ما برخی از بهترین سخنرانان جهان را تجزیه و تحلیل کردیم و مجموعه ای از سخنرانی های TED را تماشا کردیم تا بفهمیم چه چیزی ارائه ها را سرگرم کننده و جذاب می کند. در اینجا چیزی است که ما پیدا کرده ایم.

ارائه یک ارائه همیشه یک تجربه ترسناک است. مهم نیست که چند بار سخنرانی کرده اید، وقتی روی آن صحنه بلند می شوید یا در مقابل تیم خود می ایستید، همیشه احساس می کنید که اولین بار است.

کلید کاهش اضطراب و اعتماد به نفس بیشتر، آمادگی است. حتی ماهرترین سخنرانان عمومی سخنرانی های خود را بارها و بارها تمرین می کنند. اینگونه به کار خود مسلط می شوند.

بنابراین، برای تمرین ارائه خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ چگونه می توانید یک ارائه سرگرم کننده ارائه دهید که مخاطبان خود را در لبه صندلی خود نگه دارد؟

بیایید دریابیم.

بیش از 2 میلیون قالب پاورپوینت، تم، گرافیک و موارد دیگر

هزاران قالب پاورپوینت و بسیاری از عناصر طراحی دیگر را با عضویت ماهانه Envato Elements دانلود کنید. از 16 دلار در ماه شروع می شود و به شما امکان دسترسی نامحدود به کتابخانه رو به رشدی با بیش از 2000000 قالب ارائه، فونت، عکس، گرافیک و موارد دیگر را می دهد.

الگوهای پاورپوینت را کاوش کنید

1. مخاطب خود را بشناسید

اگر فقط یک چیز وجود دارد که می توانید هنگام ارائه یک ارائه روی آن تمرکز کنید، آن باید شناخت مخاطبان خود باشد.

برای مثال یک کمدین استندآپ را در نظر بگیرید. وقتی برای اجرای کنسرت به شهر یا کشور دیگری می‌روند، وقت می‌گذارند تا در مورد مکان، فرهنگ و همچنین علاقه‌مندی‌ها و علاقه‌های مردم در این منطقه اطلاعات کسب کنند. اینگونه است که آنها جوک هایی می سازند که واقعاً با مخاطبان درگیر می شود، مهم نیست کجا می روند.

راسل پیترز استاد این تکنیک است او به جای اینکه با تمام جمعیت صحبت کند، با افراد ارتباط برقرار می کند و راهی پیدا می کند تا شوخی های خود را به همه افراد در میان جمعیت مرتبط کند.

همین امر را می توان در مورد ارائه یک کسب و کار، انگیزشی، فروش یا هر نوع ارائه دیگری نیز گفت. شما باید مخاطبان خود را درک کنید تا بدانید چه انتظاراتی از شما دارند. دانستن این موضوع بلافاصله ارائه شما را ده برابر بهتر و جذاب تر می کند.

2. جلب توجه با درب بازکن قاتل

«با شوخی باز کن» رایج‌ترین توصیه‌ای است که هنگام صحبت درباره ارائه سخنرانی و سخنرانی عمومی می‌شنوید. خوب، کار می کند!

ببینید چگونه ست گودیننویسنده و کارآفرین مشهور، برای این ارائه در انجمن تجاری Nordic در فنلاند، یک قاتل بازکننده ارائه می دهد.

ست سه کار در این بازکن انجام می دهد. اول شوخی می کند. دوم، او با ارجاع به فنلاند آن شوخی را برای مخاطب مرتبط می کند. و ثالثاً با کف زدن مخاطب را تشویق به مشارکت می کند.

ست همچنین این شوخی را به خوبی به موضوعی که در مورد آن صحبت می کند مرتبط می کند. و این خیلی مهم است. اگر یک جوک تصادفی بگویید که مرتبط نیست، جابجایی به گفتار بسیار دشوارتر خواهد بود.

اگر می توانید با یک شوخی باز کنید و برای مخاطبان شما مناسب و مناسب است، آن را دنبال کنید. اگر نه، راه‌های زیادی برای ارائه یک بازکننده عالی وجود دارد تا از همان ابتدا توجه مخاطب را به خود جلب کند. مانند گفتن یک داستان عالی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

3. یک داستان جالب بگویید

جلب توجه مخاطبان بخش آسانی است. بخش سخت‌تر این است که آن‌ها را درگیر و علاقه‌مند نگه‌داشتن آنها در طول بقیه‌ی ارائه.

گفتن یک داستان جالب بهترین راه برای انجام این کار است. وقتی داستانی را تعریف می کنید، مخاطب اساساً به کودکانی تبدیل می شود که به داستانی قبل از خواب گوش می دهند. آنها توجه بی دریغ خود را به شما می دهند.

به همین دلیل است که زمان عالی برای گنجاندن نکات کلیدی خود در این داستان است.

تماشا کنید که چگونه سایمون سینکیکی از محبوب ترین سخنرانان عمومی و نویسندگان جهان، تجربیات شخصی خود را به داستان های جذاب تبدیل می کند تا مخاطب را مجذوب خود کند. همچنین، توجه کنید که چگونه او نیز با یک شوخی باز می شود.

4. معتبر باشید

هنگام ارائه یک ارائه، اعتماد به نفس همه چیز است. اما اعتماد به نفس بیش از حد می تواند منجر به سخنرانی های خسته کننده و خودخواهانه نیز شود.

اگر واقعاً به خود، دانش و توانایی خود در ارائه ارائه اطمینان داشته باشید، مخاطبان شما را بسیار جالب تر و واقعی تر خواهند دید. تنها با معتبر بودن می توان به آن دست یافت.

استیو جابز، یکی از بنیانگذاران اپل، در ارائه سخنرانی های معتبر مهارت دارد. در این سخنرانی، او آشکارا در مورد نقص ها و اشتباهات شرکت صحبت می کند. و به جای لاف زدن درباره اینکه اپل چقدر بزرگ است، یک برند متفاوت را تحسین می کند. این نه تنها سخنان او را واقعی تر می کند، بلکه به آن اعتبار بیشتری می بخشد.

5. یک یا دو حکایت را به اشتراک بگذارید

حکایت ها روشی موثر برای تعامل با مخاطبان هستند. عمدتاً به این دلیل که این حکایات اغلب به مشکلات روزمره ما مربوط می شود. و مخاطب شما وقتی می داند که دردها و مبارزات آنها را درک می کنید، آن را دوست دارند.

تونی فادل، بنیانگذار Nest و یکی از طراحان آی پاد، یک حکایت ساده را به اشتراک می گذارد در مورد مشکلات جدا کردن برچسب روی میوه. خیلی ساده به نظر می رسد اما مخاطب آن را دوست دارد.

گنجاندن یک یا دو حکایت کوچک و ساده در وسط ارائه، باعث می شود که مخاطب درگیر بماند و آنها را سرگرم کند.

6. از تصاویر سرگرم کننده در نمایش اسلاید استفاده کنید

البته طراحی ارائه شما نیز بسیار مهم است. هر ارائه به یک نمایش اسلاید موثر نیاز دارد که به موضوع شما نیز مرتبط باشد. در حالی که باید شامل آمار، نمودارها و اینفوگرافیک ها باشد، همچنین باید سعی کنید آنها را سرگرم کننده و سرگرم کننده نشان دهید.

الگوی ارائه HIPLAY

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید انتخاب یک قالب پاورپوینت سرگرم کننده است. همچنین می توانید مطمئن شوید که الگو دارای طرحی است که با روندهای فعلی طراحی ارائه مرتبط باشد.

نویسنده و استاد دانشگاه، آدام گرانت از تصاویر سرگرم کننده و خلاقانه زیادی در خود استفاده می کند سخنرانی معروف TED در مورد خلاقیت این شامل کارتون، الگوهای رفتاری، آمار، و همچنین عکس های واقعی است.

سپس دوباره، مهم است که نکته کلیدی شماره 1 را به خاطر بسپارید: شما باید فقط از تصاویر و تصاویری استفاده کنید که به مخاطبان شما مرتبط است.

7. از قانون 10/20/30 پیروی کنید

آیا تا به حال در جلسه یا ارائه ای که ساعت ها ادامه داشته باشد، نشسته اید؟ یا آیا تا به حال با دیدن “1 از 80 اسلاید” در نمایش اسلاید پاورپوینت کمی احساس نگرانی کرده اید؟

الگوی ارائه کراچ

پیمایش در میان ده ها اسلاید هرگز نشانه خوبی از ارائه جذاب نیست. این فقط به درهم ریختگی و سردرگمی به گفتار شما اضافه می کند.

سخنران متخصص گای کاوازاکی این را معرفی کرد قانون 10/20/30 برای کمک به مردم برای جلوگیری از این مشکل. اساساً توصیه می کند که فقط از 10 اسلاید در نمایش اسلاید خود استفاده نکنید. و در کمتر از 20 دقیقه تحویل بگیرید. و از فونت 30 نقطه ای برای تایپوگرافی استفاده کنید.

این چارچوب خوبی است که می توانید هنگام ایجاد یک ارائه از آن پیروی کنید. شما مجبور نیستید آن را به طور کامل دنبال کنید. فقط درک نکته کلیدی برای ارائه یک ارائه عالی کافی است.

8. با مخاطبان درگیر شوید

از مخاطبان خود بخواهید هر از گاهی با شما در ارتباط باشند. سوالی بپرسید، از آنها بخواهید دست های خود را بالا ببرند، کف بزنند، یا حتی از آنها بخواهید کارهایی مانند نوشتن چیزها یا بلند شدن را انجام دهند.

این یک راه عالی برای اطمینان از این است که مخاطبان شما همیشه با شما درگیر هستند. همچنین مطمئن می شود که به آنچه شما می گویید گوش می دهند.

تونی رابینز برای انجام این کار در ارائه های خود مشهور است. او همیشه از مخاطب می خواهد که واکنش نشان دهد و با او درگیر شود. حتی آنها را تشویق کنید که چیزهایی را یادداشت کنند. و او این کار را به گونه ای انجام می دهد که در تجربه کلی مخاطب دخالت نمی کند.

9. سعی نکنید هوشمندانه رفتار کنید

فرقی نمی کند که با انبوهی از سرمایه گذاران میلیاردر صحبت می کنید یا دانش آموزان دبیرستانی. هرگز نباید سعی کنید هوشمندانه رفتار کنید. وقتی بیش از حد تلاش می کنید تا باهوش به نظر برسید، نشان می دهد.

ببینید الیزابت گیلبرت چگونه استنویسنده رمان پرفروش بخور، دعا کن، عشق بورز، از مبارزات خود به عنوان یک نویسنده در عین واقعی بودن و واقعی بودن صحبت می کند. و حتی اگر او یک نویسنده پرفروش است، متوجه خواهید شد که او از کلمات بسیار ساده و واضح در طول سخنرانی خود استفاده می کند.

برای به نظر رسیدن هوشمندانه نیازی به استفاده از کلمات فرهنگ لغت ندارید. گاهی اوقات بهترین راه برای باهوش به نظر رسیدن این است که متواضع باشید و بگذارید کارتان حرف شما را بزند.

10. از روش KISS استفاده کنید

آن را ساده نگه دارید احمقانه یک اصل طراحی است که باید سعی کنید نه تنها در طراحی ارائه ها بلکه تقریباً در همه جنبه های زندگی خود از آن پیروی کنید.

همانطور که آلبرت انیشتین زمانی گفت: “اگر نمی توانید آن را به سادگی توضیح دهید، به اندازه کافی آن را درک نمی کنید.”

Refresh Presentation Template

بنابراین سعی کنید ارائه های خود را کوتاه و ساده نگه دارید. این تنها راهی است که می توانید ارائه های خود را برای مخاطبان سرگرم کننده تر کنید.

در نتیجه

به یاد داشته باشید، نمی توانید در یک شب به همه این تاکتیک ها و استراتژی ها مسلط شوید. برای اینکه یک سخنران عمومی عالی باشید یا یک سخنرانی قاتل ارائه دهید، تمرین زیادی لازم است. فقط یک یا دو مورد از این روش ها را در ارائه خود بگنجانید و در کمترین زمان به آن خواهید رسید.

به عنوان یادداشت پایانی، با این کار را ترک می کنیم سخنرانی TED توسط ریچارد گرین، متخصص در سخنرانی عمومی. این شامل 7 درس است که او از بزرگترین سخنرانان جهان آموخته است.