فرزندان از 3 تا 5 سالگی شروع به تعامل با وب کنید. چگونه برای کودکان طراحی کنیم؟ در حین انجام این کار چه چیزی را باید در نظر داشته باشیم؟ و چگونه انتظارات را برآورده کنیم خواستارترین کاربران شما احتمالا می توانید پیدا کنید: پدر و مادر؟ خب بیایید بفهمیم

این مقاله است بخشی از سریال در حال انجام ما روی الگوهای طراحی همچنین بخشی از کتابخانه ویدیویی است الگوهای طراحی رابط هوشمند 🍣 و در آموزش زنده UX همچنین.

بازی را در آغوش بگیرید، بردهای کوچک را تشویق کنید

طراحی برای کودکان دشوار است. کودکان تمایل دارند تمرکز و انگیزه خود را از دست بدهند. وقتی حوصله‌شان سر می‌رود دست از کار می‌کشند و اگر نتوانند به سرعت به جایی برسند، ادامه می‌دهند. آنها نیاز به دستاوردهای ثابت. بنابراین، به‌عنوان طراح، باید قدردانی کنیم، پاداش دهیم و برنده‌های کوچک را تشویق کنیم تا عادت‌ها را توسعه دهیم و از یادگیری حمایت کنیم – با ردیابی پیشرفت و گیمیفیکیشن.

پر جنب و جوش، رنگارنگ و بازیگوش: Fiete Math، یک بازی فوق العاده برای کودکان، طراحی شده توسط Ahoiii.
پر جنب و جوش، رنگارنگ و بازیگوش: فیته ریاضی، یک بازی خوب طراحی شده برای کودکان. (پیش نمایش بزرگ)

همانطور که دب گلمن، نویسنده طراحی برای کودکان کشف شد بچه ها با نحوه بازی آنها ارتباط برقرار کنید، چه چیزی را برای بازی انتخاب می کنند، چه مدت زمانی را برای بازی با آن انتخاب می کنند و چه زمانی تصمیم می گیرند با چیز دیگری بازی کنند. با این حال، وقتی چیزی کار نمی کند، آنقدر ناامید نمی شوند. آنها فقط مرور یا بازی چیز دیگری را انتخاب می کنند.

مهمتر از همه، ما نمی توانیم بدون آزمایش برای کودکان طراحی کنیم. حتی بهتر: کودکان را به طراحی مشترک تجربیات دیجیتال خود بیاورید و والدین را به طراحی مشترک نرده های محافظ مطمئن بیاورید. با محصولی سرگرم‌کننده، هوشمند و ایمن، والدین سریع‌تر از همیشه اطلاعات شما را منتشر می‌کنند.

همیشه روی یک محدوده سنی دو ساله تمرکز کنید

به عنوان طراح، ما باید همیشه این را در نظر داشته باشیم “فرزندان” طیف بسیار متنوعی از رفتارها و توانایی ها را نشان می دهد. گسترده هستند تفاوت بین گروه های سنی (3-5، 6-8 و 9-12) – هم از نظر نحوه حرکت کاربران و هم از نظر نحوه ارتباط ما با آنها.

به طور کلی، هنگام طراحی برای کودکان، روی الف تمرکز کنید محدوده سنی دو ساله، حداکثر این روزها، کودکان از سن 3 تا 5 سالگی شروع به تعامل با وب می کنند. و اولین تعاملاتی که یاد می‌گیرند عبارتند از: کشیدن انگشت، اسکرول، کنترل‌های ویدیویی و «صفحه اصلی».

حضور والدین در هیئت

هر زمان که برای کودکان طراحی می کنید، همیشه برای والدین نیز طراحی می کنید. در واقع، والدین هستند خواستارترین کاربران میتونی پیدا کنی. آنها دارند مطلقاً بی رحمانه در بررسی ها، درخواست ها، شکایات و رتبه بندی ها در فروشگاه ها.

چیزی که والدین باید به آن تکیه کنند: Grace، یک برنامه کنترل والدین.
چیزی که والدین باید به آن تکیه کنند: رحمت، یک برنامه کنترل والدین. (پیش نمایش بزرگ)

این تعجب آور نیست. والدین نیاز دارند تضمین های ایمنی، مقررات و گواهینامه ها – نوعی اطمینان خاطر که شما با امنیت و حریم خصوصی آنها به طور جدی برخورد می کنید، به خصوص وقتی صحبت از ادغام شخص ثالث یا تبلیغات باشد. در واقع، آنها اغلب حاضرند برای برنامه ها هزینه بیشتری بپردازند تا از تبلیغات جلوگیری کنند.

والدین اغلب ارزش قائل هستند نظرات معلمان، مربیان، پزشکان و سایر والدین مانند خودشان. و باید داشته باشند کنترل های والدین برای تعیین محدودیت های زمانی خاص، قوانین، دسترسی و مجوزها.

مانند رودریگو سئوآن در یک ایمیل اشاره کرده است، نگرانی اصلی که باید در نظر داشت این است که «چگونه اکثر ابتکارات برای کودکان به انگیزه‌های بیرونی وابسته هستند و وابستگی ایجاد می‌کنند. مدل پاداش توجه آنها را در کوتاه مدت حفظ می کند، اما به عنوان یک مکانیک بازی سازی شده اصلی، در درازمدت مشکل ساز است و ظرفیت شناختی آنها را کاهش می دهد و مانعی برای ایجاد هرگونه انگیزه درونی ایجاد می کند. بنابراین هر زمان که ممکن است، طراحی کنید افزایش انگیزه درونی.

دستورالعمل های طراحی برای طراحی دوستانه کودکان

  • طراحی متن بزرگ (18-19 پیکسل) با اهداف ضربه ای بزرگ (حداقل 75×75 پیکسل).
  • از تایپ فیس هایی استفاده کنید که به طور تقریبی نحوه یادگیری کودکان را برای نوشتن بیان می کنند.
  • متن را به تصاویر جذاب ترجمه کنید، نمادها، صداها، کاراکترها.
  • از دکمه های پایینی خودداری کنید همانطور که بچه ها همیشه به اشتباه روی آنها ضربه می زنند.
  • کودکان انتظار بازخورد دارند در مورد تک تک اقداماتی که انجام می دهند.
  • حمایت نکن: محتوای مناسب سن را برای محدوده سنی که برای آن طراحی می کنید نشان دهید.
  • شفاف باشید: کودکان نمی توانند تبلیغات یا تبلیغات را از محتوای واقعی تشخیص دهند.
  • شما همیشه در حال طراحی برای هم بچه ها و هم والدین.
  • والدین خواستارترین کاربرانی هستند که می توانید پیدا کنید. آنها دارند هیچ رحمی در بررسی ها و رتبه بندی ها وجود ندارد.
  • طرح کنترل های والدین برای محدودیت های زمانی، قوانین و دسترسی.
  • به جای پاداش های بیرونی، طراحی کنید افزایش انگیزه درونی.

منابع مفید

جعبه ابزار دیجیتال برای کودکان

کتاب و کتاب الکترونیکی

با الگوهای طراحی رابط هوشمند آشنا شوید

اگر به بینش های مشابه در مورد UX علاقه مند هستید، نگاهی به آن بیندازید الگوهای طراحی رابط هوشمند، ما دوره 10 ساعتی ویدیویی با 100 نمونه عملی از پروژه های واقعی – با یک آموزش زنده UX از 8 مارس شروع می‌شود. همه چیز، از فهرست‌های کشویی گرفته تا جداول پیچیده سازمانی – با افزودن 5 بخش جدید هر سال. پرش به یک پیش نمایش رایگان.

الگوهای طراحی رابط هوشمند
ملاقات الگوهای طراحی رابط هوشمند، دوره ویدیویی ما در مورد طراحی رابط و UX.

100 الگوی طراحی و نمونه های واقعی.
دوره 10h-video + آموزش زنده UX. پیش نمایش رایگان.

سرمقاله Smashing
(Yk)