ابزارها و خدمات زیادی وجود دارد که به شما در راه اندازی سریع یک وب سایت جدید کمک می کند. وب سایت هایی که شما ایجاد می کنید می توانند وبلاگ های ساده یا مشاغل تجارت الکترونیک کامل باشند. احتمالاً سرویسی پیدا خواهید کرد که به شما در ایجاد آن نوع وب سایت خاص کمک می کند.

در این آموزش، دو مورد از محبوب ترین راه حل ها برای ساخت وب سایت را با هم مقایسه می کنم. اینها Squarespace و WordPress هستند. بیا شروع کنیم.

Squarespace در مقابل وردپرس: یک مقدمه کوتاه

Squarespace به عنوان یک سرویس میزبانی وبلاگ با یک سازنده وب سایت کشیدن و رها کردن در سال 2004 شروع شد. Squarespace یک پروژه منبع باز نیست. این یک آزمایش رایگان محدود ارائه می دهد، اما زمانی که تصمیم به انجام کاری جدی گرفتید باید برای استفاده از خدمات آن هزینه پرداخت کنید.

صفحه اصلی Squarespaceصفحه اصلی Squarespaceصفحه اصلی Squarespace

وردپرس یک سال قدیمی تر از Squarespace است و در سال 2003 شروع به کار کرد. این یک پروژه متن باز است که به این معنی است که برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهید داشت. با این حال، این بدان معنا نیست که همه چیز مربوط به وردپرس کاملا رایگان است. بعداً در آموزش با جزئیات بیشتر در مورد آن خواهید آموخت.

صفحه اصلی وردپرسصفحه اصلی وردپرسصفحه اصلی وردپرس

برای جلوگیری از هر گونه سردرگمی، می خواهم به این نکته اشاره کنم که وردپرس نیز دارای یک نسخه میزبانی شده که با WordPress.org متفاوت است که در این آموزش به آن خواهیم پرداخت.

Squarespace در مقابل WordPress: سهولت استفاده

Squarespace یک شرکت SaaS است. به عبارت دیگر می توان گفت که نرم افزار را به عنوان سرویس ارائه می دهد. اهداف اولیه Squarespace افرادی هستند که تجربه کدنویسی/توسعه وب بسیار محدود یا بدون تجربه دارند. این بدان معنی است که تلاش می کند تا فرآیند ساخت وب سایت را تا حد امکان ساده کند.

از طرف دیگر، وردپرس از شما می خواهد که زمان قابل توجهی را برای یادگیری نحوه انجام وظایف مختلف صرف کنید. این به ویژه برای مبتدیان صادق است. با کسب تجربه، با گذشت زمان، کارها بسیار آسان تر می شود. با این حال، در ابتدا با همه چیزهایی که باید یاد بگیرید غرق خواهید شد.

استفاده از Squarespace در مقایسه با وردپرس قطعا ساده تر است.

Squarespace در مقابل WordPress: Design Choices

یکی از راه‌های ساده‌تر ساختن وب‌سایت‌ها برای افراد، دادن قالب‌های از پیش ساخته شده است که می‌توانند بعداً برای مطابقت با نیازهای فردی سفارشی شوند. Squarespace مجموعه ای عالی از قالب های آماده را برای استفاده در پروژه های مختلف ارائه می دهد. این شامل راه اندازی یک فروشگاه آنلاین، کسب و کار محلی، یک وب سایت نمونه کارها یا وبلاگ و غیره از جمله موارد دیگر است.

می‌توانید مجموعه کامل قالب‌های Squarespace را با مراجعه به آن کاوش کنید صفحه قالب. به سادگی یک نوع وب سایت را به همراه موضوع انتخاب کنید و خوب است که بروید. تم ها و طرح های وب سایت زیادی برای استفاده شما وجود دارد و همه آنها شگفت انگیز به نظر می رسند.

قالب های Squarespaceقالب های Squarespaceقالب های Squarespace

اکنون، بیایید ببینیم وردپرس از نظر انتخاب های طراحی چه چیزی به ما ارائه می دهد. خواهید دید که تمام شده است 5000 تم رایگان برای استفاده با تنظیمات وردپرس خود. برخی از آنها عالی به نظر می رسند در حالی که برخی دیگر بسیار ابتدایی هستند. می‌توانید فیلترهای ویژگی را برای محدود کردن جستجوی خود برای تم عالی اعمال کنید.

قالب های وردپرس رایگانقالب های وردپرس رایگانقالب های وردپرس رایگان

نکته ای که متوجه خواهید شد این است که تم های WordPress.org در مقایسه با Squarespace کمی کم رنگ هستند. با این حال، این قابل انتظار است زیرا مدل کسب و کار Squarespace مستلزم آن است که بهترین و جدیدترین قالب های طراحی وب را برای استفاده شما آماده کند.

یادتان هست وقتی به شما گفتم که وردپرس یک پروژه متن باز است؟ این بدان معنی است که هرکسی آزاد است که کد خود را بنویسد تا چیزی را ایجاد کند که از قبل در دسترس نیست. این در مورد تم ها نیز صدق می کند. بازارهای زیادی مانند تم فارست که در آن می توانید یک تم وردپرس ممتاز را خریداری کنید که گزینه های طراحی و سفارشی سازی زیادی را ارائه می دهد. یک تم واحد که خریداری می کنید ممکن است دارای چندین قالب صفحه با طرح های منحصر به فرد باشد.

قالب های وردپرس Themeforestقالب های وردپرس Themeforestقالب های وردپرس Themeforest

کراوات: تم های Squarespace با تم های ممتاز فروخته شده در ThemeForest قابل مقایسه هستند.

Squarespace در مقابل وردپرس: تعمیر و نگهداری و امنیت

اگر می دانید چه کاری انجام می دهید، می توانید در عرض یک روز یک وب سایت اساسی و کاربردی در وردپرس یا Squarespace ایجاد کنید. با این حال، نگهداری آن وب سایت ها در یک دوره زمانی مستلزم تعهد جدی از جانب شما است.

موارد زیادی وجود دارد که باید در هنگام نگهداری وب سایت به آنها توجه کنید. این شامل به‌روزرسانی‌های منظم برای هر پلاگین یا تم، بهینه‌سازی پایگاه داده، بهینه‌سازی تصویر، به‌روزرسانی SEO و موارد دیگر است.

همه اینها زمان می برد، زمانی که می توانید صرف انجام کار دیگری برای گسترش تجارت خود کنید. در حالی که وردپرس ابزارهایی را برای انجام به روز رسانی خودکار به شما ارائه می دهد، این فرآیند در Squarespace بسیار ساده تر است.

فرض کنید به روز رسانی خودکار وردپرس را فعال کرده اید. شما هنوز هم به احتمال زیاد هر از چند گاهی با مشکلات ناسازگاری روبرو می شوید. این به این دلیل است که پلاگین ها و تم های مختلفی که در وب سایت خود استفاده می کنید معمولاً توسط توسعه دهندگان و شرکت های مستقل ایجاد می شوند. از طرف دیگر، روند به روز رسانی ها در Squarespace متمرکز است و آنها قبل از اینکه به طور خودکار آنها را در وب سایت شما فشار دهند، آزمایش مناسبی را انجام می دهند.

امنیت جنبه دیگری است که Squarespace بر وردپرس پیروز می شود. این بدان معنا نیست که وردپرس امن نیست. با این حال، هنگام استفاده از وردپرس مسئولیت امنیت بر عهده شماست و زمانی که از پلتفرم آن ها استفاده می کنید بر عهده Squarespace است.

برنده: از نظر سهولت نگهداری و امنیت، Squarespace بر وردپرس پیروز می شود.

Squarespace در مقابل WordPress: ویژگی ها و قابلیت توسعه

همانطور که بارها در این پست اشاره کرده ام، Squarespace یک سیستم بسته و کاملاً کنترل شده است. این امر باعث امنیت بیشتر و همچنین استفاده و نگهداری آسان می شود. با این حال، این رویکرد دارای نکات منفی است. آنچه از نظر سهولت استفاده به دست می آورید از نظر ویژگی ها و قابلیت توسعه از بین می رود.

از آنجایی که وردپرس یک پروژه منبع باز است، هزاران نفر روی محصول اصلی و همچنین تم ها و پلاگین ها کار می کنند تا به طیف وسیعی از ویژگی ها دسترسی داشته باشید. اگر منصف باشیم، Squarespace طیف وسیعی از ویژگی‌های داخلی را در مقایسه با هسته وردپرس ارائه می‌کند و همچنین تعداد انگشت شماری از آن‌ها را دارد. برنامه های افزودنی شخص ثالث.

با این حال، در مقایسه با عملکردی که می توانید با آن دریافت کنید، رنگ پریده است پلاگین های شخص ثالث در وردپرس با وجود حدود 60000 پلاگین مختلف که می توانید از آنها استفاده کنید، احتمالاً به تمام عملکردهایی که می توانید نیاز داشته باشید دسترسی خواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای استفاده از وردپرس این است که شما همچنین می توانید عملکرد مورد نظر خود را در وب سایت خود کدنویسی کنید یا توسعه دهندگان را برای انجام این کار استخدام کنید. این امکان را برای شما فراهم می کند که از وردپرس هر طور که می خواهید استفاده کنید. همچنین می توانید کدهای سفارشی را با برنامه های تجاری و تجاری Squarespace به وب سایت خود اضافه کنید اما آنها به اندازه وردپرس انعطاف پذیر نیستند.

برنده: ویژگی ها و توسعه پذیری برای وردپرس برنده آسان است.

Squarespace در مقابل وردپرس: هزینه

هزینه راه‌اندازی و راه‌اندازی یک وب‌سایت برای بسیاری از افراد هنگام انتخاب یک پلتفرم عامل مهمی است. آخرین چیزی که می خواهم مقایسه کنم هزینه استفاده از Squarespace و WordPress است.

Squarespace مجموعه ای از طرح ها را با مجموعه ای از ویژگی های خاص خود ارائه می دهد. ارزان ترین طرح “شخصی” نام دارد و در حال حاضر با پرداخت سالانه 192 دلار در سال برای شما هزینه دارد. طرح “تجارت پیشرفته” با پرداخت سالانه 588 دلار در سال برای شما هزینه دارد. طرح شخصی هیچ ویژگی تجارت الکترونیکی را به شما ارائه نمی دهد. دامنه ای که با هر طرح Squarespace دریافت می کنید فقط برای سال اول رایگان است و برای تمدید بعداً سالانه 20 دلار از شما دریافت می شود.

قیمت گذاری Squarespaceقیمت گذاری Squarespaceقیمت گذاری Squarespace

هزینه استفاده از وردپرس بسته به تخصص و سایر ترجیحات شما بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، هاست اولیه برای رسیدگی به حجم کمی از ترافیک می تواند حدود 60 دلار در سال هزینه داشته باشد و شما باید هر سال حدود 15 دلار برای ثبت یا تمدید دامنه هزینه کنید. همانطور که می بینید، اگر قصد استفاده از تم ها یا افزونه های برتر را ندارید، وردپرس هزینه بسیار کمتری دارد.

هزینه های Squarespace و WordPress بسته به پروژه و نیازهای شخصی سازی شما احتمالاً افزایش می یابد. با این حال، وردپرس معمولاً در دراز مدت همچنان ارزان‌تر خواهد بود.

برنده: هر دو پلتفرم هزینه‌های مرتبط دارند، اما وردپرس معمولاً ارزان‌تر است.

آیا باید از وردپرس یا Squarespace استفاده کنید؟

اکنون که جنبه‌های مختلف مربوط به استفاده از وردپرس و Squarespace هنگام ایجاد وب‌سایت شما را مورد بحث قرار دادیم، زمان آن است که حکم نهایی را ارائه دهیم.









شاخص برنده
سهولت استفاده فضای مربعی
انتخاب های طراحی کراوات
نگهداری و امنیت فضای مربعی
ویژگی ها و قابلیت توسعه وردپرس
هزینه وردپرس

از جدول بالا، مشخص است که اگر محدودیت بودجه وجود دارد و بدتان نمی‌آید که با نگهداری و توسعه وب‌سایت در پشت صحنه دستتان را کثیف کنید، باید از وردپرس استفاده کنید. وردپرس همچنین به شما آزادی بسیار بیشتری برای آزمایش پلتفرم و سفارشی کردن آن به دلخواه می دهد.

Squarespace برای افرادی ایده‌آل است که صرفاً به دنبال این هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن بلند شوند و کار کنند و از پرداخت هزینه اضافی برای راحتی بیشتر اهمیتی ندارند. با انتخاب توسعه وب سایت خود با Squarespace، به طور بالقوه در زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد.