احتمالاً این جمله را شنیده اید که “یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد.” اگر این درست است، پس تایپ فیس هم همینطور است.

انتخاب فونت می تواند تاثیر زیادی بر آنچه می گویید از طریق طراحی و خواندن آن آسان باشد و همچنین بر احساسات و روانشناسی انسانی مرتبط با آن تاثیر بگذارد. حتی از طریق کلماتی که قرار است خوانده شوند، به آنها نیز نگاه می شود و ارتباط بصری برقرار می کنند.

روانشناسی فونت چیست؟

این اینفوگرافیک از تخم مرغ دیوانه وبلاگ هنوز هم یکی از بهترین نمونه های کامل روانشناسی فونت است.

دستورالعمل‌های جفت‌سازی برای سبک‌های مختلف تایپوگرافی وجود دارد.

  • سریف: بی زمانی، رسمی
  • سریف مدرن: زرق و برق، مد بالا
  • Slab Serif: اهمیت، توجه
  • Sans serif: خنثی، آسان
  • بسیار نازک یا متراکم: معتبر، مشغول
  • کج (سریف یا sans serif): حرکت، تمایز
  • سیاه یا پررنگ (سریف یا sans serif): اهمیت، توقف
  • فیلمنامه: ظرافت، شخصی
  • تازگی: گاه به گاه، سبک دل
  • هندسی: یکپارچهسازی با سیستمعامل، کودکانه
  • Monospaced: مبتنی بر کد، تکنولوژیکی
  • حباب یا گرد: دوستانه، شادی آور
  • وینتیج: مد روز، باحال
  • گرانج: خشن، مرموز

همانطور که در سراسر این مقاله برخی از نمونه ها را مرور می کنید، به این فکر کنید که حروف تایپ چگونه بر احساس شما یا اعتماد شما به طرح و آنچه که می خواهد بگوید تأثیر می گذارد. به چه چیزی اعتماد دارید؟ چه چیزی به شما مکث می کند؟

طراحی متقاعد کننده چیست؟

طراحی متقاعد کننده تقریباً هر نوع عنصر گرافیکی است که در نظر گرفته شده است تا به کسی در انتخاب کمک کند.

را بنیاد طراحی تعامل آن را اینگونه توضیح می‌دهد: «طراحی متقاعدکننده حوزه‌ای از طراحی است که بر روی تأثیرگذاری بر رفتار انسان از طریق ویژگی‌های محصول یا خدمات تمرکز دارد. بر اساس نظریه‌های روان‌شناختی و اجتماعی، طراحی متقاعدکننده اغلب در تجارت الکترونیک، مدیریت سازمانی و سلامت عمومی استفاده می‌شود. با این حال، طراحان نیز تمایل دارند از آن در هر زمینه ای که نیاز به تعامل طولانی مدت یک گروه هدف با تشویق مداوم سفارشی دارد، استفاده کنند.

هنگامی که به طراحی برای وب سایت ها فکر می کنید، می توانید بیشتر به طراحی متقاعد کننده به عنوان رویکردی فکر کنید که هدف آن تأثیرگذاری و هدایت رفتار کاربر به سمت یک تبدیل خاص است. این ممکن است از تکنیک هایی مانند آسان کردن یا جذاب کردن کارها یا استفاده از اثبات اجتماعی یا گیمیفیکیشن استفاده کند.

هدف از طراحی متقاعد کننده ایجاد محصولاتی است که عملکردی داشته باشند و بتوانند بر افکار، احساسات و اعمال کاربران تأثیر بگذارند. همه اینها از طریق ترکیبی از کلمات، تصاویر و عناصر بصری – از جمله حروف چاپی – انجام می شود.

چگونه می توان از فونت ها برای متقاعدسازی استفاده کرد؟

اغلب اوقات شما احتمالاً مستقیماً به این فکر نمی کنید که چگونه تایپ فیس ها شما را در یک طراحی متقاعد می کنند. اما همه چیز در مورد انتخاب فونت می تواند واکنش های کوچکی در مغز شما ایجاد کند که باعث می شود احساس خاصی نسبت به آنچه می بینید داشته باشید.

به عنوان مثال، برخی از افراد از تایپ‌های سریف آنلاین دوست دارند یا از آنها متنفرند. بیش از یک دهه است که درباره اینکه آیا sans serif ها برای خواندن آنلاین بهتر هستند یا خیر صحبت می کنیم. از سوی دیگر، بسیاری از کتاب ها از تایپوگرافی سریف استفاده می کنند و کسی آن را زیر سوال نمی برد.

این بر احساس شما در مورد طراحی و اینکه آیا فکر می کنید معتبر یا قابل اعتماد است، تأثیر می گذارد. (فقط فکر کنید اگر رمانی را انتخاب می کردید و در Comic Sans چاپ می شد، احساس خاصی در مورد آن خواهید داشت.)

UX CollectiveDora Cee زمینه را به این شکل زیر و رو کرد که بسیار منطقی است.

«سریف‌ها سرعت خواندن را کاهش می‌دهند، بنابراین اگر می‌خواهید مخاطبان شما زمان بیشتری را برای محتوای شما صرف کنند، می‌توانید با انتخاب مثلاً Times New Roman، Garamond، Georgia، Didot یا هر چیز دیگری که می‌خواهید از آن استفاده کنید، از آن به نفع خود استفاده کنید. خانواده سریف

ما همچنین می توانیم دیدگاه را در اینجا تغییر دهیم. برای تکه‌های بزرگ‌تر متن، ممکن است بخواهید فونت‌های Sans-serif را برای خواندن سریع‌تر انتخاب کنید – که همچنین دسترسی را بهبود می‌بخشد. 10 درصد از جمعیتی که اعتقاد بر این است که نارساخوانی دارند، احتمالاً از شما برای کمک به عملکرد خواندن تشکر خواهند کرد. بر اساس یک بررسی تحقیقاتی، به نظر می‌رسد افرادی که بینایی ضعیفی دارند نیز sans-serifs را ترجیح می‌دهند.

حروف سرف به طور قابل توجهی یادآوری حافظه را افزایش می دهند. همانطور که قبلاً اشاره شد، از آنجا که خواندن و رمزگشایی آنها زمان بیشتری می برد، می توانند به دانش عمیق تر و مستحکم تر منجر شوند.

شما همچنین می توانید این زمینه را به اهداف مختلف دیگری که مربوط به اهداف و لحن وب سایت هستند گسترش دهید. روانشناسی فونت می تواند بر متقاعدسازی تأثیر بگذارد:

  • ایجاد اعتبار: استفاده از فونت های واضح و حرفه ای می تواند باعث ایجاد حس اعتبار و اعتماد در محتوای وب سایت شود.
  • انتقال یک لحن خاص: انتخاب فونت می تواند بر روحیه و لحن یک طرح تأثیر بگذارد، مانند یک فونت بازیگوش برای یک مارک سرگرم کننده و خوش قلب یا یک فونت جدی تر برای یک مارک حرفه ای و سنتی.
  • ایجاد سلسله مراتب: اندازه ها و سبک های مختلف فونت توجه را به عناصر خاصی هدایت می کند که سلسله مراتب بصری را ایجاد می کند که اطلاعات را اولویت بندی می کند.
  • تسهیل خوانایی: تایپ‌فیس‌های خوانا به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند و احتمال ترک صفحه را به دلیل ناامیدی کاهش می‌دهند.
  • تطبیق هویت برند: انتخاب فونتی که با شخصیت و ارزش های برند همسو باشد، می تواند به تقویت هویت و ایجاد یک تجربه کاربری ثابت در همه رسانه ها کمک کند.

3 نمونه از استفاده عالی از فونت ها در طراحی های متقاعد کننده

وقتی به طراحی متقاعد کننده فکر می کنید، تجارت الکترونیک احتمالاً یکی از اولین چیزهایی است که به ذهن می رسد زیرا تبدیل و فروش مستقیم است. در اینجا سه ​​طرح وجود دارد که با روانشناسی فونت و متقاعدسازی برای فروشگاه های آنلاین خود کار بسیار خوبی انجام می دهند.

ناخدای کهنه کار

نیروی دریایی قدیمی می‌خواهد احساس جوانی، سرگرمی و قابل دسترس بودن کند. آن‌ها از فونت‌های خوانا با رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند تا بر این ارتباط احساسی – و خرید – تأکید کنند.

وولبک

حروف ساده به ایجاد درک بهتر و اعتماد به برند کمک می کند. وقتی برچسب‌های قیمت بزرگ‌تری وجود دارد، اعتماد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سلسله مراتب انتخاب فونت، از اسلب های پررنگ گرفته تا توضیحات سبک تر تا اندازه و قیمت گذاری در وسط، به شما کمک می کند به صورت بصری در فرآیند فروش راهنمایی کنید.

زیبایی GXVE

این برند با تایپ فیس دو کار انجام می دهد:

  • این برند از یک لوگو تایپ بد بو به سبک دنیای قدیم برای ایجاد حسی هیجان انگیز استفاده می کند
  • آنها آن را با حروف بسیار خوانا با سلسله مراتب متمایز پررنگ تا منظم برای خوانایی جفت می کنند.

نتیجه

روانشناسی فونت به یک عامل ساده خلاصه می شود: حروف نوشتاری مناسب بر آنچه که در یک طرح سعی در برقراری ارتباط دارید تأکید می کند. فونت های اشتباه می تواند تأثیر منفی داشته باشد و پیام ها را نامشخص کند یا باعث ایجاد ناهماهنگی یا سردرگمی شود.

استفاده از تایپ‌فیس‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا تبدیل‌ها را افزایش دهید و ارتباط بهتری با برند برقرار کنید. به اهداف خود فکر کنید و حروف تایپ را برای پروژه ها انتخاب می کنید تا از بهترین تراز ممکن اطمینان حاصل کنید.