هنگام ساخت یک فروشگاه آنلاین با وردپرس، تصور انجام این کار بدون کمک دو تا از محبوب ترین افزونه های آن: Elementor و WooCommerce، سخت است.
WooCommerce این امکان را برای هر کسی فراهم می کند که فروش آنلاین را شروع کند. از طرف دیگر، Elementor نه تنها طراحی وب را حتی برای تازه کارترین کاربران آسان می کند، بلکه به کاربران وردپرس کنترل بیشتری بر نحوه ظاهر و عملکرد فروشگاه هایشان می دهد.
در این پست قصد داریم 7 مورد از بهترین افزونه های WooCommerce Elementor را بررسی کنیم. حتی اگر احساس نمی کنید که نیازی به اضافه کردن ویژگی های بیشتری ندارید همین الان، ممکن است روزی برسد که تعجب کنید که چرا صفحه فروشگاه شما فیلترهای بصری محصولات ندارد یا چرا بارگیری نتایج نوار جستجوی شما اینقدر طول می کشد. اگر به این فکر می کنید، احتمالا خریداران شما نیز همینطور هستند.
بنابراین، بیایید نگاهی به افزونههای رایگان و ممتازی بیندازیم که به شما کمک میکنند کارهای بیشتری با فروشگاه خود انجام دهید.
آیا المنتور و ووکامرس کافی نیستند؟
میلیون ها وب سایت وردپرسی وجود دارد که با آن ساخته شده اند پلاگین صفحه ساز Elementor و افزونه تجارت الکترونیک ووکامرس. اما آیا دو افزونه محبوب نیروگاه برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین با تبدیل بالا کافی هستند؟
حقیقتاً، میتوان با Elementor Pro (که با هزاران ابزار سفارشیسازی تجارت الکترونیک مفید ارائه میشود) و WooCommerce یک فروشگاه جذاب ساخت که به اندازه کافی در فروش خوب عمل کند. نتیجه نهایی خوبی خواهید داشت، اما احتمالاً از انواع تجربیات تجارت الکترونیکی که این روزها در سایتهای خردهفروشی بزرگ میبینید، کوتاهی میکند.
در حالی که WooCommerce مجموعه ای قوی از افزونه ها را ارائه می دهد، این یک راه گران قیمت برای افزودن ویژگی ها و عملکردهای پیشرفته به فروشگاه شما است.
خبر خوب این است که توسعه دهندگان وردپرس در حال ساخت هزاران افزونه سازگار با Elementor برای WooCommerce هستند. بنابراین لازم نیست خود را محدود به کارهایی کنید که Elementor Pro و WooCommerce به تنهایی می توانند انجام دهند و همچنین مجبور نیستید بیش از 500 دلار برای بهینه سازی تجربه خرید خود خرج کنید.
7 بهترین افزونه WooCommerce Elementor
پلاگین های زیادی وجود دارد که ادعا می کنند بهترین بسته افزونه Elementor هستند. با این حال، بسیاری از اوقات، شما از بسیاری از ویجتها یا قالبهای موجود در آنها استفاده نمیکنید – به خصوص اگر تمام چیزی که به دنبال آن هستید بهینهسازی WooCommerce باشد.
در این جمع بندی، من افزونه های رایگان و ممتازی را گنجانده ام که صفحه ساز قدرتمند Elementor را تقویت می کند و در عین حال به بهبود بخش هایی از تجربه WooCommerce که Elementor نمی تواند آنها را لمس کند نیز کمک می کند.
1. ShopEngine
با Elementor Pro، به ابزار Theme Builder دسترسی پیدا میکنید که به شما امکان میدهد صفحههای Single Product، Products Archive و Search Results را سفارشی کنید. همچنین میتوانید هنگام سفارشیسازی ظاهر و احساس صفحات تجارت الکترونیک خود، از ویجتها و قالبهای مخصوص WooCommerce استفاده کنید.
افزونه ShopEngine سفارشی سازی WooCommerce حتی بیشتر را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد الگوهای سفارشی را برای صفحات زیر ایجاد کنید:
- سبد خرید
- وارسی
- تایید سفارش
- حساب من
- متشکرم
علاوه بر این، میتوانید ویژگیهای افزایش دهنده تبدیل را به طرحهای تجارت الکترونیک خود اضافه کنید. مثلا:
- نمایش سریع محصول
- جداول مقایسه محصولات
- لیست آرزوها
- نمونه های واریاسیون
- لیست محصولات اخیراً مشاهده شده
- محصولات مرتبط
اینها برخی از ویژگی های رایگان ShopEngine هستند. ارتقاء ابزارک ها و ماژول های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد که با آن می توانید جزئیات بیشتری را به صفحات تجارت الکترونیک خود اضافه کنید.
2. ویرایش انبوه پیشرفته WooCommerce
هر محصول جدیدی که به فروشگاه شما اضافه می شود به معنای صفحه دیگری است که باید آن را به روز نگه دارید. با این حال، نه WooCommerce و نه Elementor ابزار ویرایش انبوه ندارند – چیزی که وقتی بیش از دوجین محصول در فروشگاه خود دارید کاملاً ضروری است.
خبر خوب این است که ابزاری وجود دارد که امکان ویرایش انبوه محصولات WooCommerce را فراهم می کند. بنابراین هنگامی که تغییری دارید که باید به طور همزمان روی چندین محصول اعمال شود، از این افزونه برای صرفه جویی در زمان اجرای آن استفاده کنید.
این ابزار به شما امکان می دهد لیست محصولات خود را با استفاده از پارامترهایی مانند:
- رنگ
- اندازه
- قیمت
- نام تجاری
- مقدار موجودی
- دسته بندی
شما همچنین می توانید به صورت دستی انتخاب کنید که کدام صفحات محصول به روز رسانی انبوه را اعمال کنید. از هر روشی که استفاده کنید، این ابزار کل فرآیند را ساده می کند. این امر راه اندازی فروش های خاص دسته بندی، محصولات تخفیف با موجودی بیش از حد، به روز رسانی نام های تجاری و موارد دیگر را بسیار آسان تر می کند.
علاوه بر این، این ابزار یک ویژگی Duplicate را به قسمت محصولات وردپرس اضافه می کند، بنابراین شما مجبور نیستید هر صفحه محصول جدید را از ابتدا بسازید.
3. WooCommerce Checkout & Funnel Builder توسط CartFlows
از دست دادن خریداران در مرحله پرداخت بسیار آسان است. ممکن است به این دلیل باشد که آنها را مجبور به ایجاد یک حساب کاربری کردهاید، از آنها خواستهاید که جزئیات زیادی ارائه دهند، یا باعث میشوید که فرآیند پرداخت احساس امنیت کمتری داشته باشد و غیره.
افزونههای WooCommerce زیادی وجود دارند که به شما کمک میکنند یک صفحه پرداخت کاربرپسند ایجاد کنید – برخی از آنها در این لیست هستند. با این حال، CartFlows به طور کلی نوع دیگری از افزونه WooCommerce Elementor است.
این افزونه چندین کار را انجام می دهد.
برای شروع، با جریانهای کاربر از پیش ساخته شده همراه است که از پرداخت شروع میشود و در صفحه تشکر به پایان میرسد. این صفحات در داخل المنتور کاملاً قابل ویرایش هستند، بنابراین می توانید طرح، نام تجاری و جزئیات را سفارشی کنید. این برای فرم پرداخت و همچنین جزئیات اطراف – مانند نوار پیشرفت، اعلامیههای امنیتی و موارد دیگر صدق میکند.
علاوه بر این، میتوانید ویژگیهایی مانند اعتبارسنجی ایمیل بلادرنگ، تکمیل خودکار آدرس Google و پیامهای خطای درون خطی را فعال کنید. بنابراین علاوه بر استفاده از طرحبندی بهینهشده برای تبدیل، این ویژگیها فرآیند را برای کاربران سریعتر و آسانتر میکنند.
یکی دیگر از ویژگی های مهم در CartFlows ردیابی است. این افزونه با Google Analytics ادغام میشود، بنابراین میتوانید رفتار خریداران خود را در هنگام تعامل با جریان پرداخت شما نظارت کنید. به علاوه، CartFlows با یک ابزار بازیابی سبد خرید رها شده ارائه می شود که به طور خودکار به شما کمک می کند فروش از دست رفته را بازیابی کنید.
4. افزودنی های تصویری محصول WooCommerce
این یکی با بقیه متفاوت است زیرا یک است مجموعه از افزونه های طراحی شده برای WooCommerce و Elementor با موضوع آگهی. از آنجایی که آنها در Envato Elements در دسترس هستند و برای دسترسی به آنها نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارید، فکر کردم آنها را در یک بسته بندی قرار دهم.
به طور خاص، چهار افزونه با تم تبلیغاتی وجود دارد که به شما کمک میکند تا نحوه نمایش تصاویر محصول WooCommerce خود را در قسمت جلوی فروشگاه خود ارتقا دهید:
اجزای زیادی وجود دارد که می توان در هر یک از آنها سفارشی کرد. به عنوان مثال، با گالری محصول، می توانید موارد زیر را سفارشی کنید:
- سبک شبکه
- چیدمان
- تعداد ستون ها
- جلوه های شناور
- جعبه نور
- صفحه بندی
افزونه های Showcase و Layout به شما امکان ایجاد لغزنده و چرخ فلک تصویر محصول را می دهند. از سوی دیگر، افزونه Tab به شما کمک می کند تا یک لیست محصولات با قابلیت دنبال کردن آسان ایجاد کنید. بنابراین این افزونهها از نظر کاری که با تصاویر محصول خود انجام میدهید، تنوع زیادی را ایجاد میکنند.
5. موتور جستجوی ووکامرس
نوار جستجوی پیش فرض وردپرس راه حل ایده آلی برای جستجوی تجارت الکترونیک نیست. برای شروع، بارگذاری نتایج ممکن است کمی کند باشد. همچنین هوشمند نیست (مانند روش هوش مصنوعی). افزونه موتور جستجوی WooCommerce این مشکل را برطرف می کند.
وقتی این نوار جستجو را به فروشگاه خود اضافه می کنید، می تواند:
- رفع اشتباهات تایپی
- هنگامی که خریداران با نوار جستجو درگیر می شوند، صفحاتی را که اخیراً بازدید کرده اید نشان دهید.
- نمایش نتایج محصول که با ویژگیهای درخواست شده مطابقت دارد.
- دستههای منطبق و همچنین محصولات مجزا را نمایش دهید.
- در صورت وقوع عدم تطابق، منطبقات جایگزین را ارائه دهید.
- محصولاتی را ارائه دهید که مترادف عبارت اصلی هستند (مانند “دوچرخه” و “دوچرخه”).
خریداران مجبور نخواهند بود منتظر بارگیری نتایج منطبق باشند، زیرا آنها نزدیک به آنی هستند. علاوه بر این، نتایج بهصورت کشویی از نوار جستجو ظاهر میشوند، بنابراین خریداران مجبور نخواهند بود بین نوار جستجو و صفحه نتایج جستجو بپرند تا همه گزینهها را در نظر بگیرند.
بررسی فروشگاه های بزرگتر می تواند زمان بر باشد. در حالی که فیلتر کردن و مرتبسازی محصول میتواند کمک کند، گاهی اوقات نوار جستجو سریعترین میانبر را برای آنچه مشتری به دنبال آن است ارائه میکند. با تعویض نوار جستجوی پیش فرض وردپرس با نواری که هم سریع و هم هوشمند باشد، تجربه خرید را برای بسیاری از کاربران به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده و تسریع خواهید کرد.
6. WOOF – فیلتر محصولات WooCommerce
خارج از جعبه، WooCommerce ابزاری برای فیلتر کردن صفحات فروشگاه یا آرشیو ندارد. Elementor ویجت فیلتر ندارد، بنابراین این نیز یک گزینه نیست.
وقتی یک فروشگاه فقط تعداد انگشت شماری از محصولات را در خود جای داده است، این مسئله مهمی نیست. از طرف دیگر، زمانی که یک فروشگاه موجودی کافی برای پر کردن حداقل چند صفحه در وب سایت داشته باشد، مشکل بزرگی است.
اینجاست که افزونه WOOF Products Filter وارد عمل می شود.
با استفاده از این ابزار می توانید نوار کناری فیلترهای بصری را به فروشگاه خود اضافه کنید. علاوه بر این، شما کنترل می کنید که کدام فیلترها را در آن قرار دهید. به عنوان مثال، خریداران شما می توانند بر اساس موارد زیر فیلتر کنند:
- قیمت
- دسته بندی
- نام تجاری
- اندازه
- رنگ
- رتبه بندی
- در انبار
- حراج
علاوه بر این، میتوانید نحوه نمایش فیلترها را تعیین کنید – به عنوان چک باکس، دکمههای رادیویی، لغزنده، کشویی و موارد دیگر.
چیز دیگری که در مورد این افزونه عالی است این است که جستجوی محصول را افزایش می دهد. برای شروع، هنگامی که فیلترها در صفحه نتایج جستجو اعمال می شود، صفحه نیازی به بارگیری مجدد نخواهد داشت تا مطابق با AJAX نمایش داده شود. به علاوه، تعداد محصولات منطبق در نوار جستجو ظاهر میشود، زیرا خریداران درخواستهای خود را وارد میکنند.
7. WooLentor
WooLentor از نظر کاری که انجام می دهد شبیه ShopEngine است. آن را با یک سازنده قالب ارائه می دهد، بنابراین شما می توانید بیشتر از صفحات محصول اصلی را سفارشی کنید. همچنین با ده ها ویجت مخصوص تجارت الکترونیک برای ساخت صفحات خود همراه است.
در حالی که این دو افزونه از نظر کاری که انجام می دهند مشابه هستند، دو تفاوت کلیدی وجود دارد:
اول، WooLentor با یک کتابخانه الگو همراه است. بنابراین در حالی که میتوانید صفحات تجارت الکترونیک سفارشی ایجاد کنید، اگر نمیخواهید نیازی به ساخت هیچ چیزی از ابتدا ندارید. میتوانید یکی از قالبهای WooLentor را برای موارد زیر استفاده کنید:
- صفحه اصلی
- خرید کنید
- مشخصات محصول
- اطلاعیه فروش
- سبد خرید
- وارسی
- حساب من
- شبکه های تجاری
- لیست های دسته بندی
وجه تمایز کلیدی دیگر با این افزونه ویجت های آن است که عبارتند از:
- SKU محصول
- موجودی انبار
- سوالات متداول
- فیلترهای محصول
- پودرهای سوخاری
- برگه های اطلاعات محصول
- گالری ویدئو
به نظر می رسد هر افزونه WooCommerce Elementor تا حدودی از نظر اینکه ویجت ها گنجانده شده اند متفاوت است. بین ShopEngine و WooLentor، بیشتر پایه های شما پوشش داده می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر دو افزونه را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک تمام عملکردهای مورد نیاز شما را دارد.
فروشگاه آنلاین خود را با افزونه های قدرتمند به یک ماشین پولساز تبدیل کنید
WooCommerce و Elementor به تنهایی دو تا از قدرتمندترین و مفیدترین افزونه های وردپرس هستند. در حالی که شما می توانید یک مغازه کوچک جذاب فقط با این دو مورد بسازید، محدودیت هایی در میزان فروش وجود دارد.
توسعه دهندگان وردپرس نیاز بزرگی را در اینجا تشخیص داده اند و با برخی از افزونه های شگفت انگیز WooCommerce Elementor به این تماس پاسخ داده اند. از افزودن جزئیات بیشتر به صفحه محصول تا ایجاد یک موتور جستجوی فروشگاهی هوشمندتر، افزونهها به کاربران وردپرس امکان میدهند فروشگاههایی بسازند که با آمازون، والمارت و اتسی رقابت میکنند.