Plausible یک پلت فرم تجزیه و تحلیل وب منبع باز است که تجزیه و تحلیل ساده و قابل درک را با اسکریپت سبک وزن ارائه می دهد که 45 برابر کوچکتر از اسکریپت Google Analytics است. این بهترین جایگزین برای Google Analytics است. در اینجا دلیل آن است.

گوگل آنالیتیکس برای مدت طولانی گزینه مورد توجه برای تجزیه و تحلیل وب بوده است. اما اخیراً صاحبان وب سایت به دنبال جایگزین هایی برای جابجایی هستند. دلیل اصلی فشار گوگل برای Google Analytics 4 (GA4) است.

گوگل مجبور شد همه کاربران تا ژوئیه 2023 به سیستم جدید GA4 تغییر مکان دهند یا در خطر از دست دادن داده های تجزیه و تحلیل وب سایت هستند. GA4 ارتقایی است که سود زیادی برای اپلیکیشن‌ها و بازاریابان دارد، اما برای صاحبان وب‌سایت چندان مفید نیست.

علاوه بر اضافه کردن بار بیشتر به وب سایت شما، درک GA4 بسیار دشوارتر است. داشبورد تجزیه و تحلیل GA4 دارای یک رابط کاربری خسته کننده است که فقط برای پیمایش منوهای آن نیاز به برنامه آموزشی دارد.

با در نظر گرفتن این دلایل و بسیاری از معایب دیگر استفاده از Google Analytics، Plausible یک پلت فرم تحلیلی بسیار بهتر است که می توانید از آن برای جمع آوری بینش و داده های کاربر استفاده کنید. بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم و دلیل آن را دریابیم.

چه چیزی قابل قبول است؟

محتمل

محتمل یک پلتفرم تجزیه و تحلیل وب است که توسط یک شرکت مستقل ایجاد شده است. این منبع باز و با بودجه شخصی است و راهی برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت شما بدون تجاوز به حریم خصوصی آنها ارائه می دهد.

برخلاف Google Analytics، Plausible دارای یک داشبورد بسیار مبتدی است که در آن می‌توانید تمام بینش‌ها را در یک مکان جمع‌آوری کنید و در واقع آنها را بدون نیاز به گذراندن ده‌ها آموزش درک کنید.

اگرچه Plausible توسط یک شرکت مستقل کوچک مدیریت می شود، اما Plausible در حال حاضر بیش از 10000 مشترک فعال دارد و بیش از 130000 وب سایت از جمله شرکت هایی مانند Basecamp، Prezly و ElementaryOS از آن استفاده می کنند.

ویژگی های اصلی Plausible

چیزی که باعث بهتر شدن Plausible می شود سادگی آن است. روشی که داده‌ها را به شیوه‌ای سازگار با حریم خصوصی مدیریت می‌کند و سپس داده‌ها را در داشبورد مینیمالیستی به شما ارائه می‌کند، بهترین بخش استفاده از Plausible است.

این بدان معنا نیست که فاقد ویژگی های خوب است. در اینجا فقط چند ویژگی عالی و مزایای Plausible آورده شده است.

این ساده و آسان برای درک است

داشبورد قابل قبول

درک و مشاهده داده های تجزیه و تحلیل خود در Google Analytics 4 بسیار خسته کننده است. شما باید حداقل سه تا چهار منو را مرور کنید و در مورد زمان بارگذاری آن صبور باشید فقط برای مشاهده برخی از آمارهای اولیه در مورد وب سایت خود. شخصی که تازه وارد این پلتفرم شده است باید قبل از درک هر یک از آن، چند فیلم آموزشی تماشا کند.

در مقایسه، Plausible روش بسیار ساده تری برای مشاهده تجزیه و تحلیل وب سایت شما ارائه می دهد. داشبورد و رابط کاربری یک نمای ساده از آمار وب سایت در یک نگاه، همه در یک صفحه دارند. و حتی کسی که تجربه ای ندارد به راحتی می تواند آن را درک کند.

خیلی سبکه

اسکریپت GA4 با روش‌ها و چیزهای مختلف برای ردیابی و جمع‌آوری داده‌های کاربر، تأثیر زیادی بر زمان بارگذاری وب‌سایت شما می‌گذارد، که از قضا بر رتبه‌بندی جستجوی Google نیز تأثیر می‌گذارد.

با Plausible، می توانید زمان بارگذاری وب سایت خود را تا حد زیادی بهبود بخشید زیرا دارای اسکریپت سبک وزن است که تأثیر بسیار کمتری بر سرعت بارگذاری صفحه شما دارد. به گفته Plausible، اسکریپت آنها 45 برابر کوچکتر از اسکریپت استفاده شده توسط Google Analytics است.

و همچنین سازگار با محیط زیست است. این شرکت ادعا می کند که اگر وب سایتی داشته باشید که ماهانه 10 هزار بازدیدکننده داشته باشد، به کاهش 4.5 کیلوگرم انتشار CO2 در سال کمک می کند.

بدون کوکی و حفظ حریم خصوصی

گوگل برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت از برخی روش های تجاوز به حریم خصوصی استفاده می کند. در نتیجه، بسیاری از وب‌سایت‌ها باید پیام‌های رضایت کوکی را با شرایط حریم خصوصی دقیق به هر شخصی که به سایتشان می‌آید نشان دهند.

خوشبختانه، می‌توانید پس از جابه‌جایی به Plausible از شر تمام آن اعلان‌های کوکی از وب‌سایت خود خلاص شوید. این پلتفرم اطلاعات کاربران را به صورت ناشناس جمع آوری می کند و هیچ گونه اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی کند. این بدان معناست که نیازی به داشتن اعلان رضایت کوکی نیست.

مطابق با GDPR، CCPA و PECR

Plausible شرکتی است که در اتحادیه اروپا فعالیت و میزبانی می کند. آنها حتی از زیرساخت ابری متعلق به اروپا برای تقویت پلت فرم استفاده می کنند.

این پلتفرم را با برخی از مهم ترین قوانین حفاظت از داده ها و حریم خصوصی در جهان، از جمله قوانین سازگار می کند مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) در اروپا، قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا (CCPA) در ایالات متحده، و مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی (PECR) در انگلستان.

توسعه شفاف و متن باز

به عنوان یک شرکت مستقل، Plausible توسعه خود را شفاف و منبع باز نگه می دارد. حتی الف دارد نقشه راه عمومی ویژگی هایی که به پلتفرم اضافه می شوند. کاربران می توانند در این پیشرفت شرکت کنند و ایده های خود را نیز به اشتراک بگذارند.

Plausible یک شرکت سرمایه‌گذاری شده و بوت استرپ است. هیچ وابستگی به شرکت های شخص ثالث برای فروش یا اشتراک گذاری داده های شما ندارد.

از Ad-Blockers صرف نظر کنید

از آنجایی که اسکریپت Google Analytics از سیستم‌های ردیابی فناوری تبلیغات استفاده می‌کند، اغلب توسط AdBlockers مسدود می‌شود. در نتیجه، بازدیدکنندگان وب سایتی که از AdBlockers استفاده می کنند توسط تجزیه و تحلیل شما ردیابی نمی شوند.

با Plausible، لازم نیست نگران این مشکل باشید زیرا این پلتفرم از هیچ ردیابی فناوری تبلیغاتی برای جمع‌آوری داده‌های کاربر استفاده نمی‌کند.

قیمت آن چند است؟

معقول از یک مدل قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک ساده استفاده می کند که بر اساس تعداد بازدیدکنندگانی که دریافت می کنید از شما هزینه دریافت می کند.

برای وب سایت هایی با حداکثر 10 هزار بازدید کننده ماهانه 9 دلار است. 19 دلار در ماه برای وب سایت هایی با 100 هزار بازدید کننده. 29 دلار در ماه برای 200 هزار بازدید کننده. و غیره. با صورتحساب سالانه 2 ماه رایگان دریافت خواهید کرد.

مهم نیست که چقدر پرداخت می کنید، می توانید تا 50 وب سایت را میزبانی کنید، اعضای تیم نامحدود، گزارش های ایمیل و Slack، رویدادهای سفارشی و موارد دیگر را داشته باشید.

آیا باید از معقول استفاده کرد؟

واضح است که ما به یک راه حل تحلیلی خوب و ساده برای جایگزینی Google Analytics نیاز مبرم داریم. و Plausible یکی از (اگر نه) بهترین گزینه هایی است که در حال حاضر داریم.

با محتمل، می توانید وب سایت خود را کاربرپسندتر کنید، از شر آن اعلان های رضایت مزاحم کوکی خلاص شوید و حتی زمان بارگذاری صفحه را بهبود ببخشید. در تمام این مدت از تجزیه و تحلیل بینش های وب سایت در یک داشبورد ساده لذت می برید.

گوگل آنالیتیکس ممکن است رایگان باشد، اما هزینه ها و پیامدهای پنهانی دارد که نباید با آن دست و پنجه نرم کنید. پرداخت هزینه اشتراک اندک برای ادغام Plausible راه بسیار آسان‌تر و بهتری برای داشتن آرامش خاطر و ارتقای وب‌سایت خود در همان زمان است.