Markdown راهی سریع و کارآمد برای نوشتن برای وب است. از نشانه گذاری و فایل های متنی ساده برای خواندن استفاده می کند. این دارای منحنی یادگیری کم ، بدون قفل شدن است و با سادگی iOS و iPadOS به خوبی متناسب است.

نحو توسط جان گروبر در سال 2004 و مزایای زیادی را به نویسندگان و وبلاگ نویسان ارائه می دهد. برای استفاده از آن ، فقط به یک ویرایشگر متن ساده نیاز دارید ، اما برنامه ای که برای نوشتن در Markdown طراحی شده است مزایای قابل توجهی دارد. اینها ممکن است شامل برجسته سازی نحو ، پنجره پیش نمایش ، ویژگیهای صادرات و انتشار ، کتابخانه اسناد و نوشتن بدون حواس پرتی باشد.

ویرایشگرهای Markdown زیادی برای macOS ، Windows و Linux وجود دارد. تنوع زیادی در سیستم عامل های تلفن همراه اپل وجود دارد.

بیایید گزینه های شما را بررسی کنیم.

7 ویرایشگر Markdown مبتنی بر پرونده

در اینجا هفت برنامه وجود دارد که به شما امکان می دهد همزمان با یک فایل Markdown کار کنید.

1. کلمه

  • هزینه: 5.99 دلار
  • سایر بسترها: macOS

برنامه Markdown برای نوشتن موثر در متن ساده.

کلمه کلیدی بین عملکرد و سادگی تعادل خوبی برقرار می کند. این یک برنامه مینیمالیستی است که فقط ویژگی های کافی را ارائه می دهد که باعث حواس پرتی نمی شود. برجسته سازی نحو ظریف ، میانبرهای صفحه کلید و تکمیل خودکار ارائه می شود.

جذاب ، ارزان و بدون اصطکاک است. در بین کسانی که هنگام نوشتن به سادگی اهمیت می دهند محبوب است.

تصویر نمایشی از Byword

2. نویسنده iA

  • هزینه: 29.99 دلار
  • سیستم عامل های دیگر: macOS ، Windows ، Android

تمرکز کنید. iA Writer یک تجربه نوشتاری منحصر به فرد ارائه می دهد که به شما امکان می دهد پیام خود را متمرکز کرده و روشن کنید.

نویسنده iA یک ویرایشگر Markdown بدون حواس پرتی است که تمرکز خود را بر روی محتوای شما قرار می دهد. این ویژگی های بیشتری نسبت به Byword و کمی ساده تر ارائه می دهد.

حالت فوکوس برای تأکید بر آنچه که تایپ می کنید ، خطوط اطراف متن را محو می کند. از پس زمینه خاکستری روشن ، فونت تک فضا و مکان نما آبی استفاده می شود.

بر خلاف Byword ، iA Writer از تصاویر ، جداول و بلوک های محتوا پشتیبانی می کند. تعدادی از راه حل های محبوب ذخیره سازی ابر پشتیبانی می شوند.

اسکرین شات iA Writer

3. پیش نویس 5

  • هزینه: بارگیری رایگان ، اشتراک از 2.99 دلار در ماه
  • سایر بسترها: macOS

متن از کجا شروع می شود

پیش نویس 5 آخرین ابزار ضبط است: صندوق ورودی متن و محتوای Markdown که می تواند از طریق اقدامات قدرتمند به برنامه های دیگر هدایت شود. در صورت نیاز می توان هر ورودی را برچسب گذاری ، پرچم گذاری و بایگانی کرد.

برجسته سازی نحوی اساسی Markdown مانند صفحه پیش نمایش ارائه شده است. این یک روش بسیار قابل تنظیم برای آهنگسازی در Markdown است.

تصویر صفحه پیش نویس ها 5

4. سرمقاله

  • هزینه: 4.99 دلار
  • سایر سیستم عامل ها: n / a

بهره وری متن ساده در کلاس دسک تاپ در iOS.

تحریریه یک ویرایشگر متن قدرتمند برای iOS است که پشتیبانی عالی Markdown را ارائه می دهد. همچنین از Fountain ، یک زبان نشانه گذاری برای فیلمنامه نویسان ، و قالب TaskPaper برای لیست کارهای ساده متن پشتیبانی می کند.

مانند پیش نویس ها ، بسیار قابل تنظیم است و ویژگی های اتوماسیون قوی را ارائه می دهد. الگوهای سند ، اتوماسیون گردش کار ، قطعات هوشمند و اسکریپت نویسی پایتون به شما امکان می دهد برنامه را برای خود بسازید. برجسته سازی نحو اصلی در دسترس است و می توانید سند خود را با کشیدن به چپ پیش نمایش کنید.

عکس صفحه تحریریه

5. تایو

  • هزینه: بارگیری رایگان ، Pro از 1.49 دلار در ماه
  • سایر بسترها: n/a

همه را در یک متن ارسال کنید

تایو ویرایشگر Markdown دیگری است که به شما امکان می دهد گردش کار قدرتمندی ایجاد کنید. Actions آن به شما امکان می دهد تا به کلیپ بورد و ویرایشگر دسترسی پیدا کنید تا بتوانید قابلیت های برنامه را گسترش دهید. همچنین پشتیبانی کامل از نحو گسترده CommonMark و GitHub Flavored Markdown را ارائه می دهد.

این برنامه از چندین زبانه ، قالب ، نمودار ، ادغام برنامه و همگام سازی iCloud پشتیبانی می کند. نسخه macOS در دست تهیه است.

تصویر صفحه Taio

6. GTW

  • هزینه: 5.99 دلار
  • سایر بسترها: n/a

Markdown و ویرایشگر متن ساده برای iOS.

GTW (Gogo’s Type Writer) یک ویرایشگر متن و Markdown است که برای سرعت بهینه شده است. از فایلهای محلی و همچنین Dropbox ، OneDrive ، Google Drive ، FTP و SFTP / SSH پشتیبانی می کند.

این برنامه برجسته سازی نحو ، یک پنجره پیش نمایش Markdown ، قطعات ، تم ها و قابلیت باز کردن کل پوشه ها از برنامه Files را ارائه می دهد. جستجو و جایگزینی از Regex پشتیبانی می کند و می توانید فایل ها را مستقیماً در سرور خود ویرایش کنید.

تصویر صفحه GTW

7. به زودی: ویسکی

  • هزینه: قیمت اعلام نشده است
  • سایر بسترها: macOS

یک برنامه مدرن Markdown از Nothing Magical برای Mac و iOS.

ویسکی در حال توسعه فعال است و نسخه بتا برای macOS در دسترس است. رابط کاربری آن حداقل است و امیدوار کننده به نظر می رسد. من چشمم بر آن است

7 ویرایشگر Markdown در کتابخانه

در اینجا هفت برنامه وجود دارد که یک کتابخانه کامل از پرونده های Markdown را مدیریت می کند که یا در سیستم فایل یا یک پایگاه داده ذخیره شده است.

1. اولیس

  • هزینه: بارگیری رایگان ، اشتراک از 9.99 دلار در ماه
  • سایر بسترها: macOS

آخرین برنامه نوشتاری برای Mac ، iPad و iPhone.

اولیس یک برنامه کامل Markdown برای نویسندگان است. حداقل رابط آن حواس پرتی را از بین می برد و به شما کمک می کند تا روی کار نوشتن تمرکز کنید. ابزارهای مفیدی مانند شمارش کلمات و نوشتن اهداف در صورت نیاز به آنها وجود دارد.

تمام اسناد شما در یک پایگاه داده ذخیره می شوند و می توانند در طیف گسترده ای از قالب ها صادر شوند. همچنین می توانید مستقیماً در WordPress ، Medium ، Ghost و Micro.blog منتشر کنید.

تصویری از اولیس

2. خرس

  • هزینه: بارگیری رایگان ، اشتراک از 1.49 دلار در ماه
  • سایر بسترها: macOS

خرس یک برنامه نوشتاری زیبا و انعطاف پذیر برای ایجاد یادداشت و نثر است.

خرس یک برنامه یادداشت برداری و محیط نوشتن مبتنی بر Markdown است. به طور پیش فرض از نشانه گذاری غیر استاندارد استفاده می کند ، اما حالت سازگاری Markdown در دسترس است.

مانند Ulysses ، همه یادداشت های شما را در یک پایگاه داده ذخیره می کند ، حواس پرتی ها را از بین می برد و به شما کمک می کند تا بر آنچه می نویسید تمرکز کنید. برچسب ها با استفاده از هشتگ های درون سند اضافه می شوند و هنگام تایپ ، پیش نمایش غنی از قالب بندی به شما نشان داده می شود.

عکس صفحه از خرس

3. MWeb

  • هزینه: بارگیری رایگان ، 8.99 دلار خرید درون برنامه ای
  • سایر بسترها: macOS

نرم افزار نوشتن Markdown ، یادداشت برداری و برنامه تولید کننده وبلاگ ثابت.

MWeb یک ویرایشگر Markdown مبتنی بر برگه است که از Markdown طعم دار GitHub استفاده می کند. می توانید اسناد خود را صادر کنید ، یک وبلاگ ثابت ایجاد کنید یا مستقیماً در وردپرس ، Metaweblog ، Blogger ، Medium ، Tumblr و Evernote منتشر کنید.

برجسته سازی نحو و پیش نمایش زنده ارائه می شود و می توان تصاویر را از طریق کشیدن و رها کردن اضافه کرد. کتابخانه اسناد از دسته ها و برچسب ها پشتیبانی می کند و می توان به اسناد Markdown خارجی دسترسی داشت.

عکس صفحه MWeb

4. جاپلین

  • هزینه: رایگان و منبع باز (مجوز MIT)
  • سایر بسترها: macOS ، Windows ، Linux ، Android

یک برنامه یادداشت برداری منبع باز و انجام وظایف با قابلیت همگام سازی.

جاپلین یک برنامه یادداشت برداری و لیست کارهای منبع باز است. این یک جایگزین برای Evernote است و می تواند کتابخانه Evernote شما را وارد کند.

یادداشت ها در قالب Markdown هستند و می توانند بین دستگاه های شما با رمزگذاری سرتاسری از طریق تعدادی از سرویس های رایج ابر همگام سازی شوند.

اسکرین شات از جاپلین

5. 1 نویسنده

  • هزینه: 4.99 دلار
  • سایر بسترها: n/a

ویرایشگر قدرتمند و زیبا Markdown برای iOS

1 نویسنده یک جایگزین مقرون به صرفه برای اولیس است. این برنامه ویرایش اولیه Markdown را با ابزارهای نوشتاری و تحقیق بدون حواس پرتی ترکیب می کند.

پیش نمایش Inline Markdown و تعداد کلمات ارائه می شود ، و شما می توانید به صورت اختیاری با رمز عبور یا Face / Touch ID از یادداشت های خود محافظت کنید. با استفاده از طرح URL یا JavaScript می توانید اقدامات سفارشی قدرتمندی ایجاد کنید.

تصویر صفحه 1Writer

6. مرکب

  • هزینه: بارگیری رایگان ، اشتراک از 4.16 دلار در ماه
  • سایر بسترها: macOS ، Windows ، Linux ، Android

سازماندهی یادداشت های Markdown شما ساده شده است.

جوهر یک کتابخانه کامل Markdown با طعم GitHub است که بین دستگاه های شما همگام سازی می شود و 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین دارد. این یک جایگزین قوی برای اولیس برای غیر نویسندگان است.

این برای توسعه دهندگان مناسب است. اعداد خط نمایش داده می شوند ، پیوندهای کلیدی Vim ، Emacs و Sublime Text پشتیبانی می شوند و نماد ریاضی ، نمودارهای جریان و نمودارهای توالی ایجاد می شود.

تصویر صفحه Inkdrop

7. به زودی: Obsidian

  • هزینه: رایگان با خدمات پولی اضافی
  • سایر سیستم عامل ها: macOS ، Windows ، Linux

مغز دوم ، برای شما ، برای همیشه.

آبسیدین یک پایگاه دانش قوی است که در بالای یک پوشه محلی از فایلهای Markdown با متن ساده کار می کند. پیوندها و پیوندها به شما امکان می دهد یک شبکه بدون اصطکاک از اتصالات ایجاد کنید.

در راهنمای دقیق من در مورد Obsidian بیشتر بیاموزید. نسخه iOS در حال حاضر در بتا خصوصی است و من شنیده ام که به خوبی کار می کند.

بنابراین ، بهترین ویرایشگر Markdown برای شما چیست؟

اکوسیستم iOS Markdown غنی و متنوع است. با این همه برنامه در دسترس ، کدام برنامه مناسب شماست؟ این به اولویت های شما و اینکه برای چه برنامه ای استفاده خواهید کرد بستگی دارد.

در اینجا چند توصیه وجود دارد:

  • اگر به دنبال ویرایشگر متن با کیفیت با پشتیبانی قوی Markdown هستید ، Editorial را در نظر بگیرید.
  • اگر اتوماسیون و گردش کار سفارشی مورد نظر شما هستند ، Drafts 5 ، Editorial ، Taio یا 1Writer را در نظر بگیرید.
  • اگر می خواهید فایل های Markdown را روی سرور خود ویرایش کنید ، GTW انتخاب خوبی است.
  • اگر می خواهید یک پایگاه دانش شخصی با استفاده از Markdown ایجاد کنید ، Bear ، Joplin و Obsidian را در نظر بگیرید.
  • اگر نویسنده یا وبلاگ نویس هستید و به دنبال یک محیط نوشتاری کامل هستید ، Ulysses ، Bear یا 1Writer را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید قابلیت انتشار مستقیم در وبلاگ خود را داشته باشید ، Ulysses یا MWeb را در نظر بگیرید.
  • اگر یک ویرایشگر ارزان قیمت و سبک را ترجیح می دهید ، Byword و iA Writer گزینه های بسیار خوبی هستند.
  • این برنامه ها همچنین بر روی macOS اجرا می شوند: Byword ، iA Writer ، Drafts 5 ، Ulysses ، Bear ، MWeb ، Joplin و Inkdrop.
  • این برنامه ها همچنین در ویندوز اجرا می شوند: iA Writer ، Joplin و Inkdrop.