عناصر طراحی سبک، شاد و عجیب، تنها روندی است که در حال حاضر در جهان به آن نیاز داریم.

این پروژه‌ها حس شادی‌بخش‌تری را به انواع پروژه‌ها در صنایع مختلف با مضامین مشترکی که فقط کمی عجیب‌تر از آنچه انتظار دارید، می‌آورند.

آنها مجبور نیستند احساس کودکانه یا بداخلاقی داشته باشند – آنها می توانند شخصیتی را به پروژه های شما بیاورند که اغلب فاقد طراحی مدرن هستند.

در اینجا نگاهی به این روند طراحی وب سایت با کمی الهام برای گنجاندن آن در پروژه های خود می اندازیم.

شناسایی گرایش طراحی

تقریباً سخت است که متوجه این روند طراحی وب سایت نشوید. عناصر هوی و هوس را نسبتاً آسان می توان شناسایی و تشخیص داد، زیرا باعث می شود وقتی روی آنها می روید، لبخند یا لبخندی به شما بزند. (این روند را به عنوان یافتن یک تخم مرغ عید پاک در یک طرح در نظر بگیرید، فقط بدون اینکه واقعاً به دنبال آن بگردید.)

از نمونه کارها گرفته تا تجارت الکترونیک و حتی مراقبت های بهداشتی، عناصر هوس انگیز راهی سرگرم کننده برای افزودن کمی چیز اضافی به طراحی هستند.

یکی از جالب ترین چیزها در مورد این گرایش طراحی این است که این طرح ها در صنایع برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از نمونه کارها گرفته تا تجارت الکترونیک و حتی مراقبت های بهداشتی، عناصر هوس انگیز راهی سرگرم کننده برای افزودن کمی چیز اضافی به طراحی هستند. (و همچنین روز کسی را بسازید.)

بهترین بخش این روند طراحی، احساسی است که با آن همراه است. عناصر هوس انگیز سرگرم کننده، از نظر بصری جالب هستند و لحن ذهنی را برای تجربه کاربر ایجاد می کنند. طراحی می تواند کاملاً عجیب و غریب باشد، مانند Wild Fox Squad (مثال بالا)، یا فقط از عناصر هوس باز مانند Atomic Health (در بالا) استفاده کند.

ویژگی های کلیدی

عناصر و تکنیک‌های زیادی وجود دارد که به ایجاد حس هوس‌بازی در طراحی کمک می‌کند.

  • رنگ: اغلب روشن و پررنگ
  • انتخاب فونت: حروف بزرگ، رنگ، حروف جدید
  • انیمیشن: عناصری که می رقصند یا حرکت می کنند یا با پرش یا چرخش رفتار می کنند
  • تصاویر: شخصیت های سورئال
  • حیوانات: حیوانات خانگی با خصوصیات انسانی کاملاً غریب هستند
  • نوستالژی: عناصر ویدئویی یا تصویری که یادآور اوقات یا چیزهای شاد دیگری هستند
  • عناصر رابط کاربری: خاص بودن با نوعی ویژگی عملی
  • میکروکپی: کلماتی که به طرز خوبی شگفت زده یا تشویق می کنند

نکاتی برای استفاده از این گرایش طراحی وب

این روند طراحی وب سایت می تواند بسیار مؤثر باشد زیرا کاربران دوست دارند هنگام بازدید از آن خوشحال شوند. با ایجاد یک عنصر عجیب و غریب، می توانید کاربران را به گشت و گذار در اطراف ترغیب کنید زیرا هنگام تعامل با طراحی احساس خوبی خواهند داشت.

وقتی عجیب و غریب فکر می کنید، دو گزینه برای زیبایی شناسی طراحی دارید:

  • با طراحی کاملاً عجیب و غریب مانند Uve (بالا) وارد شوید. همه چیز در اینجا، از رنگ‌ها گرفته تا فونت‌ها، تصاویر گرفته تا اشاره‌گر ماوس، همگی شامل عناصر هوس‌بازی هستند.
  • از یک عنصر عجیب و غریب قوی استفاده کنید و طراحی را در اطراف آن با یک رابط مستقیم تر، مانند RE (بالا) کار کنید. RE از یک حلقه ویدیویی استفاده می‌کند که منفجر می‌شود و دو حرف را به روش‌های مختلف به نمایش می‌گذارد، اما وقتی به اسکرول رسیدید، آن عنصر از بین می‌رود و بقیه طراحی نسبتاً ساده است. هوی و هوس وجود دارد تا شما را به طراحی بکشاند و محو شود تا بتوانید بدون حواس پرتی محتوا را درک کنید.

وقتی تصمیم گرفتید که همه چیز را دنبال کنید یا فقط با یک عنصر کوچکتر، برنامه ریزی کنید که چگونه کار خواهد کرد. چه عناصر طراحی به هوس کمک می کند؟ کاربران چگونه با آن تعامل خواهند داشت؟

هنگامی که یک برنامه دارید، این مفهوم طراحی باید نسبتاً هموار جمع شود.

چیزهایی که باید از آنها آگاه بود

چالش اصلی این روند طراحی وب سایت، زمینه و صدا است. در حالی که هوس می تواند یک گزینه عالی برای بسیاری از پروژه ها باشد، ممکن است حال و هوای مناسبی برای همه چیز ایجاد نکند.

اگر موضوعی جدی دارید، طراحی وب سایت عجیب و غریب ممکن است بهترین انتخاب برای پروژه شما نباشد.

3 مثالی که دوست داریم

طراحی با هوس می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. در اینجا سه ​​پروژه ای که دوست داریم و چرا.

پاسیفیک پوک

Pacifik Poke از یک تصویر سرگرم کننده برای ایجاد هوس به روشی بسیار مورد انتظار استفاده می کند. نتیجه گیرا و جالب است. از انتخاب رنگ، سبک هنری، استفاده از فضا، همه چیز در مورد طراحی باعث می شود که بخواهید بیشتر در مورد رستوران بدانید.

چند نکته به خصوص زیبا شامل انیمیشن زمانی که تصویر اصلی روی صفحه ظاهر می شود و استفاده از تصاویر لایه پس زمینه به همان سبک است. همه با عکس های واقعی در زیر طومار، ادغام عناصر واقعیت (ضروری در این صنعت) با هوس.

بانی هانگ

نمونه کارها بانی هانگ پر از عناصر عجیب و غریب است به نحوی که سرگرم کننده است و باعث می شود که بخواهید درگیر طراحی باشید. چیزی که با بسیاری از وب‌سایت‌های دیگری که با استفاده از این روند می‌بینیم متفاوت است این است که حاوی یک عکس واقعی است.

تمام هوس در اینجا در عناصر رابط کاربری، رنگ و میکروکپی است.

روسکا

Ruska چند کار را در اینجا انجام می دهد – و برای فهمیدن لازم نیست به زبان صحبت کنید. آنها از حیوانات، رنگ های روشن و فونت های سرگرم کننده استفاده می کنند.

نوستالژی هم بازی می کنند. (ویدیو را تماشا کنید و احتمالاً ارتباطی با The Brady Bunch خواهید دید.) هر عنصر این صفحه اصلی باعث می شود لبخند بزنید و احساس خوبی نسبت به محصول داشته باشید.

نتیجه

وقتی پروژه‌های زیادی را با روندی مانند این می‌بینید که کشش یا احساس عاطفی مشخصی دارند، اغلب نشان‌دهنده احساس یا احساسی است که ما در مجموع می‌خواهیم داشته باشیم. پروژه های طراحی با عنصر هوس، سبک تر و شادتر از طرح های دیگر هستند. (در حالی که برخی از گرایش های طراحی چندان احساسی نیستند، این دورترین چیز از واقعیت در اینجا است.)

بهترین طرح‌های عجیب و غریب، عناصر مختلفی را در کنار هم قرار می‌دهند تا بصری و محتوا حس روشن و روشنی یکسانی داشته باشند. وقتی همه اینها را کنار هم بگذارید، دستور العمل محکمی برای شادی و موفقیت خواهید داشت.