ژنراتورهای سایت استاتیک: راهنمای مبتدیان

Jamstack (JavaScript ، API ها و Markup) به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به گزینه توسعه مورد علاقه در وب است. عنوان در وب سایت Jamstack پیشنهاد می کند که Jamstack “روشی مدرن برای ساخت وب سایت ها و برنامه ها” و “عملکرد بهتر” است.

عملکرد مطمئناً یکی از مزایای Jamstack است که همراه با امنیت بهتر ، مقیاس پذیری و تجربه توسعه دهنده ، روی میز می آورد. سایتهایی که بر اساس این نوع معماری ساخته شده اند از صفحات ایستا که از قبل ارائه شده اند و از طریق CDN استفاده می شوند استفاده می کنند ، می توانند از منابع مختلف داده بگیرند و API های میکرو سرویس را جایگزین سرورهای سنتی و پایگاه داده های آنها کنند.

آنچه ایجاد سریع و نسبتاً بدون دردسر ایجاد سایتهای ساکن را امکان پذیر می کند ، تولیدکننده های سایت ایستا (SSG) هستند.

تعداد زیادی ژنراتور سایت استاتیک در طیف وسیعی از زبان های برنامه نویسی مانند JavaScript ، Ruby ، ​​Go و … وجود دارد. شما یک لیست کامل و فیلتر نشده را پیدا خواهید کرد staticsitegenerators.net، اما اگر می خواهید مورد قابل کنترل تری داشته باشید ، به بخش مراجعه کنید لیست وب سایت Jamstack، جایی که می توانید ژنراتورهای سایت ساکن را با نام یا تعداد ستاره های GitHub فیلتر کنید.

در این مقاله ، من قصد دارم هفت ژنراتور محبوب سایت های ساکن و ویژگی های اصلی آنها را لیست کنم ، بنابراین شما می توانید ایده بهتری را ایجاد کنید که کدام یک از آنها برای پروژه شما مناسب است.

ژنراتورهای سایت استاتیک چیستند؟

یک CMS متداول (سیستم مدیریت محتوا) – به عنوان مثال WordPress – وب را بصورت پویا و در صورت درخواست مشتری ایجاد می کند: همه داده ها را از پایگاه داده جمع می کند و محتوا را از طریق یک موتور الگو پردازش می کند.

از طرف دیگر ، سایت های تولید کننده سایت ثابت –

داده ها و محتوا را برای الگوها اعمال کنید و نمای صفحه ای را ایجاد کنید که می تواند برای بازدیدکنندگان یک سایت ارائه شود.

بزرگترین تفاوت بین یک تولید کننده سایت ثابت و یک برنامه کاربردی وب سنتی این است که ، به جای اینکه منتظر بمانید تا یک صفحه درخواست شود و سپس هر بار نمای خود را بر اساس تقاضا ایجاد کنید ، یک تولید کننده سایت ثابت از قبل این کار را انجام می دهد تا دید آماده خدمت قبل از موعد و این کار را برای هر نمایش ممکن از یک سایت در زمان ساخت انجام می دهد. – “Static Site Generator چیست؟ و 3 راه برای یافتن بهترین

اگر کنجکاو هستید و دوست دارید بیشتر بدانید ، عالی است مقاله ای برایان رینالدی از نزدیک به عملکردهای داخلی ژنراتورهای سایت استاتیک نگاه می کند.

اما ، در مورد همه چیزهای خوب همراه با CMS ، مانند ایجاد و به روزرسانی محتوا توسط افراد غیر توسعه دهنده ، همکاری تیمی درمورد محتوا و موارد دیگر؟ CMS بدون سر را وارد کنید.

CMS بدون سر –

یک سیستم مدیریت محتوا است که راهی برای تولید محتوا ارائه می دهد ، اما به جای اینکه محتوای شما به یک خروجی خاص مرتبط شود (مانند ارائه صفحه وب) ، محتوای شما را به عنوان داده از طریق API فراهم می کند. – “CMS بدون سر در 2 دقیقه توضیح داده شده است

به این ترتیب ، برای مثال ، گروه تحریریه می توانند از طریق رابط مدیر آشنا و کاربر پسند خود به کار خود ادامه دهند و محتوایی که آنها تولید یا به روز می کنند تنها یک منبع داده در میان سایر منابع است که تولیدکنندگان سایت های ساکن می توانند از طریق API در معرض دسترسی به آن ها دسترسی پیدا کنند. نرم افزار محبوب CMS بدون سر شامل می شود فشارها، عقل، و خشنود. همچنین، وردپرس دارای یک API REST است که به devs اجازه می دهد از آن استفاده کنند به عنوان CMS بدون سر

بنابراین ، ابزار مدرن Jamstack امکان ایجاد یک وب سایت با سرویس ثابت را فراهم می کند و همچنان از مزایای سیستم مدیریت محتوا برخوردار است.

حال ، بیایید از برخی گزینه های تولید کننده سایت ثابت استفاده کنیم.

1. گتسبی

گتسبی

گتسبی یک چارچوب کامل برای ساخت وب سایت ها و برنامه های ثابت است. این در React و اهرم ها ساخته شده است GraphQL برای دستکاری داده ها اگر کنجکاو هستید و می خواهید بیشتر به کاوش بپردازید ، “شروع کار با گتسبی: اولین سایت استاتیک خود را بسازید” را در SitePoint و اسناد در وب سایت گتسبی.

در اینجا برخی از نقاط قوت گتسبی ذکر شده است:

  • با گتسبی شما می توانید با جدیدترین فن آوری های وب کار کنید – با React ، webpack ، JS مدرن ، CSS و موارد دیگر آماده همه شما برای شروع کد نویسی سایت خود هستند.
  • اکوسیستم پلاگین غنی گتسبی به شما امکان می دهد از هر نوع داده ای که ترجیح می دهید از یک یا چند منبع استفاده کنید.
  • استقرار و مقیاس پذیری آسان ، که عمدتا به این دلیل است که گتسبی صفحات ایستایی را ایجاد می کند که نیازی به تنظیمات پیچیده ندارد.
  • گتسبی یک تولید کننده برنامه های وب پیشرو (PWA) است:

    کد و داده ها را خارج از جعبه دریافت می کنید. گتسبی فقط HTML ، CSS ، داده ها و JavaScript مهم را بارگیری می کند تا سایت شما در سریعترین زمان ممکن بارگیری شود. پس از بارگیری ، گتسبی منابع سایر صفحات را از پیش انتخاب می کند بنابراین کلیک کردن روی سایت بسیار سریع احساس می شود. – وب سایت گتسبی

  • عکس گتسبی قابلیت های پردازش تصویر بومی گتسبی را با تکنیک های پیشرفته بارگیری تصویر ترکیبی می کند تا بارگیری تصویر برای سایت های شما به راحتی و کاملاً بهینه شود.
  • بسیاری از سایت های مبتدی در اختیار شما قرار دارند تا آزادانه چنگ بزنید و شخصی سازی کنید.

2. Next.js

Next.js

بعد یک چارچوب متنوع برای ایجاد برنامه های جاوا اسکریپت ارائه شده از طریق سرور یا صادرات آماری است. در بالای React ساخته شده و توسط آن ساخته شده است Vercel.

برای ایجاد برنامه Next ، دستور زیر را در ترمینال خود اجرا کنید:

npx create-next-app nextjs-blog --use-npm --example "https://github.com/vercel/next-learn-starter/tree/master/learn-starter"

cd به nextjs-blog، فهرست جدید ایجاد شده خود را وارد کنید و دستور را برای باز کردن سرور توسعه برنامه Next JS خود در پورت 3000 تایپ کنید:

npm run dev

برای بررسی اینکه همه چیز مطابق انتظار کار می کند ، باز کنید http: // localhost: 3000 در مرورگر خود

Next.js دارای اسناد عالی است ، جایی که می توانید در مورد ساخت و شخصی سازی برنامه های مبتنی بر Next اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در اینجا تعدادی از بهترین ویژگی های Next وجود دارد:

  • رندرهای بعدی بصورت پیش فرض روی سرور ارائه می شوند که برای عملکرد عالی هستند. برای بحث در مورد جوانب مثبت و منفی ارائه در سمت سرور ، بررسی کنید این مقاله توسط الکس گریگوریان در Medium.
  • بدون نصب لازم: تقسیم خودکار کد ، مسیریابی و بارگیری مجدد گرم از جعبه.
  • بهینه سازی تصویر ، بین المللی سازی و تجزیه و تحلیل.
  • عالی اسناد، آموزش ، آزمونها و مثالها تا شما را از یک کاربر مبتدی تا پیشرفته بلند کند.
  • داخلی پشتیبانی از CSS.
  • تن از برنامه های مثال برای شروع

3. هوگو

هوگو - ژنراتورهای سایت ساکن

هوگو یک مولد سایت استاتیک بسیار محبوب با بیش از 49k ستاره در GitHub در حال حاضر است. این در Go نوشته شده است و خود را به عنوان سریعترین چارچوب برای ایجاد وب سایت تبلیغ می کند. در واقع ، هوگو با یک روند ساخت سریع همراه است ، که ایجاد وب سایت های ثابت را یک نسیم می کند و برای وبلاگ های دارای پست های بسیار عالی کار می کند.

اسناد عالی هستند و در وب سایت پلت فرم فوق العاده ای پیدا خواهید کرد راهنمای شروع سریع در کمترین زمان شما را با نرم افزار بیدار می کند.

در اینجا برخی از محبوب ترین ویژگی های هوگو وجود دارد:

  • طراحی و بهینه سازی شده برای سرعت: به عنوان یک قانون کلی ، هر قطعه از محتوا در حدود یک میلی ثانیه ارائه می شود.
  • نیازی به نصب افزونه های اضافی برای مواردی مانند صفحه بندی ، تغییر مسیر ، چندین نوع محتوا و موارد دیگر نیست.
  • سیستم تم تم غنی.
  • کد کوتاه به عنوان جایگزینی برای استفاده از Markdown در دسترس است.
  • از دسامبر سال 2020 ، هوگو پیشنهاد می دهد دارت ساس پشتیبانی و یک فیلتر جدید برای همپوشانی تصویر بر روی دیگری – Hugo 0.80: آخرین انتشار سال 2020!

ادامه مطالعه Static Site Generators: یک راهنمای مبتدی در SitePoint.