پس از چندین الگوریتم ویرانگر گوگل و به روز رسانی های اصلی، بسیاری از وب سایت ها، به خصوص وبلاگ های کوچک، حجم قابل توجهی از ترافیک سایت های خود را از دست دادند. اگر سایت شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، شما تنها نیستید.
ما به چند مطالعه موردی جالب توجه کردیم که بینشهای خوبی در مورد مؤثرترین روشها برای بهینهسازی وبسایتها برای سئو پس از بهروزرسانی محتوای مفید Google ارائه میکردند. و بهترین توصیه ها را در این ده نکته خلاصه کرد. دنبال کنید و یادداشت کنید
بسیاری از کاربران افت شدیدی در ترافیک وبسایتهای خود گزارش کردهاند، حتی برخی از آنها تا 90 درصد از ترافیک و بازدیدها را پس از گوگل از دست دادهاند. به روز رسانی محتوای مفید. سپس، برای بدتر کردن اوضاع، گوگل دیگری را عرضه کرد به روز رسانی اصلی در مارس 2024 آدرس دادن به محتوای هرزنامه که باعث از بین رفتن سایت های بیشتری شد، که بیشتر آنها در حال بازیابی از به روز رسانی های قبلی بودند.
این امر بسیاری از صاحبان وب سایت را مجبور کرد که امید خود را برای تعمیر وب سایت های خود و بازگشت دوباره به SERP های Google از دست بدهند. با این حال، هنوز دیر نشده است، هنوز هم می توانید وب سایت خود را بازیابی کنید.
مشکل این است که حتی سئوکارهای متخصص نیز ایده روشنی از آنچه این روزها کار می کند ندارند. بنابراین پیروی از توصیه های تصادفی و آزمایش نشده این بار کارساز نخواهد بود. بیایید دریابیم که چگونه میتوان سایت خود را با توجه به دادههای مبتنی بر تحقیق، اصلاح و بهبود بخشید.
1. حسابرسی محتوا را انجام دهید
درک اینکه چه اشتباهی رخ داده است اولین گام در روند بازیابی است. بنابراین، قبل از اجرای هر گونه اصلاح یا وارونه کردن وب سایت خود، یک ممیزی عمیق و کامل محتوا انجام دهید.
به روز رسانی الگوریتم محتوای مفید گوگل تماماً در مورد کاهش محتوای بی کیفیت و هرزنامه مانند از صفحات نتایج جستجو (SERP) است. اگر سایت شما تحت تاثیر قرار گرفته باشد، احتمالاً محتوای قدیمی و بی کیفیت نیز در وب سایت شما وجود دارد.
یکی از راه های رفع این مشکل این است که آنها را به طور کامل از وب سایت خود حذف کنید. یا در حین افزودن ارزش بیشتر آنها را بازنویسی کنید و سپس دوباره منتشر کنید. این استراتژی شماره یک مورد استفاده سایتهایی بوده است که توانستهاند با موفقیت از بهروزرسانی هسته Google بازیابی شوند.
2. تبلیغات ثابت را حذف کنید
بر اساس مطالعه موردی انجام شده توسط سئو زیبندهبا بررسی 50 وبسایت که بین آگوست تا دسامبر سال 2023 تحت تأثیر بهروزرسانیهای Google قرار گرفتند، سایتهایی که از تبلیغات فوتر ثابت و تبلیغات ویدیویی اسکرول استفاده میکردند، 83 درصد احتمال داشت که تأثیر منفی از بهروزرسانیهای اصلی داشته باشند.
این تبلیغات ثابت تمایل به تداخل با تجربه کاربر دارند. به خصوص در دستگاه های تلفن همراه، اجتناب از کلیک کردن بر روی بنرهای بزرگی که در پایین صفحه ثابت شده اند به یک چالش تبدیل می شود. از دیدگاه کاربر، مجازات گوگل برای سایت هایی که به اجبار تبلیغات را به کاربران ارائه می دهند، در واقع چیز خوبی است.
اگر میخواهید در سمت خوب گوگل قرار بگیرید، باید به طور کامل از تبلیغات ثابت در وب سایت خود استفاده نکنید. همچنین، سعی کنید آن تبلیغات پاپ آپ و اعلان های مزاحم را نیز کاهش دهید.
3. تبلیغات و پیوندهای وابسته را کاهش دهید
(منبع: ZyppySEO)
مطالعه انجام شده توسط Zyppy SEO همچنین نشان داد که سایت هایی که تبلیغات نمایشی زیادی را نشان می دهند و پیوندهای وابسته بیشتری دارند نیز در سمت بازنده گروه قرار دارند.
۶۴ درصد از سایتهایی که تحت تأثیر بهروزرسانیهای گوگل قرار گرفتند، دارای مقادیر بیش از حد پیوندهای وابسته بودند (بیش از ۱۰۰ پیوند در یک صفحه). و سایت هایی که بیش از 30 آگهی نمایشی را در یک صفحه نشان می دادند نیز در سمت بازنده بودند.
تا زمانی که تبلیغات زیادی در یک صفحه نمایش نمی دهید، باید ایمن باشید. با این حال، اگر تحت تأثیر بهروزرسانیهای اصلی Google قرار گرفتهاید، عاقلانه است که سعی کنید تبلیغات در سایت خود را کاهش دهید.
4. از استفاده از تصاویر با کیفیت پایین خودداری کنید
اگر از تصاویر استوک بیشتری در پستهای وبلاگ و صفحات وب خود استفاده میکنید، تعجب نکنید اگر بعد از بهروزرسانی Google Core شاهد کاهش ترافیک باشید.
این تصاویر استوک هیچ ارزشی به محتوای شما یا اصالت آنها اضافه نمی کند. از آنجایی که این تصاویر توسط هزاران وب سایت و وبلاگ دیگر استفاده می شود، گوگل آنها را به عنوان هرزنامه می بیند.
بهروزرسانی محتوای مفید جدید همه چیز در مورد پاداش دادن به محتوای اصلی است. پس سعی کنید تا حد امکان از تصاویر با کیفیت، اصلی و معتبر در محتوای خود استفاده کنید.
5. سعی کنید از هوش مصنوعی استفاده نکنید
استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا کاملاً بد نیست. در واقع، گوگل اشاره کرد که موتور جستجو محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را امکان پذیر می کند. و حتی طبق گزارش ها شروع شده است پرداخت به ناشران برای استفاده از هوش مصنوعی Gemini خود برای تولید و انتشار محتوای هوش مصنوعی.
با این حال، بهروزرسانی اصلی مارس 2024 به طور خاص سایتهایی را هدف قرار داد که همزمان از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده میکردند. برخی از سایت هایی که از محتوای هوش مصنوعی استفاده می کردند، یکسان بودند به طور کامل از فهرست خارج شده است از گوگل
مطالعه موردی از تعقیب طاقچه همچنین نشان می دهد که چگونه سایت هایی با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تحت تاثیر قرار گرفته اند. وبسایتهایی که بهشدت از محتوای هوش مصنوعی استفاده میکردند، در روزهای اولیه رشد ترافیکی را نشان دادند، اما پس از بهروزرسانی ماه مارس، این سایتها تقریباً تمام ترافیک ارگانیک خود را از دست دادند.
با این حال، برخی از سایت ها هنوز نتایج مثبتی را نشان می دهند. بنابراین اگر از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی استفاده می کنید، بیشتر مراقب باشید. حداقل سعی کنید قبل از انتشار آنها را به صورت دستی ویرایش و بهبود دهید.
6. نشان دادن تجربه شخصی
تقریباً تمام بهروزرسانیهای هستهای اخیر گوگل بر روی آن متمرکز شده است بخورید مفهوم این مفهوم فقط به عنوان EAT (تخصص، اقتدار، و اعتماد) شروع شد. با این حال، آنها بعداً E دیگری را به مفهوم اضافه کردند – Experience.
به اشتراک گذاری تجربیات شخصی خود در محتوای خود اکنون بخش مهمی از ارزش گذاری برای مخاطبان شما است. این یکی از ساده ترین راه ها برای متمایز کردن محتوای خود از بقیه محتوای عمومی است.
7. نظرات کارشناسان را اضافه کنید
هر کسی تجربه شخصی برای به اشتراک گذاشتن در هر موضوعی که درباره آن می نویسد ندارد. در چنین مواقعی همیشه می توانید به سایر متخصصان این حوزه مراجعه کنید.
وقتی تجربه شخصی خود را برای به اشتراک گذاشتن ندارید، نظرات، توصیه ها، نقل قول ها و آمار کارشناسان دیگر را اضافه کنید. و همیشه به یاد داشته باشید که به منابع پیوند دهید.
این ممکن است به نظر غیرمرتبط با SEO باشد، اما همانطور که توسط مطالعه موردی Zyppy SEO نشان داده شده است، بین برندسازی وب سایت و رتبه بندی موتور جستجو ارتباط وجود دارد. این بخشی از گوگل است دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو.
این مطالعه نشان داد که وبسایتهایی که اطلاعات تماس را در قسمت پایین صفحه نمایش نمیدهند، تحت تأثیر بهروزرسانیهای اصلی قرار گرفتند. وبسایتهایی که لوگو نداشتند (مثلاً در نمایش تلفن همراه) یا لوگوی نامشخصی داشتند نیز از جمله آنها بودند.
9. محتوای اول برای مردم ایجاد کنید
این به طور مستقیم از گوگل می آید نحوه ایجاد محتوای مفید راهنما. چه در حال ایجاد مقاله برای یک مجله آنلاین یا تبلیغ یک تجارت هستید، همیشه ابتدا بر ایجاد محتوا برای افراد تمرکز کنید.
تولید محتوای اول موتور جستجو را متوقف کنید! به جای پر کردن کلمات کلیدی و بهینه سازی هر پاراگراف برای سئو، روی پاسخ دادن به سوالات و ارائه ارزش به مخاطبان خود تمرکز کنید.
10. صبور باشید و به پیشرفت ادامه دهید
حتی پس از اعمال تمام این اصلاحات و بهبودها، مدتی طول می کشد تا نتایج واقعی را مشاهده کنید. ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا Google متوجه تغییرات شود و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما ارسال کند.
با این حال، گوگل متوجه تغییرات می شود. با توجه به رابط جستجوی گوگل، دنی سالیوان، “اگر [Google ] با مشاهده اینکه سایتی محتوای غیر مفید را کاهش داده است، ممکن است سایت در هر زمانی عملکرد بهتری داشته باشد.”
به بهبود، توسعه و انتشار محتوای با کیفیت ادامه دهید تا Google در نهایت به شما پاداش دهد.
نتیجه
بیشتر نکات ما از این الهام گرفته شده است مطالعه موردی به روز رسانی گوگل از Zyppy SEO. وقتی فرصتی برای درک بیشتر مفاهیم و نکاتی که در اینجا به اشتراک گذاشتیم، آن را به طور کامل بخوانید.
ما همچنین بینش هایی را از چند مطالعه موردی توسط Growth Pro. و مطالعه موردی از تعقیب طاقچه همچنین بینش جالبی در مورد استفاده از محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی ارائه کرد.