در اینجا چند مرحله عملی برای تنظیم و دستیابی به وضوح وب سایت وجود دارد که در واقع در سال 2023 حفظ خواهید کرد.

هر زمانی از سال زمان مناسبی برای تفکر در گذشته و تعیین اهداف برای بقیه سال پیش رو است. این می تواند به ویژه برای وب سایت شما مهم باشد، زیرا اغلب جنبه کلیدی کسب و کار یا برند شخصی شما است. با تعیین تصمیمات سال جدید برای وب سایت خود، می توانید عملکرد آن را بهبود بخشید، بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید و به اهداف کلی خود برسید.

قبل از اینکه بخواهیم چگونگی چگونگی آن را بررسی کنیم، اجازه دهید چند لحظه به بحث در مورد اینکه چرا تصمیمات سال نو اغلب بی‌ثبات می‌شوند، بپردازیم.

چرا تصمیمات سال نو وب سایت شکست می خورد؟

رایج‌ترین دلیلی که افراد برای تصمیم‌گیری در سال جدید برای وب‌سایت‌های خود تعیین می‌کنند این است که مردم بدون داشتن برنامه‌ای برای دستیابی به آن، این کار را انجام می‌دهند. اگر ایده ای از آنچه می خواهید انجام دهید دارید اما نقشه راه مشخصی ندارید، احتمال کمتری وجود دارد که تصمیم شما به واقعیت تبدیل شود.

به همین دلیل مهم است که فرآیند را به اهداف کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید و سپس برنامه ای برای موفقیت ایجاد کنید – با گام های قابل اجرا. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که اهدافی که تعیین کرده اید واقع بینانه و قابل دستیابی هستند.

چگونه تصمیمات واقعی سال نو را برای وب سایت خود تنظیم کنید

زن تاجری که پشت کامپیوتر نشسته استزن تاجری که پشت کامپیوتر نشسته استزن تاجری که پشت کامپیوتر نشسته است
همین حالا تصمیمات واقع بینانه سال نو را برای وب سایت خود شروع کنید. تصویر از عناصر Envato.

اکنون که می دانید چرا قطعنامه ها شکست می خورند، بیایید در مورد چگونگی ایجاد یک برنامه برای موفقیت در سال 2023 بحث کنیم. در اینجا شش مرحله برای شروع آورده شده است:

1. وب سایت فعلی خود را ارزیابی کنید

قبل از تعیین اهداف جدید برای وب سایت خود، مهم است که وضعیت فعلی آن را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کرده و اهداف واقعی را تعیین کنید. چند راه کلیدی برای ارزیابی آنچه در حال حاضر در وب سایت شما می گذرد وجود دارد، هم خوب و هم بد:

  • تحلیل ترافیک و نرخ تبدیل: از ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل برای ردیابی تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند و عملکرد آن از نظر تبدیل (مثلاً فروش، ثبت نام در خبرنامه) چقدر است. به دنبال روندها و زمینه هایی باشید که می توانید در آنها پیشرفت کنید.
  • جمع آوری بازخورد از کاربران: با مخاطبان خود تماس بگیرید و نظرات آنها را در مورد وب سایت خود بخواهید. شما می توانید این کار را از طریق رسانه های اجتماعی یا حتی با ارسال نظرسنجی برای مشترکین خود با استفاده از سرویسی مانند انجام دهید SurveyMonkey. اونها چی دوست دارن؟ چه چیزی را می توان بهبود بخشید؟ از این اطلاعات برای راهنمایی تصمیمات خود استفاده کنید.
  • عملکرد کلی وب سایت خود را بررسی کنید: به عواملی مانند زمان بارگذاری، دوستی تلفن همراه و تجربه کلی کاربر نگاه کنید. آیا مسائلی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؟
  • طراحی سایت خود را ارزیابی کنید: آیا وب سایت شما مدرن و به روز به نظر می رسد؟ آیا عناصر طراحی مانند تایپوگرافی یا استفاده از فضای سفید وجود دارد که بتوان آنها را بهبود بخشید؟ آیا روندهای نوظهوری وجود دارد که مایلید آنها را با هم ترکیب کنید؟
  • ویژگی های ارائه شده را در نظر بگیرید: وب سایت شما چه چیزی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد؟ آیا ویژگی هایی وجود دارد که بتوان آن را برای بهبود تجربه کاربری بهبود بخشید؟ به این فکر کنید که آیا ویژگی های جدیدی وجود دارد که می تواند اضافه شود و می تواند به روش های خاص به بازدیدکنندگان سایت شما خدمات بهتری ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر وبلاگ یا فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، ممکن است بخواهید ویژگی هایی مانند چت زنده یا توصیه های محصول را اضافه کنید.

در اصل، یک فهرست کامل از وب سایت خود تهیه کنید. شما درک بهتری از جایگاه آن و کارهایی که باید برای بهبود آن انجام دهید، خواهید داشت.

2. تعیین اهداف خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان (SMART)

اهدافاهدافاهداف
تعیین اهداف SMART می تواند تفاوت بزرگی در موفقیت شما ایجاد کند. تصویر از عناصر Envato.

همانطور که وضوح وب سایت خود را تنظیم می کنید، مهم است که مطمئن شوید که آنها هستند اهداف هوشمند. اهداف SMART خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند که دستیابی و پیگیری آنها را آسان‌تر می‌کند. در اینجا چند نمونه از اهداف SMART برای یک وب سایت آورده شده است:

  • از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی رسانه های اجتماعی، ترافیک وب سایت را تا پایان سه ماهه دوم 20 درصد افزایش دهید.
  • با افزودن محتوای جذاب تر، میانگین زمان صرف شده در وب سایت را 2 دقیقه افزایش دهید.
  • با بهبود طراحی و قابلیت استفاده فرآیند پرداخت، نرخ تبدیل را 10 درصد افزایش دهید.
  • ممیزی سئو را کامل کنید و تمام اجزای لازم را برای بهبود رتبه بندی موتور جستجوی وب سایت تا پایان سه ماهه اول به روز کنید.
  • برای افزایش تعامل و جذب بازدیدکنندگان جدید، یک برنامه محتوا ایجاد کنید و هر هفته پست های وبلاگ جدید را منتشر کنید.

البته اهداف SMART شما ممکن است متفاوت باشد، اما تا زمانی که نقشه راه مشخصی برای آنچه می خواهید به دست آورید و اینکه چگونه به آنجا خواهید رسید، باید به شما کمک کند و به هدایت وب سایت شما به سمت موفقیت در سال جدید کمک کند.

3. یک برنامه اقدام ایجاد کنید

هنگامی که تصمیمات وب سایت خود را تنظیم کردید و منابع و دانشی را که برای دستیابی به آنها نیاز دارید شناسایی کردید، زمان ایجاد یک برنامه عمل فرا رسیده است. این به شما کمک می کند تا سازماندهی شده و در مسیری که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید، بمانید.

در اینجا چند مرحله برای ایجاد یک طرح وجود دارد:

  • اهداف خود را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید: مقابله با یک هدف بزرگ به یکباره می تواند طاقت فرسا باشد. در عوض، آن را به وظایف کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش ترافیک وب سایت به میزان 20 درصد است، می توانید یک لیست کار ایجاد کنید که شامل فعالیت هایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی در صفحه و وبلاگ نویسی مهمان است.
  • تعیین ضرب الاجل: تعیین ضرب الاجل به خودتان کمک می کند متمرکز و با انگیزه بمانید. مطمئن شوید که مهلت های واقعی را بر اساس پیچیدگی کار و در دسترس بودن خود تعیین کنید. و فراموش نکنید که این مهلت ها را به یک تقویم یا ابزار مدیریت پروژه اضافه کنید تا آنها را فراموش نکنید.
  • از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید: اتوماسیون می تواند به مدیریت کارهای خسته کننده مانند سئو یا بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک کند. ابزارهای اتوماسیون زیادی در دسترس هستند، بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید و بهترین را برای شما انتخاب کنید.
  • تحقیق در مورد سایر ابزارهای مورد نیاز: بسته به آنچه می‌خواهید انجام دهید، ممکن است به ابزار یا منابع دیگری نیاز داشته باشید. کمی تحقیق کنید و مناسب ترین ها را برای پروژه خود انتخاب کنید.

ایجاد یک برنامه اقدام نه تنها به شما کمک می کند تا سازماندهی شده و در مسیر خود بمانید، بلکه به شما کمک می کند تا پیشرفت خود را به سمت وضوح وب سایت خود اندازه گیری کنید.

4. بر پیشرفت خود نظارت کنید

تجزیه و تحلیل در تبلتتجزیه و تحلیل در تبلتتجزیه و تحلیل در تبلت
نظارت بر پیشرفت می تواند به شما در تنظیم استراتژی در طول سال کمک کند. تصویر از عناصر Envato.

نظارت بر پیشرفت شما به سمت تصمیمات وب سایت شما کلیدی برای باانگیزه ماندن و در مسیر ماندن است. با ردیابی منظم پیشرفت خود، می‌توانید ببینید که چقدر پیشرفت کرده‌اید و مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید. چند راه وجود دارد که می توانید پیشرفت خود را کنترل کنید:

  • از نرم افزارهای تحلیلی استفاده کنید: گوگل آنالیتیکس و ابزارهای مشابه می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد وب سایت شما در اختیار شما قرار دهند. زمانی را به نظارت منظم بر معیارهای اساسی مانند بازدید از سایت، تبدیل‌ها و سایر شاخص‌های کلیدی اختصاص دهید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود از نظر فرصت های رشد برای کسب و کار خود جلوتر از منحنی باشید!
  • از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید: گوش دادن اجتماعی ابزاری ضروری و قدرتمند است که می‌تواند به شما کمک کند مکالماتی را که در اطراف برندتان اتفاق می‌افتد را پیگیری کنید. این به شما امکان می دهد تا از آنچه مشتریانتان در مورد شما می گویند به روز بمانید و به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه به آنها خدمات بهتری ارائه دهید.
  • ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد: KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) را برای وب سایت خود تنظیم کنید و آنها را به طور منظم پیگیری کنید. این به شما کمک می کند تا بر معیارهایی که برای کسب و کار شما اهمیت دارد متمرکز بمانید و متوجه شوید که وب سایت شما از نظر اهدافش چگونه عمل می کند.

زیر نظر گرفتن پیشرفت خود باعث می شود که شما متمرکز بمانید و در صورت نیاز برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود را تنظیم کنید.

5. انعطاف پذیر و سازگار باشید

همانطور که به سمت وضوح وب سایت خود کار می کنید، مهم است که انعطاف پذیر و سازگار باشید. همه چیز همیشه آنطور که برنامه ریزی شده پیش نمی رود و پذیرفتن ایده ها و رویکردهای جدید می تواند به شما کمک کند تا به طور موثرتر به اهداف خود برسید. در اینجا چند نکته برای انعطاف پذیر ماندن وجود دارد:

  • انجام ارزیابی های منظم: هر چند هفته یا چند ماه یکبار برای ارزیابی پیشرفت خود وقت بگذارید و ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. این به شما کمک می کند تا تنظیمات لازم را انجام دهید و در مسیر خود بمانید.
  • مایل به چرخش باشید: اگر چیزی کار نمی کند، نترسید که به یک رویکرد متفاوت بروید. این می تواند به معنای تغییر اهداف یا تاکتیک هایی باشد که برای رسیدن به آنها استفاده می کنید.
  • پذیرای ایده های جدید باشید: ذهن خود را باز نگه دارید و مایل به بررسی ایده ها و رویکردهای جدید باشید. این می تواند شامل جستجوی منابع جدید یا مشورت با دیگران در زمینه کاری شما باشد.

با نشان دادن تطبیق پذیری و انعطاف پذیری، برای رویارویی با هر مانعی که پیش می آید و دستیابی به اهداف وب سایت خود، بهتر آماده خواهید شد.

6. با انگیزه و در مسیر خود بمانید

برنامه ریزی کسب و کار در تقویمبرنامه ریزی کسب و کار در تقویمبرنامه ریزی کسب و کار در تقویم
تنظیم یادآورها می تواند به شما کمک کند در مسیر تصمیمات خود بمانید. تصویر از عناصر Envato.

دستیابی به وضوح وب سایت شما می تواند بسیار دشوار باشد، بنابراین مهم است که الهام گرفته و با انگیزه باقی بمانید. در اینجا چند نکته مفید برای سوق دادن خود به سمت موفقیت آورده شده است:

  • تنظیم یادآورها: از ابزارهایی مانند Google Calendar یا a لیست برای انجام کار برنامه ای برای تنظیم یادآوری برای وظایف و ضرب الاجل ها. این به شما کمک می کند سازماندهی شده باشید و مطمئن شوید که چیزی را از دست ندهید.
  • از دیگران کمک بگیرید: اگر در یک تیم کار می کنید، از همکاران خود کمک بگیرید یا یک فریلنسر برای کمک به وظایف خود استخدام کنید. این می تواند به شما کمک کند با انگیزه بمانید و به طور موثرتری پیشرفت کنید.
  • برای پیشرفت به خود پاداش دهید: همانطور که وظایف خود را کامل می کنید و به سمت اهداف خود پیشرفت می کنید، با چیز کوچکی مانند یک فنجان قهوه یا یک پیاده روی خوب به خود پاداش دهید. این به شما کمک می کند با انگیزه بمانید و روی تصویر بزرگ متمرکز شوید.

پیروی از این نکات به شما کمک می کند ثابت قدم بمانید و برای رسیدن به اهداف وب سایت خود در سال جدید گام بردارید.

از عناصر Envato برای نزدیک شدن به اهداف خود استفاده کنید

عناصر انواتوعناصر انواتوعناصر انواتو

عناصر Envato یک منبع عالی برای طراحی و توسعه وب سایت است. طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها، از جمله قالب‌ها، تصاویر گرافیکی و عکس‌های موجود را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما در دستیابی به وضوح وب‌سایتتان کمک کند.

به عنوان مثال، اگر یکی از راهکارهای شما بهبود طراحی کلی وب سایت شما است، می توانید از الگوهای Envato Elements برای صرفه جویی در وقت در کارهای طراحی استفاده کنید. یا اگر می‌خواهید ترافیک وب‌سایت را افزایش دهید، می‌توانید از عکس‌های استوک Envato Elements برای ایجاد محتوای جذاب‌تر استفاده کنید.

عناصر انواتوعناصر انواتوعناصر انواتو

و فقط برای یک هزینه اشتراک ماهانه کم، می توانید به کتابخانه در حال رشدی از دارایی های وب سایت دسترسی پیدا کنید تا به اهداف خود نزدیک شوید.

از آموزش های دیگر بیاموزید

آیا می خواهید درباره تعیین اهداف، تصمیمات سال نو و برنامه ریزی وب سایت بیشتر بدانید؟ ما طیف گسترده ای از آموزش ها در مورد موضوعاتی مانند طراحی، توسعه و سئو را در اینجا در Tuts+ داریم. با یادگیری منظم از کارشناسان، می توانید در صدر روندهای صنعت باقی بمانید و راه های جدیدی برای بهبود وب سایت خود بیابید. در اینجا چند آموزش برای شروع شما آورده شده است:

با اطمینان وارد برنامه ریزی وب سایت 2023 شوید

با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این مقاله، به خوبی در راه تنظیم و دستیابی به وضوح وب سایتی خواهید بود که در واقع در سال 2023 حفظ خواهید کرد. دوستانه، تعیین اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان و ایجاد یک برنامه اقدام به شما کمک می کند متمرکز و با انگیزه بمانید.

بنابراین کمی زمان بگذارید تا عملکرد وب سایت خود را در سال گذشته منعکس کنید و اهداف خود را در سال آینده به دست آورید. با کمی برنامه ریزی و تعهد — و مقداری منابع از عناصر Envato — امسال می توانید پیشرفت های معنی داری در وب سایت خود ایجاد کنید.