یکی از کوچکترین چیزهایی که طراحی آن می تواند سخت ترین باشد، کارت ویزیت است. با توجه به اندازه کوچک و نیاز به گنجاندن اطلاعات زیاد، انتخاب بهترین فونت برای کارت ویزیت شما حائز اهمیت است. باید لحن مناسبی را برای شما (و کسب و کارتان) تنظیم کند و سطح بالایی از خوانایی را حفظ کند.

در حالی که فونت های شگفت انگیز زیادی وجود دارد، اما خواندن و درک همه آنها در اندازه های کوچک بسیار آسان نیست. اکثر چاپگرها توصیه می کنند که فونت کارت ویزیت کمتر از 8 نقطه نباشد (که بسیار کوچک است)، بنابراین یک گزینه بسیار خوانا برای هر چیزی در این اندازه حیاتی است.

در اینجا، ما به 10 مورد از بهترین فونت‌ها برای کارت ویزیت و راه‌هایی که می‌توانید از این فونت‌ها نهایت استفاده را ببرید، نگاه می‌کنیم. به علاوه، ما چند نمونه از طرح های کارت ویزیت داریم که مطمئناً الهام بخش شما خواهند بود.

بیش از 1 میلیون کارت ویزیت، الگوهای رزومه و منابع طراحی با دانلود نامحدود

با عضویت Envato Elements صدها قالب کارت ویزیت خیره کننده، الگوهای رزومه، نامه های پوششی و دارایی های طراحی را دانلود کنید. از 16 دلار در ماه شروع می شود و به شما امکان دسترسی نامحدود به کتابخانه رو به رشدی با بیش از 2000000 قالب طراحی، تم، عکس، گرافیک و موارد دیگر را می دهد.

کارت ویزیت بیشتر را ببینید

1. شخصیت خود را به نمایش بگذارید

فونت کارت ویزیت

فونتی که برای کارت ویزیت خود انتخاب می کنید باید شخصیت شما و شرکت یا برند شما را نشان دهد.

با وجود تعداد زیادی از افراد که از برندسازی شخصی برای کارت‌ها استفاده می‌کنند – آنهایی که لوگوی سنتی را در خود جای نمی‌دهند – فونتی که احساس می‌کند می‌توانید به خوبی صحبت کنید. به دنبال چیزی با جزئیاتی باشید که با شخصیت شما مطابقت داشته باشد، لازم نیست هر کارت ویزیتی از فونت های سنتی مانند Arial یا Times New Roman استفاده کند.

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: کمپتون

2. سنتی بروید

فونت کارت ویزیت

از سوی دیگر، استفاده از فونت های سنتی، آزمایش شده و آزمایش شده برای طراحی کارت ویزیت، چیزی است.

مزیت اصلی این است که بدانید آنها چگونه در اندازه های کوچک چاپ و مطالعه می کنند. این حروف چاپی اغلب در نقاط 12، 10 و 8 نشان داده می شوند و سهولت خواندن در بوم استاندارد 3.5 اینچ در 2 اینچ نگران کننده خواهد بود. یک تایپ فیس سنتی – یا یکی که چاپگر شما توصیه می کند – اغلب چیزی است که آنها می دانند به خوبی کار خواهد کرد.

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: هلوتیکا

3. به دنبال وزن های مختلف باشید

فونت کارت ویزیت

اگر برای طراحی کارت ویزیت فونت می‌خرید، به احتمال زیاد می‌خواهید تا حد امکان مقرون به صرفه باشید. به دنبال یک فونت در وزن های مختلف باشید تا انعطاف پذیری زیادی در طراحی به شما بدهد.

یک فونت واحد با وزن های متعدد به شما انعطاف پذیری در ایجاد سلسله مراتب و تنوع در طراحی را بدون نیاز به کار با حروف چندگانه می دهد.

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: ابریل

4. یک رایگان (Premium) پیدا کنید

فونت کارت ویزیت

در حالی که بسیاری از طراحان ابتدا به فونت‌های پریمیوم و پولی برای پروژه‌های چاپی فکر می‌کنند – ممکن است مشکلات کیفیت و مجموعه کاراکترها در اینجا وجود داشته باشد – می‌توانید گزینه‌های “freemium” خوب را نیز پیدا کنید.

اگر یک فونت رایگان برای طراحی کارت ویزیت خود انتخاب می کنید، ابتدا مجموعه کاراکترها را به دقت بررسی کنید. آیا برای تمام حروفی که می‌خواهید بگنجانید کاراکتری دارد؟ آیا شامل اعداد، علائم نگارشی یا گلیف لازم است؟

اگر نه، به یک فونت مشابه دوم برای پر کردن شکاف ها نیاز دارید یا به طور کلی باید انتخاب جدیدی انجام دهید. (پیش از اینکه وارد طراحی واقعی شوید، فهمیدن همه اینها بسیار ساده تر است.)

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: فهمیدم چی گفتی

5. خوانایی کلید است

فونت کارت ویزیت

هنگام انتخاب فونت برای کارت ویزیت شما هیچ چیز بیشتر از خوانایی مهم نیست.

به دنبال حروفی باشید که خیلی نازک یا متراکم نباشد و دارای پهنای یکنواخت تر و کاسه های زیبا باشد (این شکل گرد یک حرف کوچک است). به کرنینگ و رهبری توجه ویژه ای داشته باشید.

وقتی کارت ویزیت را به اندازه یک دست نگه می دارید باید به راحتی خوانده شود.

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: گیبسون

6. به دنبال جزئیات جالب باشید

فونت کارت ویزیت

یک مجموعه شخصیت قوی با جزئیات جالب – یک بند زیبا، یک دم بلند یا کلاهک دراز – می تواند یک فونت بیانیه عالی برای یک کارت ویزیت باشد.

برای استفاده از یک کاراکتر خاص، یک حرف را برای تمرکز روی آن انتخاب کنید – شاید به نام شما. این برای یک دم سرگرم کننده در یک کاسه یا پیشخوان فرود یا پر شده عالی است.

به دنبال حروفی باشید که شامل جزئیات جالب در مجموعه کاراکترها به طور کلی باشد یا مجموعه‌ای که با حروف یا گزینه‌های لیگاتور گسترش می‌یابد.

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: رونی

7. آن را با وب سایت خود مطابقت دهید

فونت کارت ویزیت

به خصوص اگر بیشتر کار شما در فضای دیجیتال است، ممکن است بخواهید فونت های کارت ویزیت خود را با فونت وب سایت خود مطابقت دهید. این می تواند به ایجاد برند و ثبات در فضای فیزیکی و دیجیتال کمک کند.

حتی اگر همان تایپ فیس را انتخاب نکنید، چیزی با شکل و وزن مشابه می تواند همان حال و هوا را ایجاد کند.

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: ربات

8. یک جفت فونت را در نظر بگیرید

فونت کارت ویزیت

قوانین مشابهی مانند سایر پروژه های طراحی برای کارت ویزیت اعمال می شود – به جای انتخاب فقط یک فونت، یک جفت فونت را انتخاب کنید.

فونت‌ها را با سبک‌های مختلف ترکیب و مطابقت دهید، مانند سریف و سان‌سریف یا سان‌سریف و حروف جدید. هدف این است که دو فونت داشته باشیم که به اندازه کافی متفاوت باشند تا کنتراست و علاقه بصری متمایز ایجاد کنند.

شباهت های فونت باید شامل شکل و ارتفاع باشد. اکثر طراحان چشمان آنقدر قوی هستند که به یک جفت فونت نگاه کنند و بدانند که آیا کار می کند یا نه. در اینجا نیز به قضاوت خود اعتماد کنید.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ ما راهنمایی داریم که شامل 10 ترکیب عالی فونت گوگل است که برای طراحی کارت ویزیت نیز کار می کند.

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: آدل سانس

9. سریف ها اوکی هستند

فونت کارت ویزیت

این شایعه کوچک و ناخوشایند وجود دارد که sans-serif ها خواناترین فونت ها هستند. بالنی!

یک فونت سریف خوب می تواند به همین راحتی خوانده شود و حتی ممکن است لحن مناسب تری برای طراحی کارت ویزیت شما ایجاد کند. بخش بزرگی از انتخاب بهترین فونت برای کارت‌های ویزیت، انتخاب گزینه‌ای است که اطلاعات شما را به درستی منتقل می‌کند.

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: لیبر باسکرویل

10. آن را با چاپ خود مطابقت دهید

فونت کارت ویزیت

وقتی صحبت از فونت کارت ویزیت می شود، چاپ تفاوت زیادی ایجاد می کند. از نوع کاغذ گرفته تا پایان، باید سبک ها را به طور مناسب مطابقت دهید.

آیا کاغذ جوهر را جذب می کند یا گزینه های رنگ بالا را جذب می کند؟ آیا حروف با روکش براق نشان داده می شود؟ آیا بافتی مانند فویل یا برجسته اضافه می کنید؟

همه این ملاحظات چاپی می توانند بر نحوه ظاهر واقعی کارت هنگام چاپ تأثیر بگذارند. مطمئن شوید که ایده خوبی از نحوه بازتولید نمایش دیجیتال به صورت فیزیکی دارید. و در صورت شک، با چاپگر خود در مورد آن صحبت کنید. آنها احتمالاً ایده خوبی از این دارند که در مورد گزینه های خاص کاغذ و چاپ چه کار می کند و چه کار نمی کند.

فونت کارت ویزیت

این را امتحان کن: ژئوگروتسک

نتیجه

هنگام برنامه ریزی یک پالت تایپوگرافی برای کارت ویزیت خود، به یاد داشته باشید که خوانایی را در ذهن خود نگه دارید. حتی اگر یک تایپ جدید جالب برای حروف بزرگتر انتخاب کنید، مانند نام خود، متن اصلی روی کارت باید به راحتی در یک نگاه خوانده شود.

برای تست اندازه و خوانایی فونت، همیشه یک مدرک طراحی کارت ویزیت خود را روی چاپگر اداری خود در اندازه واقعی چاپ کنید، و اگر اصلاً نگرانی وجود دارد، تغییری در تایپ فیس در نظر بگیرید.