7 نکته برای نوشتن میکروکپی شفاف و دوستدار انسان

کلمات مهم هستند – و این فقط در کتابها نیست. آنها به شما کمک می کنند تا در یک محیط فیزیکی یا یک محصول دیجیتال پیمایش کنید. این مقاله کلمات و متن های استفاده شده در محیط های دیجیتالی را بررسی می کند.

نوشتن تجربه کاربر (UX) به بخشی اساسی در توسعه محصول تبدیل شده است. برخی از نویسندگان UX رویکرد محتوای اول را تبلیغ می کنند. میکرو کپی شما به جای رویکرد طراحی اول ، طراحی شما را حکم می کند.

نوشتن UX بر ایجاد میکروکپی شفاف ، انسانی و لذت بخش تمرکز دارد. برای بسیاری از استارت آپ های فناوری ، نوشتن UX به شدت با روند طراحی آنها در هم آمیخته است. میکروکپی بد می تواند تأثیر قابل توجهی در فروش محصول داشته باشد.

یک کلمه منفرد و کم انتخاب می تواند باعث ترس یا سردرگمی در کاربران شود. به عبارت دیگر ، یک کلمه می تواند منجر به ثبت نام موفقیت آمیز محصول یا ترک یک سبد خرید دیگر شود.

این مقاله هفت نکته عجیب و غریب را برای افزایش نوشتن در UX بررسی می کند. اما قبل از شروع ، بیایید به طور خلاصه رابطه بین نوشتن UX و میکروسکوپ را تعریف کنیم.

نوشتن UX و میکروکپی چگونه متصل می شوند؟

نوشتن انواع مختلفی دارد. برای مثال ، نوشتن مطالب تبلیغاتی بر ایجاد محتوا برای بازاریابی یک محصول متمرکز است. با این حال ، نوشتن UX بر محتوای جاسازی شده در محصولات تمرکز دارد.

برای اینکه مثالی از نوشتن UX برای شما بیاورید ، هنگام استفاده از محصول به متن روی دکمه ها ، برچسب های شکل وب یا راهنماهای متنی یا سرنخ های کمی فکر کنید. در اینجا ، هدف اصلی محتوا (یا متن) راهنمایی کاربر ، رفع سردرگمی و ارائه راهنمایی های روشن است.

بنابراین ، اکنون چه ارتباطی بین نوشتن UX و میکروکپی وجود دارد؟ Microcopy به کپی برای رابط کاربری اشاره دارد. همانطور که در بالا ذکر شد ، شامل دکمه ها ، برچسب های ورودی و دستورالعمل های برنامه ، از جمله موارد دیگر است.

نوشتن UX به یکی از جنبه های مهم توسعه محصول تبدیل شده است. میکروکپی بزرگ می تواند فروش را افزایش دهد ، رضایت کاربر را بهبود بخشد و مانع درگیر شدن کاربران را کاهش دهد.

بیایید اکنون نگاهی به هفت نکته نوشتن UX بیندازیم …

نکته 1: شخصیت تجاری UX شما را در نوشتن درخشان می کند

همه می توانند کلمات را روی کاغذ بنویسند. اما آیا این کلمات می توانند افراد مناسب را درگیر خود کنند؟ درک این نکته که کلمات برای افراد مختلف معنای مختلفی دارند بسیار مهم است. به عنوان مثال ، جوک های کلمه ای می توانند نام تجاری شما را برجسته کنند ، اما همچنین می توانند کاربران را گیج کنند.

شناسایی شخصیت برند خود مهم است. صدای برند ترجمه کلامی از شخصیت برند شما است. این چگونگی صدای برند شما را تعیین می کند و تشخیص آن را آسان می کند.

به یاد دارید که چگونه ذکر کردیم که میکروکپی شما باید به نظر انسانی برسد؟ بیایید با استفاده از رمز عبور نادرست دو مثال میکروکپی را برای یک تلاش ناموفق برای ورود به سیستم مقایسه کنیم.

مثال 1:

رمز عبور اشتباه است برای تنظیم مجدد آن دوباره امتحان کنید یا “رمز فراموش شده” را کلیک کنید.

مثال 2:

اوه! به نظر می رسد ممکن است رمز ورود خود را فراموش کرده باشید. برای تنظیم مجدد آن اینجا کلیک کن.

حال تصور کنید این رابط را شخصاً ملاقات می کنید. کدام پیام انسانی تر به نظر می رسد؟ مثال دوم به نظر انسانی تر می رسد.

بیایید ببینیم که چگونه Oatly ، یک مارک مرسوم ، شیر جو دو سر ، از پنجره رضایت کوکی های آنها استفاده می کند.

پنجره بازپذیری رضایت کوکی Oatly

پنجره بازپذیری رضایت از کوکی نشان دهنده شخصیت مارک آنها است. Oatly به حریم خصوصی کاربران اهمیت می دهد و به آب و هوا اهمیت می دهد. صدای مارک آنها بازیگوش و دوستانه است. حتی عناصر وب غالباً غفلت شده مانند پنجره بازشوی رضایت از کوکی ها می توانند صدای برند شما را به همراه داشته باشند.

اگر برای تعریف شخصیت برند خود تلاش می کنید ، به نمونه تعصب شخصیت برند در زیر نگاهی بیندازید تا به شما در تعیین لحن مناسب کمک کند.

سوگیری شخصیت مارک

منبع: احمد مگدی در behance.net – مطالعه موردی نوشتن UX

نکته 2: برای کاهش ترس یا گیجی طراحی کنید

اینترنت می تواند مکانی ترسناک و گیج کننده باشد. میکروکپی خوب می تواند برخی از این احساسات منفی را از بین ببرد. در مقدمه ، ما بحث کردیم که چگونه یک کلمه منفرد و کم انتخاب می تواند باعث احساس ترس یا گیجی شود.

در اینجا چند مثال بسیار ساده آورده شده است که هنوز هم می توانند باعث ایجاد احساسات در کاربران شوند:

  • یک شرکت شماره تلفن شما را از طریق فرم وب درخواست می کند. آیا این بدان معناست که آنها با تماس های آزار دهنده شما را آزار می دهند؟
  • یک سرویس آنلاین می خواهد شما هزینه اشتراک ماهیانه خود را پرداخت کنید. اتصال پرداخت چقدر ایمن است؟
  • شما در حال ثبت نام برای یک سرویس پخش آنلاین هستید. آیا می توانید هر زمان انصراف دهید ، یا یک دوره اعلامیه وجود دارد؟

Airbnb با و بدون میکروکپی

حتی یک قسمت ابتدایی “مکان” بدون پشتیبانی از متن میکروکپی در وب سایت Airbnb می تواند خواننده را گیج کند.

  • آیا مکان فعلی من را می خواهید؟
  • آیا شما مقصد مورد نظر من را می خواهید؟

Airbnb با و بدون میکروکپی

در اینجا ، پیام میکروکپی زیر دکمه “رزرو” توضیح می دهد که با کلیک روی این دکمه چه اتفاقی می افتد. بدون این پیام ، بسیاری از کاربران ممکن است در مورد اتفاقات بعدی تا حدی احساس ترس یا گیجی کنند.

به عنوان مثال ، من دوست دارم قبل از انجام رزرو ، سفارش Airbnb خود را یک بار دیگر بررسی کنم. بدون پیام میکرو کپی ، مطمئن نیستم که مرتکب رزرو می شوم یا فرصتی دوباره برای بررسی سفارش دارم.

ترس اغلب انگیزه محرکی برای عدم اتمام عملی است.

شاید تعجب کنید که چگونه حتی کوچکترین عنصر وب مانند یک دکمه می تواند ترس یا گیجی ایجاد کند. با در نظر گرفتن این موضوع یک رابط طراحی کنید. سعی کنید ذهن کاربران خود را بخوانید و سوالات آنها را نادیده بگیرید. ترس اغلب دلیل عدم تکمیل عملکرد کاربر توسط کاربران است. از بین بردن ترس و سردرگمی به کاربران کمک می کند هنگام مرور رابط کاربری شما اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

ادامه مطالعه 7 نکته برای نوشتن میکروکپی روشن ، دوستانه انسان در SitePoint.