یک کسب و کار طراحی وب آزاد تنها به دلیل استعدادهای خلاقانه شما پیشرفت نمی کند. در حالی که این بخش بزرگی از آن است، نحوه راه اندازی و مدیریت کسب و کارتان نیز اهمیت زیادی دارد.

شاید تا این لحظه زیاد به آن فکر نکرده باشید. یا شاید داشته باشید، اما متوجه شده اید که تدارکات مدیریت کسب و کار آزاد شما همچنان مانع انجام کارهای طراحی واقعی شما می شود.

Tuts+ مملو از راهنماها و آموزش هایی است که می تواند به شما کمک کند تا یک طراح وب بهتر شوید. اما این سایت همچنین حاوی منابع مفیدی است که به شما کمک می کند تا کسب و کار طراحی وب خود را منظم کنید.

در اینجا 12 استراتژی برای کمک به مدیریت مشتریان، مدیریت تعادل بین کار و زندگی، مدیریت پول و موارد دیگر آورده شده است:

1. طاقچه مناسب را انتخاب کنید

طراحان وب که متخصص هستند زمان آسان تری برای بازاریابی خود و یافتن مشتری دارند. چرا اینطور است؟

به جای اینکه سعی کنید خود را به عنوان همه چیز به همه بفروشید، موقعیت شغلی شما به شما کمک می کند با افراد بالقوه ای که به دنبال استخدام فردی با مجموعه مهارت ها یا تمرکز ویژه شما هستند ارتباط برقرار کنید. و هرچه جایگاه شما باریکتر باشد، رقابتی تر می شوید.

این پست به شما کمک می کند تا جایگاه مناسب (یعنی سودآور) را برای علایق و مهارت های خود پیدا کنید.

2. یک قرارداد طراحی وب ایجاد کنید

قراردادها فقط برای آژانس ها و شرکت های بزرگ نیست. طراحان وب از استفاده از قراردادها سود خوبی می برند.

یک قرارداد طراحی وب به خوبی نوشته شده به مشتریان نشان می دهد که منظور شما تجارت است و در عین حال خیال آنها را راحت می کند. در عین حال، یک قرارداد از شما در برابر مشتریان سختگیر محافظت می کند، مشتریانی که به MIA می روند و همچنین مشتریانی که پرداخت نمی کنند. برای اطمینان از محافظت از کسب و کار شما و مشتری شما از آن سود می برد، 14 چیز در قرارداد شما وجود دارد.

3. از فرآیند ورود مشتری استفاده کنید

اگر تا به حال آرزو کرده‌اید که پروژه‌های طراحی شما راحت‌تر پیش می‌رفت، حلقه گمشده می‌تواند نصب مشتری باشد. این فرآیند چیزی فراتر از گپ زدن با مشتری در مورد پروژه و تعیین انتظارات آنها برای آینده است. اگر چه این اتفاق می افتد، بیش از حد.

در این پست، یک فرآیند و قالب شش مرحله‌ای نصب کلاینت، با ابزارها و کارهای انجام شده برای هر مرحله را خواهید دید. این فرآیند تضمین می‌کند که همه در یک صفحه قرار دارند و مهم‌ترین چیزها قبل از شروع کار به‌طور کامل حل می‌شوند.

4. از فرآیند خروج مشتری استفاده کنید

فرآیند offboarding چک لیستی از تمام کارهایی است که در پایان یک پروژه طراحی وب انجام می دهید. این تضمین می کند که آنچه وعده داده شده را تحویل می دهید، در ازای آنچه تحویل داده اید پول دریافت می کنید، و مشتری را با تاثیر بسیار خوبی بر جای می گذارید.

اما چیزهای بسیار بیشتر از این وجود دارد. در این پست، یک فرآیند 9 مرحله‌ای خارج کردن مشتری با کارها و ابزارها برای هر مرحله را خواهید دید. همچنین یک الگو در پایین وجود دارد که می توانید از آن برای اضافه کردن این فرآیند به گردش کار طراحی خود استفاده کنید.

5. نحوه برخورد با بازخورد منفی را بیاموزید

بسیار عالی خواهد بود اگر هر مشتری هر چیزی را که برای آنها طراحی کرده اید دوست داشته باشد. متأسفانه، اگر به اندازه کافی در این زمینه کار کنید، متوجه خواهید شد که اینطور نیست.

اولین کاری که باید هنگام دریافت بازخورد منفی انجام دهید؟ آن را شخصی نگیرید. این مربوط به شما نیست این در مورد انتظارات مشتری است که با چیزی که دریافت کرده است مطابقت ندارد. قبل از اینکه بخواهید عصبانی شوید یا عصبانی شوید، هفت کار دیگر وجود دارد که باید هنگام برخورد با بازخورد منفی انجام دهید.

6. تعادل کار و زندگی سالم را حفظ کنید

برای آن دسته از شما که تازه کار از راه دور یا برای خودتان را آغاز کرده اید، ممکن است در مورد تمام آزادی هایی که این نوع کار به شما ارائه می دهد هیجان زده باشید. با این حال، به آرامی اما مطمئناً متوجه خواهید شد که کار کردن از خانه دارای معایبی است.

برای شروع، بسیار وسوسه انگیز است که اجازه دهید حواس خود را با اطرافیان و افراد آشنا پرت کنید. هنگامی که رایانه شما تنها 20 فوت با شما فاصله دارد، «نه» گفتن به کار دشوار می شود. با این 11 استراتژی، می‌توانید در آینده تعادل بهتری بین کار و زندگی برقرار کنید.

7. وقت استراحت بگیرید

فرسودگی شغلی نباید یکی از مواردی باشد که طراحان وب آن را به عنوان یک خطر شغلی نادیده می گیرند. هنگامی که شما دچار فرسودگی می شوید، کار شما آسیب می بیند، سلامت شما آسیب می بیند و روابط شخصی و حرفه ای شما آسیب می بیند.

اگر از گرفتن مرخصی در مشاغل آزاد خود ناراحت هستید، اشکالی ندارد. از کوچک شروع کنید. این پست شامل هفت استراتژی مدیریت زمان است که می‌تواند برنامه‌ریزی استراحت بدون هیچ عواقبی را برای شما آسان‌تر کند.

8. یک بودجه تجاری بسازید

وقتی به عنوان یک فریلنسر کار می کنید، پول می تواند یک عامل استرس زا باشد، به خصوص در زمینه ای مانند طراحی وب که در آن گاهی اوقات مانند جشن یا قحطی احساس می شود. در حالی که کارهایی وجود دارد که می توانید برای تثبیت درآمد خود انجام دهید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم)، حفظ بودجه مهم است.

بودجه تضمین می کند که شما پول کافی برای پرداخت هزینه های شخصی و حرفه ای کسب می کنید. همچنین تضمین می کند که شما پول کافی برای پس انداز و پوشش چیزهایی که می خواهید، اما مطلقاً نیاز ندارید، دارید.

9. درآمد خود را متنوع کنید

به عنوان یک طراح وب، منبع درآمد اصلی شما احتمالاً از طراحی وب سایت است. با این حال، چه اتفاقی می‌افتد، اگر تعداد وب‌سایت‌های شما برای طراحی تمام شود؟ آیا برای یافتن چیزی روزها یا هفته ها متوالی سر و صدا می کنید؟ شما می توانید، اما احتمالاً این بهترین استفاده از زمان شما نیست.

در عوض، راه‌های دیگری را برای کسب درآمد در نظر بگیرید. راه های زیادی برای تنوع بخشیدن به درآمد شما به عنوان یک طراح وجود دارد. می‌توانید خدمات اضافی مانند تعمیر و نگهداری وب‌سایت ارائه دهید یا می‌توانید محصولات دیجیتالی مانند تم‌ها و افزونه‌ها را به صورت غیر فعال بفروشید.

10. افزایش درآمد با نگهدارنده های ماهانه

یکی دیگر از راه های افزایش درآمد، ایجاد یک قرارداد نگهدارنده ماهانه است. اساساً، مشتری شما برای مجموعه ای از خدمات توافق شده، مبلغی یکجا به شما پرداخت می کند.

معمولاً سه نوع خدمات وجود دارد که طراحان وب می توانند به عنوان نگهدارنده بفروشند: تعمیر و نگهداری وب سایت، پشتیبانی پیشرفته و خدمات تخصصی. اگر کنجکاو هستید که چگونه شروع کنید، چه مقدار شارژ کنید و چگونه نگهدارنده ها را به مشتریان بفروشید، این پست را بررسی کنید.

11. مالیات خود را در تمام طول سال آماده کنید

حتی اگر تاریخ سررسید ثبت مالیات سالانه شما فرا رسیده باشد، مالیات همیشه چیزی است که شما باید به عنوان یک فریلنسر به آن فکر کنید. بدون کارفرمایی برای رسیدگی به آنها، شما در حال پرداخت مبلغ مناسب مالیات و به موقع هستید.

چه در حال برون سپاری بایگانی مالیات خود به حسابدار باشید و چه خودتان این کار را انجام دهید، 9 کار وجود دارد که باید در طول سال انجام دهید تا زمان مالیات را برای خود آسان تر کنید. احتمالاً این کم سرگرم کننده ترین استراتژی تجاری در این لیست است، اما باید انجام شود.

12. ضد رکود کسب و کار شما

مهم نیست که چقدر سخت کار می کنید و نرخ های خود را چقدر بالا می گذارید، معمولاً هنگامی که یک رکود مالی در راه است، علائم هشدار دهنده زیادی وجود ندارد. پس چیکار میکنی؟ مانند هر فاجعه دیگری، شما خود و کسب و کارتان را آماده می کنید… فقط در صورت امکان.

اگرچه این پست تماماً در مورد تجارت ضد رکود است، این نکات به همان اندازه برای هدایت بحران های مالی شخصی، بلایای فیزیکی و حتی ظهور هوش مصنوعی مفید هستند.

نتیجه

در حالی که کار طراحی شما همیشه اولویت اول خواهد بود، شما نمی توانید هیچ یک از آن ها را انجام دهید (یا لذت ببرید هر یک از آنها) اگر تجارت آزاد شما درست نیست. 12 استراتژی مدیریت کسب و کار فوق بدون توجه به اینکه چه نوع طراح وب هستید یا چه مدت به صورت آزاد مشغول به کار هستید، مفید خواهند بود.