تقریباً هر طراح در مقطعی یک بروشور ایجاد کرده است. و این احتمال قوی وجود دارد که از شما خواسته شود دیگری طراحی کنید! چه برای مشتری باشد و چه برای تبلیغ کسب و کار خود، طراحی یک بروشور هنری است.

و سپس یک چالش دیگر وجود دارد: طراحی بروشور دیگر فقط برای چاپ نیست. بروشورهای دیجیتال به اندازه نسخه های چاپی محبوب هستند. برای مشتریان بسیار رایج است که یک بروشور چاپ شده با یک فایل دیجیتالی قابل اشتراک گذاری با همان طرح را درخواست کنند.

با این حال، این چالش طراحی را ناامید نکنید. ما چند نکته کلاسیک و مدرن را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید طرح بروشوری ایجاد کنید که عالی به نظر برسد و خواندن آن آسان باشد.

بیش از 2 میلیون قالب بروشور، قالب پوستر و منابع طراحی با دانلود نامحدود

هزاران قالب بروشور خیره کننده، قالب بروشور و موارد دیگر را با عضویت در Envato Elements دانلود کنید. از 16 دلار در ماه شروع می شود و به شما دسترسی نامحدودی به کتابخانه رو به رشدی با بیش از 2000000 طرح بروشور، بروشور، قالب های چاپی، تم ها، عکس ها و موارد دیگر می دهد.

الگوهای بروشور را کاوش کنید

شکل ها و اندازه های رایج بروشور

الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور

اولین قدم در ایجاد طرح بروشور، در نظر گرفتن شکل، اندازه، متوسط ​​و چین‌هاست. تمام این ویژگی های لمسی چاپ بروشور به سبک طراحی انتخابی شما و نحوه ترکیب متن، تصاویر و سایر عناصر کمک می کند.

وقتی نوبت به ایجاد بروشور می رسد، گزینه های رایج عبارتند از:

  • سه تایی: سه پانل در جلو و پشت، که به صورت عمودی یا افقی روی کاغذهای معمولی مانند 8.5 اینچ در 11 اینچ (یا A4) یا 11 اینچ در 17 اینچ (یا A3) چاپ شده اند.
  • نیمه تا شده: این سبک برای استایل مینی جزوه با گستره جلو، پشت و داخل بهترین کارایی دارد.
  • دای کات: بروشورهایی با پانل های برش خورده، شکل ها و سبک ها اغلب بر روی استوک ضخیم چاپ می شوند و تقریباً در هر اندازه ای هستند. آنها با عناصر برش متعدد مشخص می شوند به طوری که حداقل بخشی از بروشور مستطیل شکل نیست.
  • چند صفحه ای: هرچه تعداد صفحات یک بروشور بیشتر باشد، احتمال تبدیل شدن به جزوه بیشتر است. اینها تقریباً همیشه در اندازه استاندارد (8.5 در 11 یا A4) هستند و برخی از صحافی را نیز در بر می گیرند.
  • مربع: شکل به لطف استفاده آنلاین محبوب شده است و طرح های مربعی اغلب دارای اندازه کاغذ سفارشی هستند. می تواند کمی گران تر باشد، اما بسیار جذاب است.

اطمینان حاصل کنید که چاپ در مقابل چاپ دیجیتال را در نظر بگیرید. معمول است که بروشورها در فضاهای فیزیکی و آنلاین زندگی می کنند. در حالی که برخی از سبک های بروشور به تنظیمات دیگری به جز تبدیل یک فایل به PDF نیاز ندارند، برخی از کارهای چاپی به خوبی به صورت دیجیتالی ارائه نمی شوند. (بروشورهای سه تایی می توانند به خصوص عجیب به نظر برسند.)

وقتی نوبت به تغییر بروشور چاپی به دیجیتال می‌رسد، در نظر بگیرید که هر صفحه یا تای بروشور را به یک صفحه جداگانه در نسخه دیجیتال تبدیل کنید. آنها را به روشی که باید مطالب خوانده شود سفارش دهید. این کار خواندن بروشور را بدون توجه به فرمت آسان تر می کند.

الهام بخش طراحی بروشور خلاقانه

الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور

چیزی که در طراحی بروشور عالی است این است که می توانید با افکت ها و بافت ها خلاقیت به خرج دهید.

  • فویل: حروف براق یا ویژگی برای بخش خاصی از طرح
  • نقطه ای UV: یک براق یا مات خاص در بخشی از طرح
  • لترپرس: چاپی که روی قسمت‌های خاصی از طرح اثر می‌گذارد، مانند بروشور بالا)
  • چین ها: دو و سه تایی تنها گزینه نیستند، الگوهای تاشو جالب می تواند تعامل کاربر را تشویق کند
  • کاغذ: انواع کاغذ با بافت های مختلف می توانند لحن یک پروژه را تعیین کنند
  • دای کات: برش دادن بخش‌هایی از طرح به گونه‌ای که چیز دیگری نشان داده شود، باعث ایجاد رمز و راز می‌شود

سبک های مدرن، مد روز

الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور

برخی از گرایش‌ها در طراحی بروشور شامل استفاده از گزینه‌های با رنگ بالا، تایپوگرافی بسیار شیک و تصاویر ساده است. بسیاری از موارد مشابهی که در زمینه های دیگر طراحی محبوب هستند در مورد بروشورها نیز صدق می کنند.

تکنیک های طراحی بروشور مدرن و مد روز که همیشه عالی به نظر می رسند عبارتند از:

  • استفاده خلاقانه از فضای سفید، که در واقع سفید نیست، مانند بروشور Silkroad (بالا) که روی سیاه چاپ شده است.
  • تم های طراحی زیبا که تایپوگرافی ساده و تصاویر عالی را با چند جلوه خیره کننده ترکیب می کند، مانند بروشور املاک و مستغلات (در بالا)
  • زیبایی شناسی مینیمال با فضای سفید فراوان، مانند سفید (بالا)
  • طرح‌های پر رنگ، از جمله مسدود کردن رنگ در چین‌ها، صفحات یا پانل‌های متناوب، مانند DIHK (بالا)
  • استفاده از تایپوگرافی بزرگ، که حروف را به عنصری کلیدی در طراحی تبدیل می کند، مانند شرکت املاک همت (در بالا)

عناصر طراحی بلوکی

سبک‌های طراحی بلوکی با طرح‌های بروشور به‌طرز عمده‌ای بازگشته‌اند و روند رواج پیدا کرده‌اند. یکی از عوامل مهم این امر ممکن است برخی از سبک های کارت در طراحی وب یا حرکتی برای استفاده از رنگ بیشتر باشد.

گزینه‌های بلوک می‌توانند در عین حفظ عناصر متنی خوانا، استفاده از رنگ را به روش‌های جالب آسان کنند. از بلوک‌ها همچنین می‌توان برای ایجاد گروه‌هایی از محتوا برای وزن یا تک بلوک‌ها با رنگ یا اندازه با تاثیر بالا استفاده کرد.

چیز خوب دیگر در مورد استفاده از عناصر طراحی بلوکی این است که آنها تقریباً در هر رنگی با هر نوع محتوایی کار می کنند و این گزینه را به یک گزینه جذاب جهانی تبدیل می کند.

طرح هایی که به خوبی دیجیتالی ترجمه می شوند

در حالی که عناصر طراحی چاپی و عناصر طراحی وب سایت همیشه تا حدودی از هم عبور کرده اند، فشار زیادی برای ایجاد طرح های بروشور وجود دارد که استفاده آنلاین نیز آسان باشد. این استفاده ممکن است شامل وب سایت ها یا تصاویر یا عناصر رسانه های اجتماعی باشد.

وقتی نوبت به گرایش‌های طراحی بروشور می‌رسد، قابلیت استفاده از عناصر در سراسر پلتفرم‌ها یک مهارت و تکنیک ضروری است که باید در نظر بگیرید.

برخی از مواردی که باید هنگام فکر کردن در مورد طراحی متقاطع مورد توجه قرار گیرند عبارتند از: شکل، گزینه های رنگ، و اندازه و محل قرارگیری کلمات. هنگامی که به درستی انجام شود، نام تجاری و تصاویر در پلتفرم های چاپی و دیجیتالی برای برندسازی ثابت و یک راه حل طراحی یک مرحله ای برای پروژه ها منتقل می شوند.

شکل های هندسی


اشکال هندسی می توانند به طراحی بروشور، از جمله جلد، جذابیت زیادی ببخشند. ترکیب صحیح اشکال می‌تواند برای هدایت چشم در طراحی، کمک به ایجاد تمرکز بر روی محتوای کلیدی یا به عنوان یک وسیله بصری اولیه باشد.

در برخی از شیک ترین کاربردها، اشکال هندسی با یک پالت رنگی یکنواخت برای ظاهر و احساس یکپارچه جفت می شوند.

این طرح‌های بروشور ممکن است حاوی عناصر تصویر دیگری باشند یا نباشند، و این سبک می‌تواند یک تکنیک ارجح باشد زمانی که تصاویر زیادی برای کار با آنها ندارید. همچنین می توانید تصاویر کوچکتر یا سیاه و سفید با اشکال جغرافیایی را انتخاب کنید زیرا می توانند به ایجاد علاقه بصری کافی برای حمل طرح کمک کنند.

هنگام کار با اشکال هندسی در طراحی بروشور، سعی کنید یک شکل ثابت را انتخاب کنید و در سراسر آن استفاده کنید. برای افزودن کمی پیتزا، تغییرات مختلفی مانند شکل های پر شده یا طرح های کلی را در نظر بگیرید.

جهت گیری منظره


گاهی اوقات مدرن ترین و مرسوم ترین بخش طراحی چاپ، کاغذ، تکنیک های انتشار یا جهت گیری است. در حالی که بروشورهای پرتره معمول هستند، استفاده از جهت گیری منظره می تواند طراحی شما را کمی برجسته تر کند.

همچنین می تواند تجربه لمسی کاملاً متفاوتی را برای شخصی که بروشور را دریافت می کند فراهم کند.

اگر طراحی با محتوا و تصاویر شما کار می کند، جهت گیری منظره را انتخاب کنید. در حالی که این بروشورها می توانند شگفت انگیز به نظر برسند، اما اگر مفهوم را با نوع نادرست محتوا تحمیل کنید، مشکل می شوند.

امتیاز دیگر: جهت‌گیری‌های منظره برای بروشورهای چاپی می‌توانند به خوبی بروشورهای PDF قابل مشاهده در قالب دیجیتال نیز کار کنند، زیرا هر صفحه یک جهت صفحه دسکتاپ را تقلید می‌کند.

انتخاب رنگ های جسورانه

الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور

رنگ می تواند نقش مهمی در طراحی بروشور داشته باشد. همچنین می تواند پیچیده باشد.

وقتی نوبت به رنگ‌های تند و رنگ‌آمیزی می‌رسد، برای به دست آوردن یک نتیجه فوق‌العاده نیاز به ترکیب و چاپ مناسب است. مراقب چین‌ها و مخلوط‌ها باشید تا مطمئن شوید که طرح شما هر بار درست از آب در می‌آید.

وقتی صحبت از رنگ واقعی می شود، نئون ها و رنگ های روشن سبک های محبوبی هستند. آنها می توانند سرگرم کننده، جذاب و متمایز باشند. هدف از انتخاب رنگ های جسورانه در طراحی بروشور این است که مخاطبان را به محصول چاپ شده بکشانند و پس از برداشتن آن را نگاه کنند.

نمونه کارها به عنوان یک بروشور

الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور

اگر می خواهید تاثیرگذار باشید، نمونه کارها یا وب سایت خود را به یک بروشور چاپی تبدیل کنید.

راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد – ریخته گری های نوع چندین دهه است که این کار را انجام می دهند – اما هدف اصلی شما باید ایجاد تصور درست باشد. آثار و قطعاتی را که در قالب چاپی عالی به نظر می رسند را به نمایش بگذارید. این آیتم ملموس می‌تواند برای رویدادهای شبکه‌ای یا مصاحبه‌های شغلی یک فرصت عالی باشد.

اینفوگرافیک با جریان

الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور

اینفوگرافیک ها یک گزینه عالی برای بروشور هستند زیرا می توانند به توضیح اینکه پیام شما در مورد چیست کمک می کند. اینفوگرافیک ها نیز بسیار بصری و جذاب هستند.

دو مسیر برای طی کردن وجود دارد:

  • جزئیات، گرافیک عمیق، مانند دو مثال اول بالا)
  • ساده، گرافیک و تصاویر برای انتقال معنا، مانند مثال سوم بالا

همه به یک اندازه موثر هستند و می توانند انرژی و درک محتوا را فراهم کنند. بروشورها می توانند حاوی اینفوگرافیک باشند که به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک طرح کلی طراحی هستند.

طراحی های بسیار بصری و مبتنی بر تصویر

الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور

وقتی نوبت به ایجاد طرح بروشور می رسد، عناصر بسیار بصری همراه با تصاویر و رنگ در حال ترند هستند. (این سبک ها به ویژه برای طرح های بروشور که فقط به صورت دیجیتالی به اشتراک گذاشته می شوند، محبوب هستند.)

رنگ‌های بالا و طرح‌های تصویر بالا می‌توانند عالی عمل کنند و در چاپ نیز بسیار تاثیرگذار باشند. فقط مطمئن شوید که با چاپگر خود چک کنید تا مطمئن شوید که رنگ‌ها، تصاویر و رنگ‌ها با انتخاب کاغذ و چاپی که انتخاب کرده‌اید به خوبی کار می‌کنند و در صورت نیاز آن را تنظیم کنید.

وقتی صحبت از طرح های بروشور با رنگ و تصاویر زیاد می شود، به دنبال عناصر بصری باشید که در اندازه نمایش داده شده به راحتی قابل درک باشند. تصاویر نباید بیش از حد پیچیده باشند و یک پیام واحد را منتقل کنند. (به مثال Realcraft در بالا توجه کنید که از رنگ و تصاویر زیادی استفاده می کند، اما تصویر از یک عنصر است.)

ایده های طراحی بروشور مبتنی بر تایپوگرافی

الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور

یک راه عالی برای مدیریت یک طراحی بروشور بدون تعداد زیادی تصاویر یا سایر عناصر هنری “طراحی شده”، “تایپ بزرگ” است. حروف بزرگ و سرگرم کننده می تواند تأثیر بگذارد و به کاربران کمک کند تا دقیقاً در مورد بروشور چیست.

با انتخاب نوع و روش ایجاد کلمات خلاق باشید. تفکیک کلمات جالب برای کلمات طولانی (مانند هجا در هر خط)، عنوان، رنگ و ترازهای مختلف می تواند جذابیت بصری زیادی به حروف اضافه کند.

هنگام انتخاب برای طراحی بروشوری که فقط دارای حروف باشد، مراقب باشید که فضای سفید فراوان و سلسله مراتب نوع تعریف شده را در نظر بگیرید تا چشم به راحتی در محتوا حرکت کند.

طراحی مینیمال برای چاپ عالی است

الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور
الهام بخش طراحی بروشور

وقتی نوبت به بروشورهای چاپی می رسد، کمتر، بیشتر است.

سبک‌های طراحی مینیمال در بروشورها محبوب هستند زیرا در مورد چاپ و کنترل کیفیت جای نگرانی کمتری وجود دارد. از تایپ معکوس خودداری کنید و لازم نیست نگران خوانایی متن روشن در پس زمینه تیره باشید. به سراغ پس‌زمینه یا بوم سفید بروید و جوهر کمتری برای لک شدن وجود دارد.

سبک های مینیمال با استاک کاغذی نیز کمی انتخاب بیشتری به شما می دهد. در واقع می‌توانید از کاغذ با وزن سبک‌تر استفاده کنید، در صورتی که کار چاپ کلی زیاد اتفاق نمی‌افتد.

در نهایت، سبک های طراحی مینیمال کلاسیک و مدرن هستند. به نظر می رسد هرگز از مد نمی افتند.

نتیجه

برای شروع آماده اید؟ ما نکات بیشتری برای کمک به شما برای ایجاد یک طراحی بروشور عالی داریم. یا اگر وقتتان کم است، با یک الگوی طراحی بروشور شروع کنید!