یکی از بزرگترین چالش هایی که کارآفرینان با آن روبرو هستند این است که تجارت خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهند. بازاریابی سرنخ ها را جذب می کند ، مشتریان تبدیل به مشتری می شوند و مشتریان سود ایجاد می کنند. متأسفانه ، تبلیغات ، شبکه سازی و بهینه سازی موتورهای جستجو همگی در بازاریابی نقش دارند – و طولی نمی کشد که متوجه می شوید شما در حال بررسی حجم کاری قابل توجهی در کنار همه کارهایی هستید که برای توسعه کسب و کار خود انجام می دهید.

خوشبختانه ، به لطف فناوری جدید ، اکنون می توانید بخش هایی از فرآیند را به صورت خودکار انجام دهید تا به کاهش حجم کار و افزایش کارایی واقعی کمک کنید. در این مقاله ، ما چندین روش را بررسی می کنیم که می توانید از اتوماسیون برای افزایش ترافیک وب و بهبود گردش کار خود استفاده کنید.

مطالب جدید را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

با 3.6 میلیارد کاربر در سراسر جهان ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در طول این سالها رشد باورنکردنی را تجربه کرده اند و هیچ نشانه ای از کند شدن آنها را نشان نمی دهند.

در حالی که آنها ابتدا برای سرگرمی و معاشرت استفاده می شدند ، اکنون به یکی از کانال های اصلی بازاریابی تبدیل شده اند. پیش بینی، 92 درصد بازاریابان از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی رشد خود استفاده کنند.

یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی توسعه یافته و ساختار یافته می تواند به شما کمک کند:

  • ایجاد ترافیک وب از لینک های پشتیبان
  • با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید
  • افزایش آگاهی از برند
  • به مخاطبان بیشتری برسد
  • دنبال کنندگان آنلاین خود را افزایش دهید

هر پلتفرم رسانه های اجتماعی از نظر جمعیتی متفاوت خواهد بود ، بنابراین شما باید محتوای خود را برای بسترهایی که می خواهید بر آنها تمرکز کنید ، تنظیم کنید. به عنوان مثال ، ویدیوی فوق العاده 20 ثانیه ای شما ممکن است در TikTok مورد استقبال قرار گیرد ، اما در اینستاگرام و فیس بوک یک شکست کامل است.

ارسال دستی روی هر پلتفرم بسیار وقت گیر است ، تا جایی که ممکن است حتی ارزش بازگشت سرمایه را نداشته باشد. خوشبختانه ، چندین ابزار وجود دارد که می توانید برای خودکارسازی انتشار محتوا استفاده کنید.

ContentCal را با Zapier ادغام کنید

ContentCal یک ابزار برنامه ریزی بازاریابی است که به شما در برنامه ریزی و ایجاد محتوا کمک می کند. وقتی آن را با ابزاری مانند Zapier – که به شما کمک می کند کارهای تکراری بین دو یا چند برنامه را خودکار کنید – جفت کنید ، می توانید به طور خودکار محتوا را از ContentCal در بسترهای اجتماعی ارسال کنید.

به عنوان مثال ، پس از اینکه ContentCal را با بسترهای رسانه های اجتماعی مورد نظر خود تنظیم کردید ، هنگامی که یک پست جدید به برنامه خود اضافه کردید ، این پست می تواند به طور خودکار پست های اینستاگرام ، پین های Pinterest و به روزرسانی های Facebook را ایجاد کند. همه اینها می تواند برای هر پلتفرم منحصر به فرد باشد بدون هیچ گونه کار اضافی از طرف شما.

با این حال ، ادغام با ContentCal تنها به انتشار محتوا و بیرون راندن آن به مکان های مختلف محدود نمی شود. همچنین می توانید محتوا را از خارج وارد ContentCal کنید. به عنوان مثال ، اگر تیم شما از Slack به صورت داخلی استفاده می کند و ایده های جدیدی را مورد بحث قرار داده است ، می توانید به راحتی آنها را به ContentCal بکشید.

اتصال ContentCal با Zapier یک فرایند نسبتاً ساده است. پس از ایجاد یک حساب با هر دو این خدمات ، می توانید لیست پیش ساخته Zapier را بررسی کنید ادغام ContentCal و برای شروع آزمایش روی “Try it” کلیک کنید.

ارسال داده ها به کاربرگ Google

Google Sheets یک ابزار رایگان قدرتمند است که به شما امکان می دهد مجموعه های بزرگ داده را سازماندهی و دستکاری کنید ، گردش کار SEO خودکار نیمه خودکار ایجاد کنید و موارد دیگر.

یک راه عالی برای بهبود صفحات جستجوگرها توسط Google Sheets این است که به شما اجازه می دهد داده های کلمه کلیدی و حجم جستجو را از ابزار SEO خود وارد کنید تا بتوانید راحتتر آن را دستکاری کنید.

علاوه بر این ، صادرات داده ها از ابزارهای SEO نیز برای استارتاپ هایی با بودجه اندک که هزینه ماهانه دیگری نمی خواهند بسیار عالی است. به عنوان مثال ، می توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید یا فقط برای یک ماه استفاده هزینه کنید و تمام داده های مورد نیاز خود را صادر کنید.

با این حال ، بدون آماده سازی فرمول های مناسب ، می توانید ساعت های بی پایان را برای مرتب سازی ، ادغام ، تقسیم ، افزودن ، حذف و جستجوی داده ها صرف کنید. یکی از اساسی ترین و در عین حال مفیدترین فرمول ها عبارت است از IF تابع.

استفاده از تابع IF

IF وقتی می خواهید بررسی کنید که آیا شرایط خاصی درست است یا نادرست برای لیستی از داده ها در صفحه گسترده شما ، از عملکرد در برگه های Google استفاده می شود.

نحو به این شکل است:

IF(condition, value_if_true, value_if_false)

condition این چیزی است که شما در مورد صحت یا غلط آن آزمایش می کنید. اگر حقیقت دارد ، value_if_true چیزی است که نمایش داده می شود. اگر دروغ است ، value_if_false به جای آن نمایش داده می شود

فرض کنید شما لیستی از کلمات کلیدی و حجم جستجوی آنها را به Google Sheets وارد کرده اید اما فقط می خواهید با کلمات کلیدی کار کنید که می تواند 500+ بازدیدکننده در ماه به همراه داشته باشد.

نمونه ای از لیست کلمات کلیدی در کاربرگ Google

می توانید تنظیم کنید IF عملکرد برای بازگشت YES برای کلمات کلیدی که می تواند 500+ بازدیدکننده در ماه به ارمغان بیاورد و NO برای استراحت:

=IF(B2>500,"YES","NO")

کلمه کلیدی عملکرد IF خودکار کاربرگ نگارش Google

استفاده از ARRAYFORMULA

اگر با یک مجموعه داده بزرگ کار می کنید ، کشیدن فرمول ها در هزاران سلول مشکل ساز خواهد بود. اینجاست که ARRAYFORMULA مفید است.

نحو به این شکل است:

=ARRAYFORMULA(array_formula)

این به شما امکان می دهد فرمول خود را یک بار تایپ کنید و سپس آن را در یک ردیف یا ستون کامل اعمال کنید. به سادگی جایگزین کنید array_formula با فرمولی که می خواهید تکرار کنید در مورد ما ، آن را خواهد بود IF فرمول تابع فقط به یاد داشته باشید که اولین و آخرین سلول های خود را در فرمول قرار دهید.

مثال ARRAYFORMULA

پیگیری پست های منتشر شده

وبلاگ نویسی یکی از رایج ترین روش ها است از سایت خود کسب درآمد کنید و افزایش ترافیک وب با این حال ، هنگامی که چندین سال این کار را انجام داده اید ، به خاطر سپردن موضوعات و کلمات کلیدی که قبلاً مورد هدف قرار داده اید ، دشوار می شود.

پیگیری پست های وبلاگ منتشر شده به شما کمک می کند تا از آن جلوگیری کنید محتوای تکراری مسائلی که می تواند بر سئو و ترافیک وب شما تأثیر منفی بگذارد.

Google Sheets یک ابزار عالی برای تجسم این داده ها است ، اما افزودن دستی هر پست وبلاگ می تواند زمان بر باشد ، به خصوص اگر کسب و کار شما هر هفته چندین مقاله منتشر کند.

خبر خوب این است که می توانید وردپرس را با Google Sheets با استفاده از Zapier متصل کنید تا بدون نیاز به وارد کردن داده ها به صورت خودکار محتوای منتشر شده خود را ردیابی کنید.

ادغام وردپرس و Google Sheets با Zapier

برای تنظیم این گردش کار ، ابتدا باید یک کاربرگ Google ایجاد کنید که شامل ستون هایی برای تاریخ ها ، عنوان ها ، دسته ها و سایر اطلاعاتی است که می خواهید.

در مرحله بعد ، یک Zap ایجاد می کنید تا در هر بار انتشار یک پست ، داده ها را به طور خودکار به برگه اضافه کنید. در Zap ، داده های مربوط به وردپرس را به هر ستونی که ایجاد کرده اید اختصاص دهید.

در اینجا لیستی از پیش ساخته Zapier وجود دارد ادغام وردپرس.

از ابزارها برای تراشیدن صفحات وب استفاده کنید

از وب گردی می توان برای یافتن متخصصانی که مایل به مشارکت در پست های شما هستند ، فرصت ارسال مهمان ، تجزیه و تحلیل رقابتی و موارد دیگر استفاده کرد.

در حالی که تراش می تواند به صورت دستی به صورت سایت به سایت انجام شود ، اما بسیار وقت گیر است. یک راه بهتر برای تراشیدن صفحات وب استفاده از ابزارهای موجود مانند پسوند مرورگر اسکرپر یا با استفاده از زبان برنامه نویسی مانند پایتون ، اسکریپر خود را کدگذاری کنید.

در این مقاله ، نحوه یافتن مشارکت کنندگان احتمالی وبلاگ با استفاده از برنامه افزودنی Scraper را مرور می کنیم.

مشارکت کنندگان احتمالی وبلاگ را بیابید

در سال 2014 ، در آن دستورالعمل های کیفیت جستجو، گوگل مفهومی به نام EAT معرفی کرد که مخفف تخصص ، اقتدار و قابلیت اعتماد است.

این سه عامل هنگام ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل مورد استفاده قرار می گیرند ، که در آن آنها هزاران مرورگر را استخدام می کنند تا مجموعه ای از صفحات وب را به صورت دستی بررسی کرده و بازخورد خود را در مورد کیفیت آنها به گوگل ارسال کنند. اساساً ، این راهی برای گوگل است که میزان اعتماد خود را به یک نام تجاری یا وب سایت بر اساس تخصص ، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن بسنجد.

مشارکت متخصصان در وبلاگ شما به نفع تجارت شما و Google EAT خواهد بود ، که می تواند به افزایش رتبه بندی جستجو و در نهایت ترافیک وب کمک کند.

اما ، در حالی که به راحتی می توان به متخصصانی فکر کرد که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید ، مهم است که به یاد داشته باشید که همه وقت ندارند یا مایل به انجام این کار نیستند. به جای ارسال ایمیل به هرکسی که فکرش را می کنید ، بهتر است وقت خود را صرف جستجوی متخصصانی کنید که شناخته شده اند. این را می توان با برچیدن پست های “جمع آوری متخصص” موجود انجام داد.

در اینجا نحوه انجام این کار با استفاده از برنامه افزودنی Scraper آورده شده است.

ابتدا یک پست جمع بندی تخصصی پیدا کنید. ما از این پست جامع از جاشوا کراوس به عنوان مثال استفاده می کنیم.

در مرحله بعد ، می خواهید ساختار و قالب داده هایی را که قرار است بریده شود بررسی کنید. در مثال ما ، نام کامل متخصص و عنوان و وب سایت آنها است.

قالب مقاله خلاصه

هنگام استفاده از ابزار بازرسی مرورگر خود برای بررسی HTML ، می توانید ببینید همه چیز در هم پیچیده شده است <h2> برچسب ها

تجزیه و تحلیل HTML با ابزار Inspect

برای بیرون آوردن نام و وب سایت در داخل <h2> برچسب ها ، شما می خواهید از برنامه افزودنی Scraper برای تراشیدن استفاده کنید text() و a/@href با استفاده از XPath

اگر با XPath آشنا نیستید ، می توانید بررسی کنید این ورق تقلب.

راه اندازی برنامه افزودنی Scraper

اکنون داده ها را در کلیپ بورد خود کپی کرده و در Google Sheets جایگذاری کنید. می توانید این مراحل را برای هر تعداد پست جمع بندی شده که می خواهید تکرار کنید.

نام و وب سایت متخصصان به کاربرگ Google اضافه شده است

برای پاکسازی داده ها کمی بیشتر ، SPLIT از فرمول می توان برای جدا کردن نام ها و عناوین به سلول های مختلف استفاده کرد.

این نحو به نظر می رسد:

=SPLIT(text, delimiter)

از آنجا که می خواهیم رشته را در جایی که کاما قرار دارد تقسیم کنیم ، می توانیم فرمول زیر را تنظیم کنیم:

=SPLIT(A2,”,”)

جدا کردن نام ها و عناوین با استفاده از فرمول SPLIT

برای اعمال فرمول بر روی کل ستون ، می توانید همه چیز را در an قرار دهید ARRAYFORMULA مثل قبلا

تنظیم هشدارهای Google

Google Alerts یک ابزار اطلاع رسانی رایگان است که هر زمان نام ، وب سایت یا هر عبارت جستجویی که مشخص کرده اید در وب سایت های فهرست بندی شده توسط Google ذکر شده است ، یک ایمیل برای شما ارسال می کند یا مواردی را به RSS اضافه می کند.

اگر از ارسال مهمان به عنوان بخشی از استراتژی خود برای افزایش ترافیک وب استفاده می کنید ، Google Alerts راهی عالی برای اطلاع از فرصتهای ارسال مهمان جدید بدون نیاز به جستجوی دستی آنها است.

فرصت های ارسال مهمان را بیابید

برای راه اندازی Google Alerts برای فرصت های ارسال مهمان ، کافی است از آن دیدن کنید google.com/alerts، وارد topic + "guest post by" در نوار جستجو ، سپس کلیک کنید Show options و فرکانس ، زبان و جایی که می خواهید هشدارها را تحویل بگیرید ، تنظیم کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما مالک تسلا بودید ، می توانید رشته های زیر را امتحان کنید:

  • intitle: "electric vehicle" + "guest post by"
  • topic + "guest post"
  • topic + "write for us"

مزیت استفاده از "guest post by" این است که اعلان هایی را از وب سایت هایی دریافت خواهید کرد که پست های مهمان را می پذیرند اما ممکن است آن را تبلیغ نکنند. با این حال ، دو رشته دیگر ، وب سایت هایی را که دارای صفحه اختصاصی با دستورالعمل نحوه ارسال پست مهمان هستند ، باز می گرداند. این بدان معناست که افراد بیشتری زمین بازی برای آنها ارسال می کنند ، بنابراین رقابت کمی بیشتر است.

یک تکنیک عالی دیگر این است که نام نویسنده پست مهمان را در رشته جستجوی خود قرار دهید. این به شما امکان می دهد وب سایت های دیگر را که در آنها مشارکت داشته اند بررسی کنید تا بتوانید مطالبی را نیز برای آنها ارسال کنید.

در اینجا نحوه تنظیم هشدار برای پست های مهمان نوشته شده توسط James Hibbard از SitePoint آورده شده است:

"guest post by" + "james hibbard" -site:sitepoint.com

در صورت استفاده از این رشته جستجو ، حتماً وب سایت نویسنده را حذف کنید. به این ترتیب ، شما با هشدارهای سایت خود بمباران نخواهید شد. برای حذف وب سایت آنها ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را اضافه کنید -site:website.com اپراتور.

خودکارسازی زندگی شما

به عنوان یک صاحب مشاغل ، باید وقت خود را عاقلانه صرف کارهایی کنید که باید به صورت دستی انجام شوند و رشد ارگانیک ایجاد کنند.

این به معنای خودکارسازی کارهای تکراری یا بدون ارزش افزوده است که نیازی به اجرای دستی آنها ندارد. امیدوارم این راهنما به شما کمک کند بخش هایی از استراتژی خود را برای افزایش ترافیک وب خودکار کنید.