به مناسبت این روز، ما برخی را جشن می گیریم طراحان بومی باورنکردنی از سراسر جهان، و همچنین به اشتراک گذاشتن برخی از تحقیقات جالب انجام شده توسط دانشگاه نیوکاسل که بر مواردی تمرکز دارد که برای طراحی وب بومی باید به خاطر بسپارید.

اما اول…

آیا میدانستید؟

  • در سطح جهانی، 47% از همه افراد شاغل بومی در مقایسه با 17% از همتایان غیر بومی خود. این شکاف برای زنان حتی بیشتر است.
  • مردم بومی هستند 5% از جمعیت جهان اما به حساب می آید 15% از فقرای شدید جهان
  • بیشتر از 86% از مردم بومی در سطح جهان در اقتصاد غیررسمی کار می کنند، در مقایسه با 66% برای همتایان غیر بومی خود.
  • استرالیا دارای برخی از قدیمی ترین هنرهای صخره ای در جهان است، با برخی از هنرهای بومی در غارها و پناهگاه های صخره ای که قدمت آنها به بیش از 30000 سال ها.

مطالعه طراحی بومی: مسائل طراحی

یک مقاله تحقیقاتی توسط دانشگاه نیوکاسل به نام شناسایی الزامات طراحی فرهنگی برای یک وب سایت بومی استرالیا ویژگی‌های کلیدی را برای ساخت وب‌سایت‌هایی که با در نظر گرفتن جوامع بومی طراحی شده‌اند، مطالعه کرد. این مقاله به طور خاص به ساخت سایتی برای جامعه Wollotuka می پردازد، با این حال، بسیاری از مطالعات و آموخته های دیگر را نیز گرد هم می آورد که می توانند کاربرد گسترده تری داشته باشند.

رالی بومیرالی بومیرالی بومی

ابتدا مسائل طراحی را خلاصه می کند که می تواند از دسترسی به وب سایت ها برای جوامع بومی جلوگیری کند، از جمله:

  • استفاده از تصاویر غیر محلی (صحنه ها، چهره ها، معماری و آداب و رسوم می تواند بر یادگیری تأثیر بگذارد (باربر و بدره 1998).
  • نمادهایی که بین المللی در نظر گرفته می شوند لزوماً در سطح جهانی درک نمی شوند (Brugger 1990).
  • فرهنگ ها در نحوه نمایش اعداد، زمان و تاریخ ها متفاوت هستند (کالاهان 2005؛ دل گالدو 1990).
  • استفاده از نمادها در مقابل متن برای پیمایش می تواند بر نرخ خطا و زمان اتمام کار بسته به فرهنگ تأثیر بگذارد (چونگ و سالوندی 1998).
  • ترجمه منوها، کادرها و متن نماد نیز می تواند مشکل ساز باشد زیرا طول کلمات بین زبان ها متفاوت است (Dray, 1996).

مطالعه طراحی بومی: نکاتی برای طراحی وب بومی

همین مطالعه همچنین نکات و توصیه هایی را برای ایجاد طراحی وب تا حد امکان برای جوامع بومی گردآوری می کند، به عنوان مثال:

  • هر گونه بازنمایی دانش بومی نیاز به توجه به ویژگی ها و شیوه های فرهنگی دارد (Pumpa et al. 2006). این شامل اعمال سنتی مانند رقص و آواز است.
  • با توجه به نقش مهم منظره در داستان‌های بومیان استرالیا (ترنر 2006)، این موتیف می‌تواند عنصر مهمی در محیط‌های دیجیتال باشد.
  • تصاویر آشنا از چیزهای عینی که قابل درک و دوست داشتنی هستند، ابزار کلیدی ارتباط هستند و به خودی خود یک متن هستند. استفاده از تصاویر محلی و تصاویر افراد ضروری است (ویلیامز 2002).
  • پیمایش بر اساس تصاویر بر ناوبری مرتبط با کلمات ترجیح داده می شود (ویلیامز 2002).
  • محیط های غنی از چند رسانه ای را به جای مبتنی بر متن فراهم کنید و طیف وسیعی از تکنیک های صوتی و بصری را برای تشویق به استفاده ترکیب کنید. (فیشر 1995، بوختمن 1999).

8 طراح و آژانس طراحی باور نکردنی بومی

البته، هر طراح منحصر به فرد است و نمونه های بی شماری از طراحی شگفت انگیز بومی در سراسر جهان وجود دارد. با این حال، ما لیستی از برخی طراحان و آژانس های طراحی که اخیراً توجه ما را به خود جلب کرده اند را به اشتراک گذاشته ایم. اگر فرد دیگری وجود دارد که فکر می کنید باید در لیست قرار بگیرد، لطفاً به نظرات زیر اضافه کنید!

Maaiingan Productions

Maaiingan Productions مستقر در تورنتو و Wasauksing First Nation، انتاریو، در طراحی گرافیک، توسعه وب، تولید ویدئو، و عکاسی با تمرکز بر توسعه هویت/برند و تبلیغات تخصص دارد.

این تیم با جوامع First Nations و Métis تجربه دارد، از جمله دسترسی به جامعه، تسهیل و برنامه ریزی استراتژیک. کار آنها شامل طراحی وب برای پورتال Chiefs of Ontario Education است که شامل نمادها و رنگ های مربوطه (همانطور که در تصویر است) می باشد.

داربی ریموند-اورستریت

داربی ریموند-اورستریت، هنرمند و چاپگر بومی برنده جایزه، در شهر توبا آریزونا به دنیا آمد و در فلگ استاف آریزونا بزرگ شد.

او توضیح می دهد که کار با الگوها روشن ترین راه برای او برای کشف و گسترش درک خود از جهان است. بسیاری از کارهای او با هویت مرتبط است.

کیتی ویلهلم

کیتی ویلهلم مستقر در انتاریو، هنرمند، طراح و مشاور بازاریابی بومی برنده جایزه است.

با توجه به اینکه طراحی وب‌سایت یکی از جنبه‌های وظایف او بود، او طراحی وب‌سایت و استراتژی برند Nokee Kwe را ایجاد کرد که در Anishinaabemowin به معنای «زن کارگر» است. این سازمان به جوانان بومی و غیر بومی در جامعه اطراف در زمینه اشتغال، آموزش و آموزش های انتقالی کمک می کند.

خلاق نونگالا

Nungala Creative به عنوان یک آژانس ارتباطات خلاق 100٪ متعلق به بومیان و تحت مدیریت، محتوای جسورانه و خلاقانه با صدای بومی متمایز تولید می کند.

Nungala توسط جسیکا جانسون زن مغرور Warumungu / Wombaya تأسیس شده است، Nungala برای طیف گسترده ای از پلتفرم ها، از جمله چاپ، محصول، انیمیشن، تصویرسازی، اجتماعی، پخش و توسعه برند طراحی می کند.

جاشوا هانت

جاشوا هانت، یک طراح گرافیک بومی مستقر در مانیتوبا، کانادا، رنگ‌ها و نقوش سنتی را با عناصر طراحی مدرن ترکیب می‌کند. کارهای او شامل طراحی برای جشنواره سالانه فیلم بومی وینیپگ (تصویر) است که دستاوردهای بومی در صنعت فیلم را جشن می گیرد.

استودیو Ingeous

Ingeous Studies یک آژانس طراحی و خلاق دیجیتال بومی و جزیره نشینان تنگه تورس با 25 سال تجربه در صنایع خلاق و متخصص در طراحی گرافیک بومی است. کار آنها شامل طراحی وب برای Marrawah Law، شرکت حقوقی پیشرو بومی استرالیا است.

طرح چاقو بزرگ کی

Big Knife که خلاق Chippewa Cree است، در طراحی گرافیک و تصویرسازی تخصص دارد. او توضیح می‌دهد که مناظر رزرواسیون سرخپوستان راکی ​​بوی، زبان کری، داستان‌های قبیله‌ای و شکوفه‌های چیپ‌وا (اوجیبوه) را به تصویر می‌کشد. طراحی مشخص او جسور، خطی دقیق و پالت های پر جنب و جوش است.

Animikii

Animikii که در ویکتوریا، کانادا مستقر است، یک شرکت فناوری متعلق به بومی است که با سازمان‌های پیشرو متمرکز بر بومی از همه صنایع برای ایجاد تغییرات مثبت از طریق فناوری کار می‌کند. کار آنها (تصویر) شامل ایجاد یک زیر دامنه برای انجمن موزه‌های BC – منابع بومی است.

سر به سمت بنیاد انواتو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه حمایت و مشارکت ما از موسسات و سازمان های خیریه بومی. نگاهی هم به 10 طراح بومی شگفت انگیز که باید در اینستاگرام دنبال کنید هم.