضای مربعی

شما از طریق ایجاد یک حساب کاربری، انتخاب نوع سایتی که می خواهید بسازید و موارد دیگر از طریق کل فرآیند راه اندازی هدایت می شوید.

3. کار با صفحات

درس تصویری را تماشا کنید [12:26] ↗

هر وب سایتی برای کاربردی و مفید بودن نیاز به صفحات دارد. اکنون، اینکه کدام صفحات را شامل می‌کنید به نوع سایتی که می‌سازید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک رستوران به یک منو نیاز دارد. سایت نمونه کار هنرمندان به یک نمونه کار نیاز دارد. در این درس، انواع صفحات مختلف را که می‌توانید استفاده کنید و روش‌های ایجاد آن‌ها را بررسی می‌کنیم، از جمله:

4. اضافه کردن و ویرایش محتوا

درس تصویری را تماشا کنید [18:32] ↗

Squarespace کار تولید محتوا را بسیار ساده می کند. از یک سازنده بصری استفاده می کند، بنابراین آنچه می بینید همان چیزی است که هنگام نوشتن محتوای صفحه به دست می آورید. این درس نحوه ویرایش محتوا در قالب و همچنین نحوه اضافه کردن بخش های محتوای جدید را نشان می دهد.

5. طراحی وب سایت

درس تصویری را تماشا کنید [38:38] ↗

Squarespace یک جعبه ابزار واقعا عالی برای طراحی وب سایت ها دارد. و بهترین بخش در مورد آن این است که گزینه های زیادی را ارائه می دهد که می توانید بلافاصله کار کنید. این به این معنی است که شما در انتخاب فونت، رنگ و حتی انیمیشن ها تنوع زیادی دارید.

یک ظاهر طراحی فضای مربعییک ظاهر طراحی فضای مربعییک ظاهر طراحی فضای مربعی

در این درس، تمام روش‌های مختلف برای استایل دادن به وب‌سایت خود، از جمله نحوه استایل دادن به بخش‌ها یا عناصر جداگانه و همچنین نحوه تغییر استایل طراحی کل سایت خود با یک کلیک را خواهید آموخت.

6. ایجاد وبلاگ با Squarespace

درس تصویری را تماشا کنید [56:16] ↗

وبلاگ یک افزونه عالی برای اکثر وب سایت ها است زیرا می توانید از آن برای نوشتن مقالات جالب برای تبلیغ خود یا کسب و کارتان، آموزش مشتریان خود یا هدایت ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید. در Squarespace، فقط با فشار دادن یک یا دو دکمه می توانید یک وبلاگ اضافه کنید.

در اینجا، نحوه انتخاب از بین چند طرح و نحوه نوشتن اولین پست وبلاگ خود را یاد خواهید گرفت.

7. ایجاد فروشگاه با Squarespace

درس تصویری را تماشا کنید [1:06:04] ↗

معمولا ایجاد یک فروشگاه آنلاین می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر از یک پلت فرم تجارت الکترونیک اختصاصی مانند Shopify استفاده می کنید. با این حال، تنها با یک یا دو کلیک می توانید یک فروشگاه آنلاین را به سایت Squarespace موجود اضافه کنید. واقعن به همین سادگی است.

در این درس، به طور مستقیم خواهید دید که این فرآیند چقدر ساده است و رویاهای تجارت الکترونیک شما تا چه حد می توانند در دسترس باشند.

8. کار با فرم های تماس

درس تصویری را تماشا کنید [1:16:42] ↗

افزودن فرم تماس به وب سایت شما ایده خوبی است زیرا باعث می شود علاقه مندان به محصولات یا خدمات شما راحت تر با شما در تماس باشند. در Squarespace، برای افزودن فرم تماس به صفحه نیازی به هیچ چیز اضافی ندارید — هیچ افزونه یا افزونه ای مورد نیاز نیست. این ویژگی داخلی است و این درس نشان می دهد که چگونه برای خود یکی بسازید.

فرم تماس Squarespaceفرم تماس Squarespaceفرم تماس Squarespace

پس از اتمام درس، نحوه درج فرم ها، سفارشی کردن فیلدهای آنها، افزودن فیلدها و تغییر استایل را خواهید آموخت.

9. انتشار با Squarespace

درس تصویری را تماشا کنید [1:23:19] ↗

انتشار آخرین مرحله در ایجاد یک وب سایت است و با Squarespace می توانید در هر زمانی که در یک طرح پولی هستید منتشر کنید. در اینجا ما گزینه‌های طرح شما را با Squarespace بررسی می‌کنیم، از جمله:

  • شخصی
  • کسب و کار
  • تجارت پایه
  • تجارت پیشرفته

همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه یک دامنه را از طریق Squarespace خریداری کنید یا دامنه ای را که در جای دیگری خریداری کرده اید با حساب Squarespace خود وصل کنید.

درباره طراحی وب سایت در Tuts+ بیشتر بدانید

دوره های رایگان مبتدی بیشتر در Tuts+

همراه با دوره های مبتدی رایگان ما در Tuts+ بیاموزید. موارد دیگری را در کانال YouTube ما بررسی کنید و فراموش نکنید دکمه اشتراک را بزنید!