فرآیند طراحی نامرتب است ممکن است شما از یک رویکرد ساختاریافته پیروی کنید، اما با تمام تغییرات لحظه آخری و جزئیات نادیده گرفته شده، اغلب اوقات، زندگی خود را می طلبد. و قبل از اینکه متوجه شوید، در یک محیط آشفته و پر از اصلاحات، تحویل نهایی نهایی و مهلت های از دست رفته طراحی می کنید.

این مقاله است بخشی از سریال در حال انجام ما روی الگوهای طراحی این بخشی آینده از کتابخانه ویدیویی است الگوهای طراحی رابط هوشمند 🍣 و بخشی از آموزش زنده UX همچنین.

فرآیند طراحی “درست” چیست؟

البته، هیچ راه “درست و تنها” برای چارچوب یک فرآیند طراحی وجود ندارد. این با هر چیزی که برای شما و تیم شما خوب است تعریف می شود. من شخصاً تمایل دارم به آن تکیه کنم 4 مدل طراحی که به نظر می رسد به خوبی با کار طراحی من مطابقت دارد:

  • فرآیند دو الماس برای روش جامع و قابل اعتماد آن برای حل مشکلات. در این راهنما، دن نسلر کل فرآیند Double-Diamond را به بخش‌های منفرد تقسیم می‌کند و نحوه عملکرد آن را گام به گام و با تمام جزئیات دقیق توضیح می‌دهد.
چگونه یک تفکر طراحی، HCD، UX یا هر فرآیند خلاقانه ای را از ابتدا اعمال کنیم
کلاسیک. را فرآیند Double-Diamond بازسازی شد برای واقعیت آشفته راهنمای مفید توسط دن نسلر. (پیش نمایش بزرگ)
  • فرآیند الماس سه گانه برای رویکرد واقعی تر آن به ورودی طراح در طول چرخه عمر محصول. این یک قطعه است آدام گری در مورد اینکه چرا آوردن انعطاف‌پذیری به واقعیت کثیف فرآیند طراحی برای بهبود برنامه‌ریزی و شامل کار طراحی به عنوان نمونه‌های اولیه حیاتی است.
چرا الماس دوتایی کافی نیست
گسترش دو الماس با یک الماس اضافی برای تمرکز بیشتر در آزمایش و اصلاح. از جانب فرآیند الماس سه گانه، راهنمای آدام گری. (پیش نمایش بزرگ)
  • مدل تفکر طراحی سازمانی توسط IBM برای تمرکز آن بر بلوغ و مقیاس طراحی، که واقعا به سازمان های بزرگ کمک می کند. یک مدل مفید که به استدلال برای تحقیقات کاربر، تمرکز کاربر، و نمونه‌سازی سریع با وفاداری پایین – و نحوه انتقال مالکیت به تیم‌های طراحی در مقیاس کمک می‌کند.
تفکر طراحی چارچوب مجدداً برای شرکت مدرن پیش بینی شده است
یک مدل مفید برای پروژه های پیچیده و دنیای سازمانی: مدل تفکر طراحی سازمانی توسط IBM. (پیش نمایش بزرگ)
  • فرآیند سیب زمینی داغ، به دلیل سادگی آن در پل زدن طراحی و توسعه در سراسر کل چرخه عمر محصول. طراحان و توسعه دهندگان ایده ها، ماکت ها و نمونه های اولیه را به طور دائم به یکدیگر می اندازند. گاهی اوقات مراحل طراحی درگیر بیشتری نسبت به فازهای توسعه دهنده وجود دارد، اما دست آف وجود ندارد، و کل فرآیند توسط هدایت می شود همکاری مستمر.
فرآیند سیب زمینی داغ
یک رویکرد مشترک برای طراحان و توسعه دهندگان، با تمرکز بر پرتاب ایده ها به عقب و جلو: فرآیند سیب زمینی داغ توسط دن مال. (پیش نمایش بزرگ)

این طرز تفکر در مورد فرآیند طراحی به فرآیندی تبدیل شده است که برای من خوب کار می کند، اما باید برای هر پروژه ای که روی آن کار می کنم تنظیم شود. به طور خلاصه، در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.

بیشتر بعد از پرش! ادامه مطلب زیر ↓

فرآیندی که برای من کار می کند

چیزی به نام تحقیق کافی در مورد کاربر وجود ندارد. در هر پروژه ای شروع می کنم مشارکت دادن کاربران در اسرع وقت. من تمام داده‌هایی را که در اختیار داریم بررسی می‌کنم، با پشتیبانی مشتری و میز خدمات مصاحبه می‌کنم، بدهی‌های فنی و مشکلات طراحی، موارد عقب افتاده و ایده‌های رد شده را بررسی می‌کنم. من نمودارهای سازمانی را برای درک لایه های مدیریت بررسی می کنم. من انتظارات درستی دارم و به دنبال متحدان هستم.

از آنجا، من معمولاً هفته‌ها یا حتی ماه‌ها را در نمودارها و صفحات گسترده و اسناد بی‌پایان قبل از ترسیم یک پیکسل روی صفحه می‌گذرانم. من سعی می‌کنم توسعه‌دهندگان را همراهی کنم، تا بتوانند از قبل محیط برنامه‌نویس را راه‌اندازی کنند.

من ذینفعان و افرادی را وارد می کنم که علاقه خاصی به آن دارند کمک به موفقیت پروژه. صداهایی که باید شنیده شوند اما اغلب فراموش می شوند. من نقش خود را به عنوان فردی می بینم که باید شکاف بین نیازهای تجاری و نیازهای کاربر را از طریق دریچه طراحی پر کنم.

سپس یک کاغذ خالی برمی دارم و شروع به طراحی می کنم. من ایده ها را ترسیم می کنم. من نقشه های سفر مشتری را ترسیم می کنم. من جعبه های محتوا را ترسیم می کنم. من اجزایی را می نویسم که مطمئناً در محصول به آنها نیاز خواهیم داشت – مظنونین معمولی. من یک کارگاه با طراحان و توسعه دهندگان راه اندازی کردم تا در مورد نام ها تصمیم گیری کنیم. سپس توسعه‌دهندگان می‌توانند پیش بروند و نمونه‌سازی اولیه را انجام دهند در حالی که طراحان بر روی رابط کاربری و طراحی تعامل تمرکز می‌کنند.

برای اطمینان از اینکه هر دو طرف معادله را به درستی دریافت کرده‌ام، نقشه‌های سفر مشتری، ایده‌های طوفان فکری و آنها را در اولویت قرار دهید با مدل کانو و تاثیر ÷ ماتریس تلاش (با توسعه دهندگان، PM ها و سهامداران).

نمونه ای از درخت طراحی KPI
یک نمونه ای از درخت طراحی KPI، پیوند اهداف تجاری با اهداف طراحی. (پیش نمایش بزرگ)

من نمی‌خواهم وقت خود را برای طراحی و ساختن چیز اشتباه تلف کنم، بنابراین ایجاد می‌کنم KPI ها را طراحی کنید و آنها را با اهداف تجاری مرتبط کنید درختان KPI. من علامت آف آنها را دریافت می کنم و سپس طراحی رابط شروع می شود.

من فرضیه ها را توسعه می دهم. ماکت های با کیفیت پایین. با توسعه دهندگان صحبت کنید بازخورد آنها را دریافت کنید. پالودن. ماکت‌ها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهید. آنها را به HTML و CSS بیاورید. فرضیه ها را در جلسات قابلیت استفاده آزمایش کنید تا زمانی که به نرخ موفقیت 80 درصدی برای کارهای برتر برسیم. طراحان به پالایش و توسعه دهندگان ادامه می دهند.

فرآیندی را برای اندازه گیری مداوم کیفیت طراحی ایجاد کنید. نرخ تکمیل کار را پیگیری کنید. زمان اتمام کار را پیگیری کنید. نرخ خطا را پیگیری کنید. نرخ بازیابی خطا را ردیابی کنید. ردیابی دسترسی ردیابی پایداری عملکرد را پیگیری کنید. در یک تنظیمات B2B، ما زمان مورد نیاز مشتریان برای تکمیل وظایف خود را ردیابی می کنیم و سعی می کنیم آن را به حداقل برسانیم.

آنها را برای کل سازمان قابل مشاهده کنید برای نشان دادن ارزش طراحی و تاثیر آن بر KPIهای تجاری. توضیح دهید که این فرآیند بر اساس قوز نیست. این یک طراحی مبتنی بر شواهد است.

مالکیت و حاکمیت را ایجاد کنید. تیم جستجو باید با کیفیت نتایج جستجو برای 100 عبارت جستجوی برتر در دو ماه گذشته سنجیده شود. افرادی که محتوا را منتشر می کنند صاحبان آن محتوا هستند. این مسئولیت آنها است که آن را به روز نگه دارند، بازنویسی کنند، بایگانی کنند، یا حذف کنند.

پالایش، پالایش، پالایش. به پرتاب اجزای جدید و سفرهای کاربر به توسعه دهندگان ادامه دهید. متوقف کردن. با کاربران تست کنید تا وضعیت ما را بررسی کنید. ادامه دهید و در مرورگر اصلاح کنید. به طور مداوم و دقیق تست کنید. راه اندازی کنید و به پالایش ادامه دهید. KPI ها را اندازه گیری کنید و به تکرار بعدی طرح گزارش دهید.

مسلماً کمی آشفته است. اما این به من کمک می کند که در مسیر زمانی که قرار دارم بمانم پیمایش یک فضای مشکل پیچیده به گونه ای که نتایج قابل اندازه گیری ارائه دهد، سوگیری و ذهنیت را از تصمیمات طراحی حذف کند، و به ارائه طرح های کاربر محور کمک کند که نیازهای تجاری را نیز برطرف کند.

بسته بندی

البته، هیچ راه “درست و تنها” برای چارچوب یک فرآیند طراحی وجود ندارد. این با هر چیزی که برای شما و تیم شما خوب است تعریف می شود. گزینه ها را بررسی کنید و هنگام طراحی فرآیند طراحی خود آنها را در نظر داشته باشید. هر چیزی را که انتخاب می‌کنید، صرفاً به‌خاطر آن، آن را به سختی دنبال نکنید و قطعاتی از همه مدل‌ها را ترکیب کنید تا آن را برای شما مناسب کنید.

تا زمانی که برای شما خوب کار کند، درست است. و این تنها چیزی است که اهمیت دارد.

شما می توانید جزئیات بیشتری را در الگوهای طراحی در کتابخانه ویدیویی در مورد الگوهای طراحی رابط هوشمند 🍣 – با یک آموزش زنده UX که در سپتامبر امسال در راه است.

مطالعه بیشتر در مجله Smashing

سرمقاله Smashing
(yk, il)