هر قالب وردپرس همراه با یک function.php فایل یا فایل توابع تم. در این پست توضیح خواهم داد که کجا آن را پیدا کنیم و چرا بهتر است مستقیماً آن را تغییر ندهید.

اگرچه هر موضوعی خاص خود را دارد functions.php فایل، فقط تم فعال است functions.php فایلی که با لود شدن سایت فعال می شود.

داخل functions.php جایی است که می توانید کدهای سفارشی (PHP) را برای افزودن ویژگی های جدید به سایت یا تغییر موارد پیش فرض تعریف کنید. با functions.php، می توانید کارهایی مانند موارد زیر را انجام دهید:

  • اسکریپت های سرصفحه و پاورقی را درج کنید
  • یک پیام سفارشی را مشخص کنید تا در داشبورد وردپرس شما نمایش داده شود
  • از قلاب های وردپرس مانند استفاده کنید excerpt_length (برای تغییر طول گزیده پست خود از تعداد کلمات پیش فرض)
  • شامل ویژگی هایی مانند تصاویر کوچک پست، منوهای ناوبری و غیره با استفاده از add_theme_support()
  • توابعی را برای استفاده مجدد در چندین فایل قالب تم و بسیاری موارد دیگر مشخص کنید

پس از اضافه شدن، ویژگی سفارشی فوراً روی موضوع سایت اعمال می شود و دفعه بعد که سایت خود را بارگذاری می کنید، تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

کجا پیدا میشه functions.php?

را functions.php فایل در یافت می شود /wp-content/themes/ پوشه در پوشه نصب وردپرس شما، داخل پوشه تم فعال فعلی.

می‌توانید فایل را ویرایش کنید و تکه‌های کد را برای هر ویژگی سفارشی که می‌خواهید به سایت خود اضافه کنید اضافه کنید. با این حال، این چیزی است که به طور کلی باید از آن اجتناب کرد. functions.php بخشی از موضوع است، و اگر آن را در یک موضوع شخص ثالث ویرایش کنید، چندین خطر وجود دارد. به عنوان مثال، وقتی تم را به روز می کنید یا آن را تغییر می دهید، خطر از دست دادن تغییرات فایل را دارید. بدتر از آن، یک خطا در کد می‌تواند منجر به یک خطای مهم وب‌سایت شود و در واقع شما را از سایت خود قفل کند.

اگر می خواهید آن را ویرایش کنید functions.php فایل برای یک تم شخص ثالث، بهترین کار ایجاد یک تم فرزند است. به غیر از آن، به سادگی از ویرایش آن خودداری کنید functions.php فایل. درباره مضامین کودک و نادیده گرفتن بیشتر بخوانید functions.php اینجا در Envato Tuts+.

روش‌های امن‌تری دیگری برای افزودن قطعه کد به فایل توابع تم سایت شما وجود دارد. در بخش بعدی به یکی از آنها خواهم پرداخت.

به جای ویرایش مستقیم functions.php، از یک افزونه کد گیر مانند استفاده کنید WPCode برای افزودن آسان ویژگی های سفارشی به سایت وردپرس خود با استفاده از تکه های کد، بدون دست زدن به تم شما functions.php فایل.

این افزونه به شما امکان می دهد قطعه کد خود را اضافه کنید، و علاوه بر این، یک کتابخانه داخلی از قطعات کد را در اختیار شما قرار می دهد که از آن می توانید برخی از محبوب ترین قطعه ها را برای استفاده در سایت خود بیابید و از دردسر دانلود جداگانه جلوگیری کنید. پلاگین ها

کتابخانه قطعه کدکتابخانه قطعه کدکتابخانه قطعه کد
کتابخانه قطعه کد

همچنین می توانید سایر افزونه های آماده را بر اساس دسته بندی جستجو کنید که به ترتیب حروف الفبا فهرست شده اند.

زیر قطعه کد، لیستی از کدهایی که قبلاً برای سایت شما فعال شده اند را خواهید دید. برای افزودن یک قطعه جدید، روی آن کلیک کنید جدید اضافه کن دکمه.

یک قطعه جدید اضافه کنیدیک قطعه جدید اضافه کنیدیک قطعه جدید اضافه کنید
یک قطعه جدید اضافه کنید

شما به سمت Snippets را اضافه کنید صفحه را انتخاب کنید تا یکی از الگوهای از پیش ساخته شده خود را انتخاب کنید یا از ابتدا با یک قطعه خالی شروع کنید.

الگوی از پیش ساخته شده را انتخاب کنید یا قطعه خالی را شروع کنیدالگوی از پیش ساخته شده را انتخاب کنید یا قطعه خالی را شروع کنیدالگوی از پیش ساخته شده را انتخاب کنید یا قطعه خالی را شروع کنید
الگوی از پیش ساخته شده را انتخاب کنید یا قطعه خالی را شروع کنید

اگر یک قطعه جدید (خالی) انتخاب کنید، به صفحه نشان داده شده در زیر هدایت خواهید شد. در آنجا نام قطعه کد خود را در کادر عنوان وارد می‌کنید و سپس قطعه کد خود را در بلوک کد کپی می‌کنید. همچنین باید نوع کد را مشخص کنید (باید PHP باشد)

در قطعه کد جای‌گذاری کنیددر قطعه کد جای‌گذاری کنیددر قطعه کد جای‌گذاری کنید
در قطعه کد جای‌گذاری کنید

کلیک کنید بر روی ذخیره قطعه وقتی تمام شد را فشار دهید قطعه کد به فایل توابع تم شما اضافه می شود و روی موضوع سایت شما اعمال می شود.

خلاصه

هر قالب وردپرس همراه با یک functions.php فایلی که برای افزودن ویژگی ها و قابلیت های سفارشی به موضوع فعلی سایت و همچنین تغییر ویژگی های پیش فرض استفاده می شود.

به طور کلی، شما باید از اصلاح اجتناب کنید functions.php برای یک موضوع شخص ثالث این برای جلوگیری از از دست دادن محتوای مفید فایل (هنگام تغییر یا به روز رسانی تم) و ایجاد یک خطای مهم در سایت شما است. در عوض، از یک افزونه قطعه کد مانند WPCode برای اضافه کردن قطعه های سفارشی استفاده کنید.