چه طراح هستید که می‌خواهید کار خود را به رخ بکشید یا درخواستی برای ایجاد یک مورد برای مشتری دارید، لوک‌بوک می‌تواند راهی مؤثر برای نمایش عناصر مختلف در یک طرح واحد باشد.

لوک بوک مجموعه ای از انواع مختلف است و کاربرد گسترده ای در زمینه های مختلفی از جمله طراحی وب سایت، طراحی گرافیک و توسعه دارد.

در اینجا راهنمایی برای چیستی لوک‌بوک، مواردی که باید در هنگام طراحی آن در آن گنجانده شود، و چند نمونه وجود دارد که مطمئناً به شما کمک می‌کند تا کمی الهام‌بخش لوک‌بوک باشید.

لوک بوک چیست؟

نگاهی

لوک بوک مجموعه ای از طراحی است که در مد شروع شده است اما برای طراحان و عکاسان نیز کاربرد دارد. یک lookbook اساساً یک نمونه کار است که به سبک دفترچه خاطرات با تغییرات و به روز رسانی های مکرر قالب بندی و به روز شده است.

برای طراحان، الف نگاه دیجیتالی می تواند یک راه عالی برای نشان دادن پروژه ها از ابتدا تا انتها یا وبلاگ نویسی یک روز در زندگی یک طراح باشد.

برای عکاسان، یک لوک‌بوک می‌تواند طیف وسیعی از سبک‌ها را به نمایش بگذارد یا به شما کمک کند تا عضلات خلاق خود را کشش دهید.

بطور کلی، لوک بوک ها مجموعه ای از تغییرات طراحی در طول زمان هستند. داشتن یک پلت فرم محکم برای این مجموعه، چه به صورت چاپی و چه دیجیتال، می تواند به نمایش آثار شما به دیگران و حتی مشتریان بالقوه کمک کند.

لوک‌بوک‌ها می‌توانند چاپ یا کتاب‌های PDF، تابلوهای ارائه یا اسلایدها یا وب‌سایت‌ها باشند. قالب واقعاً به نیاز و مخاطب شما بستگی دارد. برخی ممکن است یک لوک بوک در قالب های مختلف انتخاب کنند.

5 چیزی که یک لوک بوک باید شامل شود

نگاهی

وقتی نوبت به ساختن یک لوک بوک می رسد، بسیاری از عناصر کلیدی مشابهی را که در نمونه کارها سنتی استفاده می کنید، بگنجانید. هر lookbook باید شامل عناصر زیر باشد:

1. یک جلد خیره کننده

یک جلد خیره کننده

هنگام ارائه یک لوک بوک، ایجاد یک تاثیر اولیه خوب بسیار مهم است. نیازی به گفتن نیست که طراحی جلد خیره کننده برای هر لوک بوک برای جلب توجه ضروری است.

به خاطر داشته باشید که لوک بوک یک بروشور تجاری یا مجله نیست، بلکه نمایشی از کار شماست. بنابراین مطمئن شوید که جلد لوک بوک شما نشان دهنده برند و هویت شما است.

2. تصاویری بزرگ و با کیفیت بالا

تصاویری بزرگ و با کیفیت بالا

لوک‌بوک‌ها معمولاً با تصاویر پررنگ بزرگ پر می‌شوند، این نکته اصلی در ساخت یک لوک‌بوک است. با این حال، باید کیفیت تصاویری را که در لوک بوک قرار می دهید نیز در نظر بگیرید.

از تصاویری استفاده کنید که مناسب چاپ و وضوح بالا هستند. و از استفاده از رنگ‌ها و شکل‌ها برای ایجاد طرح‌بندی صفحه‌ای که دیدن آن عالی است، نترسید.

3. توضیحات تفصیلی پروژه ها

توضیحات تفصیلی پروژه ها

مشکل نمایش هنر یا طرح ها این است که مردم ممکن است آنها را متفاوت ببینند و تفسیر کنند. بسیاری معنا یا هدف واقعی یک اثر هنری را آنطور که شما در نظر داشتید نمی بینند.

همیشه ایده خوبی است که در کنار پروژه ها و طرح های خود توضیحاتی نیز درج کنید. داستان پشت طراحی را به اشتراک بگذارید و به کاربران بگویید چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند.

4. نمایش نمونه ها

نمایش نمونه ها

همچنین مهم است که هدف لوک بوک شما چیست و قصد دارید با آن به چه چیزی برسید. با ارائه توضیحات و مثال های واضح می توانید این کار را انجام دهید.

5. بخش بیو و اطلاعات تماس

بخش بیو و اطلاعات تماس را وارد کنید

البته، تمام هدف یک لوک بوک این است که آثار یک هنرمند را به نمایش بگذارد. بنابراین بدون بخش زیستی که هنرمند یا طراح پشت همه آثار را معرفی می کند، کامل نمی شود.

اطلاعات تماس خود را نیز اضافه کنید، فقط در صورتی که مشتری بخواهد شما را برای کار استخدام کند.

عناصر کلیدی طراحی

نگاهی

طراحی و سبک لوک بوک بسیار شبیه به نمونه کارهای سنتی است. بخش اعظم طراحی پروژه مربوط به عناصری است که لوک بوک و سبک شخصی مالک آن را نشان می دهد.

اما چند تم طراحی رایج وجود دارد که باید در مورد لوک بوک ها در نظر گرفت. در درجه اول، شما می خواهید زیبایی شناسی ایجاد کنید که به محتوا فضا بدهد. عناصر طراحی در اینجا بصری اصلی نیستند، عناصر محتوای فردی هستند. بنابراین، طراحی لوک‌بوک احتمالاً حس ساده‌ای دارد تا پروژه‌ها بهتر نمایش داده شوند.

یک احساس و سبک ساده همچنین می تواند به ایجاد یک طراحی ظاهری ثابت کمک کند، حتی زمانی که پروژه های مختلف دارای طرح های متفاوت و منحصر به فرد هستند. اگر چارچوب کلی طراحی مانعی ایجاد نکند، ترکیب یک پروژه سبک قدیمی با سبک تمیز و مدرن بسیار ساده تر است.

به این موضوع فکر کنید: شما نمی‌خواهید طراحی ظاهر بوک با پروژه‌های ارائه شده در آن رقابت کند.

عناصر اصلی طراحی برای لوک بوک ها عبارتند از:

  • فضای سفید
  • تایپوگرافی ساده، اغلب بدون سری
  • لهجه ها و عناصر را در یک پالت رنگ محدود طراحی کنید
  • سلسله مراتب طراحی ثابت برای تصاویر و عناصر متن
  • یک پروژه در هر صفحه/صفحه/اسلاید

10+ مثال خیره کننده

برای شروع با یک پروژه lookbook آماده هستید؟ در اینجا 10 نمونه از طراحی های لوک بوک – به صورت چاپی، ارائه و آنلاین – آورده شده است که می توانید از آنها استفاده کنید. (هر کدام یک الگوی طراحی است که توسط Envato Elements ارائه شده است)

1. الگوی لوک بوک طراح

الگوی لوک بوک طراح

چه طراح گرافیک یا طراح مد باشید، این لوک بوک دارای صفحه آرایی شیک و خلاقانه است که به شما امکان می دهد کارهای خود را به روشی حرفه ای به نمایش بگذارید. از شکل ها و رنگ ها بسیار درخشان استفاده می کند تا ظاهری منحصر به فرد به هر صفحه اضافه کند.

2. کتاب طراحی مد

کتاب نگاه طراحی مد

این الگوی lookbook با فضای زیادی برای افزودن تصاویر بزرگ طراحی شده است و برای طراحان مد برای به نمایش گذاشتن طرح های منحصر به فرد خود به سبک عالی است. تم تک رنگ زیبا همچنین ظاهری ثابت در تمام صفحات آن ایجاد می کند.

3. ارائه پاورپوینت لوک بوک مدرن

قالب پاورپوینت لوک بوک

این قالب پاورپوینت دارای تمام عناصر مناسب برای ساخت یک ارائه پاورپوینت با طراحی مدرن است. دارای طرح بندی اسلاید تمیز با طرح های حداقلی است. و همچنین فضای زیادی را برای تصاویر شما ارائه می دهد.

4. MEMORA Inspiration Lookbook

MEMORA Inspiration Lookbook

طرح های شیک و ظریف به کار رفته در این قالب لوک بوک، آن را به انتخابی عالی برای طراحان و استودیوها برای ارائه آثارشان تبدیل کرده است. هر صفحه در این الگوی lookbook دارای یک طرح منحصر به فرد است.

5. قالب پاورپوینت لوک بوک خلاق

قالب پاورپوینت لوک بوک خلاقانه

یک الگوی ارائه لوک بوک عالی برای هنرمندان و طراحان خلاق. این قالب پاورپوینت شامل 15 اسلاید منحصر به فرد است که برای برجسته کردن مهارت ها و طرح های خلاقانه شما طراحی شده است.

6. دفترچه نگاه

نگاهی

لوک بوک همان چیزی است که وقتی به طراحی در این دسته فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند. طراحی دفترچه تمیز دارای فضای زیادی برای عناصر بزرگ با طرح کلی ساده است.

7. قالب پاورپوینت Mono Lookbook

نگاهی

قالب پاورپوینت Mono Lookbook برای ایجاد یک lookbook در قالب ارائه ساخته شده است. اسلایدها از یک پالت رنگی تک رنگ براق استفاده می کنند تا فضای بیشتری به کار شما بدهد. می توان آن را با تصاویر سیاه و سفید (همانطور که مشخص شده) استفاده کرد، اما با تمام رنگی به همان اندازه خوب کار می کند.

8. خبرنامه ایمیل تجارت الکترونیک زیتون مد

خبرنامه ایمیل تجارت الکترونیک Olive Fashion یک راه دیگر برای نمایش یک کتاب نگاه – از طریق ایمیل – فراهم می کند. در حالی که این طراحی کمی شلوغ تر از آن چیزی است که شما انتظار دارید، انتخاب رنگ های روشن می تواند به خوبی در مقابل عکاسی عمل کند و به عنوان یک عنصر مخرب در صندوق ورودی باشد. این می تواند تنها چیزی باشد که به دیده شدن طرح شما کمک می کند.

9. مرضیه لوکبوک

نگاهی

Marzia Lookbook یک سبک لوک بوک چاپی مینیمال است که PDF زیبایی را نیز می سازد. این سبک با پالت فونت گسترده تر و عناصر متنی که روی تصاویر همپوشانی دارند تا حدودی مد روز است.

10. ضد

نگاهی

Antive یک تم وردپرس است که طراحی عالی یک لوک بوک ساده را با تجارت الکترونیک ترکیب می کند. (یک گزینه محبوب برای مد یا عکاسانی که می‌خواهند تصاویر بفروشند.) مضامین ساده تجارت الکترونیک مکان خوبی برای الهام گرفتن از کتاب‌های ظاهری هستند زیرا اغلب پروژه‌ها (محصولات) را به آسانی و به روشی ساده به نمایش می‌گذارند.

11. مجله Lookbook Art Graffiti Pop Art

نگاهی

مجله Lookbook Art Graffiti Pop Art ظاهری جسورانه دارد که سرگرم کننده و جالب است. سبک مجله برای لوک‌بوک‌های چاپی یا PDF کار می‌کند. تضاد بین صفحات رنگی، تصاویر و صفحات سفید با متن توصیفی در اینجا تاثیر بصری را صفحه به صفحه بالا نگه می دارد.

12. رزلی

نگاهی

Rosely یک الگوی ارائه است که برای لوک‌بوک‌ها ساخته شده است. استفاده از فضای خالی در اینجا فوق العاده است و فضای نمایشی کافی برای تصاویر با متن محدود فراهم می کند.

13. آملی

نگاهی

Amely یک تم وب تمیز (Magento) با فضای خالی و اسلایدهای فراوان است که نشان دادن تکامل پروژه ها را آسان می کند. N=سبک پیمایش تک خطی فضای خوبی برای گروه بندی پروژه ها بر اساس نوع یا جدول زمانی برای طراحی لوک بوک دیجیتالی شما فراهم می کند.

14. پرسونا

نگاهی

Persona یک طراحی ارائه لوک بوک با فضای زیادی برای توضیحات سنگین است. این طرح با رنگ‌ها و تایپوگرافی‌ها سنگین‌تر است و ممکن است برای یک لوک‌بوک ساده که شامل تعداد زیادی عنصر یا یک قطعه تکامل نمونه کار تک‌پروژه نیست، مناسب‌تر باشد.

15. دفترچه نگاه

نگاهی

Lookbook برای کتاب های چاپی یا PDF است. طراحی فوق العاده مدرن با یک پالت رنگی دو رنگ است که فضای سفید را که در واقع سفید است با فضای سفید در بلوک های رنگی ترکیب می کند. این طرح دارای استعداد خلاقانه ای است که می تواند به برجسته شدن پروژه ها کمک کند و می تواند به ویژه برای لوک بوک های طراحان مفید باشد.