از زمان بررسی ما در سال گذشته، Plausible مشغول افزودن ویژگی‌های مفید و قدرتمندتر به پلتفرم تجزیه و تحلیل منبع باز خود بوده است. بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم که چگونه بهبود یافته است.

در حالی که Plausible پلتفرم خود را بهبود می بخشد تا با ویژگی های جدید به کاربران خود خدمات بهتری ارائه دهد، هیچ چیز با Google Analytics تغییر نکرده است. در واقع، اوضاع از این هم بدتر شد.

در جولای 2023، گوگل پشتیبانی از Universal Analytics خود را متوقف کرد و همه کاربران را مجبور کرد به سیستم جدید و بیش از حد پیچیده Google Analytics 4 خود روی آورند. و در جولای 2024، کاربران دیگر دسترسی نخواهد داشت به ویژگی های Universal Analytics قدیمی خود و همچنین تمام داده ها را از دست خواهند داد.

حداقل برای اکثر کاربران این یک تجربه خسته کننده بود. استفاده از Google Analytics 4 جدید نه تنها دشوار است، بلکه بسیاری از کاربران متوجه شده اند همچنین در مقایسه با Universal Analytics کندتر است.

در نتیجه، حتی وفادارترین کاربران Google Analytics شروع به جستجوی جایگزین های بهتر کردند. و این زمانی بود که با Plausible مواجه شدیم.

چه چیزی معقولتر از گوگل آنالیتیکس است؟

داشبورد قابل قبول

محتمل یک پلتفرم تجزیه و تحلیل منبع باز است و فوق العاده سبک وزن است. اسکریپتی که Plausible استفاده می کند 45 برابر کوچکتر از Google Analytics است.

برخلاف داشبورد جدید Google Analytics 4، Plausible دارای یک رابط داشبورد بسیار ساده و سرراست است که می توانید بدون نیاز به گذراندن دوره آنلاین، آمار سایت را بخوانید و درک کنید.

Plausible همچنین دوستدار حریم خصوصی است زیرا داده های کاربر را به صورت ناشناس جمع آوری می کند و به طور کامل با قوانین حفظ حریم خصوصی GDPR، CCPA و PECR مطابقت دارد زیرا شرکت و سرورهای آن در اتحادیه اروپا قرار دارند. این همچنین نیاز به نمایش اعلان رضایت کوکی را در وب سایت شما برطرف می کند.

در طول چند ماه گذشته، Plausible یک سری ویژگی جدید عالی نیز دریافت کرد.

معیارهای جدید بازدید

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که در Plausible انجام شد، اضافه شدن دو معیار جدید بود. اینها «کل بازدیدها» و «بازدیدها در هر بازدید» هستند. مجموع بازدیدها مشابه Sessions در Google Analytics است و بازدیدها در هر بازدید مشابه بازدیدهای صفحه در هر جلسه است.

این معیارهای جدید درک آمار را به روشی بسیار ساده‌تر آسان‌تر می‌کنند.

تشخیص ربات بهبود یافته

Plausible پیشرفت های قابل توجهی در تشخیص ربات خود ایجاد کرده است. اکنون می‌تواند بازدیدهای ربات را فیلتر کند تا فقط دقیق‌ترین آمار وب‌سایت را به شما نشان دهد.

قابل قبول اکنون قادر است:

  • مسدود کردن ترافیک بر اساس هدر User-Agent
  • فیلتر کردن دامنه های هرزنامه ارجاع دهنده شناخته شده
  • مسدود کردن ترافیک ناشی از مراکز داده
  • شناسایی و حذف الگوهای غیرطبیعی ترافیک

فیلتر کردن بر اساس چندین کشور، صفحات و منابع

اکنون با گزینه‌های فیلترینگ جدید در Plausible، دیدن اینکه ترافیک شما از کجا می‌آید، آسان‌تر از همیشه است.

از داشبورد، اکنون می توانید آمار را بر اساس چندین کشور، صفحه، منبع و موارد دیگر فیلتر کنید. مطمئناً برای تقسیم بندی مخاطبان شما و همچنین گروه بندی مناطق جغرافیایی خاص مفید خواهد بود.

مقایسه آمار

اگر می خواهید ببینید که چگونه ترافیک وب سایت شما در یک دوره زمانی تغییر کرده است، اکنون می توانید آمار را در طول زمان در Plausible مقایسه کنید.

این به شما امکان می دهد آمار را با دوره قبلی مقایسه کنید. اگر آمار وارد شده از Google Analytics دارید، حتی می توانید آمار فعلی خود را با آن آمارهای قدیمی نیز مقایسه کنید.

قیف و ردیابی درآمد تجارت الکترونیک

Plausible همچنین چند ویژگی پیشرفته را برای بازاریابان و کاربران تجاری که می خواهند اهداف را دنبال کنند اضافه کرده است.

با ردیابی Funnels جدید، می‌توانید سفر بازدیدکنندگان را پیگیری کنید و ببینید که تبدیل‌ها چقدر مؤثر هستند.

با ردیابی اهداف درآمد، می‌توانید ارزش‌های پولی را به رویدادهای سفارشی اختصاص دهید تا درآمد بازاریابی تجارت الکترونیک خود را پیگیری کنید.

ابعاد سفارشی برای بازدید از صفحه

ابعاد سفارشی، یکی از ویژگی های محبوب Google Analytics، اکنون در Plausible نیز موجود است.

این جدید ویژگی های سفارشی برای بازدید از صفحه این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا ویژگی‌های سفارشی را به بازدیدهای صفحه متصل کنید و مجموعه جدیدی از امکانات را باز می‌کند، مانند:

  • محتوا را بر اساس تاریخ انتشار، نوع صفحه، شناسه، برچسب یا دسته فیلتر کنید
  • بازدیدکنندگان را بر اساس وضعیت ورود یا نقش کاربر فیلتر کنید
  • بازدیدکنندگان را بر اساس زبانی که وب سایت شما را مشاهده می کنند فیلتر کنید
  • بازدیدکنندگان را بر اساس تعداد افرادی که حالت تاریک را ترجیح می دهند یا استفاده می کنند، فیلتر کنید
  • اگر توسعه‌دهنده بازی هستید، بازدیدکنندگان را بر اساس سطوح تکمیل شده یا امتیاز بالا فیلتر کنید
  • بر اساس قسمتی که تنوع خاصی از سایت شما را دید که برای تست A/B مفید است فیلتر کنید

دسترسی سریع به سایت های پر استفاده

صفحه My Sites در داشبورد Plausible نیز چندین پیشرفت جدید دریافت کرده است. اگر چندین سایت دارید، اکنون می توانید وب سایت های مورد استفاده خود را پین کنید تا در بالای صفحه نمایش داده شوند.

همچنین می‌توانید سایت‌های خود را جستجو کنید تا سریع‌تر آن‌ها را بیابید و همچنین نموداری را برای یک مرور کلی از ترافیک اضافه کنید.

احراز هویت 2-عاملی

احراز هویت دو مرحله ای (2FA) اکنون یک ویژگی ضروری در هر پلتفرم آنلاین است زیرا به محافظت از حساب های شما با یک لایه امنیتی اضافی کمک می کند. Plausible همچنین 2FA را در سراسر پلتفرم برای همه کاربران پیاده سازی کرده است.

آیا این زمان مناسب برای تغییر به معقول است؟

Plausible یک ابزار واردات آسان برای استفاده دارد که به شما امکان می دهد تمام آمار خود را از Google Analytics به Plausible وارد کنید. اگر می‌خواهید داده‌های Universal Analytics خود را در حالی که به پلتفرم بهتری تغییر می‌دهید ذخیره کنید، اکنون زمان مناسبی برای پیوستن به Plausible است.

فقط مطمئن شوید که تا 1 ژوئیه 2024 وارد کردن را تکمیل کنید. پس از آن، Google همه داده‌های UA شما را حذف می‌کند.

حتی اگر در حال راه اندازی یک وب سایت کاملاً جدید هستید، Plausible از بسیاری جهات جایگزین بسیار بهتری برای Google Analytics است. و قیمت حق بیمه یک سرمایه گذاری شایسته خواهد بود.

محتمل یک آزمایش 30 روزه رایگان ارائه می دهد تا بتوانید آن را آزمایش کنید و خودتان ببینید.