Weebly و WordPress

ممکن است این را قبلاً بدانید، اما من می خواهم با ذکر این نکته شروع کنم که دو نوع مختلف وردپرس وجود دارد. نسخه میزبانی شده روشن است WordPress.com و نسخه منبع باز روشن است WordPress.org.

در این پست مقایسه ای بین نسخه متن باز وردپرس و Weebly انجام خواهیم داد.

صفحه اصلی وردپرسصفحه اصلی وردپرسصفحه اصلی وردپرس

وردپرس برای اولین بار در سال 2003 برای استفاده عمومی منتشر شد، بنابراین نزدیک به دو دهه است که در حال حاضر وجود دارد. نسخه منبع باز وردپرس همچنین می تواند توسط شما بر روی دستگاه محلی خود نصب شود تا هر گونه کار توسعه را انجام دهید یا درباره پلت فرم بیشتر بدانید.

صفحه اصلی Weeblyصفحه اصلی Weeblyصفحه اصلی Weebly

Weebly حدود سه سال بعد در سال 2006 منتشر شد. از زمان انتشار، به‌روزرسانی‌های منظمی دریافت کرده است که یا ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کنند یا بر ویژگی‌های موجود بهبود می‌بخشند. این شرکت در سال 2016 توسط Squarespace خریداری شد. این شرکت به عنوان یک شرکت SaaS فعالیت می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌هایی را با کشیدن و رها کردن سازنده خود ایجاد کنند.

اکنون که کمی در مورد هر دو این پلتفرم ها می دانیم، تفاوت های اصلی آنها را با جزئیات بیشتری پوشش می دهم.

وردپرس در مقابل Weebly: نصب و سهولت استفاده

وردپرس یک پلتفرم منبع باز است که به این معنی است که حتی اگر جامعه عظیمی از مردم به شما کمک کنند وقتی گیر می کنید، باید کارهای زیادی را خودتان انجام دهید. این شامل ثبت دامنه، یافتن یک میزبان وب، نصب وردپرس و غیره است.

در صورتی که تصمیم به استفاده از آن برای ایجاد وب سایت خود داشته باشید، Weebly کارهای سنگینی را برای شما انجام خواهد داد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای برنامه های رایگان یا پولی آنها ثبت نام کنید. مواردی مانند میزبانی، مدیریت دامنه و امنیت SSL قبلاً در این سرویس گنجانده شده است.

حالا بیایید در مورد سهولت استفاده صحبت کنیم. Weebly دارای یک سازنده کش و رها کردن داخلی است که ایجاد طرح‌بندی‌های پیچیده بدون نوشتن یک خط کد را برای شما آسان می‌کند. از سوی دیگر، ویرایشگر بلوک داخلی گوتنبرگ تقریباً آنقدر قدرتمند نیست، اگرچه می‌توانید صفحه‌سازهای شخص ثالث مانند Elementor یا Beaver Builder را برای قابلیت‌های کشیدن و رها کردن بهتر نصب کنید.

برنده: Weebly در مقایسه با وردپرس برنده واضح نصب و سهولت استفاده است.

وردپرس در مقابل Weebly: تم های موجود

داشتن قابلیت کشیدن و رها کردن داخلی در سازنده وب سایت خوب است تا کاربران بتوانند وب سایت خود را هر طور که می خواهند طراحی کنند. همانطور که قبلاً اشاره کردم، هر دو وردپرس و Weebly این ویژگی را دارند. با این حال، همه نمی خواهند هنگام ایجاد وب سایت خود از صفر شروع کنند. در این مواقع، مهم است که گزینه ای برای شروع با یک الگوی از پیش ساخته شده داشته باشید که می توانید آن را تغییر دهید تا شروع به کار کنید.

هر دو وردپرس و Weebly تم های از پیش ساخته شده ای را به شما ارائه می دهند که در موقعیت های مختلف مفید خواهند بود.

Weebly مجموعه کوچکی از تم ها دارد تا به شما در ایجاد انواع وب سایت کمک کند. این شامل یک فروشگاه آنلاین، یک وب سایت نمونه کارها، یک وب سایت شخصی، و غیره است. قالب ها مناسب به نظر می رسند اما گزینه های زیادی در دسترس نیست. تمام تم های Weebly را می توان آزادانه استفاده کرد و کاملاً قابل تنظیم هستند.

وردپرس طیف گسترده ای از تم های رایگان و ممتاز را ارائه می دهد. تم های رایگان معمولاً قابلیت های محدودی دارند و می توانید آنها را از طریق رسمی نصب کنید مخزن تم. تم ها در مخزن وردپرس همیشه توسط وردپرس ارائه نمی شوند. اکثر تم ها توسط توسعه دهندگان شخص ثالث مستقل توسعه یافته اند.

تم های رایگان وردپرس برای برخی از وب سایت های ساده کافی است. همچنین می توانید تم های ممتاز را از بازارهای شخص ثالث خریداری کنید. یکی از این نمونه ها این است تم فارست که در آن می توانید از بین بیش از 1000 تم مختلف انتخاب کنید. این تم ها به روز رسانی مادام العمر رایگان و 6 ماه پشتیبانی رایگان را ارائه می دهند.

قالب های وردپرس Themeforestقالب های وردپرس Themeforestقالب های وردپرس Themeforest

برنده: وردپرس قطعاً در اینجا برنده است زیرا به شما این امکان را می دهد که از بین هزاران تم موجود در مقایسه با انتخاب محدود Weebly انتخاب کنید.

وردپرس در مقابل Weebly: توسعه پذیری

هر دو وردپرس و Weebly دارای عملکردهای زیادی هستند که در محصول اصلی خود تعبیه شده است. با این حال، نمی توان انتظار داشت که آنها یک راه حل کامل یک اندازه مناسب برای همه باشند. افرادی که از این پلتفرم ها استفاده می کنند نیازها و انتظارات منحصر به فرد خود را خواهند داشت.

هر عملکرد اضافی که ممکن است نیاز داشته باشید با استفاده از برنامه‌ها در مرکز برنامه Weebly و افزونه‌ها در مورد WordPress در دسترس است.

مرکز برنامه Weeblyمرکز برنامه Weeblyمرکز برنامه Weebly

Weebly ارائه می دهد 350 اپلیکیشن مختلف برای اینکه بتوانید با وب سایت خود یکپارچه شوید. تعداد کمی از این برنامه ها رایگان هستند در حالی که برخی دیگر ممکن است برای شما هزینه داشته باشند. به عنوان مثال، یک برنامه رایگان وجود دارد که به شما امکان می دهد صفحه یا بخش سؤالات متداول اختصاصی را در وب سایت خود اضافه کنید. به طور مشابه، یک برنامه ممتاز دیگر وجود دارد که به شما کمک می کند فرم ها را در وب سایت خود ادغام کنید.

افزونه های وردپرسافزونه های وردپرسافزونه های وردپرس

وردپرس دارای یک مخزن بزرگ over است 60000 پلاگین رایگان در دسترس شما برای استفاده است. مهم نیست که چه عملکردی را می خواهید در وب سایت خود ادغام کنید، این احتمال وجود دارد که شخصی یک افزونه برای آن ایجاد کرده باشد. چیزی که وردپرس را در مورد توسعه پذیری انتخاب بهتری می کند، این واقعیت است که می توانید رفتار افزونه های موجود را تغییر دهید یا حتی در صورت بروز چنین نیازی، خود را از ابتدا بنویسید.

وردپرس همچنین دارای تعداد زیادی بازار شخص ثالث است که می توانید افزونه های ممتازی را خریداری کنید که عملکردهای زیادی را ارائه می دهند. بسیاری از این بازارها مانند CodeCanyon حتی پشتیبانی رایگان به مدت شش ماه و همچنین به روز رسانی رایگان مادام العمر ارائه می دهد.

نکته عجیبی که در مورد Weebly متوجه خواهید شد این است که سرعت توسعه فعال در سال های اخیر یا به طور کامل متوقف شده یا نسبتاً کندتر شده است. از طرف دیگر وردپرس دارای یک اکوسیستم پر رونق است.

وقتی این دو پلتفرم را در زمینه توسعه‌پذیری مقایسه می‌کنیم، قطعاً وردپرس در صدر قرار می‌گیرد.

وردپرس در مقابل Weebly: تعمیر و نگهداری و پشتیبانی

ایجاد یک وب سایت در مقایسه با نیازهای نگهداری و بهینه سازی آن در دوره های طولانی نسبتا آسان است. چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است اشتباه کند و وب سایت شما را آفلاین کند.

با وردپرس، باید تلاش کنید تا یاد بگیرید چگونه وب سایت را امن و بهینه نگه دارید. تم ها و افزونه هایی که نصب کرده اید ممکن است به به روز رسانی منظم نیاز داشته باشند. وردپرس تقریباً برای هر کاری که ممکن است نیاز باشد پلاگین هایی را ارائه می دهد. این شامل بهینه سازی پایگاه داده، سئو، تنظیمات امنیتی از جمله موارد دیگر است. سازگاری بین پلاگین های مختلف نیز ممکن است گهگاه مشکل ساز شود.

چیزی که می‌خواهم بگویم این است که در حالی که می‌توانید چیزهای زیادی را با افزونه‌ها در وردپرس به دست آورید، هر چند وقت یک‌بار باید دستانتان را کثیف کنید.

از طرف دیگر، Weebly پشتیبانی چت و ایمیل را حتی برای حساب های رایگان خود فراهم می کند. همچنین کمتر با مشکلات بهینه سازی یا امنیتی مواجه خواهید شد زیرا کل فرآیند میزبانی متمرکز و ساده است. با این حال، قابلیت‌های سئو چیزی را در Weebly باقی می‌گذارند. از طرف دیگر، وردپرس دارای چند افزونه سئوی شخص ثالث واقعاً خوب برای کمک به رتبه بندی وب سایت است.

برنده: تعمیر و نگهداری وب سایت های Weebly بسیار ساده تر از وردپرس است. همچنین می‌توانید از طریق چت، ایمیل یا تماس‌های تلفنی با کارکنان پشتیبانی تماس بگیرید تا در صورت مواجه شدن با مشکلاتی مواجه شوید.

وردپرس در مقابل Weebly: هزینه

یکی دیگر از مواردی که می خواهم مقایسه کنم هزینه ایجاد یک وب سایت با Weebly و WordPress است.

بیایید بگوییم که شما یک دامنه سفارشی برای میزبانی وب سایت خود نمی خواهید. در این صورت، هزینه ایجاد یک وب سایت با Weebly صفر خواهد بود. توانایی داشتن دامنه سفارشی خود مستلزم خرید آن است اتصال طرحی که 5 دلار در ماه هزینه دارد. با این حال، این طرح منابع محدودی نیز دارد.

می‌توانید از طرح رایگان Weebly برای آزمایش اینکه آیا عملکرد مورد نیاز شما را ارائه می‌دهد یا خیر، استفاده کنید. شما باید آن را خریداری کنید حرفه ای برای ایجاد یک وب سایت با محدودیت منابع مناسب برنامه ریزی کنید. این برای شما 12 دلار در ماه هزینه دارد. هزینه دامنه قبلاً در طرح گنجانده شده است و همچنین 100 دلار اعتبار Google Ads دریافت می کنید.

همچنین برای افرادی که می خواهند وب سایت های تجارت الکترونیکی را با استفاده از Weebly ایجاد کنند، برنامه های اختصاصی وجود دارد.

جدول قیمت گذاری Weeblyجدول قیمت گذاری Weeblyجدول قیمت گذاری Weebly

وردپرس برای استفاده و نصب رایگان است. اگر می خواهید افراد از وب سایت بازدید کنند، بدیهی است که باید برای ثبت دامنه و میزبان وب هزینه بپردازید. این هزینه در بین ثبت دامنه ها و میزبان های وب متفاوت است. بگذارید بگوییم که تصمیم دارید از یک پلاگین یا تم ممتاز استفاده کنید. شما همچنین باید آن را در بودجه خود لحاظ کنید.

به طور کلی، ایجاد یک وب سایت با وردپرس برای شما ارزان تر خواهد بود. با این حال، اگر شما به چیزی سفارشی و منحصر به فرد متناسب با وب سایت خاص خود نیاز دارید، ممکن است هزینه آن افزایش یابد.

برنده: وردپرس به طور کلی، اما وب سایت های مختلف نیازهای متفاوتی دارند.

افکار نهایی

خوب، زمان پاسخ نهایی است. برای ایجاد وب سایت خود از کدام یک باید استفاده کنید – Weebly یا WordPress؟









شاخص برنده
نصب و سهولت استفاده Weebly
تم های موجود وردپرس
توسعه پذیری وردپرس
نگهداری و پشتیبانی Weebly
هزینه وردپرس

پیشنهاد من این است که وردپرس را به جای Weebly انتخاب کنید، مگر اینکه یک وب سایت بسیار ابتدایی ایجاد کنید. حتی اگر یک مبتدی مطلق هستید و آماده استفاده از وردپرس نیستید، می‌خواهم به شما پیشنهاد کنم که به غیر از Weebly به گزینه‌های دیگری نیز نگاه کنید. به عنوان مثال، می توانید از Wix یا Webflow برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنید.

به نظر نمی رسد Weebly ترکیب خوبی از ویژگی ها را ارائه دهد تا برای ایجاد یک وب سایت جدی مناسب باشد. به خصوص که به نظر می رسد کار توسعه منظم برای افزودن ویژگی های جدید متوقف شده است.