آیا می دانید می توانید از طریق تعدادی از خدمات درجه یک ، سایت های ثابت را به صورت رایگان میزبانی کنید؟ این فقط صرفه جویی در هزینه نیست ، بلکه به این معنی است که شما در CDN های توزیع شده جهانی و فرآیندهای خودکار اعزام می شوید.

ارائه شده: Netlify

در مقاله قبلی ، ما 100 ابزار ، API و سرویس Jamstack را برای تأمین انرژی سایت های شما بررسی کردیم که شامل بسیاری از سرویس های میزبانی وب بود.

در این مقاله ، ما عملی خواهیم شد و به شما نشان می دهیم که چگونه می توان از سایت های ثابت با خط لوله خودکار برای استقرار میزبانی کرد.

آیا این صدا پیچیده است؟ این آسان تر از آن است که شما فکر می کنید.

میزبانی رایگان ابر ، اما با رشته های پیوست شده

در واقع می توانید وب سایت ها را به صورت رایگان – حتی وب سایت های پویا – با آن میزبانی کنید ردیف رایگان AWS (خدمات وب آمازون) ، ردیف رایگان GCP (Google Cloud Platform) و Windows Azure (با برخی از راه حل ها)

اما وقتی سعی می کنید این کار را انجام دهید ، با تعدادی از شرایط ، ملاحظات چاپ خوب و محدودیت های اجرای مواجه خواهید شد:

  • چقدر به قدرت محاسبات نیاز دارید؟
  • شماره کارت اعتباری خود را ، لطفا؟
  • می خواهید در کجا مستقر شوید؟
  • حساب شما کاملاً جدید است؟
  • و بیش از 1 سال نیست؟
  • در واقع ، چه خدماتی؟

غالباً این بیشتر از یک فری فری واقعی امتحان می شود (دلیل این امر چیست AWS ذخیره سازی را تقویت کنید در این لیست موجود نیست). اگرچه برخی از کاربران قدرت ممکن است از موارد خوب استفاده کنند ، اگر قبلاً با این سیستم عامل ها کاملاً آشنا نباشید ، متوجه خواهید شد که منحنی یادگیری برای شروع استفاده از این سرویس ها بسیار شیب دار است و برای هر سرویس ابری که قصد دارید برای استفاده از آن ، باید ابتدا بفهمید که هر ارائه دهنده چگونه چرخ را دوباره اختراع کرده است ، قبل از اینکه بتوانید آن را چرخانده و به هر استقرار رایگان بچرخانید.

بیایید اکنون ببینیم که چگونه تعداد انگشت شماری از بازیکنان کوچکتر با خدمات میزبانی رایگان که برای پیاده سازی هیچ زحمتی نیستند و رشته های کمتری را بهم پیوسته اند ، به شهرت رسیده اند.

استقرار ابر سخت بود – سپس به Netlify رسید

Netlify – شرکتی که اصطلاح Jamstack را ابداع کرد – در مارس 2015 راه اندازی شد. در مدت زمان کوتاهی در تجارت ، تلاش زیادی برای تحقق قول “سریعترین راه برای ساخت سریعترین سایتها”.

Netlify قطره

Netlify به معنای واقعی کلمه توسعه داد سرویس کشیدن و رها کردن با این فرض:

پوشه ای را با فایل های HTML ، CSS و JS سایت خود بکشید و رها کنید. ما آنها را به صورت زنده منتشر خواهیم کرد و پیوندی برای اشتراک گذاری به شما خواهیم داد.

شما حتی به حساب Netlify نیازی ندارید! این ساده تر از آن نیست. و این ویژگی ها را دقیقاً از جعبه خارج می کنید:

  • HTTPS رایگان
  • استقرار در سراسر جهان به Netlify Edge، CDN چند ابر توزیع شده

و موارد دیگر:

  • شما می توانید سایت را ادعا کنید (در آن زمان شما نیاز به یک حساب کاربری دارید)
  • دامنه ای را به صورت رایگان به آن وصل کنید (همچنین با HTTPS رایگان)
  • آن را بیشتر با Netlify گردش کار، کارکرد و بیشتر

https://www.youtube.com/watch؟v=-LRlQ_jaLAU

استقرار خودکار

اگر در واقع یک حساب کاربری دریافت کنید ، این را پیدا خواهید کرد پیوند دادن مخزن GitHub ، GitLab یا Bitbucket برای استقرار خودکار بسیار آسان است.

روش کار بسیار ساده است: شما در مخزن خود تغییراتی ایجاد می کنید ، Netlify بلافاصله از طریق آن مطلع می شود قلاب های وب، و بلافاصله آن تغییرات را بصورت آنلاین اعمال می کند. تمام شد – هیچ کارت اعتباری و هیچ چاپ ظریفی که بعداً شما را تحت تأثیر قرار دهد (که من از آن مطلع هستم). اگر با استقرار مشکلی پیش بیاید ، جای نگرانی نیست: شما با یک کلیک برگشت مستقیم در رابط وب در دسترس دارید!

و این روند کار ، به راحتی انجام می شود ، کاملاً با خطوط لوله ادغام مداوم و تحویل مداوم (CI / CD) سازگار است که در میان شیوه های DevOps که این روزها بسیار مورد تقاضا قرار گرفته اند ، مورد توجه قرار گرفته است.

صفحات GitHub و صفحات GitLab

اگر تاکنون نمی دانستید ، شما می توانید وب سایت های ثابت را به صورت رایگان و مستقیماً خارج از مخازن خود میزبانی کنید که در صفحات GitHub و صفحات GitLab.

استفاده از هر دو صفحه GitHub و صفحات GitLab بسیار آسان است. فقط این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

سایت پویا دارید؟ آن را ثابت کنید!

تبدیل سایت های پویا به دارایی های ثابت HTML / CSS ، که منجر به افزایش چشمگیر سرعت و امنیت می شود ، روند افزایشی در توسعه وب است. و با مجموعه ابزار مناسب ، استقرار را ایجاد می کند زیاد آسان تر. ما در اینجا فرآیند را پوشش نمی دهیم ، اما شما می توانید مقاله ما در مورد تبدیل وردپرس به یک سایت ثابت را برای 10 برابر افزایش سرعت برای یک آغازگر بررسی کنید.

به عنوان یک روش جایگزین ، می توانید خط لوله خودکار ایجاد کنید مجموعه ای از دارایی های ثابت را به چیزی تبدیل کنید که تقریباً مانند یک سایت پویا رفتار می کند. به عنوان مثال ، می توانید فایل های Markdown را به مخزن خود فشار دهید و به طور خودکار این موارد را در یک صفحه وب ایجاد کنید تا در وب سایت شما مستقر شود. چطور؟ جکیل.

GitHub برای این منظور مجموعه آموزشهای خوبی دارد: راه اندازی سایت GitHub Pages با جکیل.

این راهنماها را نیز بررسی کنید:

مقایسه کردن

کاربران از این امر شکایت کرده اند صفحات GitHub بسیار کند هستند، گاهی اوقات فقط به تعداد 20-30 دقیقه زمان می برد تا فقط تعداد اندکی از فایلهای HTML را مستقر کنید. پیمایش می تواند از مشکلات عملکرد رنج ببرد ، با تاخیر تا پنج ثانیه. این با توجه به استفاده از CDN GitHub Pages (یا باید استفاده شود) این واقعاً عجیب است. (دیدن صفحات سریعتر و جالبتر GitHub)

و گرچه برخی از این مسائل ممکن است توسط مایکروسافت (شرکت مادر GitHub) مورد توجه قرار گرفته باشد ، اما به طور کلی تعداد و کیفیت ویژگی های رایگان ارائه شده توسط GitLab دیوانه کننده است.

صفحات GitHub صفحات GitLab
ژنراتور سایت استاتیک (SSR) جکیل گتسبی ، جکیل ، هوگو ، میدلمن ، هارپ ، هگزو ، برانچ و …
پلاگین پشتیبانی می کند نه آره
پیکربندی را ایجاد کنید Travis CI Travis CI
پشتیبانی از HTTPS جزئی / حشره دار بله ، شامل دامنه های سفارشی

هروکو

هروکو یک مورد بسیار جالب است ، برخلاف ارائه دهندگان فوق ، این امکان میزبانی رایگان از سایت های پویا را فراهم می کند، همچنین با تمرکز قوی بر روی ادغام مداوم و تحویل مداوم.

هروکو از یک فناوری کانتینر سبک اختصاصی به نام دینوس برای اجرای برنامه ها ، و از آنجا که محیط شما محدود خواهد شد (برای اطلاعات بیشتر به درک Docker ، Containers and Safer Delivery Delivery مراجعه کنید) می توانید به طور م effectivelyثر برنامه خود را بصورت عملی هر زبان برنامه نویسی – مانند پایتون، PHP، Node.js، یا بسیاری دیگر) همچنین می توانید آن را با a ترکیب کنید PostgreSQL یا Redis پایگاه داده … و حتی با “کافکا به عنوان سرویس“!

انعطاف پذیری Heroku به این معنی است که استفاده از سرویس به آسانی Netlify نیست. اما این ابدا به سختی AWS ، GCP یا Azure. در واقع ، اگر قبلاً از کانتینر استفاده کرده اید ، ممکن است در کمترین زمان به هیروکو راه پیدا کنید.

گرفتن

بله ، اینجا یک صید وجود دارد: برنامه شما پس از 30 دقیقه بی تحرکی “خواب” خواهد داشت. بنابراین اگر سایت شما مدت کوتاهی بیکار باشد (بدون بازدید) ، Heroku منابع اختصاص داده شده برای اجرای برنامه وب شما را در حالت آماده به کار قرار می دهد تا زمانی که سرور درخواست جدیدی دریافت کند.

اگر می خواستید برنامه خود را به یکی از همکاران یا مشتری خود نشان دهید ، احتمال اینکه زمان ورود به صفحه برای تأخیر (زمان لازم برای ارسال درخواست) زمان تأخیر باشد بزرگ، زیرا با “بیدار شدن” برنامه ، منابع باید دوباره تخصیص داده شوند. پس از آن – تا زمانی که حداقل 30 دقیقه فعال باشد – تأخیر باید طبیعی باشد.

در نتیجه این مکانیسم صرفه جویی در منابع ، این freebie برای آزمایش ایده های آنلاین مناسب است ، اما در واقع برای هر چیز دیگری مناسب نیست.

میزبانی Firebase

Google Firebase ، مجموعه ابری برای توسعه تلفن همراه ، وب و Unity نیز ارسال می شود میزبانی Firebase.

تو می توانی تا 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 10 گیگابایت داده منتقل شده در ماه به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنید* ، از جمله گواهینامه های SSL رایگان حتی برای دامنه های سفارشی و پشتیبانی از چندین سایت در هر پروژه. این کاملا خوب است!

اعزام ها

برخلاف Netlify ، استقرار در Firebase Hosting چندان ساده نیست. Firebase برای خط لوله شفاف CI / CD وب قله های موجود در مخزن شما را نمی خواند. در عوض ، شما باید از ابزار رابط خط فرمان استفاده کنید ، Firebase CLI.

از اسناد Firebase:

  1. Firebase CLI را نصب کنید. Firebase CLI راه اندازی یک پروژه میزبانی جدید ، اجرای یک سرور توسعه محلی و استقرار محتوا را آسان می کند.
  2. فهرست پروژه را تنظیم کنید. داراییهای ثابت خود را به پوشه پروژه میزبانی محلی خود اضافه کنید و Cloud Functions یا Cloud Run را برای خود تنظیم کنید محتوای پویا و ریز خدمات. سپس می توانید با اجرای سایت خود را به صورت محلی تست کنید firebase serve.
  3. سایت خود را مستقر کنید. وقتی همه چیز خوب به نظر می رسد ، بدوید firebase deploy برای بارگذاری آخرین عکس فوری در سرورهای ما. نسخه های جدید به یک باره منتشر می شوند ، بنابراین هرگز نگران استقرارهای نیمه تمام نخواهید بود. اما ، اگر مشکلی پیش آمد ، می توانید به عقب برگرد با یک کلیک.
  4. پیوند به یک برنامه وب Firebase (اختیاری). با پیوند دادن سایت خود به برنامه وب Firebase، شما می توانید استفاده کنید نظارت بر عملکرد Firebase تا از ویژگی های عملکرد سایت خود اطلاعات کسب کنید.

فقط کمی راه اندازی ، اما آن هم دشوار نیست. در اینجا می توانید از اسناد کامل برای اعزام ها.

میزبانی رایگان سرگرم کننده است ، اما شرکت ها از این کار چه نتیجه ای می گیرند؟

شما باید در نظر داشته باشید که این شرکت ها از قبل زیرساخت های عظیمی در اختیار دارند و ما بیشتر در مورد دارایی های ثابت صحبت می کنیم که در زمان اجرا نیازی به پیش پردازش ندارند. بنابراین سربار برای اجرای این سایتهای ساکن ناچیز است. این کنتراست با پشتیبانی پویا توسط Heroku به بهترین شکل نشان داده می شود – هنگام بیکار بودن سایت ها باعث صرفه جویی در منابع می شود ، که بیشتر اوقات برای سایت های کوچک است.

و شرکت ها نیز چیزی از آن خارج می شوند: کانون توجه! ممکن است برای آبجو رایگان بیایید اما اگر مکان و منو به اندازه کافی جذاب باشد ، ممکن است در زمان مناسب بمانید و شام را پرداخت کنید.

نتیجه گیری

برخی از شرکتها طرحهای رایگان ارائه می دادند که ما نتوانستیم مانند آنها را پوشش دهیم موج دار شدن و Vercel (ZEIT سابق) ، که هر دو Jamstack هستند و تقریباً شبیه Netlify هستند. اما امیدوارم از این مقاله چیزهای بیشتری از “میزبانی رایگان” دریافت کنید: هنگام اجرای خط لوله استقرار ، واقعاً جریان کار خود را به سطح بعدی می برید ، زیرا فرایندهای خسته کننده و مستعد ابتلا به خودکار را انجام می دهید. اشتباهات دردناک ، و اغلب اوقات قابل برگشت نیستند (به عنوان مثال پرونده های بازنویسی شده در FTP).

و چه کسی هاست رایگان را دوست ندارد؟ اما دوباره ، هنگامی که شما در CDN در سراسر جهان مستقر می شوید و سایت خود را به سرعت در سراسر جهان شعله ور می کنید ، چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد.

بنابراین ، تقریباً می توانید پرداخت هزینه برای میزبانی یک وب سایت ثابت را برای بسیاری از پروژه های خود فراموش کنید و روند کار خود را تقویت کنید. خوش به حالت! 💥

بنیادهای Jamstack

با Jamstack سرعت بگیرید. مجموعه بنیادهای Jamstack ما به شما کمک می کند اولین قدم های خود را به Jamstack و فراتر از آن بردارید ، و ما دائماً به آن اضافه می کنیم. ما آموزش های لازم برای حرفه ای شدن را برای شما به ارمغان می آوریم. همیشه می توانید فهرست ما را در انتهای معرفی ما در Jamstack به روز کنید:

➤ بنیادهای Jamstack