وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، انواع پست های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. و به نظر می رسد که یک مورد جدید (در یک پلت فرم جدید) در این مرحله یک روز در میان اضافه می شود. از توییت‌ها و استوری‌های اینستاگرام گرفته تا لایو فیس‌بوک و TikToks، پیگیری همه آنها می‌تواند خسته‌کننده باشد. بنابراین اگر احساس خستگی می کنید، نگران نباشید – ما درک می کنیم!

بسیاری از تصمیم‌گیری‌های شما باید حول محور این باشد که کدام نوع پست رسانه‌های اجتماعی بهترین عملکرد را دارند و کدام یک برای صنعت یا جایگاه شما بهترین کار را دارند. بنابراین، کدام نوع پست برای شما مناسب است؟ و چگونه از آنها به طور موثر استفاده می کنید؟

1. پست های متنی

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: پست های متنی. چه در توییتر، فیسبوک یا ردیت باشید، یک پست متنی یک راه آسان و همه کاره برای برقراری ارتباط با فالوورهایتان است. از این نوع پست برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های مهم، پرسیدن سوال، یا فقط دادن چیزی برای فکر کردن به دنبال‌کنندگان خود استفاده کنید.

از آنجا، می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها و حتی پیوندهایی را برای جذب بیشتر دنبال‌کنندگان خود اضافه کنید. اما گاهی اوقات یک پست متنی ساده تمام چیزی است که برای به فکر انداختن مخاطب خود نیاز دارید.

2. پست های تصویری

تصاویر راهی عالی برای جلب توجه و نشان دادن سبک برند شما هستند. خواه محصولی باشد که در حال فروش آن هستید، رویدادی که در حال برنامه ریزی آن هستید، یا فقط یک تصویر زیبا، می توان از تصاویر به طور موثر برای جذب مخاطب استفاده کرد.

نمونه اینستاگرامنمونه اینستاگرامنمونه اینستاگرام
این پست تصویری از حساب اینستاگرام ما چندین عکس را با متن توصیفی به نمایش می گذارد.

هنگام ایجاد پست های تصویری، مطمئن شوید که محتوا مرتبط و چشم نواز است. همچنین، به خاطر داشته باشید که هر پلتفرم مجموعه ای از الزامات اندازه تصویر خاص خود را دارد، بنابراین دستورالعمل های آنها را برای بهترین نتایج دنبال کنید.

3. پست های ویدیویی

پست‌های ویدیویی برای نشان دادن شخصیت برند شما و دادن نگاهی پشت صحنه به دنبال‌کنندگان از کارهایی که انجام می‌دهید عالی هستند. می‌توانید از ویدیوها برای نمایش محصولات جدید، معرفی خود و تیمتان استفاده کنید یا فقط محتوای سرگرم‌کننده‌ای را به اشتراک بگذارید که فکر می‌کنید مخاطبانتان از آن لذت خواهند برد.

ویدیوی یوتیوب Envatoویدیوی یوتیوب Envatoویدیوی یوتیوب Envato
ارسال نظرات عمیق، راهنماها و تجزیه و تحلیل در YouTube یک راه عالی برای ایجاد مخاطب است.

اگر ویدیوهای طولانی مورد توجه شما هستند، یوتیوب جایی است که باید تمرکز خود را قرار دهید. با این حال، اگر در پلتفرم های دیگر پست می کنید، آن را کوتاه و شیرین نگه دارید (زیر دو دقیقه ایده آل است). اطمینان حاصل کنید که محتوا از نظر بصری محرک و متناسب با پلتفرم خاصی است که در آن پست می‌کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که یک فراخوان برای اقدام قرار داده اید تا بینندگان بدانند که می خواهید در آینده چه کاری انجام دهند.

4. پخش زنده

پست های ویدیویی زنده برای تعامل با فالوورها در زمان واقعی عالی هستند. می توانید از این نوع پست برای میزبانی مصاحبه ها، پاسخ به سوالات و اشتراک گذاری به روز رسانی های منحصر به فرد در مورد رویدادها یا محصولات آینده استفاده کنید.

هنگام ایجاد پست های ویدیویی زنده، مطمئن شوید که جذاب و تعاملی هستند. از بینندگان خود سؤال بپرسید و آنها را تشویق کنید که در مقابل از شما سؤال بپرسند. همچنین می توانید از نظرسنجی ها یا آزمون ها برای جالب نگه داشتن موارد استفاده کنید.

5. ویدئوهای کوتاه یا میکرو

طبق گفته‌ها، ویدئوهای کوتاه در حال حاضر محبوب‌ترین نوع پست رسانه‌های اجتماعی هستند HubSpotو برای گفتن داستان یا انتقال سریع و آسان اطلاعات پیچیده عالی هستند. این ویدیوها معمولاً از چند ثانیه تا کمتر از یک دقیقه طول می‌کشند و این فرصت را برای شما فراهم می‌کنند که پیام برند خود را به شیوه‌ای جذاب و پویا توضیح دهید.

هنگام ایجاد ویدیوهای کوتاه، مطمئن شوید که محتوا جالب و مرتبط است. آن را کوتاه، شیرین و دقیق نگه دارید. TikTok محبوب ترین مکان برای ارسال ویدیوهای کوتاه از سال 2022 است. در واقع، این مکان بود بیشترین برنامه دانلود شده در سال 2021

حلقه های اینستاگرام نیز همچنان برجسته هستند. ویدیوها در همه پلتفرم‌ها به طور مداوم عملکرد خوبی دارند و محبوبیت آنها افزایش می‌یابد. مطابق با جوانه اجتماعی، ویدیوها در اینستاگرام 21٪ بیشتر از پست های تصویری از جمله چرخ فلک های تصویری درگیر می شوند.

بسیاری از سازندگان خوش شانس هستند که TikToks و Reels خود را در YouTube Shorts پست کنند.

6. پست های خبری

پست های خبری برای به اشتراک گذاری به روز رسانی های کسب و کار یا صنعت شما عالی هستند. خواه این یک محصول جدید، یک رویداد آینده، یا فقط اخبار جالبی است که مربوط به فالوورهای شماست، از این نوع پست استفاده کنید تا آنها را مطلع و درگیر نگه دارید. و تمایل به این نوع محتوا وجود دارد، تقریباً نیمی از آمریکایی ها حداقل در مواردی از رسانه های اجتماعی به عنوان منبع جدید استفاده می کنند. مرکز تحقیقات پیو.

داده های مرکز تحقیقات پیو داده های مرکز تحقیقات پیو داده های مرکز تحقیقات پیو

اما فراتر از کلیات، فیس‌بوک محبوب‌ترین پلتفرم برای پست‌های خبری است که تقریباً یک سوم بزرگسالان آمریکایی از سایت اجتماعی به عنوان منبع اصلی اطلاعات خبری خود استفاده می‌کنند.

پست های خبری خود را مرتبط و به موقع نگه دارید، یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید تا دنبال کنندگان بدانند چه قدم بعدی را باید بردارند، چه بازدید از وب سایت شما، ثبت نام در یک رویداد یا دانلود یک محصول.

7. اینفوگرافیک

اگر می خواهید فالوورهای شما منظور شما را بهتر درک کنند، در استفاده از اینفوگرافیک تردید نکنید. اینفوگرافیک ها برای تبدیل اطلاعات پیچیده به تصاویری که به راحتی قابل درک هستند عالی هستند. این برای پست هایی که باید در مورد آمار یا روندها با فالوورهای خود به گونه ای بحث کنید که بتوانند به سرعت درک کنند، عالی است.

اگر می خواهید اینفوگرافیک شما موفق باشد، مطمئن شوید که داده ها خوب هستند و طراحی آن خیلی پیچیده نیست. همچنین به خاطر داشته باشید که کجا آن را پست می کنید تا از اندازه و قالب مناسب استفاده کنید. شما حتی می توانید از یک استفاده کنید قالب اینفوگرافیک از Envato Elements برای شروع.

الگوهای اینفوگرافیک روی عناصر envatoالگوهای اینفوگرافیک روی عناصر envatoالگوهای اینفوگرافیک روی عناصر envato

8. نظرسنجی/نظرسنجی

سعی کنید نظرسنجی ها و نظرسنجی ها را در استراتژی رسانه های اجتماعی خود بگنجانید تا همه چیز را با هم ترکیب کنید و مخاطبان خود را بهتر درک کنید.

نظرسنجی ها و نظرسنجی های خود را مرتبط و جالب نگه دارید تا از پاسخ های دقیق تر اطمینان حاصل کنید. همچنین ممکن است بخواهید برای تشویق مشارکت، انگیزه ای مانند تخفیف یا هدیه اضافه کنید. انگیزه دادن به فالوورها به شما کمک می کند تا در کل در پست های خود تعامل بهتری داشته باشید.

پلتفرم هایی مانند توییتر، اینستاگرام و یوتیوب مکان های عالی برای ارسال نظرسنجی و نظرسنجی هستند. آنها تمایل دارند در پلتفرم هایی که مبتنی بر مکالمه هستند بهترین عملکرد را داشته باشند، زیرا این امر تعامل و بازخورد بیشتری را از طرفداران شما تشویق می کند.

9. محتوای ایجاد شده توسط کاربر

با تشویق فالوورهای خود به اشتراک گذاری محتوا در مورد برند خود، نه تنها در سطح عمیق تری با آنها درگیر می شوید، بلکه محتوای رایگان تولید شده توسط کاربر را نیز برای استفاده خود دریافت می کنید. از آن‌ها بخواهید عکس‌ها، ویدیوها یا داستان‌هایی درباره تجربیات خود در استفاده از محصولات و خدمات شما با هشتگی که انتخاب می‌کنید پست کنند، سپس آن‌ها را در پست‌های بعدی شما نشان دهند.

هنگام استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر، مطمئن شوید که هم به برند شما مرتبط است و هم به خالق اصلی اعتبار داده می شود. این سبک پست همچنین می تواند به عنوان فرصتی برای ارائه نظرات و نظرات مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.

پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، توییتر و فیس بوک مکان های عالی برای ارسال محتوای تولید شده توسط کاربر هستند.

اکنون که انواع مختلف پست ها را می شناسید، چگونه از آنها به طور موثر استفاده می کنید؟ این چیزی است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

نحوه استفاده موثر از انواع پست های رسانه های اجتماعی محبوب

بنابراین شما در رسانه های اجتماعی پست می گذارید و انواع پست های مختلف را آزمایش می کنید — عالی! اما، چگونه می توانید مطمئن شوید که پست های شما جذاب و موثر هستند؟

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی هر نوع پست وجود دارد:

  • نوشته های متنی: از هشتگ های مرتبط برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و تعامل با فالوورهای خود در نظرات استفاده کنید.
  • عکس/فیلم: تصاویری با کیفیت بالا را انتخاب کنید که توجه دنبال کنندگان شما را به خود جلب کند.
  • ویدئوهای کوتاه: روی محتوای سرگرم کننده ای تمرکز کنید که به راحتی قابل هضم و قابل اشتراک گذاری است.
  • پست های خبری: داستان هایی را به اشتراک بگذارید که به مخاطبان شما مرتبط است و بحث را تشویق می کند.
  • پخش زنده: سوال بپرسید و نظرسنجی ایجاد کنید تا در زمان واقعی با مردم درگیر شوید.
  • اینفوگرافیک: داده های مرتبط را درج کنید و طراحی را ساده نگه دارید.
  • نظرسنجی/نظرسنجی: مشوق هایی را برای فالوورها برای مشارکت اضافه کنید.
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر: به کاربر اعتبار دهید و مطمئن شوید که با برند شما مرتبط است.

فراتر از این نکات خاص برای ایجاد انواع پست خاص، عوامل گسترده تری نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

مقاوم باش

وقتی صحبت از استفاده موثر از انواع پست های محبوب رسانه های اجتماعی می شود، ثبات کلیدی است. مطمئن شوید که به طور منظم پست می گذارید و به طور منظم با فالوورهای خود در ارتباط هستید. این به شما کمک می کند تا روابط خود را ایجاد کنید و مخاطبان خود را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردانید.

تنوع را در آغوش بگیرید

همچنین مهم است که انواع پست هایی را که ایجاد می کنید با هم ترکیب کنید. این به شما کمک می کند تا محتوای شما را تازه و جذاب نگه دارید. همچنین می توانید از تجزیه و تحلیل یا تست A/B استفاده کنید تا ببینید کدام نوع پست ها بهترین عملکرد را در بین مخاطبان شما دارند.

فردی که با تلفن از غذا برای شبکه های اجتماعی عکس می گیردفردی که با تلفن از غذا برای شبکه های اجتماعی عکس می گیردفردی که با تلفن از غذا برای شبکه های اجتماعی عکس می گیرد
ارسال انواع مختلف پست‌ها، و استفاده از انواع پست‌ها و پلتفرم‌های متعدد می‌تواند به شما کمک کند آزمایش کنید و آنچه را که برای شما بهتر است پیدا کنید. تصویر از عناصر Envato.

برو مایل اضافی

هنگام استفاده از انواع پست های رسانه های اجتماعی محبوب، حتما زیرنویس اضافه کنید و در صورت نیاز تصاویر بصری اضافه کنید. این به افزایش تعامل و دستیابی به افراد بیشتری کمک می کند. افزودن کپشن به میزان قابل توجهی دسترسی به محتوای شما را بهبود می بخشد و استفاده از تصاویر بصری می تواند به شما کمک کند توجه دنبال کنندگان خود را جلب کنید.

همه چیز را شخصی کنید

علاوه بر ثابت بودن و استفاده از تنوع در پست های خود، شخصی سازی هر چیزی که به اشتراک می گذارید نیز مهم است. این بدان معناست که افکار، بینش و شخصیت خود را به هر پست اضافه کنید. وقتی فالوورها ببینند که شما برای شخصی سازی محتوای خود وقت می گذارید، احساس می کنند با شما ارتباط بیشتری دارند و احتمال بیشتری دارد که با پست های شما درگیر شوند.

از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

هشتگ ها راهی عالی برای دستیابی به افراد بیشتری و جذب آنها با محتوای شما در رسانه های اجتماعی است. اما مهم است که از موارد مناسب استفاده کنید: هشتگ هایی را انتخاب کنید که خاص، مرتبط با پست شما هستند و خیلی محبوب نیستند.

نشانه های هشتگنشانه های هشتگنشانه های هشتگ
استفاده موثر از هشتگ‌ها می‌تواند نظر بیشتری را به پست‌های شما جلب کند و به طور کلی تعامل را تقویت کند. تصویر از عناصر Envato.

شامل یک تماس برای اقدام

در نهایت، هنگام استفاده از انواع پست های رسانه های اجتماعی محبوب، مطمئن شوید که یک فراخوان برای اقدام درج کرده اید. این می تواند پیوندی به یک وب سایت، صفحه محصول یا رویداد باشد. یا ممکن است سوالی باشد که دنبال کنندگان شما می توانند در نظرات به آن پاسخ دهند. انجام این کار به افزایش اثربخشی پست شما کمک می کند و می تواند در درازمدت باعث ایجاد تعامل و احساس اجتماعی شود. حتی می تواند در طول زمان منجر به فروش بیشتر برای کسب و کار شما شود.

پست های رسانه های اجتماعی خود را با عناصر Envato افزایش دهید

عناصر Envato یک منبع عالی برای تقویت پست های شما با تصاویر، قالب ها و موارد دیگر است. با ثبت نام برای اشتراک Envato Elements، به دانلودهای نامحدود دارایی های دیجیتالی با کیفیت بالا دسترسی خواهید داشت که می توانند پست های شما را به سطح بعدی ببرند.

عناصر Envatoعناصر Envatoعناصر Envato
می توانید از دارایی های Envato Elements برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی قانع کننده استفاده کنید.

همه چیز از قالب‌ها، پس‌زمینه‌ها و عکس‌های استوک گرفته تا دارایی‌های ویدیویی و صوتی در دسترس است. بنابراین مهم نیست که چه نوع پستی ایجاد می کنید، Envato Elements چیزی برای شما دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از انواع پست رسانه های اجتماعی محبوب، حتماً سایر آموزش های موجود در Envato Tuts+ را بررسی کنید. راهنمای گام به گام ایجاد پست برای انواع پلتفرم ها و همچنین نکاتی برای زمان بندی و تبلیغ پست های خود را خواهید دید.

از بهترین عملکرد انواع پست رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید

با پیروی از نکاتی که امروز در اینجا بحث کردیم، باید در راه ایجاد پست های جذاب و موثری باشید که نتایجی را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. بنابراین شروع کنید به ترکیب این نوع پست‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی در استراتژی خود و رشد تعاملتان را تماشا کنید. موفق باشید!