تراکت یک راه عالی برای تبلیغ کار، رویداد یا حتی یک پیشنهاد تجاری است. این قطعه کوچک وثیقه نقطه تماسی است که می تواند به افراد در مورد چیزی هیجان زده و ایجاد علاقه کمک کند.

یک بروشور با طراحی خوب توجه کاربران را به خود جلب می کند و چیزی است که مردم می خواهند به آن توجه کنند.

در حالی که بیشتر آگهی‌ها در سمت کوچک‌تر قرار دارند، می‌توانند شامل هر چیزی از قطعات چاپ شده که اندازه کارت پستال هستند تا اطلاعاتی به اندازه یک ورق کاغذ اداری (و حتی کمی بزرگ‌تر) باشند.

در اینجا نحوه ایجاد یک طرح بروشور مشخص شده است.

بیش از 1 میلیون طرح و قالب بروشور، قالب های چاپی و ماکت با دانلود نامحدود

با عضویت در Envato Elements هزاران الگوی بروشور زیبا، ماکت های بروشور و قالب های چاپی خیره کننده را دانلود کنید. از 16 دلار در ماه شروع می شود و به شما دسترسی نامحدود به کتابخانه رو به رشدی با بیش از 2000000 دارایی طراحی، تم، عکس، گرافیک و موارد دیگر را می دهد.

طرح های بروشور را کاوش کنید

از رنگ برای جلب توجه استفاده کنید

طراحی بروشور

هیچ چیز مانند رنگ پر جنب و جوش نیست که مردم را وادار به توقف و نگاه کردن کند. انتخاب رنگ های روشن، ترکیب رنگ های غیرمعمول یا فقدان کامل رنگ، همگی می توانند ابزار رنگی موثری برای ایجاد یک طرح الهام بخش بروشور باشند.

وقتی صحبت از رنگ یک آیتم چاپ شده مانند یک بروشور می شود، به این فکر کنید که آن مورد از نظر فیزیکی در کجا قرار می گیرد. یک پالت رنگی برای بروشور انتخاب کنید که با محیط طبیعی در تضاد باشد تا از فاصله دور قابل مشاهده باشد.

(برای مثال، اگر بروشورها را روی یک میز چوبی قرار دهید، ممکن است پس زمینه قهوه ای آن را از خود میز متمایز نکند. اما رنگ صورتی روشن به راحتی قابل مشاهده خواهد بود.)

روی یک تم پرطرفدار بازی کنید

طراحی بروشور

اشیاء چاپی کوچکتر همیشه نسبت به پروژه های بزرگتر از لحاظ فیزیکی احساس کمتری در چهره شما دارند.

از آنجایی که آگهی‌ها اغلب برای استفاده کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده‌اند، وسیله‌ای عالی برای بازی کردن یک عنصر طراحی مد روز است. از تایپوگرافی سرگرم کننده، اشکال یا جزئیات جالب یا تصویری استفاده کنید که به گرایش های طراحی یا حتی فرهنگ پاپ اشاره دارد تا کاربران را جذب کند.

برخی از تکنیک‌های طراحی مشابهی که در پروژه‌های دیگر استفاده می‌کنید می‌توانند الهام‌بخش طراحی آگهی‌ها نیز باشند. ممکن است این زمین بازی عالی برای ترفندی باشد که شما آماده نیستید آن را در یک وب سایت یا وثیقه ای که برای مدت طولانی در اطراف شما باقی خواهد ماند مستقر کنید.

نکته خوب دیگر در مورد استفاده از گرایش‌ها در طراحی تراکت این است که به دلیل مقیاس کوچکتر، این تکنیک‌ها خیلی طاقت فرسا نخواهند بود. اشیاء چاپی کوچکتر همیشه نسبت به پروژه های بزرگتر از لحاظ فیزیکی احساس کمتری در چهره شما دارند.

از یک شکل تکراری برای تشویق حرکت چشم استفاده کنید

طراحی بروشور

به دنبال یک شکل یا الگوی تکرار شونده برای ایجاد یکنواختی بصری و تشویق حرکت چشم در طراحی بروشور باشید. دایره‌ها، شکل‌های پلی و حتی خطوط ساده به کاربران کمک می‌کنند تا از یک قسمت طراحی به قسمت دیگر نگاه کنند و حتی سرنخی را ارائه دهند که آیا برای اطلاعات بیشتر در طرف دیگر، قطعه را برگردانند یا خیر.

استفاده از اشکال و جلوه‌های بصری برای کمک به خوانندگان برای دیدن طرح به آنها کمک می‌کند تا نحوه تعامل با آن را نشان دهند. این یک درس ساده در عملکرد طراحی است. شما در حال ایجاد قطعه ای هستید که اطلاعاتی را ارائه می دهد، از نظر بصری جذاب است و کاربران دقیقاً می دانند چگونه با آن تعامل داشته باشند.

از یک تصویر پررنگ و جالب استفاده کنید

طراحی بروشور

طرح های بروشور مکان مناسبی برای بیان خلاقانه ترین ایده های شما هستند.

سعی کنید با یک تصویر سفارشی یا حروف دستی برای طراحی برجسته کار کنید. اگر فرصتی برای امتحان کردن این تکنیک ها ندارید، این می تواند یک پروژه عالی برای تجدید خلاقیت باشد.

اما با این پیشنهادات خود را محدود نکنید، زیرا به دنبال الهام گرفتن از طراحی بروشور هستید، عناصر طراحی را در نظر بگیرید که دوست دارید بیشتر استفاده کنید یا در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. ببینید آیا راهی برای گنجاندن آنها در این نوع پروژه وجود دارد یا خیر.

خلق و خوی مناسب ایجاد کنید

طراحی بروشور

از سبک و سرگرم کننده گرفته تا جدی و اطلاعاتی، طراحی یک بروشور باید با حالت، نام تجاری و محتوای موجود در آن مطابقت داشته باشد. یک ارتباط بصری منطقی ایجاد کنید که این قسمت ها را به هم متصل می کند. اولین قدم شناخت هدف پروژه است. فلایر برای چیست؟ امیدوارید چه کسی آن را ببیند؟

طرحی ایجاد کنید که برای این بخش جذاب باشد. شما نمی خواهید از زبان روشن و رنگ های روشن فقط به این دلیل که مد روز است یا خوب به نظر می رسد استفاده کنید. شما می خواهید از آن استفاده کنید زیرا با محتوا و برای مخاطب مورد نظر کار می کند.

به‌عنوان یک قاعده کلی، وقتی برای مخاطبان «عمومی» طراحی می‌شود، فلایر نباید خیلی شرکتی یا سفت باشد. طرح‌های سبک‌تر اغلب توجه کاربر را جلب می‌کنند و کمی سریع‌تر از چیزی بیش از حد رسمی، اقدام را تشویق می‌کنند. این احتمالاً به این دلیل است که اگر محتوا/اطلاعات/رویداد چیزی نیست که قبلاً با آن آشنا هستند، کاربران باید به طراحی دعوت شوند.

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که چند آگهی برای اطلاعات یکسان، اما برای مخاطبان مختلف ایجاد می کنید. (و این هم اشکالی ندارد!)

از کاربران بخواهید کاری انجام دهند

طراحی بروشور

در مورد اهداف صحبت می کنیم، یک طرح پرواز باید شامل یک فراخوان برای اقدام باشد. این همان دکمه مستقیمی نخواهد بود که شما برای یک وب سایت طراحی می کنید، اما باید پیشنهادی برای انجام کاری وجود داشته باشد.

این ممکن است به شکل زمان، تاریخ و مکان برای یک رویداد باشد. همچنین می‌تواند یک کد قابل اسکن، یک URL کوتاه برای تایپ کردن در مرورگر وب برای اطلاعات بیشتر یا یک کد تبلیغاتی باشد.

عناصر کنش‌پذیر اطلاعاتی در مورد موفقیت پرواز به شما می‌دهند – نه به روش تجزیه و تحلیل دیجیتال – اما اگر از روی میز خارج شوند، می‌دانید که چیزی کار می‌کند.

خواندن آن را آسان کنید

طراحی بروشور

تایپوگرافی سرگرم‌کننده و تایپ‌فیس‌های بد بو می‌توانند به عنوان یک عنصر بصری عالی برای ترغیب مردم به دیدن طرح تراکت عمل کنند. در یک بوم کوچک، استفاده از یک روش فقط متنی ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

اگر از چیزی استفاده می کنید که به راحتی قابل خواندن نیست برای ایجاد یک عنصر هنری کلمه، از حروف بسیار خوانا برای بقیه طراحی استفاده کنید. به این ترتیب متن بصری کاربران را به خود جلب می کند و در متن خوانا اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار می دهد.

فراموش نکنید که در مورد قابلیت چاپ در مورد خوانایی متن نیز فکر کنید. در مورد حروف کوچک و سبک، مخصوصاً زمانی که در نوع معکوس استفاده می شود، دقت ویژه ای داشته باشید. (خونریزی جوهر می تواند یکپارچگی حروف و خوانایی تاثیر را تغییر دهد.)

چاپ برای غذای آماده

طراحی بروشور

یکی از مهمترین عناصر طراحی بروشور ممکن است قبل از دست زدن به کامپیوتر اتفاق بیفتد. شکل و اندازه ای را انتخاب کنید که به راحتی دیده شود و برای مخاطبان شما بهینه باشد تا با خود همراه کنند.

بروشورهای کوچکتر به راحتی در جیب قرار می گیرند – اندازه کارت پستال را در نظر بگیرید. اما بروشورهای بزرگ می توانند تاثیر بیشتری داشته باشند و در صورتی که قطعات چاپی زیادی برای یک فضا یا توجه یکسان در رقابت وجود داشته باشد – به اندازه کارت پستال غیرعادی فکر کنید، مانند 4 در 9 به جای 4 در 6.

شکل نیز می تواند نقش داشته باشد. این احتمال وجود دارد که بیشتر آگهی‌هایی که می‌بینید بر اساس طرح استاندارد یک برگه باشند – صفحه کامل 8.5 در 11 یا A4، دو تا در یک اندازه یا 4 تا در یک اندازه. در اصل همه آنها مستطیل شکل هستند. یک بروشور دای کات به شکل جالب را به عنوان چیزی که ابتدا توجه را به طرح جلب می کند در نظر بگیرید. این همچنین می‌تواند منجر به مواد غذایی بیشتر شود – فقط به این دلیل که متفاوت به نظر می‌رسد.

نکته پاداش: هدر رفتن در چاپ

طراحی بروشور

اگر می توانید بودجه ای برای آن داشته باشید، چاپ پریمیوم آگهی ها را انتخاب کنید. چاپ تخصصی نه تنها گزینه های طراحی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد – پوشش UV، برجسته سازی، فویل کردن و لیست ادامه دارد – بلکه به قطعه شما احساس برتری بیشتری می بخشد.

حتی اگر به افکت چاپی نیاز ندارید، یک کاغذ ضخیم‌تر یا روکش بالایی می‌تواند بروشور شما را به چیزی تبدیل کند که کاربران می‌خواهند لمس کنند. کیفیت چاپ به تنهایی می تواند تا حد زیادی با کاربران ارتباط برقرار کند. اگر می توانید آن را ارتقا دهید تا طرح آگهی خود را به یک درجه ارتقا دهید.

نتیجه

برای الهام گرفتن از طراحی تراکت، با گرایش ها و عناصر طراحی که در مقیاس کوچکتر کار می کنند، شروع کنید. با عناصر درهم ریخته یا متن زیاد زیاده روی نکنید تا چیزی را بسازید که خواندن و درک آن آسان باشد.

جلوه‌های ممتاز یا عناصر طراحی غیرمعمول می‌توانند طراحی بروشور شما را متمایز کنند، به‌ویژه زمانی که در یک کنفرانس کارتی را روی میز آگهی‌ها قرار می‌دهید یا آن‌ها را در رویدادها پخش می‌کنید. و لذت ببرید. بهترین چیز در مورد طراحی مانند این این است که اغلب برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته نشده است و می تواند یک فرصت خلاقانه عالی ارائه دهد.