هنگام کار در وردپرس، مهم است که به یاد داشته باشید که در مورد طراحی و توسعه، امکانات تقریبا بی نهایت وجود دارد. چه به دنبال چیزی ساده یا پیچیده باشید، این پلتفرم به احتمال زیاد می تواند ارائه دهد.

اما وردپرس همیشه ویژگی‌های جدیدی به دست می‌آورد و اغلب اتفاق می‌افتد که کاربران از همه چیزهایی که در دسترس هستند استفاده نمی‌کنند. از زمان اضافه شدن ویرایش کامل سایت و گوتنبرگ، ایجاد طرح های زیبا و سفارشی با وردپرس را می توان در کسری از زمان قبلی انجام داد. بلوک ها به ویژه در این زمینه مفید هستند. و حتی بیشتر از این الگوها را مسدود کنید.

اما اگر به این مفاهیم توجه می کنید، نگران نباشید. در این مقاله به نحوه ساخت الگوی بلوک در وردپرس می پردازیم. این می‌تواند ابزار بسیار مفیدی برای ایجاد طرح‌ها و طرح‌بندی‌های سفارشی برای وب‌سایت شما باشد – بدون اینکه دائماً تم خود را عوض کنید. ما شما را از طریق مراحل ایجاد الگو و همچنین چند نکته و ترفند برای زیباتر جلوه دادن آن راهنمایی خواهیم کرد. بیا شروع کنیم!

الگوی بلاک وردپرس چیست؟

الگوهای بلوک وردپرسالگوهای بلوک وردپرسالگوهای بلوک وردپرس
وردپرس به طور پیش فرض دارای چندین الگوی بلوک است.

الگوی بلوک یک طرح از پیش تعریف شده است که می تواند به سرعت و به راحتی برای ایجاد طرح های سفارشی در وردپرس استفاده شود. الگوهای بلوک از چندین بلوک تشکیل شده اند که قبلاً به روشی خاص مرتب شده اند و به شما این امکان را می دهد که با حداقل تلاش محتوا اضافه کنید. این امکان ایجاد طرح های پیچیده را به سرعت و کارآمد، بدون نیاز به دانش یا تجربه کدنویسی فراهم می کند.

چرا استفاده از الگوهای بلاک در وردپرس ایده خوبی است

الگوهای بلوک یک راه عالی برای ایجاد سریع طرح های بصری جذاب با کمی تلاش هستند. آنها در وقت شما صرفه جویی می کنند، زیرا نیازی به دانش یا تجربه کدنویسی ندارند. به علاوه، اگر از آنها به صورت استراتژیک استفاده کنید، می توانند به وب سایت شما کمک کنند تا از رقبا متمایز شود.

بیایید برخی از این دلایل کلیدی را برای به کار بردن الگوهای بلوک به طور عمیق در حال حاضر بررسی کنیم.

به سرعت طرح های جذاب بصری ایجاد کنید

نمونه الگوی بلوکنمونه الگوی بلوکنمونه الگوی بلوک
یک الگوی بلوک پیش‌فرض در وردپرس که دارای هدر بزرگ، تصویر پس‌زمینه و متن تراز چپ است.

الگوهای بلوک به شما امکان می دهد طرح های پیچیده را به سرعت و به راحتی ایجاد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که الگوی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید، محتوا و تصاویر خود را اضافه کنید و طراحی زیبایی برای خود داشته باشید.

صرفه جویی در زمان

مانند هر فرآیند خلاقانه وب سایت، زمان یک کالای گرانبها است. الگوهای بلوک می توانند به شما در ایجاد طرح های خیره کننده در تنها چند دقیقه کمک کنند، بنابراین می توانید زمان بیشتری را برای سایر کارهای مرتبط با وب سایت خود صرف کنید.

از رقابت متمایز شوید

اگر از الگوهای بلوک به صورت استراتژیک استفاده می کنید، می توانند به وب سایت شما کمک کنند تا از رقبا متمایز شود. شما می توانید طرح های منحصر به فردی ایجاد کنید که مطمئنا مورد توجه قرار می گیرند و به شما کمک می کنند تا ترافیک بیشتری داشته باشید.

می توان مستقل از موضوع انتخابی استفاده کرد

از آنجایی که الگوهای بلوک مستقل از موضوعی است که انتخاب می کنید، می توان آنها را با هر تم وردپرس استفاده کرد. این باعث می شود آنها بسیار متنوع باشند و به شما امکان می دهد حتی اگر تصمیم به تغییر تم در آینده دارید، طرح های باورنکردنی ایجاد کنید.

اکنون که در مورد اینکه چرا الگوهای بلوک ایده خوبی هستند بحث کردیم، بیایید به نحوه ایجاد آنها در وردپرس بپردازیم.

نحوه استفاده از الگوهای بلاک در وردپرس

استفاده از الگوهای بلوک در وردپرس آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویرایشگر پست یا صفحه را باز کرده و روی آن کلیک کنید اضافه کردن بلوک دکمه، که شبیه یک مربع آبی با علامت + سفید در داخل آن است.

درج کننده بلوکدرج کننده بلوکدرج کننده بلوک
برای دسترسی به الگوهای بلوک، روی دکمه مربع آبی با علامت + در داخل آن کلیک کنید.

سپس، روی الگوها را بزنید و یکی از الگوهای بلوک موجود را انتخاب کنید. سپس این الگو با تمام بلوک‌هایی که قبلاً قرار داده شده و پیکربندی شده‌اند به پست/صفحه شما اضافه می‌شود.

روی برگه الگوها کلیک کنیدروی برگه الگوها کلیک کنیدروی برگه الگوها کلیک کنید
برای دسترسی به الگوهای بلوک پیش فرض، روی تب Patterns کلیک کنید.

سپس می توانید هر یک از بلوک ها را ویرایش کنید تا محتوای خود را اضافه کنید. این می تواند شامل متن، تصاویر، ویدیوها یا هر چیز دیگری باشد که ممکن است برای پست یا صفحه خود نیاز داشته باشید. پس از اتمام ویرایش، به سادگی کلیک کنید انتشار و طراحی سفارشی شما زنده خواهد شد!

نگاهی سریع به فهرست الگوهای بلوک وردپرس

را فهرست الگوهای بلوک وردپرس یک منبع عالی برای هر کسی که به دنبال استفاده از الگوهای بلوک است. این شامل انواع بلوک های مختلف است که می توان از آنها به هر روشی برای ایجاد طرح های منحصر به فرد و جذاب استفاده کرد. این کتابخانه همچنین حاوی برخی «بسته‌های آغازین» است که مجموعه‌ای از الگوهای بلوک به خوبی طراحی شده است که راهی آسان برای شروع ارائه می‌کند.

دایرکتوری الگوی بلوک وردپرسدایرکتوری الگوی بلوک وردپرسدایرکتوری الگوی بلوک وردپرس
دایرکتوری الگوی بلوک وردپرس

با استفاده از الگوهای بلوک در وردپرس، می توانید به سرعت و به راحتی طرح های خیره کننده ای ایجاد کنید که مطمئناً از رقبا متمایز می شوند.

نکات کلیدی که باید در مورد الگوهای بلوک بدانید

قبل از غواصی در فرآیند ایجاد یک الگوی بلوک، نکات کلیدی وجود دارد که باید بدانید.

اول از همه، مهم است که توجه داشته باشید که همه بلوک ها برای استفاده در الگوی بلوک واجد شرایط نیستند. برخی از بلوک‌ها ممکن است ویژگی‌ها یا الزامات دیگری داشته باشند که آنها را برای استفاده به عنوان بخشی از یک الگو نادرست می‌سازد. بنابراین مطمئن شوید که بلوک‌هایی را که می‌خواهید استفاده کنید دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که واجد شرایط هستند.

علاوه بر این، الگوهای بلاک را می توان با سایر کاربران به اشتراک گذاشت، بنابراین باید به دقت در مورد نحوه نامگذاری الگوی خود نیز فکر کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که توصیفی است و به راحتی قابل یادآوری است. این به دیگران کمک می کند تا الگو را به سرعت در هنگام جستجوی آن شناسایی کنند.

در نهایت، الگوهای بلوک به عنوان فایل‌های JSON ذخیره می‌شوند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید فایل را در مکان و فرمت صحیح ذخیره کرده‌اید تا به راحتی بازیابی شود.

با توجه به این اخطارها، بیایید اکنون در مورد چگونگی ایجاد یک مورد برای خود بحث کنیم.

نحوه ایجاد یک الگوی بلاک در وردپرس

ایجاد یک الگوی بلوک در وردپرس نسبتا ساده است و با دنبال کردن این مراحل انجام می شود.

1. یک صفحه یا پست جدید ایجاد کنید

ابتدا باید یک صفحه یا پست جدید ایجاد کنید تا الگوی خود را در آن ایجاد کنید. این را می توان با رفتن به صفحات یا نوشته ها در نوار کناری مدیریت و سپس کلیک کنید جدید اضافه کن.

اضافه کردن یک پست جدید در وردپرساضافه کردن یک پست جدید در وردپرساضافه کردن یک پست جدید در وردپرس
یک پست جدید در وردپرس اضافه کنید.

2. بلوک های خود را انتخاب کنید

در مرحله بعد، باید بلوک هایی را که می خواهید برای الگوی خود استفاده کنید، انتخاب کنید. برای انجام این کار، روی + نماد در گوشه سمت چپ بالای ویرایشگر برای نمایش لیستی از بلوک ها. از اینجا می توانید هر بلوک موجود را انتخاب کنید. در اینجا، ما یک بلوک طرح بندی ستون را وارد می کنیم.

اضافه کردن بلوک اضافه کردن بلوک اضافه کردن بلوک
بلوک ها را در هر پیکربندی که می خواهید به پست جدید خود اضافه کنید.

3. بلاک های خود را مرتب کنید

هنگامی که بلوک های خود را انتخاب کردید، وقت آن است که آنها را در الگویی بچینید که برای طراحی شما منطقی باشد. برای انجام این کار، می‌توانید از ویژگی کشیدن و رها کردن برای جابه‌جایی بلوک‌ها در اطراف استفاده کنید تا زمانی که به شکل دلخواه شما چیده شوند.

بلوک ها را مرتب کنید بلوک ها را مرتب کنید بلوک ها را مرتب کنید
بلوک ها را هر طور که می خواهید بچینید و آن ها را به دلخواه خود مرتب کنید.

در مثال بالا، ما یک بلوک دو ستونی را وارد کردیم که حاوی بلوک‌های تصویر، عنوان و پاراگراف بود و یک بلوک گالری کاشی‌شده در زیر آن قرار داشت.

4. الگوی خود را ذخیره کنید

اکنون که الگوی شما مرتب شده و آماده استفاده است، وقت آن است که آن را برای استفاده بعدی ذخیره کنید. برای این کار بر روی سه نقطه نماد در گوشه سمت راست بالای ویرایشگر و سپس روی پیوندی که می گوید کلیک کنید ویرایشگر کد.

به ویرایشگر کد برویدبه ویرایشگر کد برویدبه ویرایشگر کد بروید
به ویرایشگر کد بروید

سپس باید تمام کدهایی را که در اینجا می‌بینید کپی کنید و آن را در یک دفترچه یادداشت برای ایمن نگهداری کنید.

کد را کپی کنیدکد را کپی کنیدکد را کپی کنید
کد بلوک هایی که وارد کرده اید را کپی کنید.

بعد، به ظاهر > ویرایشگر فایل تم و دسترسی داشته باشید functions.php فایل. زیر را بچسبانید قطعه کد در این فایل:

1
function function_name() {
2
  register_block_pattern(
3
    slug,
4
    array(
5
        title       => __( Your Title, text-domain ),
6
        description => _x( Your Description., Block pattern description, text-domain ),
7
        content     => "",
8
    )
9
);
10
}
11
add_action( init, function_name );

سپس کدی را که قبلاً کپی کرده‌اید در جایی که این قطعه عبارت «content» را می‌گوید، قرار دهید. سپس کلیک کنید به روز رسانی فایل وقتی تغییرات را تمام کردید

5. از الگوی خود استفاده کنید

هنگامی که الگوی بلوک خود را ذخیره کردید، اکنون آماده استفاده است! برای انجام این کار، می توانید یک پست جدید ایجاد کنید و سپس روی نماد مربع آبی با علامت مثبت در داخل آن کلیک کنید. سپس را انتخاب کنید الگو برگه الگوهای بلوک جدید شما اکنون باید در این لیست قابل دسترسی باشند.

و بس! شما با موفقیت یک الگوی بلوک در وردپرس ایجاد کردید.

بنابراین اکنون که می‌دانید چگونه یک الگوی بلوک در وردپرس ایجاد کنید، می‌توانید آن‌ها را به صورت واقعی شروع کنید. شما همچنین می توانید در مورد به اشتراک گذاری آنها را تنظیم کنید. و این همان چیزی است که در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه انجام دهید.

نحوه اشتراک گذاری یک الگوی بلوک در وردپرس

اگر می‌خواهید یک الگوی بلوک را با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید این کار را با رفتن به فهرست الگوهای بلوک وردپرس و روی لینکی که می گوید کلیک کنید یک الگوی جدید ایجاد کنید.

ایجاد الگوی جدیدایجاد الگوی جدیدایجاد الگوی جدید
یک الگوی جدید در پوشه الگوی بلوک ایجاد کنید

برای ایجاد یک الگو در اینجا باید به WordPress.org وارد شوید. هنگامی که این کار را انجام دادید، مانند سایت خود میزبانی شده با ویرایشگر بلوک مواجه خواهید شد. یک طرح بندی الگوی بلوک را همانطور که به طور معمول انجام می دهید ایجاد کنید و پس از اتمام کلیک کنید ذخیره پیش نویس.

ذخیره یک پیش نویس الگوذخیره یک پیش نویس الگوذخیره یک پیش نویس الگو
الگوهای خود را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید

اگر تصمیم بگیرید که آن را عمومی کنید، الگوی شما برای استفاده و اشتراک گذاری با دیگران در دسترس همه خواهد بود. این یک راه عالی برای انتشار اخبار در مورد طراحی خود و دریافت بازخورد از سایر کاربران وردپرس در مورد چگونگی بهبود آن است. برای انجام این کار، باید روی آبی کلیک کنید ارسال را فشار دهید تا الگوی شما برای درج در فهرست در نظر گرفته شود.

و بس! اکنون که می دانید چگونه الگوهای بلوک را در وردپرس ایجاد و به اشتراک بگذارید، همه چیزهایی را که برای ایجاد سریع و آسان طرح های زیبا نیاز دارید در اختیار دارید. بنابراین پیش بروید و همین امروز شروع به ایجاد الگوهای بلوک منحصر به فرد خود کنید!

درباره گوتنبرگ و وردپرس بیشتر بدانید

ایجاد و به اشتراک گذاری الگوهای بلوک تنها یکی از بسیاری از ویژگی های عالی است که گوتنبرگ ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویرایشگر قدرتمند جدید برای وردپرس، حتماً سایر آموزش ها و منابع ما را بررسی کنید. به زودی خواهید فهمید که چرا بسیاری از مردم برای نیازهای طراحی وب سایت خود به گوتنبرگ روی می آورند.

تم های وردپرس برای استفاده برای پروژه بعدی خود

به دنبال یک تم عالی برای استفاده با گوتنبرگ هستید؟ انتخاب های برتر ما از بهترین تم های وردپرس را که برای استفاده از این ویرایشگر جدید قدرتمند ساخته شده اند، بررسی کنید.

از همین الان از الگوهای بلاک در وردپرس استفاده کنید

الگوهای بلاک یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به فرآیند طراحی در وردپرس هستند و در زمان و تلاش شما هنگام ایجاد طرح های سفارشی صرفه جویی می کنند. تنها با چند کلیک می توانید به سرعت و به راحتی الگوهای زیبایی ایجاد کنید که در هر وب سایتی عالی به نظر می رسند. پس برای چی منتظری؟ امروز با الگوهای بلوک شروع کنید!