در این نکته سریع، من به شما نشان می دهم که چگونه می توانید تصویر ویژه یک پست یا صفحه را در وردپرس دریافت کنید.

تصویر برجسته در وردپرس تصویری است که ما از آن برای نشان دادن یک پست یا صفحه وبلاگ خاص استفاده می کنیم. نام دیگر تصاویر برجسته، تصاویر کوچک پست است.

بخش تصویر برجسته در صفحه ویرایش پست وردپرس به طور پیش فرض در دسترس نیست. پشتیبانی با اضافه کردن خط زیر به یک موضوع اضافه می شود functions.php فایل.

اگر طرح زمینه شما از تصاویر برجسته پشتیبانی می کند، یک را مشاهده خواهید کرد تصویر شاخص بخش در صفحه ویرایش پست های خود را مطابق شکل زیر نشان می دهد.

بخش تصویر ویژه در ویرایش صفحهبخش تصویر ویژه در ویرایش صفحهبخش تصویر ویژه در ویرایش صفحه

بیایید بگوییم که یک تم پشتیبانی از عملکرد تصویر برجسته را اضافه کرده است. در این صورت می توانید از get_the_post_thumbnail() عملکرد بازیابی تصویر ویژه پست مشخص شده. این تابع تگ تصویر بندانگشتی پست را برمی گرداند. سه پارامتر اختیاری را می پذیرد:

  • شناسه پستی که می خواهید تصویر آن را دریافت کنید
  • اندازه تصویر
  • ویژگی های

اگر هیچ آرگومان ارائه نکنید، تابع به طور پیش‌فرض یک تگ تصویر برای تصویر ویژه پست فعلی برمی‌گرداند.

یکی دیگر از عملکردهایی که می توانید استفاده کنید این است the_post_thumbnail() عملکردی که نیاز به استفاده را برطرف می کند echo برای خروجی تصویر کوچک پست.

یک تابع مفید دیگر به نام وجود دارد get_post_thumbnail_id() که شناسه تصویر کوچک پست را برای پست فعلی برمی گرداند. همچنین می توانید شناسه پست را به عنوان پارامتر به تابع ارسال کنید تا تصویر ویژه یک پست خاص را دریافت کنید.

اگر پست فعلی تصویر ویژه ای نداشته باشد چه؟ در این صورت این تابع مقدار 0 را برمی گرداند.

در صورتی که از این تابع برای دریافت شناسه تصویر ویژه یک پست خاص استفاده کنید و آن وجود نداشته باشد، باز خواهید گشت false به عنوان مقدار بازگشتی این اطمینان حاصل می کند که یک مقایسه دقیق نشان می دهد که اگر یک پست خاص یک تصویر برجسته نداشته باشد یا اگر خود پست وجود نداشته باشد.

سعی کنید شناسه تصویر کوچک را در حلقه تکرار کنید و خواهید دید که برای پست هایی که هیچ تصویر کوچکی ارائه نشده است، 0 را برمی گرداند. همچنین، ارسال شناسه پستی که وجود ندارد، باز خواهد گشت false همانطور که در زیر نشان داده شده است.

هیچ پستی با شناسه 3468 در وب سایت من وجود ندارد بنابراین باز می گردد false.

چگونه بررسی کنیم که آیا یک پست دارای یک تصویر ویژه است؟

شما مجبور نیستید به مقدار بازگشتی تکیه کنید get_post_thumbnail_id() به منظور بررسی اینکه آیا یک پست یک تصویر ویژه تنظیم کرده است یا خیر. می توانید همین کار را با تابع دیگری به نام انجام دهید has_post_thumbnail(). این تابع یک پارامتر post ID اختیاری را می پذیرد و یک مقدار بولی برمی گرداند.

باز می گردد true اگر پست دارای یک تصویر کوچک پیوست شده باشد و false در غیر این صورت.

شما می توانید از مقدار این تابع برای تصمیم گیری های مربوط به طرح بندی هنگام نمایش لیستی از پست ها در قسمت جلویی استفاده کنید.

افکار نهایی

در این نکته سریع، من سه عملکرد مختلف را به شما نشان دادم که می توانید از آنها برای دریافت تصویر ویژه یک پست، شناسه تصویر ویژه برای یک پست، یا بررسی اینکه آیا حتی یک تصویر ویژه وجود دارد استفاده کنید.

بسیاری دیگر از عملکردهای مرتبط با تصویر کوچک پست وجود دارد که باید در مورد آنها از اسناد وردپرس مطالعه کنید.