از نمونه کارها برای ارتقاء طراحان گرافیک ، عکاسان ، تصویرگران گرافیک و هنرمندان استفاده شده است ، اما می توانند برای مهندسان نرم افزار و توسعه دهندگان نیز مفید باشند. یک مهندس نرم افزار فقط فردی نیست که مدام کد بنویسد. بیشتر اوقات ، توسعه دهندگان نرم افزار از پیشینه های مختلف حرفه ای و رشته های شغلی استقبال می کنند و در بسیاری از موارد مشتاق هستند. یک نمونه کارها جنبه خلاقانه یک مهندس نرم افزار را نشان می دهد که مایل است برای توضیح کار خود نه تنها برای عموم مردم ، بلکه برای استخدام کنندگان ، مدیران استخدام کننده و سایر مهندسان وقت بگذارد.

نمونه کارها چیست و چرا به آن نیاز دارید

نمونه کارها چیزی بیشتر از یک رزومه است. این پورتالی است به دنیای خلاقیت و مهارت مهندسی شما. همانطور که یک شرکت نام تجاری خود را از طریق نمونه کارها برای خدمات و محصولات خود تبلیغ می کند ، شما نیز می توانید به عنوان یک مهندس نرم افزار.

مجموعه ای مواردی را اسناد می کند که معمولاً در رزومه وجود ندارد. شما به عنوان یک مهندس نرم افزار همان کاری هستید که انجام می دهید. یک عکس برای یک عکاس است همانطور که یک پروژه برای یک مهندس است.

رزومه شما ممکن است در مورد مهارتهایی که در حال حاضر دارید صحبت کند ، اما بدون پروژه هایی که می توانید آنها را اعمال کنید ، آنها فقط برچسب ها و برچسب های هش هستند. نمونه کارها اطلاعاتی را که معمولاً در رزومه وجود دارد ، بر اساس پروژه ها و مهارت های قابل فروش سازماندهی می کند.

برای هماهنگ شدن با تغییرات سریع فناوری ، باید مهارت های خود را به روز کنید. مهارتها اغلب مربوط به پروژه هایی است که در محل کار یا در زمان خود انجام می دهید. اگر یک متن ساده باشد ، یک رزومه می تواند خسته کننده باشد. یک نمونه کارها می تواند پروژه های شما را مستند کند ، مهارت های مربوط به آن پروژه ها را برجسته کند و به نمایشی زنده ، ویدئویی و مخازن کد منبع پیوند دهد.

نمونه کارها مانند یک رزومه قابل چاپ است ، اما بهتر است در قالب یک وب سایت تعاملی باشد تا بتوان آن را در وب جستجو کرد و همیشه از آخرین پروژه های شما مطلع بود.

اگر در پروژه ای با چالش هایی روبرو شده اید و آنها را با موفقیت حل کرده اید ، پروژه را در یک نمونه کار ثبت کنید. انجام این کار نه تنها موفقیت های فنی شما را اثبات می کند ، بلکه مهارت حل مشکلات و پشتکار شما را نیز برجسته می کند.

در طول مصاحبه شغلی ، نمونه کارها می تواند یک مکالمه با استخدام کنندگان ، مدیران استخدام و سایر مهندسین باشد. صحبت درباره نمونه کارها ممکن است تاثیری غیرقابل تصور برای رئیس آینده شما در سالهای آینده برجای بگذارد.

برنامه ریزی نمونه کارها

مانند هر پروژه توسعه وب دیگر ، وب سایت نمونه کارها شما می تواند به طرق مختلف پیاده سازی شود. هنگام برنامه ریزی پروژه نمونه کارها ، این س questionsالات را مطرح کنید.

  • استاتیک یا پویا؟ آیا وب سایت شما مجموعه ای از صفحات استاتیک است یا پویا با پایگاه داده؟

  • تک صفحه ای یا چند صفحه ای؟ آیا وب سایت نمونه کارها شما به عنوان یک برنامه تک صفحه ای ظاهر می شود یا آبگرم، یا وب سایت چند صفحه ای؟

  • پاسخگو؟ آیا وب سایت نمونه کارها در چندین مرورگر ، سیستم عامل و دستگاه قابل حمل خواهد بود؟

  • بودجه شما چقدر است؟ آیا به دنبال صرف زمان و هزینه قابل توجهی برای ایجاد وب سایت نمونه کارها هستید؟

پاسخ به این س questionsالات به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که در کجا محل کار خود را بسازید و میزبانی کنید.

آنچه در یک نمونه کارها وجود دارد

ایجاد وب سایت نمونه کارها مانند نوشتن مقاله است. اول ، شما باید یک طرح کلی از آنچه می خواهید در وب سایت نمونه کارها خود قرار دهید ایجاد کنید. در اینجا چند توصیه وجود دارد.

درباره بخش

از آنجا که وب سایت نمونه کارها همه چیز درباره شما و دستاوردهای شما است ، به یاد داشته باشید که خود را به شیوه ای دوستانه اما حرفه ای معرفی کنید. علاوه بر نام و نقش (های) خود ، سعی کنید یک خط برچسب یا نقل قول اصلی که با آن زندگی می کنید اضافه کنید که نشان دهنده شخصیت شما باشد. اگر هدفی دارید که با آنچه مشتری یا استخدام کننده آینده شما به دنبال آن است مطابقت داشته باشد ، لیست کوتاهی از اهداف را برای پروژه یا نقش بعدی خود اضافه کنید. اگرچه لازم نیست ، اما می توانید علایق شخصی خود را نیز شرح دهید.

تصویر زیر نشان می دهد که صفحه درباره اندرو برشتاینبه

صفحه درباره اندرو بورستاین

پروژه ها

اساس وب سایت نمونه کارها پروژه های شما است. به عقب برگردید و نگاهی به دستاوردهای گذشته خود بیندازید و چندین پروژه را انتخاب کنید که به نمایش آنها افتخار می کنید. برای هر پروژه می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • در صورت وجود ، کلیه اطلاعات مورد نیاز برای توصیف پروژه را از نظر کلمات ، تصاویر ، فیلم ها و کد منبع سازماندهی کنید.
  • پروژه های خود را در یک ارائه شبکه یا لیست ترتیب دهید.
  • برچسب گذاری یا برچسب زدن مهارت های ایجاد پروژه شامل زبان های برنامه نویسی ، محیط ها ، چارچوب ها و استقرار.

در اینجا نمونه ای از آن از نمونه کارها در رافائل کافاریبه

پروژه هایی که در سایت نمونه کارها Rafael Cafarati سازماندهی شده است

صفحه تماس

اطلاعات تماس کافی را ارائه دهید تا از طریق ایمیل ، تلفن یا فرم وب به شما برسد. پیوندهای اضافی را که در آن استخدام کنندگان می توانند در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند ، فهرست کنید ، مانند پیوندهایی به پروفایل LinkedIn ، GitHub و/یا توییتر خود.

در اینجا مثالی برای سایت نمونه کارها از جک توماشفسکیبه

اطلاعات تماس در سایت جک توماشفسکی

وبلاگ

پیوندی به وبلاگی که شما حفظ می کنید و مراحل فکر و مهارت های نوشتاری شما را ثبت می کند. استخدام کنندگان به همان اندازه به سبک ارتباطی شما و استدلال صحیح شما علاقه مند هستند.

تصویر زیر نمونه ای از سایت را نشان می دهد متیو ویلیامزبه

پست های وبلاگ در سایت متیو ویلیامز

صفحه قرار ملاقات

اگر یک فریلنسر هستید که قرارهای مشتری بالقوه را می پذیرد ، یک برنامه تقویم را جاسازی کنید یا پیوندی به آن ارائه دهید. فرآیند را برای یک استخدام کننده استعداد ساده کنید تا در مورد موقعیت یا پروژه ای که به دنبال آن هستند با شما صحبت کند.

برنامه زمانبندی قرار ملاقات

راههای میزبانی نمونه کارها

بعد از اینکه ایده ای دقیق درباره آنچه در وب سایت نمونه کارها ارائه می دهید دارید ، وقت آن است که ببینید کجا می توانید آن را ایجاد کرده و میزبانی کنید. خوشبختانه گزینه های زیادی در دسترس است. برخی از این موارد رایگان ، پولی ، مستقل یا مبتنی بر جامعه است. همچنین ممکن است به ایجاد وب سایت نمونه کارها از ابتدا علاقه مند باشید و آن را در وب میزبانی کنید. اگرچه جامع نیست ، در اینجا لیستی از گزینه هایی است که باید در نظر بگیرید.

نمونه کارها با مخازن کد

اگر پروژه های خود را با گیت، یک سیستم کنترل نسخه رایگان ، منبع باز و توزیع شده ، می توانید مخازن کد خود را بصورت آنلاین در میزبانی کنید GitHub، GitLab، BitBucket، چندتا را نام بردن.

می توانید یک وب سایت ثابت برای پروژه های خود که در GitHub میزبانی شده اند ایجاد کنید صفحات GitHubبه شما می توانید چندین تم آماده را برای چاشنی وب سایت نمونه کارها انتخاب کنید. به طور مشابه ، GitLab ارائه می دهد صفحات GitLab، و BitBucket ارائه می دهد ابر BitBucket میزبانی وب سایت نمونه کارها از پروژه های ایجاد شده به ترتیب در GitLab و BitBucket.

به عنوان جایگزین، ویترین گیت یک وب سایت راحت ، با کاربری آسان و مستقل برای ایجاد نمونه کارها است که به شما امکان می دهد پیوندهای مخازن GitHub خود را وارد کرده و مواردی را که مایل به نمایش هستید انتخاب کنید. با افزودن تصاویر سفارشی برای هر پروژه انتخاب شده ، می توانید نمونه کارها را زیبا کنید. در اینجا یک نمونه است نسخه ی نمایشیبه

اگر زمان زیادی برای صرف وقت ندارید ، اما هنوز می خواهید یک تم آماده برای نمایش پروژه های منبع باز خود داشته باشید ، گزینه های فوق مناسب هستند. این ممکن است برای مهندسین نرم افزار پشتی مناسب باشد که عملکرد را بر خلاقیت ترجیح می دهند.

اگر ترجیح می دهید نمونه کارها را روی پلتفرمی ایجاد کنید که از جامعه ای از طراحان و توسعه دهندگان پشتیبانی می کند و می خواهید از سایر مجموعه های منتشر شده ایده بگیرید ، به منابع زیر نگاه کنید.

  • ساخته شده از کربن یک وب سایت محبوب برای تولید نمونه کارها است که از بسیاری از طرح ها و طرح ها ، تصاویر و فیلم های نامحدود ، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر پشتیبانی می کند. این یک گزینه آزمایشی رایگان برای شما دارد که می توانید نمونه کارها را با رضایت خود طراحی کنید و فقط زمانی که آماده انتشار هستید ، در یک برنامه پولی مشترک شوید. برای دیدن آنچه دیگران قبل از شما ایجاد کرده اند ، به سایت مراجعه کنید استخر استعدادهابه اگرچه برای طراحان گرافیک و تصویرگران ساخته شده است ، Carbonmade را می توان برای مهندسان نرم افزار با استعداد ظرافت اقتباس کرد.

  • کوروفلوت یک پلت فرم رایگان است که به متخصصان طراحی و خلاق اجازه می دهد نمونه کارها را بسازند و میزبانی کنند ، خدمات خود را تبلیغ کنند و با استخدام کنندگان ارتباط برقرار کنند. اگر شما یک مهندس نرم افزار هستید که در طراحی و توسعه محصول ، طراحی وب ، UX/UI و مهندسی قابلیت استفاده مشارکت دارد ، می توانید حضور خود را تقویت کنید ، از دیگران یاد بگیرید و به فرصت شغلی بعدی خود در Coroflot متصل شوید.

  • SquareSpace یک پلت فرم کاملاً یکپارچه و غنی است که در تجارت الکترونیک ، عضویت ، وبلاگ نویسی ، راه اندازی صفحات و حتی تخصص دارد نمونه کارهابه پس از عضویت ، می توانید خدمات یا محصولات خود را در سایت تبلیغ کنید بازار SquareSpaceبه در حالی که در این پلت فرم هستید ، همچنین می توانید به تالار گفتگوی SquareSpace بپیوندید تا بهترین شیوه ها را با سایر کاربران و متخصصان SquareSpace یاد بگیرید و در مورد آنها بحث کنید. SquareSpace همچنین وبینارهایی را برای کمک به شما در تقویت مهارت خود در تبدیل شدن به یک متخصص SquareSpace ارائه می دهد. اگر تصمیم دارید با SquareSpace کار کنید ، می توانید از آن استفاده کنید برنامه ریزی قرار ملاقات افزونه ای که کاملاً با وب سایت نمونه کارها شما ادغام می شود. می توانید به عنوان یک عضو آزمایشی در SquareSpace شروع کنید و قبل از عضویت در یک برنامه پولی ، بسیاری از ویژگی ها را بررسی کنید.

  • غرق شده یک پلت فرم تجاری است که عکاسان ، طراحان ، هنرمندان و تصویرگران در آن حضور دارند. پیوستن به جامعه به عنوان یک مهندس نرم افزار یک افزودنی فوق العاده خواهد بود زیرا می توانید طرح ها و الگوهای مختلف را بررسی کرده و یک نمونه کار عالی ایجاد کنید که به کلاس اضافه می کند. Dunked یک رابط کاربری ساده و ساده برای طراحی و ساخت نمونه کارهایی که در دستگاه های مختلف پاسخگو هستند ارائه می دهد. در طول دوره آزمایشی ده روزه رایگان ، پیشنهادات آن را بررسی کنید.

اگر مشتاق یک جامعه هستید ، از دیگران الهام می خواهید و احتمالاً می خواهید خدمات خود را در جامعه تبلیغ کنید یا به استخدام کنندگان عضو متصل شوید ، ایجاد یک وب سایت نمونه کارها با یک جامعه حمایتی مورد توجه است. معاشرت با طراحان خلاق دیگر ممکن است الهام بخش توسعه دهندگان UI/UX باشد.

وب سایت های مستقل با موضوعات نمونه کارها

اگر بیشتر تکنواز هستید و نیازی به حمایت جامعه ندارید ، می توانید یک وب سایت با موضوع نمونه کارها برای نمایش کار خود بسازید. برخی از این انتخاب های دستی را در نظر بگیرید.

  • Google Sites برای کاربران دارای حساب های Google برای ایجاد وب سایت های ثابت رایگان است. در میان بسیاری از موضوعاتی که پشتیبانی می کند ، یک موضوع نمونه کارها که می توانید سفارشی کنید همان چیزی است که شما نیاز دارید.

  • به طرز چشمگیریهمانطور که از نامش پیداست ، به شما امکان می دهد سایتهای بسیار زیبا و دوستدار موبایل بسازید که یک صفحه ای یا چند صفحه ای هستند. با ارائه برنامه های رایگان و پولی ، Strikingly یک انتخاب مناسب برای ایجاد و میزبانی وب سایت نمونه کارهای بعدی شما است. آن را بررسی کنید قالب نمونه کارها، از سایتهای مشتری زنده الهام بگیرید و خود را به طرز چشمگیری کشف کنید.

  • بلاگر یکی دیگر از محصولات Google است که به کاربران Google اجازه می دهد وبلاگ های رایگان را با استفاده از بسیاری از قالب های آماده ایجاد کنند. با نصب تم نمونه کارها شخص ثالث ، می توانید یک وبلاگ را به وب سایت نمونه کارها تبدیل کنید. کاوش و بارگیری تم های زیبا که به زیبایی طراحی شده اند اینجابه

  • وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است که به طور رایگان در دسترس عموم است. WordPress.com به صورت رایگان ارائه می دهد تم های نمونه کارها که می توانید برای تبدیل یک وبلاگ معمولی به سایت نمونه کارها درخواست دهید. نسخه خود میزبانی سایت وردپرس که به شما کنترل و سفارشی سازی بیشتری می دهد در بسیاری از سرویس های ابری مانند AWS و خدمات میزبانی وب مشترک مانند میزبانبه پس از استقرار یک وب سایت وردپرس خود میزبان ، می توانید بازارهای متصل آن را به صورت رایگان و پوسته نمونه کارها مشاهده کنید.

از ابتدا بسازید

در نهایت ، اگر ماجراجو ، خلاق و صبور هستید ، می توانید یک وب سایت نمونه کارها سفارشی و ایستا را از ابتدا با استفاده از دانش خود در HTML ، CSS و JavaScript ایجاد کرده و در وب میزبانی کنید.

اگر در این زمینه مهارت دارید جنگو، می توانید برنامه نمونه کارها خود را بسازید و آن را در ابر میزبانی کنید ، مانند خدمات وب آمازون، لاجوردی (خدمات رایانش ابری Microsoft Azure) یا Google Cloudبه در اینجا چند پروژه نمونه کارها Django منبع باز وجود دارد که ممکن است به شما انگیزه دهد تا برنامه خود را بسازید یا برنامه موجود را شبیه سازی کنید.

اگر شما یک Node.js توسعه دهنده ، برای الهام گرفتن به این پروژه های منبع باز فوق العاده نگاه کنید.

نتیجه

راه تأمین شغل آسان نیست. رزومه اغلب اولین قدم است. با این حال ، اگر رزومه خود را با یک وب سایت نمونه کارها تعاملی زنده تکمیل کنید ، انجام این کار نشان دهنده تجربه فنی و تخصص شما است. سرمایه گذاری در مجموعه ای قابل توجه ، بازارپذیری شما را افزایش داده و به شما در دستیابی به شغل رویایی کمک می کند.