Figma یک پلتفرم قدرتمند برای طراحی وب است زیرا به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها طراحی کنید، بلکه نسخه‌های تعاملی وب‌سایت‌های خود را در میان موارد دیگر آزمایش و نمونه‌سازی کنید.

چه چیزی Figma را بهتر از سایر ابزارهای طراحی می کند؟ چگونه می توانید از Figma برای ایجاد طرح های نوآورانه وب سایت استفاده کنید؟ در پست امروز این موضوعات را برای یافتن پاسخ بررسی می کنیم.

به جای اینکه شما را در فرآیند گام به گام استفاده از Figma برای طراحی وب راهنمایی کنیم، می‌خواهیم برخی از ویژگی‌ها و عملکردهای عالی Figma را برجسته کنیم. این ویژگی ها به بهبود فرآیند طراحی و گردش کار شما کمک می کند تا کار را بهتر انجام دهید.

بیایید شیرجه بزنیم

بیش از 2 میلیون قالب گرافیکی Figma و بیشتر با دانلود نامحدود

هزاران قالب گرافیکی Figma، کیت‌های رابط کاربری و قالب‌های وب را با عضویت در Envato Elements دانلود کنید. از 16 دلار در ماه شروع می شود و به شما دسترسی نامحدود به کتابخانه رو به رشدی از بیش از 2000000 قالب Figma، دارایی های طراحی، گرافیک، تم، عکس و موارد دیگر را می دهد.

الگوهای Figma را کاوش کنید

طراحی های سطح بعدی را با الگوها ایجاد کنید

قالب های وب سایت figma

قالب‌های Figma سلاح مخفی‌ای هستند که طراحان متخصص از آن برای ایجاد طراحی‌های باورنکردنی وب‌سایت استفاده می‌کنند. با قالب ها می توانید به دو چیز در یک زمان دست پیدا کنید. یکی، آنها با ارائه طرح‌بندی کامل وب‌سایت برای کار کردن، به شما در طراحی‌هایتان شروع می‌کنند. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

و دوم، وقتی الگویی برای شروع دارید، نیازی نیست روزها را صرف تلاش برای الهام بخشیدن به وب سایت کنید. یک طرح وب سایت کامل در مقابل شما وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات را متناسب با نیازها و نیازهای خود انجام دهید.

این روشی است که اکثر طراحان وب متخصص با چندین مشتری به طور همزمان برخورد می کنند و در عین حال استانداردهای کیفیت یکسانی را حفظ می کنند. یادگیری استفاده از قالب ها برای موفقیت شما بسیار مهم است.

می‌توانید لیست ما از بهترین قالب‌های وب‌سایت Figma را بررسی کنید تا ایده‌ای در مورد آنچه می‌توانید با قالب‌ها به دست آورید به دست آورید.

وایرفریمینگ کلیدی است

وایرفریمینگ figma

هر طراحی وب سایتی با وایرفریم شروع می شود. با وایرفریم ها، می توانید پایه ای قوی برای وب سایت خود ایجاد کنید و یک ایده کلی از نحوه نزدیک شدن به طرح و ساختار به دست آورید.

Figma تمام ابزارهای لازم برای ایجاد وایرفریم را به راحتی فراهم می کند. و مهمتر از آن، این امکان را به شما می دهد که از قالب های از پیش ساخته شده وایرفریم استفاده کنید تا این کار بسیار ساده تر شود.

بر خلاف استفاده از سایر ابزارهای طراحی، هنگام استفاده از Figma می توانید وایرفریم های خود را با مشتریان و تیم خود با استفاده از URL زنده برای طراحی خود به اشتراک بگذارید. مشتریان حتی می توانند نظرات خود را برای به اشتراک گذاشتن بازخورد خود در مورد طرح بنویسند.

از سیستم های طراحی استفاده کنید

سیستم های طراحی فیگما

یکی از اولین کارهایی که باید هنگام طراحی وب سایت انجام دهید، ایجاد یک سیستم طراحی برای پروژه است. سیستم های طراحی به شما این امکان را می دهند که کتابخانه هایی از تمام دارایی ها و سبک های طراحی که برای پروژه استفاده می کنید ایجاد کنید.

سیستم های طراحی جزء اصلی ایجاد طرح های سازگار هستند. این به شما کمک می کند سازماندهی شده بمانید و همچنین اجزای قابل استفاده مجدد ایجاد کنید که می توانند بدون تلاش به روز شوند.

فرقی نمی کند که شما یک فریلنسر انفرادی هستید که در یک وب سایت تجاری کوچک کار می کند یا یک آژانس طراحی که بر روی یک وب سایت شرکتی کار می کند، سیستم های طراحی باید بخشی از تمام پروژه های شما باشند.

از محدودیت ها و طرح بندی خودکار استفاده کنید

محدودیت های figma

طراحی وب دیگر تنها بر یک پلتفرم متمرکز نیست. اکنون، وب‌سایت‌ها باید روان و پاسخگو باشند تا دستگاه‌هایی در هر اندازه‌ای مناسب باشند. و هنگام طراحی طرح‌بندی وب‌سایت نیز باید این را در نظر داشته باشید.

Figma یک ویژگی عالی برای کمک به شما در مقابله با این زمینه از طراحی وب دارد. نامیده می شود محدودیت ها. آنها به شما اجازه می دهند رفتار عناصر یا لایه های مختلف طرح های خود را تعیین کنید. این تضمین می کند که این لایه ها چگونه در اندازه های مختلف صفحه نمایش رفتار می کنند. یا به عبارت دیگر، طرح های خود را پاسخگو کنید.

طرح بندی خودکار یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که می‌توانید برای ایجاد وب‌سایت‌های واکنش‌گرا از آن استفاده کنید، زیرا به سازماندهی عناصر شما در هنگام مقیاس‌بندی برای حفظ ثبات کمک می‌کند.

گرافیک و نمادهای برداری ایجاد کنید

ایجاد گرافیک برداری

به طور معمول، برای طراحی آیکون های وکتور، گرافیک و اجزای مختلف برای طراحی وب سایت خود باید از نرم افزارهای جداگانه استفاده کنید. اما نه هنگام استفاده از Figma.

Figma یک ابزار چند منظوره است که به شما امکان می دهد کارهای زیادی را انجام دهید. می توانید از آن برای ساخت آیکون ها و گرافیک های خود برای طراحی وب استفاده کنید. و همچنین طراحی های جالب هدر، نمودارها، نمودارها و موارد دیگر را طراحی کنید.

این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ای که برای سایر نرم افزارها یا اشتراک ها صرف می کنید، می شود. و وارد کردن گرافیک شما به طراحی های وب، پیاده روی در پارک خواهد بود.

نمونه های اولیه تعاملی طرح های خود را آزمایش کنید

نمونه های اولیه تعاملی

نمونه سازی هنوز آنقدر که برای طراحی های رابط کاربری موبایل است، بخش بزرگی از طراحی وب نیست، اما باید باشد. دادن فرصتی به مشتریان یا تیم خود برای آزمایش عملکرد طرح های شما یک راه عالی برای نشان دادن مفاهیم خود در عمل و همچنین دریافت بازخورد بهتر در مورد انتخاب های طراحی شما است.

Figma ایجاد نمونه های اولیه تعاملی از طراحی شما را بسیار آسان تر می کند. و شامل هیچ کدنویسی نمی شود. شما به راحتی می توانید دیدگاه خود را برای یک طرح به نمایش بگذارید و نشان دهید که چگونه لینک ها و دکمه ها کاربران را به سفر می برند.

Figma همچنین دارای یک اپلیکیشن موبایل است که به شما امکان می دهد نمونه های اولیه خود را در محیط موبایل تست کنید. از آن برای تست پاسخگویی طراحی های وب خود استفاده کنید.

از انواع مختلف برای ایجاد نسخه های کامپوننت استفاده کنید

انواع figma

آیا تا به حال برای سازماندهی تمام اجزا و حالت های طراحی خود تلاش کرده اید؟ Figma راه حلی برای این مشکل دارد.

انواع قابلیتی است که هر کاربر Figma باید یاد بگیرد که از آن استفاده کند. با Variants می توانید نسخه های مختلفی از اجزای خود را ایجاد کنید. برای مثال می توان از آن برای ایجاد دکمه هایی با طرح های روشن و تیره استفاده کرد. یا حالت های مختلفی را برای اجزای یک سبک اختصاص دهید.

این یک راه عالی برای پیگیری تمام اجزا و عناصر طراحی شما است. و همچنین به شما کمک می‌کند تا سبک‌های آن مؤلفه‌ها را بدون نیاز به ویرایش تک تک موارد به‌روزرسانی کنید.

به راحتی Figma را به HTML تبدیل کنید

figma به html

اگر می خواهید طراحی های وب خود را در یک محیط زنده آزمایش کنید اما زمان لازم برای کدنویسی وب سایت را از ابتدا ندارید، Figma نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

پس از تکمیل طراحی وب سایت خود در Figma، می توانید به راحتی فایل Figma خود را به کدهای HTML و CSS تبدیل کنید. این را می توان با کمک یک افزونه شخص ثالث یا ابزار آنلاین انجام داد.

پلاگین ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای این کار از آنها استفاده کنید، مانند لوکوفی یا قاب ساز. آنها کامل ترین یا تمیزترین کد را تولید نمی کنند، اما این یک راه عالی برای زنده کردن مفاهیم طراحی شما است.

افزایش عملکرد با افزونه ها

پلاگین های figma

و این ما را به یکی دیگر از جنبه های مهم Figma می رساند – پلاگین ها. Figma به شما اجازه می دهد تا عملکرد و ویژگی های خود را با کمک افزونه های شخص ثالث گسترش دهید. به عنوان یک طراح، این دریچه‌ها را به روی بسیاری از زمینه‌های مختلف باز می‌کند تا بتوانید آنها را کشف و آزمایش کنید.

با استفاده از افزونه ها، می توانید وظایف خود را بسیار ساده تر کنید و گردش کار کارآمدتری ایجاد کنید. شما می توانید صدها شگفت انگیز پیدا کنید پلاگین های Figma برای خودکار کردن انواع کارها از حذف پس‌زمینه تصاویر گرفته تا ترجمه طرح‌های شما به زبان‌های دیگر، یافتن تصاویر رایگان استوک و بسیاری موارد دیگر.

طرح را با استفاده از FigJam طراحی کنید

مربای انجیر

مربای انجیر یک ابزار تخته سفید آنلاین است که برای همکاری های تیمی و همچنین برای کار با مشتریان ایده آل است. شما می توانید از این ابزار برای برنامه ریزی طرح بندی وب سایت خود، به اشتراک گذاری ایده ها و طوفان فکری با دیگران استفاده کنید.

به عنوان مثال، این یک ابزار عالی برای برنامه ریزی سفر مشتری با مشتریان برای وب سایت های تجارت الکترونیک شما است. یا نقشه‌برداری از جریان‌های مختلف کاربر، ایجاد جدول زمانی پروژه و موارد دیگر.

حتی اگر به عنوان یک فریلنسر انفرادی یک وب سایت طراحی می کنید، می توانید از FigJam برای مدیریت و سازماندهی کار خود استفاده کنید. مانند ایجاد گردش کار و برنامه ریزی پروژه.

نتیجه

Figma پلتفرم عالی برای طراحی یک طرح بندی کامل وب سایت از Wireframing گرفته تا نمونه های اولیه تعاملی و فراتر از آن است. توانایی انجام همه این کارها در یک محیط مبتنی بر وب، کارها را حتی برای به اشتراک گذاشتن کار خود با مشتریان و اعضای تیم راحت تر می کند. و برای تکمیل همه چیز، می توانید به صورت رایگان به پلتفرم دسترسی داشته باشید.

کارهای بسیار بیشتری می توانید با Figma برای طراحی وب انجام دهید. شما می توانید از همه آنها یاد بگیرید کتابخانه منابع Figma. همچنین، مرور کنید پلاگین های Figma دایرکتوری برای یافتن راه های شگفت انگیزتر برای ایجاد وب سایت های بهتر. و بررسی کنید انجمن Figma برای پیدا کردن طرح ها و قالب های جالب ایجاد شده توسط سایر کاربران Figma.

ما راهنماها و منابع زیادی را برای Figma در وب سایت خود پوشش داده ایم. حتماً دسته بندی Figma ما را کاوش کنید تا آنها را همراه با دانلودهای مفید Figma بیابید.