آیا به دنبال یک پلت فرم ایده آل برای وب سایت بعدی خود هستید و انتخاب های خود را به Webflow و WordPress محدود کرده اید؟

در این پست به شما کمک می کنیم تا در مورد استفاده از یکی از این دو ابزار برای ایجاد وب سایت خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. این مقاله این دو پلتفرم را بر اساس معیارهای مختلفی مقایسه می‌کند که نه تنها هنگام ایجاد وب‌سایت، بلکه برای راه‌اندازی و نگهداری آن در طولانی‌مدت نیز اهمیت پیدا می‌کنند.

Webflow در مقابل وردپرس: معرفی سریع

من می خواهم این پست را با بیان تفاوت اصلی بین WordPress و Webflow شروع کنم.

وردپرس ( WordPress.org نسخه) یک CMS منبع باز یا سیستم مدیریت محتوا است که از سال 2003 وجود داشته است. افراد زیادی در توسعه پروژه مشارکت دارند و آن را برای استفاده یا تغییر در دسترس همه قرار می دهند.

صفحه اصلی وردپرسصفحه اصلی وردپرسصفحه اصلی وردپرس

جریان وب تقریبا یک دهه بعد در سال 2013 تاسیس شد. این یک سازنده وب سایت بصری آنلاین است که به شما امکان می دهد وب سایت های خود را بدون نیاز به نوشتن کد طراحی کنید. اساساً Webflow یک محصول SaaS یا نرم افزار به عنوان سرویس است.

صفحه اصلی Webflowصفحه اصلی Webflowصفحه اصلی Webflow

بسیاری از تفاوت‌های این دو پلتفرم به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دلیل منبع باز بودن وردپرس و یک شرکت SaaS بودن Webflow است.

نصب و سهولت استفاده

فرض کنید تصمیم دارید از وردپرس برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنید. در این حالت ابتدا باید یک میزبان وب پیدا کنید و سپس وردپرس را روی سرور نصب کنید. برخی از میزبان‌های وب نیز این کار را به‌طور خودکار برای شما انجام می‌دهند، در حالی که بسیاری دیگر با نصب‌کننده‌ها به شما کمک می‌کنند تا این کار را در چند مرحله آسان انجام دهید.

با Webflow، تنها کاری که برای شروع کار با وب سایت خود باید انجام دهید این است که برای خدمات آنها ثبت نام کنید. آنها از شما سؤالاتی می پرسند و دستورالعمل هایی را به شما می دهند، اما همین.

این فرآیند نصب را برای Webflow در مقایسه با Webflow آسان‌تر می‌کند. در مورد سهولت استفاده چطور؟

هنگامی که از WordPress و Webflow برای ایجاد صفحات وب استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که استفاده از وردپرس برای مبتدیان ساده تر است. Webflow به شما کنترل بسیار بیشتری بر جنبه های مختلف طراحی صفحه وب می دهد. از آنجایی که همه این کارها در یک ویرایشگر بصری انجام می شود، باید با چندین گزینه برای تغییر مواردی مانند اندازه فونت، رنگ، لایه، موقعیت و موارد دیگر کار کنید.

به بیان ساده، طراحی صفحات وب در وردپرس به عنوان یک مبتدی کاملا آسان تر خواهد بود. Webflow اگرچه قدرتمندتر است، اما حداقل نیاز به آشنایی با HTML و CSS دارد.

برنده: شروع وردپرس برای مبتدیان آسان تر است.

تم های موجود

هم WordPress و هم Webflow به شما این امکان را می دهند که یک صفحه وب را از ابتدا طراحی کنید. برای انجام این کار می توانید از ابزارهای داخلی استفاده کنید یا در مورد وردپرس از افزونه هایی مانند Elementor استفاده کنید. با این حال، ایجاد یک طرح کامل از ابتدا می تواند زمان بر باشد و نتایج ممکن است همیشه آنطور که انتظار داشتید خوب به نظر نرسند.

خوشبختانه، هم وردپرس و هم وب‌فلو، تم‌ها و قالب‌های از پیش ساخته شده را برای ایجاد وب‌سایت‌هایتان به شما ارائه می‌دهند. شما می توانید این تم ها را تغییر دهید تا طراحی وب سایت منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.

بسیاری از مردم به دلیل اینکه وردپرس یک پروژه منبع باز است، به آن کمک می کنند. این بدان معنی است که احتمالاً هزاران تم رایگان و پولی پیدا خواهید کرد که می توانید از آنها برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنید. وردپرس دارای یک مخزن بزرگ است تم های رایگان برای استفاده شما

قالب های وردپرسقالب های وردپرسقالب های وردپرس

اگر احساس می کنید که تم های رایگان به اندازه کافی برای نیازهای شما خوب نیستند، همیشه می توانید تم های ممتاز را از بازارهای شخص ثالث دریافت کنید. یکی از این نمونه ها می تواند باشد تم فارست، می توانید دیگران را به صورت آنلاین جستجو کنید.

Webflow نیز خودش را دارد بازار خود جایی که می توانید تم های رایگان یا ممتاز را برای استفاده در وب سایت خود دریافت کنید. تفاوت اصلی در اینجا این است که بازار توسط Webflow کنترل می شود. این بدان معنی است که هر قالبی که در Webflow پیدا می کنید باید استانداردها و دستورالعمل های تعیین شده توسط شرکت را رعایت کند. در نتیجه، تعداد محدودی از قالب های وب سایت با کیفیت بالا را دریافت می کنید.

تم های جریان وبتم های جریان وبتم های جریان وب

بسیاری از قالب‌های رایگان توسط خود Webflow طراحی شده‌اند، بنابراین می‌توانید کیفیت خوب و حتی قالب‌های رایگان رایگان را انتظار داشته باشید.

وقتی صحبت از کیفیت و کمیت تم های موجود به میان می آید، هر دو پلتفرم برای من یک گره هستند. وردپرس انتخاب بزرگتری از تم ها را در مقایسه با Webflow ارائه می دهد. با این حال، Webflow کنترل کیفیت بهتری روی تم های رایگان دارد. تم های ممتاز از نظر کیفیت در بازارهای وردپرس نیز بررسی می شوند.

کراوات: تم های رایگان Webflow به طور مداوم با کیفیت تر هستند. وردپرس دارای تم های ممتاز برجسته است.

افزونه ها و برنامه های افزودنی موجود

هیچ ابزار یا خدمات ساخت وب سایتی نمی تواند تمام ویژگی هایی را که کاربرانش ممکن است در حال حاضر یا زمانی در آینده به آن نیاز داشته باشند ارائه دهد. این باعث نفخ محصول می شود. با این حال، برخی از ویژگی‌هایی که مردم درخواست می‌کنند ممکن است در واقع برای اداره کسب‌وکارشان مورد نیاز باشد.

یکی از راه‌های دور زدن این محدودیت، اجازه استفاده از برنامه‌های افزودنی شخص ثالث است که با محصول اصلی ادغام می‌شوند. هم WordPress و هم Webflow از این استراتژی استفاده می کنند.

درست مانند تم ها، وردپرس نیز دارای یک مخزن بزرگ است پلاگین های رایگان که می توانید برای استفاده در وب سایت خود نصب و فعال کنید. بیش از 60000 افزونه رایگان برای استفاده شما در دسترس است و همه نوع عملکرد را ارائه می دهند. این شامل فرم های تماس، حفاظت از هرزنامه، تجارت الکترونیک، بهینه سازی و غیره است.

افزونه های رایگان وردپرسافزونه های رایگان وردپرسافزونه های رایگان وردپرس

همچنین بسیاری از بازارها مانند CodeCanyon که پلاگین های ممتاز وردپرس را می فروشند که عملکرد بیشتر، به روز رسانی منظم و پشتیبانی بهتر در صورت بروز مشکل را ارائه می دهند.

تعداد ادغام های ارائه شده توسط Webflow هستند نسبتا محدود در مقایسه با وردپرس می‌خواهم اضافه کنم که Webflow عملکرد داخلی را برای مدیریت عملیات تجارت الکترونیک در برخی از برنامه‌هایش ارائه می‌کند، بنابراین تا زمانی که مایل به پرداخت هزینه‌های ماهانه باشید، آن را خارج از جعبه خواهید داشت.

برنده: وقتی صحبت از گسترش عملکرد وب سایت شما با افزونه های شخص ثالث می شود، وردپرس یک برنده واضح است.

تعمیر و نگهداری و بهینه سازی

هر وب سایتی که ایجاد می کنید برای اینکه به درستی کار کند نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. این باید اولویت شما باشد که وب سایت را سریع، بهینه و ایمن برای بازدیدکنندگان خود نگه دارید.

هنگام استفاده از وردپرس، مسئولیت نگهداری وب سایت بر عهده شماست. شما مسئول انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی مناسب خواهید بود که زیرساخت مقیاس پذیر و ایمن را فراهم می کند. هر قالب و افزونه وردپرسی که نصب می‌کنید مرتباً به‌روزرسانی‌های جدیدی را منتشر می‌کند و برای جلوگیری از آسیب‌پذیری‌های امنیتی باید آن‌ها را به‌روز نگه دارید.

میزبانی وب جریان توسط AWS و Fastly ارائه می شود، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد سرعت یا مقیاس پذیری نیست. پلتفرم از این موارد برای شما مراقبت خواهد کرد. همچنین لازم نیست با به‌روزرسانی‌های منظم افزونه‌ها و تم‌های شخص ثالث سر و کار داشته باشید. این امر احتمال خراب شدن هر چیزی پس از به‌روزرسانی یا نقص امنیتی در صورت عدم به‌روزرسانی را کاهش می‌دهد. Webflow همچنین SEO کاملاً خوبی را ارائه می دهد در حالی که برای انجام همین کار در وردپرس به افزونه های شخص ثالث نیاز دارید.

برنده: اگر به دنبال یک تجربه نگهداری و بهینه سازی بدون دردسر برای وب سایت خود هستید، Webflow انتخاب واضحی است.

هزینه استفاده

هزینه استفاده از یک پلتفرم نیز عامل مهمی در هنگام تصمیم گیری برای ایجاد وب سایت خود است. به دست آوردن تخمین تقریبی از هزینه های کلی با محصولات SaaS مانند Webflow آسان تر است، اما انجام پروژه های منبع باز مانند وردپرس کمی سخت تر است.

این به این دلیل است که می توانید هزینه طرح های مختلف را در یک مشاهده کنید جدول قیمت گذاری در وب سایت Webflow

جدول قیمت گذاری جریان وبجدول قیمت گذاری جریان وبجدول قیمت گذاری جریان وب

همانطور که می بینید، ایجاد یک وب سایت با قابلیت CMS با Webflow برای شما 23 دلار ماهانه یا 276 دلار سالانه با صورتحساب سالانه هزینه دارد. قیمت برای طرح کسب و کار به 468 دلار می رسد. محدودیت‌های دیگری نیز وجود دارد، مانند تعداد ویراستاران مهمان یا فرم ارسالی و غیره.

فرض کنید تصمیم دارید یک وب‌سایت تجارت الکترونیک با Webflow ایجاد کنید، اگر می‌خواهید از کارمزد تراکنش ۲ درصدی اجتناب کنید، باید سالانه ۸۸۸ دلار بپردازید. همچنین جزئیات دقیق دیگری وجود دارد که باید در وب سایت رسمی بررسی کنید.

وردپرس، برخلاف Webflow، هزینه ای برای نصب ندارد زیرا منبع باز است. با این حال، شما همچنان باید هزینه میزبانی را بپردازید، اما در انتخاب میزبان وب خود آزاد هستید. فرض کنید تصمیم دارید از تم ها یا افزونه های ممتاز وردپرس استفاده کنید، این هزینه ها نیز به بودجه کلی شما اضافه می شود.

برنده: در بیشتر موارد، یک وب سایت وردپرس ارزان تر خواهد بود.

افکار نهایی

اجازه دهید پست را با یک حکم نهایی در مورد پلت فرم بهتر برای ایجاد وب سایت خود به پایان برسانیم. جدول زیر خلاصه همه چیزهایی است که تا به حال در این پست به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید.









شاخص برنده
نصب و سهولت استفاده وردپرس
طرح ها و چیدمان های موجود

کراوات

پلاگین ها و برنامه های افزودنی

وردپرس

تعمیر و نگهداری و بهینه سازی

جریان وب

هزینه

وردپرس

اگر هزینه برای شما فاکتور مهمی نیست و قصد ندارید کاری بسیار منحصر به فرد با وب سایت خود انجام دهید، پیشنهاد می کنم Webflow را برای ایجاد وب سایت خود انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که در حال حاضر کمی با HTML و CSS آشنا هستید یا آماده هستید که مدتی را صرف یادگیری در مورد آنها کنید.

افرادی که نمی خواهند به یک پلتفرم خاص گره بخورند و خواهان کنترل کامل بر وب سایت خود هستند، باید از وردپرس استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که شما باید به تنهایی مراقب بهینه سازی، امنیت و نگهداری کلی وب سایت باشید.