ممکن است این موضوع سرگرم کننده ترین موضوع در مورد وب سایت شما نباشد، اما ممکن است یکی از مهمترین آنها باشد: تعمیر و نگهداری منظم.

اگر وب‌سایتی راه‌اندازی کنید و هرگز به عقب برنگردید و روی آن کار کنید، در نهایت از کار می‌افتد. تجربه کاربری با گذشت زمان بدتر می شود و نمی توانید تأثیر سایت خود را به حداکثر برسانید. به عنوان اولین برداشتی که بسیاری از مشتریان از شما دارند، یک وب سایت به روز و با عملکرد خوب برای هر کسب و کاری ضروری است.

در اینجا هشت نکته مهم برای نگهداری منظم وجود دارد که به شما کمک می کند تا وب سایت خود را در بهترین شرایط نگه دارید.

1. محتوا را تازه نگه دارید

کاربران در مورد سن محتوای شما قضاوت می کنند.

  • آخرین باری که وبلاگ را به روز کردید کی بود؟
  • آیا عکس ها شامل لباس یا مدل مویی هستند که دیگر مد نیستند؟
  • آیا تصاویر برای فصل مناسب هستند؟
  • آیا تبلیغات اخیر ایجاد کرده اید یا محصولات جدیدی اضافه کرده اید؟
  • بررسی ها یا توصیفات شما چند ساله هستند؟

همه این مطالب باید به طور مرتب به روز شوند. محتوای تازه باعث بازگشت کاربران می شود، اما همچنین به القای اعتماد بیشتر کمک می کند زیرا به نظر می رسد اطلاعات فعلی و دقیقی در وب سایت دارید. (به علاوه، برای موتورهای جستجو خوب است!)

2. تهیه نسخه پشتیبان به طور منظم

در یک نقطه برای همه اتفاق می افتد; یک نوع خطای بحرانی وجود خواهد داشت و وب سایت شما از کار می افتد. یک نسخه پشتیبان شما را نجات می دهد.

یک سیستم ایجاد کنید و برای پشتیبان گیری منظم از وب سایت برنامه ریزی کنید. بسیاری از شرکت های هاستینگ گزینه ای را با برنامه های خود ارائه می دهند تا مجبور نباشید آن را به صورت دستی انجام دهید.

تعداد دفعات پشتیبان گیری به میزان مرتب به روز رسانی محتوا بستگی دارد. اگر دائماً در حال ایجاد تغییرات هستید، احتمالاً یک نسخه پشتیبان روزانه بهترین گزینه است.

3. افزونه ها و نرم افزارها را به روز کنید

بسته به اینکه از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده می کنید، احتمالاً لازم است هر از چند گاهی آن را به روز کنید. این می تواند یک فرآیند دستی یا خودکار باشد.

سپس این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند به سایر ابزارهای متصل به وب‌سایت شما از جمله اسکریپت‌ها یا افزونه‌ها گسترش یابند.

چیزی که نرم افزارها و ابزارهای به روز را بسیار مهم می کند امنیت است. اگر به روز رسانی نمی کنید، ممکن است وب سایت خود را در معرض خطر هکرها یا بدافزارها قرار دهید.

4. تست سرعت

سرعت وب سایت شما چقدر است؟ سرعت یکی دیگر از فرصت های مهم تعمیر و نگهداری است.

با این کار می توانید سرعت صفحه خود را در دستگاه های دسکتاپ و موبایل تست کنید ابزار گوگل.

گزارش سرعت صفحه به شما اطلاع می دهد که سایت شما با چه سرعتی بارگذاری می شود و به شما در ارائه پیشنهاداتی در مورد مسائل عملکرد و نحوه بهبود آنها کمک می کند. توصیه می شود هر ماه یک تست سرعت صفحه انجام دهید تا ببینید سایت شما چگونه کار می کند و مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ شناسایی کنید.

5. روی بهینه سازی موتورهای جستجو کار کنید

موتورهای جستجو می توانند منبع محکمی برای ترافیک وب سایت باشند و به افراد مناسب کمک کنند تا محتوا یا محصولات شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. اما باید به طور مداوم کار کنید تا مطمئن شوید که برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی می کنید.

سئو یک فرآیند مداوم است و بسیاری از موارد دیگر در این لیست می تواند به حفظ موتورهای جستجو کمک کند، مانند تازه نگه داشتن محتوا و بهینه سازی سایت برای سرعت.

اما همچنین مهم است که به عقب برگردید و به محتوای قدیمی‌تر نیز نگاه کنید تا مطمئن شوید که ترافیک جستجو را در مکان نامناسبی در وب سایت خود با محتوا یا محصولاتی که دیگر مرتبط نیستند هدر نمی‌دهید.

یک استراتژی موثر سئو حتی می تواند به تقویت اعتبار کلی آنلاین شما کمک کند. عملکرد خوب در رتبه بندی جستجو یک چرخه خود تکمیل کننده است، زیرا محتوای شما محبوب تر می شود، در بک لینک ها رشد می کند و غیره. بهترین کاری که می توانید انجام دهید انتشار – و به روز رسانی منظم – محتوا در مناطق خاص خود با تمرکز بر کلمه کلیدی طبیعی است.

فرصت زیبایی بخشی از برنامه منظم نگهداری وب سایت است. گنجاندن روندها در وب سایت شما می تواند آن را مدرن و تازه نگه دارد، حتی اگر واقعاً هیچ چیز دیگری را در طراحی تغییر نمی دهید.

نکته مهم در مورد این مفهوم این است که می توانید عناصر طراحی کوچک اما مد روز را معرفی کنید. لازم نیست کل وب سایت را دوباره طراحی کنید.

گرایش‌های طراحی آسان برای کار با آن‌ها شامل گرایش‌های رنگی، روش‌های تایپوگرافی، یا حتی فیلترهای عکس یا ویدیویی است که از «لحظه‌ای» لذت می‌برند.

به دنبال راه‌های کوچکی باشید تا تصاویر خود را مرتبط نگه دارید و کاربران به بازگشت خود ادامه خواهند داد زیرا متفاوت و جدید به نظر می‌رسد.

هیچ چیزی مانند لینک‌های شکسته یا پیام‌های خطا در محتوا (مانند ویدیوهایی که کار نمی‌کنند) وب‌سایت قدیمی را نشان نمی‌دهد. بررسی پیوندها و خطاهای مرده و رفع سریع آنها را به عنوان بخشی از برنامه تعمیر و نگهداری خود قرار دهید. ابزارهایی برای کمک به شناسایی لینک های شکسته وجود دارد.

در اینجا عنصر دیگری است که ممکن است بخواهید به آن نیز توجه کنید. شما باید لینک ها را برای اعتبار بررسی کنید. شما نمی خواهید وب سایت خود را با دامنه های ناامن یا لینک های بی کیفیت مرتبط کنید. دامنه‌های ناامن (یا آن‌هایی که سابقه دامنه یا رتبه‌بندی ضعیفی دارند) را از وب‌سایت خود ردیابی و حذف کنید و هنگام انتخاب سایت‌هایی برای پیوند با محتوای آینده بسیار محتاط باشید.

8. با مرورگرها و دستگاه ها به روز باشید

مرورگرها و دستگاه ها تقریباً همیشه به روز می شوند و تغییر می کنند. فقط به این دلیل که سایت شما در هنگام راه اندازی سازگار بود، به این معنی نیست که امروز هم بدون نقص کار می کند.

نگهداری منظم وب سایت باید شامل تست سازگاری مرورگر برای Chrome، Safari، Firefox و غیره و همچنین تست دستگاه برای محبوب ترین دستگاه ها و اندازه صفحه باشد. (همه ما اندازه گوشی را از بزرگ به کوچکتر و عقب می دانیم.)

اگر کاربر یک دستگاه یا مرورگر دارد و وب سایت شما کار نمی کند، احتمالاً آنها را برای همیشه از دست داده اید. قرار دادن این مورد در چک لیست تعمیر و نگهداری شما ارزشمند است.

نتیجه

نگهداری وب سایت چیزی بیش از یک کار طاقت فرسا است. این یک عملکرد ضروری برای اطمینان از قابل استفاده بودن وب سایت شما، ارائه یک تجربه کاربری قوی و قابل اعتماد است. یک وب سایت نادیده گرفته شده به راحتی قابل تشخیص است و به سرعت کاربران را دور می کند.

اگر متوجه کاهش ترافیک در تجزیه و تحلیل وب سایت خود شده اید، آیا عدم نگهداری مقصر است؟ گاهی اوقات این یک شاخص آسان است. از این لیست برای حفظ بهترین وضعیت وب سایت خود استفاده کنید.