انجام تغییر برند برای اکثر شرکت ها یک کار بزرگ است و اغلب مستلزم انجام ریسک های بزرگ است. معمولاً به همین دلیل است که در یک سال فقط تعداد انگشت شماری از برندهای تجاری را می بینیم.

با این حال، ما شاهد بودیم که بسیاری از شرکت‌های معروف و نمادین در چند ماه گذشته تغییر برندهای عظیمی را تجربه کردند. و به نظر نمی رسد که کند شود. واضح است که ما در میانه فصل تغییر برند هستیم.

تازه کردن یک برند مطابق با استانداردهای طراحی جدید همیشه چیز خوبی است، اما همه برندها این بخش را به درستی دریافت نمی کنند.

امروز نگاهی داریم به برخی از بهترین برندهای چند ماه گذشته. و همچنین بدترین برندهای تجاری که با تلاش برای پیروی از یک روند، همه چیز را اشتباه کردند. بیایید شیرجه بزنیم

بهترین نمونه های برندسازی مجدد

اینها برندهایی هستند که شایسته دریافت جایزه هستند. آنها همه چیز را درست انجام دادند و در نهایت بهتر از همیشه شدند. برخی از این برندهای جدید مدت‌ها به تعویق افتاده بودند و برخی به سادگی قابل کاوش بودند.

1. 7UP

طراحی مجدد لوگو 7up

پپسی کو 7UP تغییر نام تجاری هفت سال پس از آخرین تغییر نام تجاری اصلی خود می آید و یکی از بهترین برندهای جدید است که در سال های اخیر دیده ایم.

افزودن حس “شوق بخشی” با رویکردی مدرن تر، هدف اصلی این تغییر نام تجاری بود و از طریق تن رنگ سبز روشن تر و حالات نئون سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل ترکیب شده با جلوه سه بعدی جالبی که عدد هفت را برجسته می کند، به دست می آید.

این یک تغییر نام تجاری است که نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه نور جدیدی را به محصول نمادین می اندازد، به خصوص برای جذب مخاطبان جوان تر.

2. Jell-O

طراحی مجدد Jell-O

Jell-O یکی از نمادین‌ترین مارک‌ها در ایالات متحده است که از سال 1845 تاکنون وجود داشته است. این برند در طول تاریخ بیش از 170 سال خود، چندین تغییر نام تجاری را پشت سر گذاشت، اما جدیدترین تغییر نام تجاری بسیار خوب بود.

Jell-O's تغییر نام تجاری 10 سال پس از آخرین تغییر نام تجاری خود می آید و چند عنصر طراحی مدرن را در خود گنجانده است و در عین حال ظاهر کلاسیک خود را با حال و هوای ظریف یکپارچهسازی با سیستمعامل حفظ می کند. همراه با تازه سازی طراحی لوگو، طرح های بسته بندی برای همه انواع محصولات آن نیز با ظاهری ساده و مدرن بهبود یافته است.

3. یورو استار

تغییر نام یورو استار

غول مسافرتی قطار Eurostar در سال 2022 با Thalys، یکی دیگر از شرکت‌های مسافرتی قطار محبوب ادغام شد. این ادغام یک تغییر نام تجاری جدید را برای این شرکت در سال 2023 معرفی کرد.

طراحی لوگوی تغییر نام تجاری و جلوه‌های بصری برند این دو شرکت را به هم نزدیک می‌کند و در عین حال چشم‌انداز جدید آن را «دوبرابر کردن تعداد مسافران به 30 میلیون نفر در سال تا سال 2030» تجسم می‌دهد.

مطابق با استودیوی طراحیآژانسی که پشت این تغییر نام تجاری قرار دارد، این لوگوی جدید همچنین ستاره خود را به یورواستار باز می گرداند.

4. پپسی

پپسی رفرش

پس از تغییر نام تجاری 7UP، پپسی نیز با تغییر چهره روبرو شد. این تغییر برند شامل طراحی لوگوی جدید و مدرن و همچنین تغییرات بزرگی در هویت بصری آن بود.

این تغییر نام تجاری جدید به عنوان بخشی از جشن 125 سالگی پپسی معرفی شد و اولین برند مجدد این شرکت در 15 سال گذشته بود.

لوگوی جدید پپسی ظاهری سرد و جسورانه با رنگ های زنده تر و تایپوگرافی شیک تر با استفاده از حروف تمام کلاه دارد.

5. Reddit

اصلاح reddit

Reddit تغییرات گسترده‌ای را پشت سر می‌گذارد که باعث می‌شود پلتفرم مدرن‌تر و تازه‌تر به نظر برسد. در حالی که آخرین تغییرات طراحی UI با آن مواجه شده است بسیاری از انتقادات، هویت تغییر نام تجاری آن در سال 2023 یک دستاورد کاملاً چشمگیر بود.

این هویت برند جدید Reddit ظاهر طلسم نمادین خود را با ظاهری مدرن و سه بعدی تازه کرد. همچنین تنظیماتی را در تایپوگرافی خود انجام داد تا ظاهری بسیار خنک‌تر به لوگو بدهد.

6. Prime Video

تغییر برند ویدیوی اصلی

Amazon Prime Video در سال 2023 به‌روزرسانی بسیار ظریف و در عین حال بسیار مورد نیاز برند را دریافت کرد که ظاهری پویاتر به نام تجاری و پلتفرم پخش ویدیوی آن اضافه کرد.

این تازه کردن برند بسیار ظریف بود هدف اصلی آن ایجاد یک هویت برند انعطاف‌پذیرتر بود که می‌توان آن را برای نمایش انواع مختلف محتوای موجود در پلتفرم «مدول‌سازی» کرد. و با استفاده از “گودی” لبخند نمادین آمازون به عنوان یک کاتالیزور به دست آمد.

7. Whatsapp

تغییر برند واتساپ

Whatsapp در اوایل سال 2023 بی سر و صدا ظاهر تازه ای را ارائه کرد. هدف اصلی این برند جدید ایجاد هویت انعطاف پذیرتری بود که تجربه محصول و بازاریابی را به هم متصل می کرد.

این هویت برند جدید شاهد افزایش استفاده از رنگ لهجه سبز Whatsapp همراه با تصاویر ساده تر در سراسر صفحه بودیم.

8. ال جی

برند جدید ال جی

برند فناوری مصرف کننده کره جنوبی، ساخت ال جی تغییرات بسیار کمی به برند خود در سال 2023. بزرگترین تغییر انتقال از لوگوی سه بعدی به طراحی لوگوی مسطح دو بعدی است.

این لوگوی جدید به خوبی با مفاهیم طراحی مدرن ترکیب می شود و یک تغییر بسیار مورد نیاز برای برند بود. علاوه بر این به‌روزرسانی لوگو، این برند مجدد شعار «زندگی خوب» خود را نیز به عنوان راهی برای جذب نسل هزاره‌ها و مصرف‌کنندگان Gen Z به جلوی کمپین بازاریابی خود آورد.

9. خدمتکار دقیقه

تغییر نام تجاری Minute Maid

Minute Maid از شر تمام رنگ ها و عناصر تزئینی در طراحی لوگوی خود برای تغییر نام تجاری 2023 خلاص شد. در عوض، برند معرفی شد طراحی لوگوی مینیمال و تمیز که در تمام محصولات و طرح های بسته بندی آن عالی به نظر می رسد.

مشابه بیشتر برندهای تغییر نام تجاری دیگری که اخیراً دیدیم، این یکی نیز در مورد ایجاد انعطاف پذیری هویت برند و پویایی بیشتر در طراحی های بازاریابی و محصولات آن بود.

بدترین نمونه های برندسازی مجدد

اینها برندهای جدید هستند که کمی عجله داشتند و بسیاری از چیزها را در این فرآیند اشتباه کردند. برخی از این برندها مجبور بودند و بیش از حد تلاش کردند تا به جای نشان دادن آنچه که نام تجاری نشان می دهد، باحال و پرخاشگر باشند.

10. X (تویتر سابق)

لوگوی توییتر x

توییتر پس از خرید ایلان ماسک، یک تغییر نام تجاری گسترده را انجام داد. و مسلماً این بدترین تغییر نام تجاری در سال های اخیر است.

این تغییر نام تجاری به طور کامل ظاهر را تغییر داد و هویت برند و با کنار گذاشتن لوگوی نمادین پرنده توییتر، پلتفرم را غیرقابل تشخیص کرد.

بدترین بخش این است که چگونه این تغییر نام تجاری با عجله منتشر شد. حتی لوگوی جدید X نیز طی چند روز تغییرات متعددی را تجربه کرد.

11. نوکیا

تغییر برند لوگوی نوکیا

برند جدید نوکیا خیلی دیر شده بود این اولین تجدید برند آن در 45 سال بود. اما این شرکت با این طراحی جدید از موفقیت چشم پوشی کرد.

در حالی که لوگوی جدید با سبک زاویه‌ای خود کاملاً جسورانه و مبتکرانه بود، این لوگوی تیز برای یک استارت‌آپ با فناوری هوش مصنوعی مناسب‌تر بود تا یک شرکت تلفن قابل اعتماد که به دلیل ساخت دستگاه‌های قوی و قابل اعتماد مشهور بود.

12. جانسون و جانسون

جانسون و جانسون تغییر برند

تغییر برند جانسون و جانسون یکی از بزرگترین برندهای جدید در تاریخ اخیر بود زیرا پس از استفاده از لوگوی نمادین خود برای بیش از 130 سال معرفی شد. با این حال ظاهر نمادین هویت برند را کاملاً از بین برد.

لوگوی جدید به جای طراحی نمادین حروف اسکریپت، حروف ساده sans-serif را انتخاب کرد. و در نتیجه، لوگو خیلی کلی و ساده به نظر می رسید.

13. Slurpee

اسلورپی

در تلاش برای جذب مخاطبان جوان Gen-Z، 7-Eleven یک امتیاز داد ظاهر جدید تر به برند نمادین خود Slurpee. در حالی که جلوه‌های بصری برند قدیمی به ظاهری جدید نیاز داشت، این ظاهری نبود که طرفداران وفادار آن انتظار داشتند.

نماد لوگوی جدید شکل حرف S را به سبک نوشیدنی منجمد با ترکیبی از حروف جدید به سبک حباب گرافیتی ایجاد می کند. هر دو برای بزرگترین طرفداران Slurpee کمی بیش از حد به نظر می رسند.

14. وسترن یونیون

لوگوی وسترن یونیون

(1000 لوگو)

از سال 1988 تا 2013، اتحادیه غربی یکی از نمادین ترین لوگوهای ساخته شده را داشت. بدون توجه به اینکه کجای دنیا می روید، فورا قابل تشخیص بود. سپس شرکت لوگوی دوران مدرن را در سال 2013 به روز کرد. و سپس بار دیگر در سال 2019.

و اکنون، در سال 2023، این شرکت یک بار دیگر تلاش کرد تا نام تجاری دیگری را تغییر دهد تا تلاش کند تا نام تجاری را مرتبط کند. با این حال هنوز نمی تواند ظاهر نمادین خود را از لوگوی 1988 به تصویر بکشد.

15. فانتا

فانتا-لوگو-تاریخ

(1000 لوگو)

فانتا در میان بسیاری از برندهای نوشیدنی بود که در سال 2023 تغییر نام داد. کوکاکولا برداشت تازه در برند نمادین نوشابه با خلاص شدن از شر شکل نارنجی و رنگ های آن و سپس استفاده از ظاهری تک رنگ به سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل که فقط متن دارد.

این ظاهر جدید بسیاری از عناصر مشابه استفاده شده در ظاهر جدید 7UP را داشت. با این حال به نوعی نتوانست ظاهر سرگرم کننده و بازیگوش لوگوی رنگارنگ فانتا را از سال 2008 به تصویر بکشد.

در نتیجه

دو درس مهم از نمونه های تغییر نام تجاری وجود دارد. اولین درس این است که برندهای تجاری مجدد برای مرتبط کردن و پویایی بودن هویت برند برای تطابق با دوران مدرن مهم هستند.

درس دوم این است که هرگز در برندسازی مجدد عجله نکنید.