علاوه بر ایجاد ارائه، آیا می دانستید که می توانید از پاورپوینت برای طراحی عناصر دیگری مانند پوستر استفاده کنید؟ امروز دقیقاً نحوه ساخت پوستر در پاورپوینت را به شما آموزش می دهیم.

در حالی که همه به ساخت یک طراحی پوستر در پاورپوینت فکر نمی کنند، این کار بسیار آسان است—و اگر به سرعت به چیزی نیاز دارید یا نرم افزار طراحی دیگری در دسترس ندارید، گزینه ای مناسب است. (پوسترهای ساخته شده در پاورپوینت اغلب در محیط های آکادمیک برای انجام تکالیف و تبلیغات رویدادها در پردیس های کالج استفاده می شوند.) امروز، شما را با مراحل نحوه انجام کار آشنا می کنیم. یک پوستر بساز در پاورپوینت

بیش از 2 میلیون قالب پوستر، قالب بروشور، و منابع طراحی با دانلود نامحدود

هزاران قالب پوستر خیره کننده، قالب بروشور و موارد دیگر را با عضویت Envato Elements دانلود کنید. از 16 دلار در ماه شروع می شود و به شما دسترسی نامحدودی به کتابخانه رو به رشدی با بیش از 2,000,000 طرح پوستر، بروشورها، قالب های چاپی، تم ها، عکس ها و موارد دیگر می دهد.

الگوهای پوستر را کاوش کنید

1. مواد پوستر را جمع آوری کنید

پوستر پاورپوینت

قبل از شروع طراحی پوستر پاورپوینت، بنشینید و بفهمید که در پوستر چه خبر است. یک طرح برای طراحی بنویسید و تمام مواد را در یک پوشه روی دسکتاپ خود جمع آوری کنید – متن، نمودارها یا داده ها، و عکس ها یا سایر گرافیک ها.

2. نرم افزار را راه اندازی کنید

پوستر پاورپوینت

در رایانه خود به PowerPoint بروید و نرم افزار را باز کنید. با یک الگوی خالی شروع کنید. فرقی نمی کند که از کدام نسخه پاورپوینت برای ایجاد طرح پوستر استفاده می کنید. (در اینجا ما از 365 استفاده می کنیم، اما مراحل و مکان منوها در تمام نسخه های مدرن نرم افزار مشابه است.)

3. تنظیم ابعاد و اندازه پوستر

پوستر پاورپوینت

اندازه ای را برای طراحی پوستر خود انتخاب کنید. پوستر پاورپوینت را در حداکثر اندازه ای که چاپ می شود طراحی کنید.

پاورپوینت دارای حداکثر ضلع اسلاید 52 اینچ عرض و ارتفاع است، بنابراین هنگام برنامه ریزی طراحی خود این را در نظر داشته باشید. اندازه های رایج پوستر عبارتند از:

  • پوستر بزرگ به سبک فیلم: 24 اینچ در 36 اینچ
  • متوسط، برای پنجره و آویز عمومی: 18 اینچ در 24 اینچ
  • کوچک، برای ارسال بر روی بیلبوردها و غیره: 11 اینچ در 17 اینچ
  • A4، برای جزوات پوستر: 8.5 اینچ در 11 اینچ

ابعاد را در منوی Design تنظیم کنید، سپس به Slide Size بروید. روی منوی کشویی کلیک کنید و Page Setup را انتخاب کنید. (دو گزینه پیش فرض برای اسلایدهای ارائه بر روی صفحه نمایش هستند.)

اندازه صفحه خود را وارد کنید توجه داشته باشید که بیشتر پوسترها از جهت گیری پرتره (بلندتر از عریض) استفاده می کنند. اگر اسلایدهای شما از قبل حاوی مقداری محتوا هستند، در صورت داشتن گزینه، آن را افزایش دهید. این اطمینان حاصل می کند که متن به اندازه کافی بزرگ است برای اندازه جدید. (در نسخه های قدیمی پاورپوینت، این گزینه ها در منوی File قرار دارند.)

4. اضافه کردن متن

پس از تنظیم چیدمان، تمام عناصر متن را به طراحی پوستر اضافه کنید.

به یاد داشته باشید که هدف طراحی را در ذهن داشته باشید و متن را فقط به موارد ضروری محدود کنید، مانند نام رویداد، زمان، تاریخ و مکان.

هنوز نگران جایابی نباشید. اما می‌توانید در مورد فونت‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید و بزرگی عناصر متن فکر کنید، زیرا یک سلسله مراتب برای اینکه افراد چگونه باید متن روی پوستر را دنبال کنند، ایجاد می‌کنید.

وقتی صحبت از اندازه تایپ می شود، با عنوان 75 تا 100 امتیاز و اندازه بدن 24 تا 48 امتیاز شروع کنید. بقیه سلسله مراتب نوع خود را بر این اساس تنظیم کنید.

5. اضافه کردن تصاویر

پوستر پاورپوینت

همچنین این زمان برای وارد کردن یا ایجاد هر نموداری است که ممکن است بخواهید استفاده کنید.

تصاویر و سایر عناصر طراحی را که می خواهید از آنها در طراحی پوستر استفاده کنید بیاورید. هر تصویر را از پوشه خود در طراحی پوستر بکشید و رها کنید.

همچنین این زمان برای وارد کردن یا ایجاد هر نموداری است که ممکن است بخواهید استفاده کنید.

هدف این است که همه چیزهایی را که ممکن است به صورت بصری در طراحی پوستر قرار دهید روی صفحه نمایش دهید. وقتی نوبت به ساخت یک طراحی پوستر در پاورپوینت می‌رسد، اگر همه عناصر روی بوم باشند، جمع کردن همه آن‌ها بسیار آسان‌تر است تا بتوانید ببینید با چه چیزی باید کار کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر شما به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانید چاپ کنید. به عنوان یک قاعده کلی، به دنبال عناصر تصویری با 150 نقطه در اینچ یا بالاتر در اندازه مورد استفاده بگردید. تصاویری که از وب‌سایت‌ها گرفته می‌شوند، اغلب به اندازه کافی بزرگ نیستند که برای عناصر چاپی استفاده شوند و تار یا پیکسلی به نظر می‌رسند.

6. رنگ ها و عناصر طراحی را تنظیم کنید

پوستر پاورپوینت

از متن ریز یا عناصر طراحی خودداری کنید.

هنگامی که تمام عناصر طراحی خود را برای کار با آنها در دسترس دارید، تنظیماتی را انجام دهید تا هر عنصر در مکان مناسب قرار گیرد. می توانید رنگ و اندازه فونت، موقعیت و حتی رنگ ها را در جعبه های متن تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر عنصر به راحتی قابل مشاهده و درک است.

به یاد داشته باشید که وقتی صحبت از طراحی پوستر به میان می آید، می خواهید عناصر به اندازه کافی بزرگ باشند تا از فاصله دور خوانده شوند. از متن ریز یا عناصر طراحی خودداری کنید.

7. عناصر را روی بوم پوستر حرکت دهید

با جایی که عناصر روی بوم پوستر قرار دارند بازی کنید و آنها را به اطراف حرکت دهید تا طرح پوستر به راحتی قابل خواندن و درک باشد.

اکثر مردم پوستر را از بالا به پایین می خوانند. اطلاعات خود را به گونه ای روی هم قرار دهید که این نوع خواندن را آسان کند. معمولاً تیتر یا بزرگترین متن در بالا و عناصر کوچکتر در قسمت پایین طرح قرار می گیرند.

8. از یک الگوی از پیش تعیین شده (اختیاری) استفاده کنید

پوستر پاورپوینت

اگر عناصر طراحی پوستر خود را ندارید، از یکی از قالب های از پیش تعریف شده در پاورپوینت استفاده کنید تا کمی استعداد بصری به آن اضافه کنید.

الگوها در منوی طراحی موجود هستند و دارای گزینه‌های رنگارنگی هستند که با اندازه بوم انتخابی شما مطابقت دارند.

9. صادرات برای چاپ

پوستر پاورپوینت

پس از آماده شدن طرح پوستر پاورپوینت، فایل را برای چاپ صادر کنید. رایج ترین (و به طور کلی فرمت پذیرفته شده) PDF است.

پس از ذخیره فایل خود، به منوی Acrobat (یا منوی File در نسخه های قدیمی تر) بروید و Create PDF را انتخاب کنید. نرم افزار بقیه کارها را انجام خواهد داد.

10. چاپ و توزیع کنید

پوستر پاورپوینت

PDF خود را روی درایو قرار دهید تا به چاپگر ببرید (یا آن را ایمیل کنید) و پس از چاپ طرح، می توانید پوستر خود را که در پاورپوینت ساخته شده است، توزیع کنید.

نتیجه

در حالی که پاورپوینت ممکن است راه حل ایده آلی برای ایجاد یک طراحی پوستر برای همه نباشد، اگر تنها نرم افزاری باشد که شما در دسترس دارید، راه حل مناسبی است. یکی از بزرگترین محدودیت ها می تواند این باشد که فایل های پاورپوینت دارای حجم محدودی هستند، بنابراین مطمئن شوید که برای طراحی شما مناسب است.

یکی از مزایای ایجاد پوستر در پاورپوینت این است که اگر عناصر مرتبط ایجاد می کنید، می توانید بعداً از عناصر طراحی برای ارائه مجدد استفاده کنید. همچنین می‌توانید عناصر یا تصاویری را که در نرم‌افزارهای دیگر ساخته‌اید، در قالب‌هایی مانند JPEG یا PNG وارد کنید.

پاورپوینت یک ابزار همه کاره است و یادگیری نحوه ساخت پوستر تنها یک ابزار دیگر برای افزودن به کیت طراحی شما است.