به عنوان یک خریدار یا خریدار آنلاین، احتمالاً قبل از تجربیات خوب متوجه تجربیات بد مشتری می شوید. طرحی که مشتریان را در درجه اول قرار می دهد، احساس یکپارچگی و شهودی دارند و از نقطه خرید تا تکمیل تراکنش کاملاً بدون اصطکاک است.

این نوع طرز فکر در هر پروژه ای مهم است. یک تجربه خوب مشتری باعث می شود که کاربران برای محصول یا خدمات شما بازگردند. شما یک مقصد خرید دلپذیر ایجاد کردید که به آنها کمک کرد آنچه را که به دنبال آن بودند پیدا کنند و آن را به گونه ای خریداری کنند که احساس امنیت، امنیت و مدیریت آسان داشته باشد.

طراحی می تواند تا حدودی به آن کمک کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند طرحی ایجاد کنید که مشتریان را در اولویت قرار دهد.

بیش از 800 قالب وب سایت ساخته شده توسط طراح + یک سازنده کشیدن و رها کردن

با Wix، می‌توانید وب‌سایت‌های بهتری با قالب‌های پاسخ‌گوی تلفن همراه، کشیدن و رها کردن بی‌وقفه و سفارشی‌سازی نامحدود ایجاد کنید. از بین 800+ الگوی خیره کننده برای هر صنعتی انتخاب کنید، محصولات یا خدمات خود را بفروشید، یک وبلاگ راه اندازی کنید و با تجزیه و تحلیل واضح تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

از همین امروز به صورت رایگان شروع به ساختن کنید و ببینید چقدر سریع می توانید یک وب سایت خیره کننده و پرطرفدار ایجاد کنید.

وب سایت خود را رایگان ایجاد کنید

1. نحوه تعامل را به مشتریان نشان دهید

بخش بزرگی از سفر موفقیت آمیز مشتری، طراحی است که به آنها نشان می دهد از زمانی که به وب سایت شما می رسند تا تجربه کامل آنها چه کاری انجام دهند.

گاهی اوقات نمایش در طراحی سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. شما همیشه نمی توانید کنترل کنید که کاربر چگونه به سایت شما می رسد یا اولین چیزی که می بیند، بنابراین یک فراخوان برنامه ریزی شده و مداوم که به کاربران نشان می دهد چه کاری انجام دهند مهم است.

RBX از تصاویر واضح و دکمه‌های بزرگ «اکنون خرید کنید» در سرتاسر طراحی استفاده می‌کند تا به شما کمک کند تا مشخص کنید که محصول را می‌خواهید و سپس اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. چیزی که در مورد این تجربه مشتری که اغلب در سایت‌های تجارت الکترونیکی مشابه نادیده گرفته می‌شود واقعاً خوب است این است که هر دکمه «اکنون خرید کنید» شما را به صفحه فرود می‌برد که با سبک و موارد موجود در تصویر مطابقت دارد. (بسیاری از طرح های دیگر اغلب فقط از همه چیز به صفحه اصلی فروشگاه پیوند می دهند.)

این احساس سفارشی می کند و به خریدار کمک می کند خیلی سریعتر به کالایی که به آن توجه می کرد برسد.

2. یک داستان ثابت بگویید

هنگام خرید آنلاین، داستان گویی یک عنصر طراحی مهم است. با توجه به اینکه مشتریان زیادی در مورد چیزهایی از سیاست های شرکت شما تا پایداری فکر می کنند، ایده خوبی است که بر داستان، مأموریت و تفاوت شرکت شما در صورت امکان تاکید کنید.

برای برخی از فروشگاه ها، این به پارچه های مارک بافته می شود. برای برخی، ممکن است کمی سخت تر باشد.

به پاتاگونیا فکر کنید. شما ممکن است آنها را برای تجهیزات فضای باز بشناسید، اما تعهدات مسئولیت اجتماعی شرکت از تجارت منصفانه گرفته تا اهداف زیست محیطی برای بسیاری از مشتریان جذابیت زیادی دارد.

3. فراخوانی برای اقدام طراحی کنید

این ممکن است بیهوده به نظر برسد. البته، شما می‌خواهید فراخوان‌هایی را در وب‌سایت خود طراحی کنید.

اما شما باید واقعا آنها را طراحی کنید.

آیا فراخوان‌ها در سراسر سایت ظاهر و احساسی ثابت دارند؟ آیا اقدامات ویژه، بزرگتر یا متفاوتی برای خریداران وجود دارد (در مقایسه با سایر تعاملات؟ آیا میکروکپی جذاب و مفید است؟

همه این عناصر طراحی کوچک می توانند تجربه مشتری را ایجاد یا شکست دهند.

BarkBox از فراخوانی برای اقدام “GET BARKBOX” در سراسر – و تقریباً در هر صفحه استفاده می کند. اما در جاهایی که این عمل مناسب نیست، زبان به چیز دیگری مانند «مشاهده تم‌ها» یا «گپ با ما» تغییر می‌کند.

4. چندین صفحه فرود ایجاد کنید

تنها مسیر برای مشتری نباید از صفحه اصلی باشد. شما باید چندین صفحه فرود ایجاد کنید، احتمالاً با محصولات یا خدمات متفاوت، که برای بخش های مختلف مخاطب جذاب باشد.

از صفحات فرود در هماهنگی با تبلیغات یا پست های رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا مشتریان را دقیقاً به سمت مورد یا مواردی که در جای دیگر دیده اند و به آن علاقه مند هستند سوق دهید.

از این چندین صفحه فرود برای کمک به مشتریان مناسب برای یافتن موارد مناسب در زمان مناسب استفاده کنید. (یک موفقیت در تجارت الکترونیک!)

5. توجه را با رنگ جلب کنید

رنگ می تواند توجه را به عناصری که می خواهید در طراحی وب سایت دیده شوند جلب کند. آنها می توانند به مشتریان در انتخاب کمک کنند و تعیین کنند که کجای صفحه نمایش را ببینند. از رنگ به نفع خود استفاده کنید.

در مثال بالا برای J. Crew، دو بلوک رنگی وجود دارد که توجه زیادی را به خود جلب می کند.

  • تصویر کارت اعتباری سبز و تبلیغات
  • پس زمینه تک رنگ و بلوک لباس ارغوانی

در حالی که رنگ در اینجا توجه شما را به طرق مختلف جلب می‌کند، می‌تواند برای دو نوع خریدار مختلف – خریدار آگاه و خریدار مد جذاب باشد.

6. نسبت به خود برند خود صادق باشید

در طول سفر مشتری باید برند خود باشید. یک خریدار به دلیلی نزد شما آمده است. آنها انتظار یک چیز خاص را دارند. مهم است که تجربه مشتری آنلاین شما این انتظارات را برآورده کند.

در اینجا مهم است که مشتریان خود را بشناسید و آن را نشان دهید. با آنها به زبان مشترکی که ایجاد کرده اید صحبت کنید، از تصاویر و ویدیوهایی استفاده کنید که این رابطه را منعکس می کند و مطمئن شوید که قیمت شما در سطحی است که آنها به آن عادت کرده اند. (مثلاً اگر به خریداران مقرون به صرفه رسیدگی می کنید، با گران ترین کالای خود پیشرو نباشید.)

7. به تصاویر آشنا بچسبید

وقتی به لکسوس فکر می کنید، نوع خاصی از تصویر به ذهن شما خطور می کند. برند خودرو با شعار “تجربه شگفت انگیز” احتمالاً انواع خاصی از تصاویر را در مغز شما تداعی می کند.

یک برند باید آن تصاویر آشنا را در تجربه مشتری بپذیرد. این سردرگمی را از بین می برد و به استحکام این ایده کمک می کند که خریدار به مکان مناسبی آمده است.

سپس یک چیز آشنا دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید: خریداران موجودات عادت هستند. با مشابه یا یکسان نگه داشتن ساختار وب سایت خود، بازگشت دوباره و دوباره برای خریدهای بیشتر را برای آنها آسان تر می کنید. از تغییر مکرر منوی پیمایش، رنگ یا قرار دادن عناصر اجتناب کنید تا اطمینان حاصل شود که طراحی همیشه راحت و آشنا است.

8. نمایش محصولات یا خدمات واقعی

اولین چیزی که یک تجارت آنلاین معتبر را از بقیه جدا می کند این است که محصولات و خدمات واقعی را نشان می دهد. اگر محصولات یا خدمات با مشتریان واقعی نیز نشان داده شوند، امتیازات پاداش.

این تصویر می تواند به بسیاری از سوالات قبل از پرداخت پاسخ دهد. یک آیتم چقدر بزرگ (یا کوچک) است؟ آیا سنگین است؟ در واقع رنگ چگونه است؟ و خیلی های دیگر.

عکس‌های محیطی چیزی هستند که همیشه استاندارد سایت‌های خرید نبودند، اما محبوبیت آنها در حال افزایش است زیرا مشتریان آن‌ها را دوست دارند. خیلی ساده، نشان دهید، نه بگویید.

9. در جایی که ممکن است شخصی سازی کنید

شخصی سازی آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. در حالی که نمی‌توانید هر کاربر را وقتی برای اولین بار وارد وب‌سایت شما می‌شود بشناسید، می‌توانید آن را مانند خودتان بشناسید.

در مثال بالا از SimpliSafe، هر فراخوانی برای کمک به شرکت برای شناخت بهتر کاربر برای ارائه آن تجربه سفارشی است. گزینه های متعددی برای «ساخت یک سیستم» و همچنین سؤالات سریع در سراسر طراحی وجود دارد تا به شخصی سازی آن برای نیازهای شما کمک کند، از پرسیدن اینکه آیا به سیستمی برای یک خانه یا آپارتمان نیاز دارید تا چند طبقه که می خواهید پوشش دهید.

10. از داده ها برای تقویت تفکر طراحی استفاده کنید

همه چیز در مورد تجربه مشتری جامد ریشه در داده ها دارد. در مورد آن فکر کنید.

وب سایت شما بر روی اقلام پرفروش یا محبوب تمرکز می کند، از تصاویری استفاده می کند که می تواند به فروش قوی در گذشته نسبت داده شود. به ردیابی و استفاده از داده ها ادامه دهید تا به انتخاب بهتری برای محتوا، طراحی و کسب و کارتان در کل کمک کنید.

و هرگز احساس نکنید که نمی توانید به عقب برگردید و درباره چیزها تجدید نظر کنید. با قلمرو می آید.

نتیجه

آیا می خواهید حتی عمیق تر در مورد طراحی مشتری محور فکر کنید؟ اوایل امسال، مک کینزی و شرکت یک مقاله عالی منتشر کرد، “CX بدون طراحی فقط شما را در نیمه راه می برد.” این امر همزیستی بین تفکر طراحی، CX و طراحی را توضیح می دهد. “هنگام ترسیم سفر مشتری، ترکیب شیوه های سنتی CX با فرآیندهای طراحی کاربر محور ثابت کرده است که بیشترین ارزش را به همراه دارد.”