چت زنده برای بسیاری از وب سایت ها به راه حلی برای خدمات مشتری تبدیل شده است. کاربران می توانند وارد سیستم شوند و فوراً در مورد هر چیزی که به کمک نیاز دارند با کسی صحبت کنند.

چت زنده می تواند مبتنی بر متن باشد یا شامل تماس تصویری باشد. دلیل اصلی استفاده از آن، برقراری ارتباط فوری با مشتریان و کمک به ارائه خدمات بهتر به مشتری است. اما یک نکته وجود دارد – همه چت های زنده در واقع گفتگو با یک شخص نیستند.

در اینجا نگاهی به مزایا و معایب چت زنده در پروژه های طراحی وب شما داریم.

بیش از 800 قالب وب سایت ساخته شده توسط طراح + یک سازنده کشیدن و رها کردن

با Wix، می‌توانید وب‌سایت‌های بهتری با قالب‌های پاسخ‌گوی تلفن همراه، کشیدن و رها کردن بی‌وقفه و سفارشی‌سازی نامحدود ایجاد کنید. از بین 800+ الگوی خیره کننده برای هر صنعتی انتخاب کنید، محصولات یا خدمات خود را بفروشید، یک وبلاگ راه اندازی کنید و با تجزیه و تحلیل واضح تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

از همین امروز به صورت رایگان شروع به ساختن کنید و ببینید چقدر سریع می توانید یک وب سایت خیره کننده و پرطرفدار ایجاد کنید.

وب سایت خود را رایگان ایجاد کنید

چت زنده چیست؟

چت زنده اساساً یک پیام متنی برای وب سایت شما است. به طور معمول، کاربر روی نماد چت کلیک می کند تا با یکی از اعضای تیم خدمات مشتری وب سایت یا یک ربات چت را آغاز کند.

این چت‌ها برای حل سریع و آسان مسائل مربوط به خدمات مشتری طراحی شده‌اند و برای برخی افراد نسبت به ایمیل‌های تماس تلفنی کمی ترسناک‌تر به نظر می‌رسند.

فروشندگان مختلفی وجود دارند که خدمات چت زنده یا وب را ارائه می دهند که با پلتفرم های وب سایت ادغام می شوند. و این یک تجارت پررونق است که انتظار می رود به آن برسد 1 میلیارد دلار در سال 2023.

چت زنده را کجا می بینید؟

رایج ترین طراحی چت زنده در گوشه سمت راست پایین یک وب سایت است، مانند مثال بالا. آیکون‌های چت زنده اغلب «چسبنده» هستند، به این معنی که در سرتاسر اسکرول یا هنگام پیمایش صفحات در سایت در جای خود باقی می‌مانند.

آیکون‌های چت زنده ممکن است کوچک یا ساده یا پیچیده‌تر باشند و حتی تصویر «شخص» شما یا چت کردن با او یا آواتار دیگری را به نمایش بگذارند.

بیشتر چت‌های زنده نشان نمی‌دهند که با یک شخص صحبت می‌کنید یا یک ربات، اما اغلب می‌توانید از طریق جریان مکالمه آنلاین متوجه شوید. برخی از چت‌های زنده ممکن است نیاز به ورود کاربر به یک وب‌سایت برای شروع مکالمه داشته باشند، در حالی که برخی دیگر بازتر هستند و نیازی به احراز هویت ندارند.

مزایای چت زنده در طراحی وب

بزرگترین مزیت ارائه چت زنده در طراحی وب سایت این است که مشتریان دوست دارند این گزینه را در دسترس داشته باشند. در یک نظر سنجی در مورد چت زنده، 79 درصد از پاسخ دهندگان پاسخ فوری به چت زنده را مهمترین مزیت می دانند.

سایر مزایای چت زنده در وب سایت شما عبارتند از:

  • کمک سریع و در زمان واقعی برای مشتریان، به شما این امکان را می دهد تا مشکلات آسان را به طور موثر حل کنید
  • این یک روش غیر مزاحم برای مشتریان برای پرسیدن سؤال، دریافت کمک یا حل مشکلاتی است که دوست دارند
  • چت زنده برای بسیاری از مشتریان احساس شخصی می کند، حتی اگر تعامل توسط یک ربات باشد یا با یک ربات شروع شود و به یک نماینده منتقل شود. فقط مطمئن شوید که تمام پاسخ های خود را محاوره ای و حرفه ای نگه دارید
  • گزینه‌های چت زنده به مشتریان اجازه می‌دهد فایل‌ها، تصاویر یا سایر اسناد را آپلود کنند تا به شما در حل سریع‌تر مشکل کمک کنند
  • چت زنده در واقع می تواند به شما در درک بهتر مشتریان کمک کند. با مانع کم ورود، آنها به احتمال زیاد در مورد نقاط دردناک وب سایت یا محصولات و خدمات شما صحبت می کنند
  • امکان اتصال ربات های چت برای خودکارسازی سوالات و پاسخ های رایج
  • روش شخصی ارتباطی که برای بسیاری از مردم آشناست زیرا مانند پیامک است
  • می تواند به ورود کاربر یا CRM شما متصل شود تا به نمایندگی ها کمک کند تا سریعتر به مشتریان خدمات ارائه دهند
  • اگر مشکلی به سرعت حل شود، چت می تواند حفظ مشتری را تسهیل کند
  • امکان پشتیبانی 24/7
  • روی هر نوع دستگاهی، از جمله تلفن ها، به خوبی کار می کند
  • ابزارهای زیادی برای خرید و ادغام با وب سایت شما بدون نیاز به تغییر هیچ چیز دیگری در مورد طراحی سایت موجود است

معایب چت زنده در طراحی وب

برای طراحان وب، بزرگترین مشکل چت زنده اغلب ظاهر آن است. پنجره چت زنده می تواند تا حدودی مزاحم باشد و مانع از بقیه طراحی شود. اگر این برای شما آزاردهنده باشد، قطعاً به اهمیت عملکرد مربوط می شود. (یا یک راه حل جایگزین و کمتر سنتی برای گزینه چت زنده پیدا کنید.)

دیگر معایب چت زنده در وب سایت شما عبارتند از:

  • چت‌های زنده معمولاً پس از پایان مکالمه ذخیره نمی‌شوند
  • بدون کارکنان یا ربات‌های کافی، ممکن است نتوانید به صورت 24 ساعته چت ارائه دهید و زمان‌های بسته شده باشد.
  • تنها راه دسترسی مشتری به چت زنده از طریق وب سایت شما است
  • اگر تنها روش ارتباطی موجود از طریق چت باشد و نتوانند ایمیل بزنند یا تماس بگیرند، مشتریان ناامید می شوند
  • تصوری از تجربه کاربری ضعیف با بسیاری از ابزارهای چت زنده وجود دارد
  • مردم از عناصر رایج چت، مانند منتظر ماندن برای پاسخ یا تکرار چندین بار مشکلات خود، مانند اینکه از یک ربات به یک شخص زنده منتقل می شوند، خوششان نمی آید.
  • چت ها به خوبی با ابزارهای تجزیه و تحلیل ادغام نمی شوند و اندازه گیری میزان استفاده می تواند دشوار باشد
  • عملکرد یا ابزارهای چت زنده می تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد
  • مشتریان ممکن است از ربات‌ها در چت زنده به شدت ناامید شوند، به خصوص اگر فکر می‌کنند در حال ارتباط با شخصی هستند.
  • کاربران مسن تر تمایلی به لایک کردن یا استفاده از چت زنده ندارند
  • شما می توانید بسیاری از سوالات ناخواسته یا ترافیک ناخواسته را دریافت کنید که مدیریت آنها به زمان نیاز دارد
  • چت واقعی به کارکنان مجرب با پیشینه خدمات مشتری قوی نیاز دارد تا مشکلات را به سرعت حل کند و با مشتریان ارتباط خوبی برقرار کند

نتیجه

چه بخواهید ویژگی‌های چت زنده را اضافه کنید یا نه، مهم است بدانید که بسیاری از مشتریان از توانایی تعامل یا پرسیدن سریع سؤال قدردانی می‌کنند. استفاده واقعاً به کاری که کسب و کار شما انجام می دهد و نحوه ارتباط وب سایت با آن بستگی دارد.

از منظر طراحی، بیشتر آیکون‌ها و پیش‌نمایش‌های چت زنده کمی نامرتب و دست و پا گیر به نظر می‌رسند. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید چیز دیگری را امتحان کنید. شاید به جای آن یک دکمه چت زنده در ناوبری یا پاورقی خود قرار دهید.

مهم نیست چه چیزی را برای پروژه ها انتخاب می کنید، استفاده از چت زنده احتمالاً برای مدتی باقی مانده است.