هر زمان که پست یا صفحه‌ای را در وردپرس منتشر می‌کنید، نمایان شدن آن روی تنظیم می‌شود عمومی به صورت پیش فرض. آیا می دانستید که برای هر پست یا صفحه ای که در وردپرس منتشر می کنید، سه تنظیمات دید متفاوت وجود دارد؟

در این نکته سریع، من به شما نشان خواهم داد که چگونه یک صفحه یا پست را در وردپرس خصوصی کنید.

گزینه های دید متفاوت

من می خواهم با خلاصه ای سریع از گزینه های مختلف برای مشاهده صفحه یا پست شروع کنم. همانطور که قبلاً گفتم، سه گزینه مشاهده وجود دارد که عبارتند از:

  • عمومی: با این کار پست برای همه قابل دسترسی است و همچنین تنظیمات پیش فرض است.
  • رمز عبور محافظت شده است: این کار از پست یا صفحه با رمز عبور محافظت می کند و فقط برای افرادی که رمز عبور صحیح را وارد کرده اند قابل دسترسی خواهد بود.
  • خصوصی: پست ها و صفحات خصوصی در وردپرس فقط برای مدیران و ویرایشگران وب سایت قابل مشاهده است.

حالا بیایید ببینیم چگونه می توانیم یک پست را خصوصی کنیم تا دید آن را محدود کنیم.

ایجاد یک صفحه یا پست خصوصی در وردپرس

دو مکان وجود دارد که می توانید گزینه خصوصی کردن یک پست یا صفحه در وردپرس را پیدا کنید. فرض کنید می‌خواهید پست‌هایی که قبلاً منتشر شده را خصوصی کنید.

اولین قدم پیمایش به پست ها > همه پست ها از داشبورد مدیریت سپس تعداد زیادی پست را مشاهده خواهید کرد. ماوس را روی هر یک از موارد پست نگه دارید و تعدادی پیوند را مشاهده خواهید کرد. کلیک کنید روی ویرایش سریع ارتباط دادن.

دکمه ویرایش سریع در وردپرسدکمه ویرایش سریع در وردپرسدکمه ویرایش سریع در وردپرس

با این کار مجموعه ای از تنظیمات ویرایش سریع باز می شود. به دنبال چک باکسی بگردید که می گوید خصوصی و روی آن کلیک کنید. حال، روی آن کلیک کنید به روز رسانی را فشار دهید و پست خصوصی می شود.

تنظیمات ویرایش سریع برای پست هاتنظیمات ویرایش سریع برای پست هاتنظیمات ویرایش سریع برای پست ها

راه دیگر برای خصوصی کردن یک پست در وردپرس این است که روی آن کلیک کنید ویرایش کنید لینک و سپس تنظیمات نماد در گوشه سمت راست بالا یک گزینه مشاهده خواهید دید که روی تنظیم شده است عمومی به صورت پیش فرض. روی آن کلیک کنید و سه گزینه را خواهید دید. انتخاب کنید خصوصی و سپس کلیک کنید خوب در اعلان بعدی که از شما می خواهد پست را به صورت خصوصی منتشر کنید.

صفحه تنظیمات پست را ویرایش کنیدصفحه تنظیمات پست را ویرایش کنیدصفحه تنظیمات پست را ویرایش کنید

اگر شخصی با وارد کردن لینک مستقیم آن در مرورگر سعی کند از یک صفحه خصوصی بازدید کند چه اتفاقی می افتد؟ در این صورت می گویند الف صفحه یافت نشد خطا مطابق شکل زیر

خطا در صفحات خصوصی یافت نشدخطا در صفحات خصوصی یافت نشدخطا در صفحات خصوصی یافت نشد

مفاهیم خصوصی سازی صفحه در وردپرس

چیزی که واضح است این است که هیچ صفحه خصوصی برای بازدیدکنندگان معمولی وب سایت شما قابل مشاهده نیست. هنگامی که سعی می کنند مستقیماً از URL بازدید کنند، فقط یک خطای Page Not Found دریافت می کنند.

چند نکته دیگر نیز قابل توجه است:

  1. پست های خصوصی فقط برای ویرایشگران و مدیران یک وب سایت وردپرس قابل مشاهده خواهد بود. آنها همچنین برای دسترسی به محتوای خصوصی باید به حساب کاربری خود وارد شوند.
  2. هر پست خصوصی برای همه ویراستاران و مدیران وب سایت و نه فقط کسانی که پست را خصوصی کرده اند قابل مشاهده خواهد بود. آنها همچنین می توانند در محتوای این پست ها تغییراتی ایجاد کنند یا حتی آنها را عمومی کنند.

افکار نهایی

پس از خواندن این پست، اکنون باید درک اولیه ای از تفاوت بین تمام حالت های دید یک پست یا صفحه در وردپرس داشته باشید. همچنین باید در تغییر وضعیت هر صفحه به خصوصی راحت باشید و پیامدهای انجام این کار را به طور کلی و در یک وب سایت با ویرایشگرهای متعدد درک کنید.

اگر می خواهید محتوای خود را فقط برای مشترکین پولی سایت خود قابل مشاهده کنید، از افزونه عضویت استفاده کنید.

یک افزونه عضویت به شما کمک می کند از محتوای خود با قرار دادن آن در پشت دیوار پرداخت و در دسترس قرار دادن آن برای اعضا به جای همه افراد آنلاین، محافظت کنید.

این بدان معناست که می‌توانید عضویت‌های محتوای پولی را ایجاد و مدیریت کنید که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بسته به سطح عضویت خود برای دسترسی به محتوای انحصاری وارد سیستم شوند.