از هر کسی که تا به حال پیشنهادی ارائه کرده یا سعی کرده است یک پروژه طراحی را به چالش بکشد، احتمالاً از او خواسته شده است که یک خلاصه طراحی برای پروژه ارسال یا ایجاد کند. این یک تمرین نسبتاً استاندارد است، اما اغلب می تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر به آن عادت نداشته باشید.
یک بریف طراحی خوب ابزاری است که می تواند به شما و مشتریان طراحی کمک کند تا پروژه ها را در یک صفحه قرار دهید و به آنها کمک کند تا به آرامی حرکت کنند.
شما موارد قابل تحویل و جدول زمانی را مشخص می کنید تا مشتریان با روند شما راحت باشند.
بیایید آن را با برخی از بهترین شیوه ها، مثال ها و الگوها تجزیه کنیم.
بیش از 800 قالب وب سایت ساخته شده توسط طراح + یک سازنده کشیدن و رها کردن
با Wix، میتوانید وبسایتهای بهتری با قالبهای پاسخگوی تلفن همراه، کشیدن و رها کردن بیوقفه و سفارشیسازی نامحدود ایجاد کنید. از بین 800+ الگوی خیره کننده برای هر صنعتی انتخاب کنید، محصولات یا خدمات خود را بفروشید، یک وبلاگ راه اندازی کنید و با تجزیه و تحلیل واضح تصمیمات هوشمندانه بگیرید.
از همین امروز به صورت رایگان شروع به ساختن کنید و ببینید چقدر سریع می توانید یک وب سایت خیره کننده و پرطرفدار ایجاد کنید.
خلاصه طراحی چیست؟
طرح یا بریف خلاقانه سندی است که نشان می دهد پروژه طراحی چگونه باید پیش برود. این احتمالاً شامل بسیاری از مواردی است که پیشنهاد کار مستلزم آن است، اما برای مشتری که قبلاً تصمیم به استخدام شما گرفته است به جزئیات بیشتری میپردازد.
خلاصه طراحی می تواند یک ابزار قدرتمند مدیریت پروژه باشد
خلاصه طراحی میتواند ابزار قدرتمندی برای مدیریت پروژه باشد که شما و مشتریان را با همه چیز، از ضربالاجلها گرفته تا نقاط عطف پروژه و قابل تحویل، در هدف نگه میدارد.
یک بریف طراحی باید موارد زیر را انجام دهد:
- زمینه و محدوده یک پروژه را ارائه دهید.
- انتظارات و اهداف را برای پروژه تکمیل شده تعیین کنید.
- محدودیتها، مانند بودجه، مواد خلاقانه یا جدول زمانی را مشخص کنید.
- تمام موارد تحویلی و عناصر “لیست آرزوها” را برای طراحی نهایی فهرست کنید.
- مشخصات طراحی را ارائه می دهد.
مواردی که باید در خلاصه طراحی گنجانده شود
در حالی که مشخصات هر طراحی مختصر متفاوت است، چند بخش و چیزهایی وجود دارد که تقریباً همه به نوعی شامل می شوند.
با دادن سرصفحه در سند، از هر بخش نهایت استفاده را ببرید. برخی از بخشها ممکن است قالب داستانی تری داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است شامل فهرستی از نقاط گلولهای باشند.
عناصر خلاصه طراحی عبارتند از:
- نمای کلی شرکت: هویت و سبک برند، ارزش ها و ماموریت
- نمای کلی پروژه: محدوده پروژه و اهداف (جدید در مقابل طراحی مجدد، تحویل مشتری)
- اهداف و مخاطب: استفاده کنید اهداف هوشمند که اهداف عملی را مشخص می کند که می توانید به آنها برسید. اهداف مستقیماً با مخاطبان هدف مرتبط خواهند بود
- نیازهای طراحی و مواد: درخواست ویژگی های مشتری و همچنین چیزهایی که از مشتری نیاز دارید
- بودجه و جدول زمانی: اگر عناصری وجود دارد که می تواند باعث تغییر بودجه شود، آنها را یادداشت کنید. نقاط عطف کلیدی و تاریخ های قابل تحویل را مشخص کنید
- سبک یا احساس کلی طراحی: نمای کلی از زیبایی شناسی پروژه
- یادداشت ها: شامل یک بخش کوتاه برای هر یادداشت مهم، مانند چیزهایی که مشتری دوست ندارد یا طرح های آرمانی.
بهترین روش های مختصر طراحی
در حالی که ممکن است به نظر برسد که خلاصه طراحی یک سند عظیم است – و حتی بزرگتر بسته به اندازه پروژه – اینطور نیست. افراد عموماً دامنه توجه کوتاهی دارند و خلاصه طراحی فقط در صورتی خوب است که قابل استفاده باشد.
از زبان ساده استفاده کنید و از اصطلاحات تخصصی طراحی خودداری کنید.
تعادل در ایجاد سندی است که شامل همه چیزهایی است که برای یک پروژه نیاز دارید، به روشی و قالبی که مشتریان (و سایر اعضای تیم) بتوانند به سرعت برای اطلاعات اسکن کنند.
- آن را کوتاه نگه دارید. سعی کنید خلاصه 1 تا 3 صفحه باشد.
- الگویی ایجاد کنید که بتوانید مکرراً برای پروژه های مشابه از آن استفاده کنید.
- طراحی را طوری تنظیم کنید که مفهوم پروژه را تقلید کند.
- ارائه در فرمت دیجیتال، اما طراحی برای چاپگرهای اداری (بدون رنگ یا رنگ سنگین که می تواند با چاپ ضعیف ارائه شود).
- برای سهولت یافتن اطلاعات، از سرفصل ها و زیرعنوان ها برای بخش ها استفاده کنید.
- از زبان ساده استفاده کنید و از اصطلاحات تخصصی طراحی یا عمیق شدن بیش از حد در کاری که قرار است انجام دهید اجتناب کنید. مشتری فقط باید بداند که چه چیزی قابل تحویل است، نه مسیر تکمیل.
نحوه طراحی خلاصه طراحی
به عنوان یک طراح که یک خلاصه طراحی را ارسال می کند، ظاهر و احساس سند مهم است.
در حالی که نیازی به احساس طراحی بالا ندارد، باید شما را به عنوان یک طراح معرفی کند. از نظر طراحی، باید جایی بین یک سند روی سربرگ تا یک قطعه صیقلیتر وثیقه برند قرار گیرد.
هنگام طراحی بریف دو انتخاب دارید:
- یک سبک اساسی ایجاد کنید که برای همه طرحهای کوتاه که ریشه در برند شما دارد استفاده کنید
- یک طرح نیمه سفارشی ایجاد کنید که از سبک مشتری تقلید کند
هر طرح کوتاه باید از عناصر طراحی زیر استفاده کند:
- لوگوی شما (یا یک لوگوتایپ ساده اگر یک پیمانکار یا احساس کننده مستقل هستید)
- مشخصات و اطلاعات تماس
- سلسله مراتب محتوای متمایز با عنوان، عنوان فرعی و نوع بدن (سبکهای پاراگراف و فهرست)
- اطلاعات فوتر شماره گذاری صفحه برای اطمینان از شناسایی همه صفحات
- تایپوگرافی ساده که خواندن آن آسان است
طراحی قالب های مختصر
میتوانید الگوی مختصر طراحی خود را ایجاد کنید یا یکی از آنها را از یک بازار طراحی به عنوان نقطه شروع دانلود کنید (که میتوانید در صورت نیاز بیشتر آن را سفارشی کنید).
در اینجا چند مورد است که ما دوست داریم:
- خلاصه و خط خطی: همه چیزهایی که برای خلاصه طراحی نیاز دارید، به علاوه صفحاتی برای مفاهیم طراحی و طرح ها (تصویر بالا)
- طراحی خلاصه: قالب ساده InDesign که می توانید آن را سفارشی کرده و پر کنید
- Project Brief: قالبی با فرمت ساده که می توانید در Microsoft Word یا Adobe InDesign استفاده کنید
- Scribbles پروژه و طراحی: این یک الگوی گسترده است که می توانید آن را با سؤالات پر کنید تا به راهنمایی پروژه ها کمک کنید.
- خلاصه طراحی لوگو یک صفحه: این فرمت بصری تری برای پروژه های لوگوی ساده دارد (تصویر زیر)
نتیجه
چالش ایجاد یک خلاصه طراحی این است که معمولاً خارج از سطح راحتی و مجموعه مهارت های معمول طراح قرار می گیرد. در آژانسهای بزرگتر، مدیران حساب اغلب برای نوشتن این سند با شما همکاری میکنند، اما بهعنوان یک کارآفرین انفرادی یا فریلنسر، این کار را خودتان انجام خواهید داد.
هدف ایجاد یک الگوی مختصر طراحی پایه است که به عنوان پایه برای تمام پروژه های آینده خواهد بود. بسته به کار خود، ممکن است چند قالب برای انواع مختلف مشاغل داشته باشید – طراحی وب سایت، برندسازی، طراحی لوگو، سربرگ و غیره.
خلاصه طراحی قرار است زندگی شما را آسانتر کند. از این راهنما برای افزودن ابزارهایی به کیت خود استفاده کنید که دقیقاً این کار را انجام می دهند.