آیا رویای این را دارید که شغل روزانه خود را کنار بگذارید و یک طراح گرافیک آزاد تمام وقت شوید؟ شروع به اجرای طرح خود کنید.

اکثر فریلنسرها با طراحی گرافیکی به عنوان یک کار جانبی شروع می‌کنند، اما با عزم، برنامه‌ریزی تجاری و اخلاق کاری محکم، می‌توانید به همان اندازه که می‌خواهید کسب‌وکار ایجاد کنید تا شغلی پایدار ایجاد کنید.

در اینجا 10 مرحله برای کمک به شما برای شروع آورده شده است. (به من اعتماد کنید، من همه آنها را در دهه خود به عنوان یک فریلنسر آزمایش کرده ام!)

مرحله 1: شروع به ساخت نمونه کارها کنید

چگونه یک طراح گرافیک آزاد باشیم

اگر قصد دارید به تنهایی مشتریان خود را جذب کنید، یک نمونه کار قوی ضروری است.

در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که همه کارهایی را که اخیراً انجام داده اید در یک سبد سرمایه گذاری کنید، انتخابی باشید. فقط پروژه ها و نمونه هایی را بگنجانید که نمونه های برجسته ای از نوع کار مستقلی هستند که می خواهید انجام دهید. (اگر قصد دارید روی چاپ تمرکز کنید، نمونه کارها را با پروژه های دیجیتالی پر نکنید.)

از نمونه کارها به عنوان نمایشی برای فروش کار خود به مشتریان بالقوه استفاده کنید. شما به سرعت متوجه خواهید شد که نوع کاری که به نمایش می گذارید اغلب منجر به درخواست های مشابه برای پروژه های آینده می شود.

مرحله 1a: پروژه های پرشور را در کارنامه خود بگنجانید. حتی پروژه های بدون پرداختی که با آنها ارتباط شخصی دارید می توانند بخشی از مجموعه شما باشند. گاهی اوقات این قطعات می توانند عمق کار و عشق شما به طراحی را بیشتر از مشاغل تجاری نشان دهند. (آنها همچنین می توانند به کارهای بیشتری منجر شوند که می خواهید انجام دهید.)

مرحله 1b: از استفاده از سایر کارهای طراحی پولی در کارنامه خود نترسید، مانند یک شغل تمام وقت در حالی که در حال ایجاد خود هستید. شما هم این کار را انجام دادید، حتی اگر به عنوان یک فریلنسر نبوده و قابل قبول است که آن را در کارنامه خود قرار دهید. در صورت تمایل توجه داشته باشید که این بخشی از کار به عنوان یک کارمند حقوق بگیر برای آن شرکت بود.

مرحله 2: یک نام تجاری شخصی ایجاد کنید

در نظر بگیرید که آیا قصد دارید کار آزاد را تحت نام خود انجام دهید یا یک نام تجاری ایجاد کنید.

برای ساختن آن به عنوان یک طراح گرافیک مستقل به یک برند شخصی و حرفه ای قوی نیاز دارید. آنها ممکن است یکسان باشند (اگر قصد دارید کار را تحت نام خود انجام دهید) یا می تواند شامل نام تجاری باشد که شما نماینده آن هستید.

یک دامنه بخرید، یک آدرس ایمیل ایجاد کنید و به عنوان یک طراح گرافیک حضور آنلاین داشته باشید. در حالی که در حال انجام این کار با برند هستید، در نظر بگیرید که آیا قصد دارید کار آزاد را تحت نام خود انجام دهید یا نام تجاری ایجاد کنید. (اگر روی حصار هستید، ممکن است بخواهید برای هر دو کار پا انجام دهید.)

هر دو گزینه دارای مزایا و معایبی هستند – استفاده از نام خود یا ایجاد نام شرکت دیگری – انتخاب شخصی برای نحوه انجام تجارت به عنوان یک طراح گرافیک آزاد.

من نزدیک به یک دهه پیش شروع به انجام پروژه های فریلنسری کوچک به نام خودم کردم. همانطور که کسب و کار و شهرت من افزایش یافت، تجارت آزاد را وارد کردم. این یک مسیر مشترک برای بسیاری از فریلنسرها است و نشان می دهد که چگونه یک برند شخصی قوی می تواند به یک نام تجاری یا برند نیز کمک کند.

مرحله 2a: همه چیزهایی را که می توانید با نام کسب و کار خود، مانند نشانی های اینترنتی بیهوده، دسته های رسانه های اجتماعی، و غیره ادعا کنید. نام – در سراسر صفحه.

مرحله 3: آنلاین شوید

چگونه یک طراح گرافیک آزاد باشیم

بخشی از ساخت برند شما این است که خود را به عنوان یک مرجع در طراحی همه چیز، با تمرکز خاص بر نوع کار آزاد که می خواهید وارد کنید، تثبیت کنید. این احتمالاً با یک وب سایت و همچنین رسانه های اجتماعی و سایت های نمونه کار شروع می شود.

به این فکر کنید که مشتریان جدید چگونه به دنبال شما خواهند بود. احتمالاً با جستجوی Google شروع می شود – حتی برای مشتریانی که از ارجاعات می آیند.

حضور قوی آنلاین به شما به عنوان یک طراح گرافیک اعتبار می بخشد و شما را برای مشتریان بالقوه “واقعی” می کند. همچنین می تواند یک نقطه تماس ایجاد کند. بنابراین فراموش نکنید که یادداشتی را در مورد اینکه برای استخدام در دسترس هستید و نحوه تماس با شما درج کنید.

مرحله 3a: خودتان در گوگل جستجو کنید. اطمینان حاصل کنید که حضور آنلاین شما تمیز است و شما را به شیوه ای درست به تصویر می کشد. اگر نه، وقت آن رسیده است که لینک بیلدینگ را شروع کنید تا چیزهای مناسبی را در مورد شما در جستجو نشان دهید. (اکانت های رسانه های اجتماعی در واقع می توانند کمک بزرگی در اینجا باشند!)

مرحله 4: یک طرح تجاری و اهداف ایجاد کنید

باید به زمان، مالیات و تعادل درآمد و هزینه فکر کنید.

خیلی از تبدیل شدن به یک طراح گرافیک آزاد اصلاً خلاقانه نیست. این یک پایه تجاری محکم برای تسهیل موفقیت در آینده است.

اگر قصد دارید از کار فریلنسری صرفاً به عنوان یک برنامه جانبی استفاده کنید، ممکن است یک طرح تجاری کامل لازم نباشد. اما هنوز باید به زمان، مالیات و تعادل درآمد و هزینه فکر کنید. (هدف کسب درآمد است، درست است؟)

اگر قصد دارید به عنوان شغل تمام وقت وارد مشاغل آزاد شوید، به یک طرح تجاری و اهداف نیاز دارید. چه مقدار درآمد نیاز دارید تا کار کند؟ در مورد هزینه ها از مراقبت های بهداشتی گرفته تا مالیات، نرم افزار و کامپیوتر و بازاریابی چطور؟ چه خدمات و پیمانکارانی (حقوقی، CPA، مجوزها و بیمه) نیاز دارید؟

اهداف قابل اندازه گیری ایجاد کنید تا به شما کمک کند بفهمید که آیا برنامه شما کار می کند یا خیر. و اگر سبک زندگی فریلنسری برای شما مناسب نیست، یک برنامه بازگشتی داشته باشید.

مرحله 5: شروع به جذب مشتری کنید

شروع به جذب مشتریان فریلنسری کنید.

در حالی که احتمالاً آماده پرش هستید، ایده خوبی است که از کوچک شروع کنید. چند مشتری و پروژه اول ممکن است زمان یا کار بیشتری از آنچه شما پیش بینی می کنید طول بکشد. از جلسات گرفته تا بازنگری ها و فهمیدن اینکه مشتری دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد، می خواهید زمان زیادی برای موفقیت در اختیار خود قرار دهید (و فوراً خسته نشوید).

با گذشت زمان، ایده ای در مورد اینکه زمان مشتری چگونه به نظر می رسد، پروژه های خاص چقدر طول می کشد و کجا می توانید روی کسب بیشترین پول و کسب رضایت خلاقانه تمرکز کنید، خواهید دید.

مرحله 6: شبکه های مناسب را توسعه و پرورش دهید

چگونه یک طراح گرافیک آزاد باشیم

مشتری ایده آل شما چگونه به نظر می رسد؟ آنها را کجا پیدا کردید؟

مدتی را با شبکه سازی عمدی برای قرار دادن خود در آنجا صرف کنید. اگر بیشتر کسب و کار شما محلی است، در جلسات و رویدادهای شبکه در منطقه خود شرکت کنید. اگر کار مشتری از منابع دیگری می آید، آن شبکه ها را توسعه دهید.

اگر شما کارهای فرعی زیادی انجام می دهید، شبکه های دیگر ممکن است شامل تماس با آژانس ها، اگر شبکه گسترده ای دارید از طریق کنفرانس های طراحی، یا مشتریان فردی که تجارت زیادی را به سمت شما می فرستند، باشد.

ارتباطات قوی به شما کمک می کند نوع مناسبی از کسب و کار را ایجاد کنید و به مشتریان مشکل دار یا پروژه هایی که مناسب نیستند منجر نشوند.

به یاد داشته باشید که شبکه سازی به صورت حضوری، آنلاین و از طریق کانال های دیگر مانند وبلاگ نویسی مهمان، ارجاع مشتریان و شرکت در رویدادها یا کنفرانس های خاص صنعت انجام می شود.

مرحله 6a: به همان اندازه که پرورش شبکه‌های مناسب مهم است، دانستن اینکه کدام شبکه‌ها را باید کنار بگذارید. وقت و تلاش خود را با گروه هایی که مزایایی برای شما فراهم نمی کنند صرف نکنید.

مرحله 7: تنوع کار و مشتریان

چگونه یک طراح گرافیک آزاد باشیم

تمام وقت آزاد خود را صرف کار برای یک مشتری یا فقط برای یک نوع پروژه نکنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است آن کسب و کار خشک شود.

ایجاد یک پایگاه مشتری متنوع ایده خوبی است.

ترکیب ایده آل؟ هدف برای:

  • چند مشتری معمولی با نیازهای قابل پیش بینی
  • چند پروژه بزرگ که می توانید تکمیل کنید و ادامه دهید
  • چند مشتری یا پروژه جدید
  • منبع درآمد غیرفعال مانند فروش کیت ها یا ابزارهای UI در بازارها یا فروش مجدد هاست به مشتریان وب سایت

مرحله 8: یک شبکه ارجاع ایجاد کنید

ایجاد یک شبکه ارجاع می تواند به طور متقابل کار کند زمانی که سایر فریلنسرها مشتریان را به شما ارجاع دهند.

زمانی فرا می رسد که هر فریلنسر به حداکثر رسیده است. شما فقط نمی توانید پروژه دیگری را انجام دهید زیرا مشغله دارید یا نیاز به استراحت کمی دارید. و این اشکالی ندارد.

مشتریان را به دیگر طراحان گرافیکی که به آنها اعتماد دارید ارجاع دهید. ایجاد یک شبکه ارجاع که می توانید مشتریان را برای ایجاد اعتبار بفرستید و زمانی که فریلنسرهای دیگر مشتریان را به شما ارجاع می دهند می تواند متقابلا کار کند. مشتریان را فقط برای طراحان دیگری که به آنها اعتماد دارید ارسال کنید.

با طراحانی گفتگو کنید که ممکن است مشتریان را به آنها بفرستید. اینها ممکن است دیگرانی باشند که شما به طور منظم با آنها کار می کنید (یا حتی با آنها قرارداد کار می کنید) یا طراحان شبکه گسترده شما. مطمئن شوید که آنها می دانند که شما می توانید کار را به روش خود ارسال کنید. (در دراز مدت برای تجارت خوب است.)

مرحله 9: یک بازار طاقچه پیدا کنید

در حالی که داشتن ترکیبی از مشتریان و پروژه ها خوب است، برخی از فریلنسرها می توانند از تخصص بهره مند شوند. آیا کاری انجام می دهید که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد و افراد زیادی آن را برآورده نمی کنند؟ تخصص ممکن است کلید اصلی باشد.

قبل از اینکه وارد یک بازار خاص شوید، تکالیف خود را انجام دهید. آیا کار کافی برای حمایت از کسب و کار شما وجود دارد؟ آیا می توانید به طور موثر در این زمینه کار کنید؟ آیا با یک خط کار طراحی راضی خواهید بود؟ آیا تقاضا برای محصول، خدمات یا تکنیک طراحی که شما در آن تخصص دارید وجود دارد؟

فقط به این دلیل که تصمیم دارید در چیزی تخصص داشته باشید، به این معنی نیست که نمی توانید پروژه های دیگری را انجام دهید. مزیت اصلی کار در یک بازار طاقچه این است که شما باید بتوانید یک سیستم ایجاد کنید و به سرعت کار تولید کنید – شما هر بار چرخ را دوباره اختراع نمی کنید – و آشنایی زیادی با کار دارید.

بازارهای طاقچه عبارتند از:

  • کار طراحی محتوا یا صنعت خاص
  • استفاده از تکنیک های خاص، مانند طراحی برای رابط های صوتی یا هوش مصنوعی
  • تخصص بر اساس پروژه، مانند طراحی وب سایت یا چاپ، رسانه در فضای باز یا طراحی محصول
  • کار با نوع خاصی از مشتری، مانند مشاغل کوچک در یک منطقه خاص

تخصص به این معنا نیست که شما نمی توانید در طول زمان تغییر کنید. بازار و مشتری نیاز به تغییر دارد. در صدر کسب و کار و صنعت خود بمانید. پروژه ها و مشتریان خود را به صورت دوره ای ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که بهترین کار را برای حرفه خود انجام می دهید.

مرحله 10: به خودتان حقوق بپردازید

چگونه یک طراح گرافیک آزاد باشیم

در حال حاضر برای بخش سرگرم کننده – مطمئن شوید که پرداخت خود را!

پول کسب و کار و خانواده را جدا کنید. از حساب‌ها و کارت‌های اعتباری مختلف استفاده کنید و همه چیز را پیگیری کنید. کار آزاد را به عنوان یک تجارت اداره کنید تا در دراز مدت همه چیز را قابل مدیریت تر کنید. (باور کنید، حسابدار شما از شما تشکر خواهد کرد.)

سپس از کسب و کار، به خودتان حقوق بپردازید. (امیدواریم که به اندازه کافی کسب و کار انجام می دهید تا بتوانید به خوبی پرداخت کنید.) قبض های خانوار را از حساب های تجاری خود پرداخت نکنید. جدا نگه داشتن حساب های تجاری و شخصی به مرور زمان حسابداری را آسان تر و استرس زاتر می کند.

مرحله 10a: وقتی شروع به پرداخت خود می کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دیگران نیز پرداخت کنید تا به شما کمک کنند، از جمله یک متخصص حقوق و دستمزد برای اطمینان از اینکه شما به روش صحیح پرداخت می کنید و مالیات و هزینه ها را به درستی مدیریت می کنید. دادن حقوق به خود چیزی بیش از نوشتن (و نقد کردن) چک است. قوانین و مقررات زیادی بر اساس محل زندگی و کار شما وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

نتیجه

شما می توانید یک طراح گرافیک آزاد باشید. این چیزی بیش از یک رویا است و در یک اقتصاد گیگ رو به رشد در سراسر جهان، می‌توانید به تنهایی جایی در صنعت خلاق پیدا کنید.

باید روی آن کار کنید. اما اگر طراحی گرافیک آزاد چیزی است که به آن علاقه دارید، می توانید از این طرح برای شروع استفاده کنید.