خلاصه سریع ↬
اگر ما نتوانیم آن را درک کنیم، تمام داده‌های دنیا برای کسی مفید نخواهد بود. یا بهتر از آن، آن را بخوان. در اینجا چند نمونه خیره‌کننده از تجسم داده‌ها در طبیعت، و چند نکته در مورد چگونگی شروع ساختن داده‌های خود آورده شده است.

می گویند وارد عصر داده ها می شویم. مطمئناً موارد کافی در مورد وجود دارد. بین تجزیه و تحلیل، سوابق عمومی، و رشد آهسته و در عین حال پیوسته وب معنایی، میلیون‌ها نقطه داده در نوک انگشتان ما هستند و فقط منتظرند تا داستان‌هایشان گفته شود.

گفتن داستان های جذاب با داده ها آسان تر از انجام دادن است. صفحات گسترده دقیقاً باعث آواز خواندن قلب ها نمی شوند. قطعات بزرگ JSON آنقدر الهام بخش نیستند که وحشتناک هستند. هر چند نیازی نیست که اینطور باشد. داده ها می توانند برقصند. داده ها باید رقصیدن

بخشی از: طراحی وب به خوبی انجام شده است

این نسخه Web Design Done Well نمونه‌های باشکوهی از تجسم داده‌ها در وب را به نمایش می‌گذارد و با برخی از منابع بی‌شماری در دسترس کسانی که می‌خواهند یاد بگیرند که خودشان را بسازند، بسته می‌شود. از نقشه های باد گرفته تا هفت تراس کوه برزخ، تجسم داده ها می تواند شما را به مکان های قابل توجهی برساند.

نقشه باد

داده ها نباید غبارآلود و خسته کننده باشند – می توانند پر جنب و جوش و زنده باشند. این نقشه باد نشان دادن الگوهای باد در ایالات متحده یک مثال خیره کننده از این است که چگونه داده ها می توانند از صفحات گسترده فراتر رفته و به چیزی زیبا تبدیل شوند. مهمتر از آن، درک آن شهودی است، نشانه واقعی تجسم داده با کیفیت. خطوط ضخیم تر و سریع تر برابر با بادهای قوی تر است. ساده. این تصویر در یک نگاه خیره کننده را ایجاد می کند، با جزئیات بیشتر با شناور کردن و زوم کردن در دسترس است.

اسکرین شات نقشه باد
(پیش نمایش بزرگ)

این سایت گواهی بر اهمیت داده های در دسترس عموم است (این موضوع در حال اجرا در این مقاله خواهد بود). اعداد از طریق کشیده شده است پایگاه ملی پیش بینی دیجیتال که هر ساعت به روز می شود. به عنوان سازندگان فرناندا ویگاس و مارتین واتنبرگ به عبارت دیگر، این نقشه باد را به یک “پرتره زنده” از الگوهای باد در ایالات متحده تبدیل می کند.

بیشتر بعد از پرش! ادامه مطلب زیر ↓

DivineComedy.digital

تجسم داده فقط نشان دادن اطلاعات نیست – بلکه نشان دادن ارتباط بین اطلاعات است. DivineComedy.digital یک “ابزار علوم انسانی دیجیتال” است که نشان می دهد چگونه دانته کمدی الهی در طول هفت قرن پس از انتشار خود را در هنر نشان داده است.

اسکرین شات DivineComedy.digital
(پیش نمایش بزرگ)

بخش های کتاب به فصل ها و فصل ها به قسمت هایی تقسیم شده است. هر کدام شامل آثار هنری انبوهی است که از متن الهام گرفته شده است – از بیش از 70 موزه توسط بیش از 90 نویسنده. این پروژه گواهی است بر کار اصلی دانته، آثاری که از آن زمان الهام گرفته است، و قدرت ابزارهای دیجیتال برای ثبت ارتباط واقعی اشیا.

ابر داده باز پیوندی

در مورد به هم پیوستگی چیزها، در اینجا چیزی است که من در حین تحقیق در وب معنایی چند سال پیش از آن آگاه شدم. ابر داده باز پیوندی بیش از 16000 پیوند بین 1300 منبع داده در وب را به تصویر می کشد.

اسکرین شات از ابر داده باز پیوند شده
(پیش نمایش بزرگ)

نگهداری شده توسط جان فیلیپ مک کری برای مرکز بینش برای تجزیه و تحلیل دیجیتال، نمودار با استفاده از LOD Cloud Draw. (اگر چه نمودار نیرو محور D3 شاید معادل اصلی تر باشد.) LODC از زمان شروع با 12 مجموعه داده در سال 2007، راه درازی را پیموده است.

نمونه ای از یک نمودار با تجسم داده های مرتبط که DPpedia را در هسته خود دارد
(پیش نمایش بزرگ)

برای کسانی که علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد داده های پیوندی هستند، DPpedia مکان خوبی برای شروع است ابزارهای تجسم داده بدون داده ها برای کار جادویی چندان خوب نیستند، بنابراین شبکه هایی مانند این (و اخلاق باز بودن و به اشتراک گذاری در پشت آنها) حیاتی هستند.

پروژه پناهندگان سازمان ملل

امیدوارم تا الان متوجه موضوع مشترکی شده باشید. تجسم داده ها زمانی که هدفی داشته باشد وزن بیشتری به همراه دارد – زمانی که چیزی فراتر از یک چیز زیبا باشد. جادوی تجسم داده ها این است که می تواند مجموعه داده های پیچیده ای را در مورد موضوعات پیچیده دریافت کند و آنها را به روشی ارائه دهد که تقریباً هر کسی بتواند آن را درک کند. تجسم داده‌ها نمی‌تواند داستان‌هایی را تعریف کند که هیچ رسانه دیگری نمی‌تواند. این نمودار جریان جنبش پناهندگان در قرن 20 و 21 نمونه ای خیره کننده از آن است – مملو از اطلاعات در عین حال قابل دسترس و واضح.

تصویری از وب سایت پروژه پناهندگان سازمان ملل با نمودار جریانی جنبش پناهندگان در قرن بیستم و بیست و یکم
(پیش نمایش بزرگ)

این به سفارش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و توسط درخشان طراحی شده است کوران کلهر (در ادامه بیشتر در مورد او). تقریباً می توانید جزر و مد جمعیت میلیونی را ببینید. این چیزهای قدرتمندی است، و به همان اندازه مهم، موضوع را کمرنگ نکرده است. در عوض، آن را زنده کرده است.

نمودار کووید فایننشال تایمز

گاهی اوقات فقط یک نمودار خطی این کار را انجام می دهد. تیم تجسم داده های فایننشال تایمز آن را از پارک بیرون انداختند ردیابی آنها از عفونت های کووید، که در روزهای اولیه همه گیری به یک نقطه مرجع اصلی تبدیل شد. این یک تلاش تیمی واقعی است، اوج کار توسعه دهندگان، طراحان و خبرنگاران.

اسکرین شات نمودار فایننشال تایمز ردیابی عفونت های کووید
(پیش نمایش بزرگ)

چیزی که من به ویژه در مورد این مثال از تجسم داده ها دوست دارم، مقدار فضای اختصاص داده شده به روش و منابع است. توضیح داده ها و دلیل ارائه آن به این شکل که هست، زمان می برد. گاهی اوقات این تصمیمات خودشان صحبت می کنند، اما بهتر است به طور پیش فرض شفافیت را رعایت کنید. متن کامل را به خوانندگان بدهید.

تجسم داده ها می تواند زیبا باشد. تجسم داده های مستند شده حتی بهتر است.

داده های باز سنگاپور

داشبوردهای داده به یک پایه اصلی وب مدرن تبدیل شده اند. سنگاپور data.gov.sg مثال خوبی از دولتی است که داده ها را نه تنها در دسترس عموم قرار می دهد، بلکه قابل خواندن نیز می باشد. این یک داشبورد داده وسیع و قابل کاوش است – داشبوردی که همه ما می‌توانیم از آن بیاموزیم، هم از نظر طراحی و هم از نظر دسترسی.

تصویری از وب سایت دولتی سنگاپور با داده های پولیک باز در مورد موضوع محیط زیست
(پیش نمایش بزرگ)

با تقریباً 2000 مجموعه داده در مورد موضوعات مختلف از قیمت ملک گرفته تا برنامه های داستان کوتاه، سایت مانند یک کتابخانه مجازی احساس می شود. مرور آسان و شهودی است. داده‌ها به تمام معنا در دسترس هستند و تلاش می‌کنند تا آن‌ها را برآورده کنند اصول به اشتراک گذاری داده های خودش:

  • داده ها باید به راحتی قابل دسترسی باشند.
  • داده ها باید برای ایجاد مشترک در دسترس قرار گیرند.
  • داده ها باید به موقع منتشر شوند؛
  • داده ها باید در قالب قابل خواندن توسط ماشین به اشتراک گذاشته شوند.
  • داده ها باید تا حد امکان خام باشند.

بشنو، بشنو

پودینگ به بررسی سطح موسیقی پاپ می پردازد

این سوالی است که همه ما را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد – آیا مردان در موسیقی پاپ بالاتر از قبل آواز می‌خوانند؟ خوشبختانه، این پروژه توسط داده ها یعنی جادوگران پودینگ پاسخ ما را می دهد. آیا مردان در موسیقی پاپ بالاتر می خوانند؟ از داده‌های ثبت صوتی پاندورا برای یافتن میانگین آهنگ هر آهنگی که از سال 1958 در بیلبورد هات 100 نمایش داده شده است استفاده می‌کند. نه، واقعاً. انجام دادند.

تصویری از وب‌سایت پودینگ با نموداری که داده‌های ثبت صوتی نت‌های بلند را از سال 1958 نشان می‌دهد.
(پیش نمایش بزرگ)

چیزی که در ظاهر ممکن است یک ایده احمقانه (اگر سرگرم کننده) به نظر برسد، به سرعت در یک کاوش جذاب در روندهای موسیقی آشکار می شود و نمودارهای صوتی، تصویری و خطی صادقانه خدا را در یک بسته رنگارنگ با هم ترکیب می کند.

این قطعه همچنین یک نگاه اجمالی ( مسلماً معکوس) به امکانات است فراصوت داده ها، مفهومی که توسط روزنامه‌نگار داده به طرز وحشتناکی درک شده است سایمون هوویلر با خود جعبه موسیقی مرگ کووید.

نقشه خورشید گرفتگی

طراحی شده توسط روزنامه نگار تصویری دنیس لو، این نقشه گرفتگی توسط واشنگتن پست هم خیره کننده و هم مفید است – یک داده برنده یعنی ترکیبی که اگر وجود داشته باشد. مقاله سال تولد شما را می پرسد، سپس هر خورشید گرفتگی در طول زندگی شما را نشان می دهد (به شرط اینکه تا 100 سال زندگی کنید). اون چطور انجامش میدهد؟ البته در جهان

نقشه خورشید گرفتگی در کره زمین
(پیش نمایش بزرگ)

آنچه از نظر حقوق باید بسیار پیچیده به نظر برسد در اینجا ساده و شهودی است. همانطور که در بهترین کاربردهای تجسم داده ها معمول است، تعجب می کنید که چگونه یا چرا کسی می خواهد همان اطلاعات را به روش دیگری ارائه دهد. و کره اسکرین شات شده در بالا فقط نوک کوه یخ است. این مقاله در ادامه به بررسی انواع چیزهای جذاب می پردازد – از درجات کسوف گرفته تا مسیر کلیت.

داشبورد IMPF

تأثیر لرزه‌ای همه‌گیری کووید به ویژه در دو سال گذشته به تجسم داده‌ها کمک کرده است. عفونت‌ها، بستری شدن در بیمارستان، مرگ‌ها، عفونت‌های مجدد، واکسیناسیون… همه این‌ها و موارد دیگر به داستان همه‌گیری می‌افزایند. و این یعنی چیزی از تأثیر آن بر سیاست، اقتصاد و فرهنگ. حجم داده های موجود بسیار زیاد است، اما به همان اندازه این داشبورد توسط وزارت بهداشت فدرال آلمان نشان می دهد، می توان آن را به اشکالی تبدیل کرد که همه ما می توانیم آن را درک کنیم.

تصویری از داشبورد واکسیناسیون کووید وزارت بهداشت فدرال آلمان
(پیش نمایش بزرگ)

با بررسی داده های واکسیناسیون بر اساس منطقه، گروه سنی و حتی تولیدکنندگان، داشبورد کلاس اصلی کوچک خود در تجسم داده ها است. همچنین به زیبایی طراحی شده است، با یک پالت جذاب و طیف چشمگیر از سبک ها به هر تصویر ظاهر و احساس متمایز می دهد. داده های دولتی نباید خسته کننده یا مبهم باشند. و دوباره، همه آن برای دانلود در دسترس است.

معماری باز قمری

من فکر نمی‌کنم که ما هرگز واقعاً شگفتی کودکانه خود را برای اکتشاف فضایی از دست نمی‌دهیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری نوع بشر به ستاره ها می رسد – اما چه کسی چه می کند؟ و چطور پیش می رود؟ معماری باز قمری (LOA) به دنبال پاسخ به این سؤالات و بسیاری موارد دیگر است. همکاری بین MIT Media Lab ابتکار اکتشاف فضایی و بنیاد قمری را باز کنید، LOA شامل تجسم داده های فضایی خیره کننده از ماموریت های از سال 1958 است.

تصویری از وب سایت Lunar Open Architecture که تجسم داده های ماموریت های فضایی را از سال 1958 نشان می دهد.
(پیش نمایش بزرگ)

با گروه‌بندی ماموریت‌ها بر اساس سازمان‌ها، نوع و وضعیت، مجموعه گره‌ها به شما درک فوری از چگونگی تکامل اکتشاف فضایی در طول زمان و چگونگی تکامل آن در آینده را می‌دهد. همانطور که MIT گفته است، “آینده اکتشافات ماه در حال شلوغ شدن است.” پروژه هایی مانند این نشان می دهد که واقعیت چیزی است که توده ها می توانند و باید درک کنند. این علم موشک نیست.

Nationscape Insights

وقتی صحبت از اراده مردم به میان می‌آید، هیاهوی بسیار زیادی در اطراف وجود دارد. بسیاری ادعا می کنند که می دانند چیست، اما به ندرت به نتایج یکسانی می رسند. احتمالاً به این دلیل که اغلب خودشان با مردم مشورت نمی کنند. در Nationscape Insights پروژه – همکاری بین گروه مطالعاتی رای دهندگان صندوق دموکراسی، UCLA، و USA Today – تلاشی است برای حذف لفاظی از سیاست و نشان دادن آنچه رای دهندگان واقعا فکر می کنند.

تصویری از وب سایت یو اس ای تودی با تجسم داده ها از افکار عمومی در مورد موضوعات مختلف
(پیش نمایش بزرگ)

پروژه Nationscapes Insights که شامل 80 هفته داده‌های نظرسنجی جمع‌آوری‌شده در دوره انتخابات 2020 ایالات متحده است، به شما امکان می‌دهد تا نظرات عمومی را در مورد موضوعاتی از کنترل اسلحه گرفته تا طرح جدید سبز، با فیلترهایی برای منطقه، جمعیت‌شناسی، و احزاب سیاسی بررسی کنید. این یک مجموعه داده قابل توجه است. رابط کاربری شهودی، واضح و – من فکر می کنم – به طرز چشمگیری غیر حزبی است. روش شناسی مشخص است. می توانید سوالاتی که از مصاحبه شوندگان پرسیده شده است را مشاهده کنید. این تجسم داده است که به جای ابرها شفاف می شود و این همیشه یک هدف ارزشمند است.

داده های خود را روشن کنید

نمونه‌های تجسم داده‌هایی که در اینجا به اشتراک گذاشته شده‌اند، اما کسری از آنچه ممکن است وجود دارد. اگر یک مجموعه داده وجود داشته باشد، می توان آن را به روش های جالب و آموزنده بیان کرد. فقط به داستان نویسانی نیاز دارد (که روش شناسی خود را نشان دهند).

به منظور تجسم بیشتر داده‌ها در همه جا، در زیر مجموعه‌ای از منابع آموزشی، کتابخانه‌ها، مقالات، وب‌سایت‌ها و سایر منابع برای فرو بردن دندان‌هایتان وجود دارد. کاوش کنید، بازی کنید، کارهای غیرمنتظره را انجام دهید. برو یه چیز قشنگ درست کن

منابع یادگیری

کتابخانه ها

برای نشانک های شما

بیشتر خواندن

سرمقاله Smashing
(vf، yk، il)