آیا به نظر می رسد به محض اینکه بالاخره طراحی وب سایت خود را درست انجام دادید، زمان تغییر فرا رسیده است؟

تو تنها نیستی. با سرعتی که تکنولوژی – و روندهای طراحی – در حال تغییر هستند، این یک احساس رایج است. اما چند وقت یکبار واقعاً به طراحی مجدد نیاز دارید؟ کی میدونی که وقتشه؟

این یک عمل متعادل کننده است. شما نمی خواهید منابع را برای یک طراحی مجدد غیر ضروری هدر دهید، اما به همان اندازه نمی خواهید عقب بیفتید و حضور آنلاین قدیمی را به خطر بیندازید.

بیایید پاسخ این سؤالات را با چند نمونه الگوی وب سایت از Envato Elements مرور کنیم تا به شروع تفکر طراحی شما کمک کند.

بیش از 800 قالب وب سایت ساخته شده توسط طراح + یک سازنده کشیدن و رها کردن

با Wix، می‌توانید وب‌سایت‌های بهتری با قالب‌های پاسخ‌گوی تلفن همراه، کشیدن و رها کردن بی‌وقفه و سفارشی‌سازی نامحدود ایجاد کنید. از بین 800+ الگوی خیره کننده برای هر صنعتی انتخاب کنید، محصولات یا خدمات خود را بفروشید، یک وبلاگ راه اندازی کنید و با تجزیه و تحلیل واضح تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

از همین امروز به صورت رایگان شروع به ساختن کنید و ببینید چقدر سریع می توانید یک وب سایت خیره کننده و پرطرفدار ایجاد کنید.

وب سایت خود را رایگان ایجاد کنید

هر چند وقت یک بار نیاز به طراحی مجدد وب سایت خود دارید؟

به طور کلی، زمان آن فرا رسیده است که هر دو تا سه سال یک بار به طراحی مجدد وب سایت فکر کنید. گاهی اوقات این یک مقیاس کامل است، کل طرح را از بین ببرید و فرآیند را از نو شروع کنید، اما ممکن است مجموعه ای از ترفندها برای تازه کردن زیبایی شناسی کلی باشد.

برخی از سایت ها می توانند حدود پنج سال بین طراحی ها صبر کنند، اما مقدار زیادی از آن به ترافیک و انتظارات کاربر شما بستگی دارد. برند شما چقدر مد روز است؟ کاربران از شما چه انتظاری دارند؟ آیا سایت فعلی شما از فناوری یا تکنیک های قدیمی استفاده می کند که آن را قدیمی می کند؟

بسیاری از برندهای بزرگ تقریباً بلافاصله پس از راه اندازی یک طراحی جدید شروع به فکر کردن در مورد تکرار بعدی یک وب سایت می کنند.

اگرچه ممکن است مفهومی وحشتناک به نظر برسد، داشتن یک برنامه محکم برای طراحی مجدد برنامه ریزی شده (از جمله بودجه برای آن) در واقع می تواند این ایده را بسیار کمتر ترسناک کند.

زمان طراحی مجدد وب سایت شما چه زمانی است؟

اگر مطمئن نیستید که زمان آن فرا رسیده است که در مورد یک وب سایت جدید فکر کنید، چند نشانه وجود دارد که زمان طراحی مجدد فرا رسیده است. در حالی که برخی از آنها کاملاً واضح هستند، برخی از نشانه های یواشکی دیگر نیز وجود دارند که قطعاً نباید آنها را نادیده بگیرید.

1. وب سایت شما کند است یا در دستگاه های جدیدتر رندر نمی شود

یک نشانه مطمئن از قدیمی بودن وب سایت این است که روی جدیدترین تلفن ها و دستگاه ها کار نمی کند. فناوری به سرعت در حال تغییر است و اندازه، سرعت و سایر ویژگی های دستگاه برای قابلیت استفاده وب سایت شما مهم هستند.

مخاطبان شما احتمالاً حداقل نیمی از اوقات با تلفن یا دستگاه تلفن همراه به وب سایت دسترسی دارند و وب سایت شما باید بدون نقص در آنجا کار کند. اگر نه، شما نیاز مبرمی به طراحی مجدد دارید.

2. نرخ پرش شما بالا است (و در حال افزایش)

نرخ پرش بالا، یا نرخی که به طور مداوم در حال افزایش است، نشانه ی زیرکانه تری است که زمان طراحی مجدد فرا رسیده است. نرخ پرش به شما می گوید که کاربران چقدر به وب سایت می آیند و بلافاصله آن را ترک می کنند.

اگر نرخ پرش شما در حال افزایش است، اغلب نشانه آن است که چیزی کار نمی کند.

  • آیا طراحی نامشخص است؟
  • آیا به درستی کار نمی کند؟
  • آیا کاربران به سمت محتوای اشتباه هدایت می شوند؟

3. محتوا دیگر مرتبط نیست

وقتی صحبت از محتوا شد، این یک ملاحظات اساسی برای طراحی هر وب سایت و طراحی مجدد است. اگر اخیراً ممیزی محتوا یا به‌روزرسانی محتوا انجام نداده‌اید، می‌تواند محرک بزرگی در این فرآیند باشد.

اکثر صاحبان وب سایت ها مطالب را نسبتاً منظم به روز می کنند.

در اینجا چیز دیگری است که می تواند بر محتوا و طراحی شما تأثیر بگذارد: نحوه لذت بردن مردم از خواندن آنلاین به طور مداوم در حال تغییر است.

بسته به مخاطب هدف شما، محتوای طولانی ممکن است با تمرکز مجدد بر محتوای کوتاه منتشر شود. ممکن است متوجه شوید که کاربران بیشتر و بیشتر با محتوای ویدیویی در مقایسه با عکس‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

تغییرات فناوری و دسترسی بهتر به اینترنت پرسرعت برای افراد بیشتر، مطمئناً یک محرک در اینجاست. مهم است که در مورد این تغییرات و اینکه چگونه ممکن است روی طراحی شما در حرکت رو به جلو تأثیر بگذارد فکر کنید.

4. طراحی هیچ کاری برای ایجاد تبدیل انجام نمی دهد

وب سایت شما قرار است چه کاری انجام دهد؟ و آیا آن را انجام می دهد؟

اگر طراحی باعث ایجاد نرخ تبدیل نمی شود، احتمالاً وب سایت شما نیاز به کار دارد. با اهداف شما شروع می شود. می خواهید مردم در وب سایت چه کاری انجام دهند؟ سپس باید پیگیری کنید که آیا آنها واقعاً این کار را انجام می دهند یا خیر.

تبدیل ها لازم نیست پیچیده باشند. آنها می توانند از تماشای یک ویدیو تا پر کردن یک فرم متغیر باشند. از ثبت نام برای ایمیل گرفته تا خرید محصول. وجه مشترک این است که طراحی وب سایت شما باید به کاربران کمک کند تا در هنگام تعامل با وب سایت کاری انجام دهند.

5. فاقد کلمات کلیدی و ارزش سئوی درون صفحه است

حتی اگر طراحی شما زیبا باشد، اگر فاقد کلمات کلیدی مرتبط و بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه باشد، برای شما کارساز نیست.

مگر اینکه تعداد زیادی تبلیغات را اجرا کنید (و حتی اگر دارید)، ترافیک موتورهای جستجو می تواند منبع خوبی برای بازدیدکنندگان وب سایت باشد.

اگر به درستی از کلمات کلیدی و سئو استفاده نمی‌کنید، فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهید تا وب‌سایت خود را برای شما کار کند، و وقت آن است که به جنبه‌های فنی طراحی فکر کنید تا این تغییر را تسهیل کنید، حتی اگر دوست دارید. ظاهر کلی

6. کسب و کار شما رشد کرده است، اما وب سایت رشد نکرده است

اگر کسب‌وکار شما دوره‌ای از رشد سریع را تجربه کرده است، احتمالاً باید به اندازه کافی عقب‌نشینی کنید تا به وب‌سایت خود کمک کنید تا به سرعت پیشرفت کند. رشد کسب و کار اغلب از محتوا و طراحی یک وب سایت پیشی می گیرد زیرا شما بسیار مشغول هستید.

اما چالش اینجاست – وب‌سایتی که قبل از شروع گسترش کسب‌وکارتان ایجاد کرده‌اید، ممکن است دقیق نباشد یا کسب‌وکار شما را دیگر آن‌طور که می‌خواهید دیده شود نشان نمی‌دهد.

این مهم است که طراحی وب سایت را با تغییرات کسب و کار، از کاری که انجام می دهید تا روشی که خود را معرفی می کنید تا به روز رسانی برندسازی، رشد دهید.

7. طراحی سه سال پیش مد بود (و دیگر نیست)

این واضح ترین دلیل در لیست برای طراحی مجدد وب سایت شما است (اما هنوز اغلب نادیده گرفته می شود). اگر وب سایت را با استفاده از یک طرح طراحی فوق العاده شیک ساخته اید که از مد افتاده است، زمان طراحی مجدد فرا رسیده است.

کاربران متوجه طراحی قدیمی می شوند و بلافاصله باعث ایجاد مشکلات اعتباری در طراحی و محتوای شما می شود. اگر سایت قدیمی به نظر می رسد، آیا اطلاعات آن نیز قدیمی است؟

نتیجه

دریافت برنامه طراحی مجدد می تواند به شما در برنامه ریزی (و بودجه) برای طراحی مجدد وب سایت کمک کند. وب سایت شما دروازه ای برای مشتریانی است که تا به حال با آنها ارتباط برقرار نکرده اید، طرفداران وفادار و افرادی که به دنبال کسب و کار شما هستند. شما می خواهید تأثیر خوبی بگذارید.

چارچوب معمول برای طراحی مجدد وب سایت دو تا سه سال است که برخی از شرکت ها به یک چرخه پنج ساله فشار می آورند. تغییرات در رفتار کاربر، تکنولوژی و گرایش‌های طراحی، عوامل عمده‌ای هستند که بر تعداد دفعاتی که باید در مورد طراحی مجدد وب‌سایت خود فکر کنید، تأثیر می‌گذارند.