اگر اخیراً به عناصر طراحی کارتونی بیشتری توجه کرده اید، تنها نیستید. تعداد کمی از پروژه‌ها از تم‌های طراحی استفاده می‌کنند که دارای عناصر کارتونی هستند و این سبک طراحی را تبدیل به یک سبک مد روز می‌کند.

راه‌های زیادی برای استفاده از این روند وجود دارد، از زیبایی‌شناسی کامل کارتونی گرفته تا عناصر کوچک‌تر در سراسر طراحی.

در این راهنما، ما روش‌های مختلف ادغام عناصر کارتونی در طرح‌ها را تشریح می‌کنیم و تطبیق‌پذیری آنها را نشان می‌دهیم.

چه فقط انگشتان پای خود را در این روند فرو ببرید و چه قصد دارید با سر فرو بروید، هدف ما تقویت خلاقیت شما با بینش های عملی و مثال های محرک است.

گرایش طراحی عناصر کارتونی چیست؟

تم های طراحی کارتونی یکی از تکنیک های ضروری با طراحی های جدید وب در سال 2023 است. از تصاویر مسطح گرفته تا عناصر متحرک تا سبک های سه بعدی، عناصر کارتونی تقریباً همه جا هستند.

در بیشتر موارد، سبک کارتونی حس غریبی دارد، اما نه همیشه.

نکته خوب این است که این یک روند همه کاره است که می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و می تواند گزینه ای عالی برای پروژه هایی باشد که ممکن است عکس یا ویدیو با کیفیتی نداشته باشند. اما برخی از طراحان دریافته‌اند که می‌توانید عناصر کارتونی را نیز با این تصاویر ترکیب کنید.

در بیشتر موارد، سبک کارتونی حس غریبی دارد، اما نه همیشه. این پروژه‌ها می‌توانند شامل نقاشی‌ها و آثار هنری یا عناصر و نمادهای ساده به سبک برچسب باشد.

یکی از دلایلی که ممکن است محبوبیت این روند رو به رشد باشد، به دلیل پروژه هایی است که واقعیت مجازی، هوش مصنوعی یا حتی NFT دارند، که تجسم همه آنها با عکس یا ویدیو تا حدودی دشوار است.

ویژگی های این گرایش

تم های طراحی به سبک کارتونی با ماهیت بازیگوش، عجیب و غریب و اغراق آمیز آنها مشخص می شود. آنها اغلب دارای رنگ های پر جنب و جوش، خطوط برجسته و اشکال ساده هستند.

برخی از چیزهایی که ممکن است هنگام استفاده از این گرایش طراحی بیابید یا با آنها آزمایش کنید عبارتند از:

  • طرح های کارتونی تمایل دارند بر برخی ویژگی ها یا ویژگی های موضوع تاکید و اغراق کنند. این می تواند شامل سرهای بزرگ، چشم های درشت، اندام های کشیده یا قسمت های نامتناسب بدن باشد.
  • ساده سازی فرم های پیچیده به شکل های اساسی مانند دایره، بیضی، مستطیل و مثلث برای ایجاد کاراکترها، اشیاء و پس زمینه، جلوه بصری رایج این روند است. شما ممکن است این را با طرح های حداقلی طراحی یا پالت های رنگ سیاه و سفید ببینید.
  • خطوط ضخیم و پررنگ به تعریف اشکال و فرم ها کمک می کند، عناصر را برجسته می کند و ظاهر کارتونی متمایز به آنها می بخشد. خطوط اصلی اغلب سیاه یا سفید هستند.
  • رنگ ها اغلب پررنگ و زنده هستند و توجه را به خود جلب می کنند و تجربه بصری زنده و چشم نوازی را ایجاد می کنند.
  • شخصیت های کارتونی به خاطر ویژگی های بیانگر صورت که به بیان احساسات کمک می کند، شناخته شده اند.
  • حس قوی حرکت و عمل می تواند حس انرژی و هیجان ایجاد کند.
  • تایپوگرافی بازیگوش و غریب یک عنصر طراحی رایج است، اما الزامی نیست.
  • طراحی های کارتونی چه از طریق گنگ های بصری، موقعیت های خنده دار یا جزئیات هوشمندانه، هدفشان برانگیختن حس شادی، خنده و سرگرمی است.
  • کارتون‌ها اغلب داستان‌هایی را روایت می‌کنند و می‌توانند صحنه‌ها و تعاملات بین شخصیت‌ها را به تصویر بکشند، یا دنباله‌ای از رویدادها را منتقل کنند.
  • شخصیت سه بعدی یا واقعی که به انتقال کنش، تعامل یا عملکرد کمک می کند.
  • طرح‌های کارتونی را می‌توان با رسانه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، از جمله تصاویر، انیمیشن‌ها، کمیک‌ها، کتاب‌های کودکان، کالاها و رسانه‌های دیجیتال تطبیق داد. یک عنصر خوب به سبک کارتونی برای گروه های سنی و جمعیتی مختلف جذاب خواهد بود.

نمونه هایی که دوست داریم

این گرایش طراحی می تواند موردی باشد که مردم آن را دوست دارند یا از آن متنفرند، اما در تعدادی از برنامه ها ارزشی برای آن وجود دارد. در اینجا پنج نمونه وجود دارد که فکر می کنیم فوق العاده خوب عمل می کنند و از سبک کارتونی تا حد امکان استفاده می کنند.

جرم زدایی از فقر

در حالی که “کارتون” اغلب به عنوان یک کلمه جدی دیده می شود، سبک گویا را می توان برای محتوای جدی استفاده کرد. همه اینها در نحوه ساخت تصاویر است. در مثال بالا، از یک سبک کارتونی برای برجسته کردن یک موضوع بسیار جدی استفاده شده است، اما به خوبی کار می کند زیرا به طراحی اجازه می دهد افراد را شامل شود اما بدون عکس افراد واقعی. این به انسانی کردن موضوع بدون فراخوانی افراد کمک می کند.

پاندا موشک

وقتی به کارتون فکر می کنید، این دقیقاً همان چیزی است که به ذهنتان خطور می کند. انیمیشن های سرگرم کننده و رنگارنگ در سمت راست صفحه نمایش جذاب و جالب هستند. کلیک کنید تا ببینید این کار چگونه کار می کند زیرا هر کارتون یک کلیک است که با محتوای سمت چپ مطابقت دارد. فعل و انفعالات آن یکپارچه و تازه است و کل طراحی باعث می شود بخواهید به کلیک کردن ادامه دهید!

ماهی چاق

گاهی اوقات بهترین کارتون ها کارتون هایی هستند که تمام صفحه نیستند و با زیبایی شناسی مینیمال کار می کنند. در مثال طراحی بالا، عناصر کارتونی ساده به حمل نمونه کارها کمک می کنند و به شما نگاهی اجمالی به آژانس می دهند. کارتون سرگرم کننده در سراسر طراحی نیز وجود دارد.

چیزی

این کارتون به سبک سه بعدی در حال انفجار در محبوبیت است. از فیلم گرفته تا تلویزیون گرفته تا طراحی وب سایت، کارتون های سه بعدی و انیمیشن در حال تبدیل شدن به هنجار داستان گویی هستند. ترفند در اینجا گنجاندن شخصیت‌های سرگرم‌کننده است که طرح را زنده می‌کنند.

Pycon

گاهی اوقات یک کارتون کیفیت عالی، ساده و کودکانه ای دارد که باعث می شود فقط لبخند بزنید. این چیزی است که با مثال بالا دریافت می کنید. (ما دوست داریم که هیولا در حین بارگذاری روی صفحه نیز متحرک شود!) آنچه در اینجا فوق‌العاده خوب است این است که سبک کارتونی در بقیه قسمت‌های طراحی جریان دارد و حتی با عکس‌هایی که به زیبایی در کنار هم قرار می‌گیرند جفت می‌شود.

نتیجه

در حالی که نوع تصویر می تواند تأثیر زیادی بر احساس این سبک داشته باشد، مهم است که عناصر کارتونی را با محتوا و موضوع کلی خود مطابقت دهید. گاهی اوقات کارتون ها می توانند حس بسیار سبکی داشته باشند که با همه پروژه ها مطابقت ندارد.

اگر پروژه‌ای بدون پتانسیل هنری دیگر دارید، ایجاد پروژه خود در این سبک می‌تواند یک جایگزین سرگرم‌کننده – و کاربردی – برای کمک به انتقال پیام شما و ایجاد تعامل باشد. تا زمانی که تصویرسازی با محتوا کار کند و قابل درک باشد، ترکیبی برنده خواهید داشت.