موفق ترین پروژه های طراحی اغلب با موفقیت شروع می شوند کسب و کار پایه. چه در یک تیم آژانس با خلاقان دیگر کار کنید یا یک فریلنسر باشید که سعی می‌کند محصولات و خدمات خود را بفروشد، یک پیشنهاد طراحی وب قوی می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را جلب کنید و انتظاراتی را برای کار ایجاد کنید.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد ایجاد یک پیشنهاد طراحی وب بدانید که به شما کمک می کند مشتریان جدیدی پیدا کنید. ما در مورد اینکه یک پیشنهاد طراحی وب چیست، چگونه می توان آن را بنویسیم، بحث خواهیم کرد و برخی از قالب های مفید را برای شروع سریع به اشتراک خواهیم گذاشت.

پیشنهاد طراحی وب چیست؟

پیشنهاد طراحی وب سایت

پروپوزال طراحی وب سندی است که به شما کمک می کند خود و کارتان را به مشتریان بفروشید. این خلاصه ای از کارهایی است که می توانید برای یک مشتری انجام دهید، با تفکیک مشکلی که او سعی در حل آن دارد و راه حلی که می توانید ارائه دهید.

یک طرح پیشنهادی طراحی وب فقط یک تفکیک هزینه ها یا برآورد کار نیست (اگرچه برخی از این اطلاعات شامل می شود).

پروپوزال یک درخواست رایج از سوی شرکت ها و افرادی است که به دنبال خدمات طراحی وب سایت هستند. اغلب شرکت ها قبل از شروع یک پروژه درخواستی برای پیشنهاد ارسال می کنند. پاسخ شما در قالب یک پیشنهاد طراحی وب است، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که پیشنهاد شما برجسته است.

اکثر طراحان یک پیشنهاد طراحی وب سایت پیش فرض یا قالب دارند که به عنوان نقطه شروع برای هر درخواست پروژه جدید عمل می کند. سپس آن الگو برای هر مشتری و نیازهای آنها سفارشی می شود.

داشتن یک طرح پیشنهادی خوب طراحی شده و سازماندهی شده به همان اندازه مهم است که اقلام و منابع پرتفوی جامد را به نمایش بگذارید. در بسیاری از موارد، طرح پیشنهادی معرفی شما به یک مشتری بالقوه است و شما می خواهید اولین تاثیر محکمی داشته باشید.

یک پیشنهاد طراحی وب سایت باید شامل چه مواردی باشد؟

یک پیشنهاد طراحی وب سایت باید به اندازه کافی طولانی باشد تا به مشتری کمک کند تا بفهمد شما چه کاری می توانید انجام دهید، اما نه آنقدر طولانی که اطلاعات را دریافت نکند.

پیشنهاد را به چند بخش تقسیم کنید تا قابل هضم تر شود:

  • جلد: این نامه ساده باید خطاب به مشتری باشد و نام پروژه را یادداشت کنید (اگر به RFP پاسخ می دهید مهم است) و معرفی سبک بصری شما با عناصر برند. شما همچنین می توانید از این فضا برای گنجاندن یک نمای کوتاه – یک تا سه پاراگراف – از پروپوزال استفاده کنید.
  • بیانیه محرمانه: همه ما می دانیم که محصولات و خدمات بسته به پروژه بسیار متفاوت است. یک بیانیه محرمانه ساده از آن می خواهد که اطلاعات موجود در پیشنهاد به صورت عمومی ارائه نشود.
  • بیان مسأله: مشکلی را که مشتری در تلاش برای حل آن است، بیان کنید، مانند «شرکت X به طراحی مجدد وب سایت و با نسخه اصلاح شده نیاز دارد تا بهترین شیوه های بهینه سازی موتور جستجو را منعکس کند. اطمینان حاصل کنید که درک خوبی از اهداف و نیازهای مشتری برای این بخش دارید.
  • راه حل و خدمات پیشنهادی: حالا راه حل را ارائه دهید. چگونه می توانید به مشتری کمک کنید تا نیازهای خود را برآورده کند؟ این احتمالاً بزرگ‌ترین بخش پیشنهاد طراحی وب است.
  • رویکرد و فرآیند: خلاصه ای از نحوه کار خود و مدت زمانی که انتظار می رود پروژه طول بکشد ارائه دهید. این همچنین مکان خوبی برای گنجاندن اعضای تیمی است که روی پروژه کار می کنند (در صورت وجود).
  • منابع: نمونه ها یا مطالعات موردی برخی از بهترین کارهای مشتری خود را ارائه دهید. این نمونه ها برای نمایش نمونه کارها و همچنین ارائه منابع مفید هستند.
  • هزینه ها و قیمت ها: هزینه های مرتبط با پروژه را تفکیک کنید. همچنین، قراردادی را بگنجانید که در واقع می تواند برای شروع پروژه استفاده شود.
  • اطلاعات درباره/شرکت (اختیاری): بخشی را با اطلاعات مختصری در مورد شرکت خود، هر تخصصی که انجام می دهید یا اعتباری که دارید و بیوگرافی اعضای تیم، در صورت وجود، اضافه کنید.

چگونه می توانم یک پیشنهاد طراحی وب بنویسم؟

پیشنهاد طراحی وب سایت

این اولین فرصت شماست تا نشان دهید که بهترین فرد برای یک شغل هستید.

طرح پیشنهادی طراحی وب شما باید به شکلی متقاعد کننده نوشته شود. این یک سند فروش است که به مشتری کمک می کند تصمیم بگیرد که آیا می خواهد با شما کار کند یا خیر.

از لحن مکالمه ای استفاده کنید که مزایای محصول یا خدمات شما را برای مشتری به فروش می رساند. درگیر جزئیات کوچک نشوید. یک مرور کلی خوب کافی است.

شامل تماس های برجسته برای اقدام، دعوت از مشتری برای تماس با شما با سؤالات یا دعوت شما برای یک جلسه.

در حالی که هدف بزرگ یک پیشنهاد طراحی وب، ایجاد یک پروژه است، این سند بیشتر به شما کمک می کند تا با یک مشتری بالقوه ملاقات کنید تا بتوانید شخصاً در مورد مهارت های طراحی وب سایت خود صحبت کنید. این اولین فرصت شماست تا نشان دهید که بهترین فرد برای یک شغل هستید، مطمئن شوید که ارتباط مشتری با شما را آسان کرده اید. (نکته: در هر صفحه یک ایمیل و پاورقی شماره تلفن قرار دهید.)

چگونه می توانم قیمت را در یک پیشنهاد طراحی وب مشخص کنم؟

پیچیده ترین بخش پیشنهاد طراحی وب می تواند قیمت گذاری باشد. برخی از مشتریان قبل از اینکه به بقیه پیشنهادات نگاه کنند، ابتدا به قیمت گذاری روی می آورند.

آن را تا حد امکان ساده نگه دارید. مشتریان نیازی به دانستن جزئیات هر هزینه یا مواردی که ممکن است در مسیر ایجاد پروژه خود متحمل شوند، ندارند. عناصر را به آسانی دسته بندی کنید تا مشتریان بتوانند دسته ها را درک کنند.

اطلاعات فنی بیش از حد می‌تواند برای مشتریان طاقت‌فرسا باشد و موارد خطی بیش از حد می‌تواند منجر به سؤالاتی در مورد مواردی که می‌توان کاهش داد، شود.

ساختاری مانند این را امتحان کنید:

  • طراحی و توسعه وب سایت سفارشی: دلار (قیمت)
  • کپی‌نویسی و توسعه محتوا: دلار (قیمت)
  • بهینه سازی موتور جستجو: دلار (قیمت)
  • دامنه، هاست و امنیت: دلار (قیمت)
  • هزینه های اختیاری یا مکرر (مانند تعمیر و نگهداری مداوم): $ (قیمت)
  • هزینه کل: دلار (قیمت)

قالب های پیشنهادی طراحی وب سایت

اکنون که ایده ای در مورد اینکه پروپوزال طراحی وب چیست و چه چیزهایی باید در آن گنجانده شود دارید، ما چند الگوی پروپوزال طراحی وب برای شروع فرآیند خلاقانه شما داریم.

حتی اگر در حال حاضر نیازی به پروپوزال طراحی وب ندارید، بهتر است با استفاده از رنگ ها، اطلاعات و برند خود یک قالب ایجاد کنید تا بتوانید سریع و حرفه ای به درخواست ها پاسخ دهید. دلیلی وجود ندارد که با یک قالب پیشنهادی طراحی وب سایت شروع نکنید و آن را سفارشی نکنید.

پیشنهاد طراحی وب سایت
پیشنهاد طراحی وب سایت
پیشنهاد طراحی وب سایت
پیشنهاد طراحی وب سایت
پیشنهاد طراحی وب سایت
پیشنهاد طراحی وب سایت
پیشنهاد طراحی وب سایت
پیشنهاد طراحی وب سایت

نتیجه

یک پیشنهاد طراحی وب خوب به یک مشتری بالقوه ایده خوبی می دهد که چگونه می توانید به آنها در حل یک چالش طراحی کمک کنید. این فقط یک تفکیک هزینه ها نیست. این یک سند فروش است که به کسی کمک می کند تا شما را استخدام کند (یا حداقل یک جلسه برای صحبت در مورد پروژه داشته باشید).

یک الگوی پروپوزال طراحی وب می تواند به شما کمک کند تا در هر زمان آماده پاسخگویی به یک فراخوان برای پروپوزال باشید و نگرانی کمتری در مورد ایجاد یک مورد تجاری برای یک مشتری بالقوه در مورد محصولات و خدمات خود داشته باشید.