چه به دنبال راه‌اندازی حرفه‌ای در STEM باشید، چه به فکر آموزش مجدد هستید، یا اینجا هستید که حتی معنای مخفف آن را بفهمید، در جای درستی هستید! در ادامه بخوانید زیرا ما پنج نکته مهم برای دنبال کردن یک شغل پربار STEM و همچنین پنج دلیل برای در نظر گرفتن جدی مسیر شغلی STEM را به اشتراک می‌گذاریم.

روز ملی STEM چیست؟

  • این روزی است برای جشن گرفتن موضوعات STEM که به‌عنوان علم، فناوری، مهندسی و ریاضی شناخته می‌شوند.
  • در 8 نوامبر می افتد.
  • این فرصتی است برای کمک به افراد (از جمله کودکان خردسال) بر پیشرفت در موضوعات STEM.
زن در هیئت مدیره خشک ارائه ارائهزن در هیئت مدیره خشک ارائه ارائهزن در هیئت مدیره خشک ارائه ارائه

اشتغال STEM و شکاف جنسیتی امروز

از میان 50 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی شاغل در سنین 25 تا 64 سال در ایالات متحده در سال 2019، 37 درصد مدرک لیسانس در رشته علوم یا مهندسی گرفته اند. با این حال، تنها 14٪ در یک حرفه مبتنی بر STEM کار می کردند اداره سرشمارینظرسنجی جامعه آمریکا در سال 2019.

کمتر از یک سوم (28٪) از کارگران تحصیل کرده STEM در واقع شغل STEM دارند.

علاوه بر این، هنوز یک شکاف جنسیتی بسیار واقعی در STEM وجود دارد. فقط 35% افرادی که دروس اصلی STEM را می گذرانند، زن هستند و تقسیم بندی در رشته های خاص حتی بیشتر تحت سلطه مردان است. فقط 19% از دانشجویانی که در رشته علوم کامپیوتر شرکت می کنند و به همین تعداد در رشته های مهندسی و فناوری شرکت می کنند زن هستند.

این نابرابری تنها در نیروی کار ادامه دارد 24% نیروی کار STEM زنان است. این رقم در پست‌های رهبری ارشد حتی با تنها نفرین‌کننده‌تر است 5% مدیران عامل در استارت آپ های فناوری زن هستند.

چرا شکاف جنسیتی STEM؟

  • دلایل زیادی برای این وجود دارد، اما کلیشه های مضر در مدارس و خانه می تواند این انتظار را ایجاد کند که پسران در علوم و ریاضیات بهتر هستند.
  • تحقیقات نشان داده است 92 درصد پسران و 97 درصد دختران اگر قبل از کلاس پنجم غوطه ور نشوند، علاقه خود را به STEM از دست خواهند داد، بنابراین اگر تجربیات اولیه کوتاهی کند، می تواند تأثیر طولانی مدت داشته باشد.
  • اگرچه زمان در حال تغییر است، هنوز در برخی فرهنگ‌ها این تصور وجود دارد که آموزش برای پسران بیشتر از دختران است.

چرا باید یک شغل STEM را دنبال کرد؟

1. شما می توانید یک قتل به دست آورید!

شغل STEM می تواند تأثیر مثبتی بر موجودی بانک شما داشته باشد! اگرچه تحصیل در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی تضمین نمی کند که شغلی در همان رشته ها تضمین کنید، اما می تواند به این معنی باشد که در مقایسه با رشته های دیگر، دستمزد بیشتری دریافت خواهید کرد.

کارگران STEM که در یک رشته STEM در کالج تحصیل کرده اند، معمولاً یک کار انجام می دهند میانگین 101100 دلار در سال در مقابل 87600 دلار ساخته شده توسط کسانی که این کار را نکرده اند.

2. خلاقیت خود را منعطف کنید

موضوعات STEM ممکن است معمولاً به اندازه موضوعات علوم انسانی خلاقانه در نظر گرفته نشوند، اما این بدان معنا نیست که اینگونه نیستند!

اگر از خلاق بودن لذت می برید و در STEM سرآمد هستید، انتخاب های شغلی زیادی برای شما عالی هستند. به عنوان مثال، یک محصول یا طراح گرافیک، یک معمار یا یک مهندس صدا بودن می تواند یک تناسب طبیعی باشد. اگر فرزند شما در مدرسه است و شروع به فکر کردن در مورد انتخاب های شغلی کرده است، صحبت با یک مشاور شغلی واقعا می تواند کمک کننده باشد.

زنان در شغل مهندسی خلاقزنان در شغل مهندسی خلاقزنان در شغل مهندسی خلاق

3. جهان را تغییر دهید

اگر علاقه مند به کار برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و حمایت از پایداری هستید، شغل STEM ممکن است برای شما مناسب باشد. به عنوان مثال، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه فناوری‌های جدیدی ایجاد کنید که جایگزین‌هایی برای پلاستیک ارائه می‌دهند، ماشین‌های الکتریکی طراحی کنید یا در مورد منابع انرژی پایدار تحقیق کنید.

موضوعات می توانند دیدگاه متفاوتی در مورد جهان و ابزارهایی برای پاسخگویی به چالش های دنیای واقعی که همه ما را تحت تاثیر قرار می دهند به شما ارائه دهند.

4. افزایش تقاضای شغل

حتی در یک اقتصاد نامطمئن، مشاغل STEM یک شرط کاملا مطمئن به نظر می رسد. این کتابچه راهنمای چشم انداز شغلیکه توسط وزارت کار ایالات متحده (BLS) منتشر شده است، به بررسی سریع ترین مشاغل می پردازد. به هر شغل امتیاز درصدی داده می شود که نرخ رشد مورد انتظار بین سال های 2021-2031 را مشخص می کند. بسیاری از مشاغل STEM در لیست 20 شغل برتر با سریع ترین رشد قرار دارند، از جمله:

  • پرستاران (46%) – متوسط ​​120680 دلار در سال
  • تکنسین های خدمات توربین بادی (44%) – میانگین 56260 دلار در سال
  • پروژکتورهای فیلم (40%) – میانگین 29350 دلار در سال
  • دانشمندان داده (36%) – میانگین 100910 دلار در سال
  • تحلیلگران امنیت اطلاعات (35%) – میانگین 102600 دلار در سال

5. مهارت های قابل انتقال را بیاموزید

البته، اگرچه پرش از یک ریاضیدان به یک طراح محصول بدون آموزش اضافی دشوار است، اغلب اصول اصلی وجود دارد که می توان آنها را منتقل کرد. به عنوان مثال، مهارت حل مسئله و فنی. موضوعات STEM همچنین معمولاً زبان‌های جهانی هستند که تیم‌های سراسر جهان را قادر به همکاری می‌کنند.

نکاتی برای دنبال کردن شغل STEM

1. مراقب فرصت های یادگیری باشید

اینجا در Envato، ما مشتاقیم هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا افراد بیشتری را در موضوعات STEM جذب کنیم و شکاف جنسی مضر را از بین ببریم! به همین دلیل است که ما خود را راه اندازی کردیم برنامه توسعه دهنده شاگرد در سال 2017، که هدف آن ایجاد مسیرهای شغلی برای زنان در فناوری و کمک به مهندسان زن برای ایجاد مشاغل مهندسی طولانی و موفق است.

در Envato، ما مهندسانی را آموزش می دهیم که به عنوان الگو برای نسل های آینده خواهند بود. این یک سرمایه گذاری بزرگ برای Envato است، و تاکنون تعدادی مهندس عالی که از این برنامه فارغ التحصیل شده اند، تولید کرده است.

ماریو ویسیچ، مربی برنامه

بنابراین، در واقع برنامه کارآموز توسعه دهنده Envato چیست؟ این فرصت را به کارآموزان ارائه می دهد که با تمرکز بر کارهای دنیای واقعی، تجربه ای با کیفیت بالا و عملی را تجربه کنند.

این شامل مشارکت در تیم‌ها و پروژه‌های Envato در شش هفته اول و در نهایت تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده جوان است. اگر زنی هستید که به فکر ورود به صنعت فناوری هستید، آن را بررسی کنید!

شما همچنین می توانید ما را کشف کنید موقعیت های شغلی موجود در اینجا.

تصاویر تیم انواتوتصاویر تیم انواتوتصاویر تیم انواتو

2. در دوره های رایگان شرکت کنید

به عنوان جایگزینی برای مدرک دانشگاهی (که برای همه واقعی یا امکان پذیر نیست)، تعداد زیادی از دوره های رایگان و پولی کد نویسی آنلاین.

فرقی نمی‌کند برنامه‌نویسی دوجو، هکاتون، یا گروه‌های مطالعه و برنامه‌نویسی آخر هفته کیف شما باشد، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آب را آزمایش کنید و در حین حرکت یاد بگیرید.

می‌توانید دوره‌هایی را پیدا کنید که با مهارت‌های فعلی‌تان همخوانی داشته باشد و در حین یادگیری از خانه، با سرعت خودتان پیش بروید.

3. سعی کنید سندروم Imposter را شکست دهید

بر اساس تحقیقات، 70 درصد از مردم احساس ناامنی و بی ارزشی برای موفقیت های خود می کنند. مجله بین المللی علوم رفتاری. بیشتر از این، این احساس است حتی رایج تر در میان زنان در مشاغل STEM.

گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما غلبه بر سندروم فریبکار می تواند با درک این احساسات شروع شود، اما سعی کنید افکار خود را اصلاح کنید – از سندروم فریبنده خود آگاه باشید اما اجازه ندهید که بر شما حکومت کند.

4. خارج از جعبه فکر کنید

اگر به دنبال شغلی در STEM هستید، به یاد داشته باشید که شغل آینده شما ممکن است هنوز وجود نداشته باشد! اگر نقش‌های سنتی‌تر شما را پر از هیجان نمی‌کنند، در عوض سعی کنید فهرستی از تمام کارهایی که انجام می‌دهند تهیه کنید و آنها را با مهارت‌ها و نقاط قوت خود مطابقت دهید.

چند دهه پیش، شاید فکر نمی کردید مشاغلی مانند مهندسان رباتیک، سازندگان نیروی سبز یا طراحان خانه هوشمند وارد جریان اصلی شوند. حالا ما پلک نمیزنیم!

5. به دنبال الگوها باشید

چه در حال حاضر در STEM کار می‌کنید یا می‌خواهید شغلی را در نظر داشته باشید، سعی کنید فردی را پیدا کنید که از شما ارشد است و از او بپرسید که چگونه این کار را انجام داده است یا اینکه آیا می‌تواند یک مربی برای شما باشد. یادگیری بیشتر در مورد سفر آنها می تواند به شما کمک کند و به شما کمک کند.

روز ملی STEM به همه مبارک!

ما در 8 نوامبر جشن خواهیم گرفت، اما همچنین به انجام هر کاری که می توانیم برای کاهش شکاف جنسیتی در هر روز از سال ادامه خواهیم داد! برای کسب اطلاعات بیشتر، بررسی کنید که چگونه می توانید از زنان در STEM و نحوه ترسیم یک شغل در مهندسی.