هر کسی که امروز به دنبال ایجاد یک وب سایت است، احتمالا وردپرس به عنوان یک گزینه عالی پیشنهاد شده است. وردپرس قطعاً دارای نکات مثبت زیادی است که آن را تبدیل به این امر می کند پلت فرم انتخابی برای توسعه وب سایت بیش از 40 درصد از وب سایت ها و 60 درصد سیستم های مدیریت محتوا از آن استفاده می کنند.

نمی توان انکار کرد که تقریباً می توانید انواع وب سایت ها را با وردپرس ایجاد کنید. با این حال، هدف کلی بودن نیز منفی است زیرا نمی توانید پلتفرم را برای انجام یک کار خاص بهینه کنید. در این پست، من در مورد برخی از جایگزین های وردپرس که ممکن است برای ایجاد وب سایت مناسب شما باشد، به شما خواهم گفت.

جایگزین های سایت ساز وردپرس

بیایید بحث را با برخی از سازندگان وب سایت کامل شروع کنیم که می توانید از آنها برای ایجاد وب سایت های معمولی استفاده کنید.

فضای مربعی

Squarespace یک سرویس میزبانی وبلاگ با یک سازنده ساده کشیدن و رها کردن در سال های اولیه آن بود. با این حال، اکنون به یک سازنده وب سایت کامل تبدیل شده است که می توانید تقریباً همه انواع وب سایت ها را ایجاد کنید.

صفحه اصلی Squarespaceصفحه اصلی Squarespaceصفحه اصلی Squarespace

الگوهای موجود زیادی وجود دارد که به شما در ساخت هر چیزی از فروشگاه آنلاین یا وب سایت رستوران گرفته تا وبلاگ یا نمونه کار کمک می کند.

همچنین می توانید از افزونه های Squarespace marketplace برای ادغام عملکردهای بیشتر در وب سایت استفاده کنید.

یکی از مزایای اصلی استفاده از Squarespace این است که شما به اندازه وردپرس نگران نگهداری، امنیت و بهینه سازی وب سایت نخواهید بود. این امر زمان و منابع شما را برای تمرکز بر ساخت وب سایت واقعی و ارتقای محتوا آزاد می کند.

ما همچنین مقاله دیگری داریم که مقایسه Squarespace و WordPress را با جزئیات بیشتری پوشش می دهد.

Wix

Wix یکی دیگر از پلتفرم های محبوب است که بسیاری از افراد برای ایجاد وب سایت خود از آن استفاده می کنند. در واقع، در مقایسه با Squarespace کمی محبوب تر است.

صفحه اصلی Wixصفحه اصلی Wixصفحه اصلی Wix

Wix یک محصول SaaS است درست مانند Squarespace. این بدان معناست که در مورد سهولت نصب و راه اندازی نیز مزایای مشابهی خواهید داشت.

از نظر طراحی، بیش از 900 قالب رایگان و قابل تنظیم برای استفاده شما در دسترس است. قالب ها با بهینه سازی برای همه نوع استفاده در ذهن ایجاد شده اند.

همچنین می توانید از سازنده وب سایت برای ایجاد یک وب سایت از ابتدا استفاده کنید. می توانید یک وب سایت برای فروش آنلاین محصولات، راه اندازی یک وبلاگ ساده یا برای سازماندهی رویدادها ایجاد کنید.

کل فرآیند استفاده از Wix برای ایجاد وب سایت ها بدون دردسر است و نیازی به نگرانی در مورد خرابی یا مشکلات تعمیر و نگهداری نخواهید داشت.

در مقایسه Wix با وردپرس می‌توانید درباره ابزار بیشتر بخوانید.

جریان وب

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید وب سایت هایی ایجاد کنید که در آن کنترل مطلق بر ظاهر و ظاهر عناصر مختلف در یک صفحه وب داشته باشید؟ Webflow یک جایگزین عالی برای وردپرس برای شما خواهد بود.

صفحه اصلی Webflowصفحه اصلی Webflowصفحه اصلی Webflow

در حالی که می‌توانید طرح‌های وب‌سایت خود را از ابتدا در Webflow ایجاد کنید، همچنین گزینه‌ای برای استفاده از برخی تم‌های رایگان و ممتاز از پیش ساخته شده برای سفارشی‌سازی بیشتر وجود دارد.

می‌خواهم اشاره کنم که کنترل دقیق بر تمام جنبه‌های وب‌سایت شما در Webflow به قیمت یک منحنی یادگیری شدید است. اگر تازه کار هستید، احتمالاً این یک چالش خواهد بود.

شما می توانید انواع مختلفی از تعاملات و انیمیشن ها را به عناصر موجود در صفحه وب اضافه کنید تا آن را زنده تر و جالب تر کنید.

این پلتفرم برای عملکرد سئو بهینه شده است و به افراد امکان می دهد در تولید محتوا با یکدیگر همکاری کنند.

این پست مقایسه Webflow و WordPress را بخوانید تا ایده بهتری از پلتفرم پیدا کنید.

جایگزین های تجارت الکترونیک وردپرس

تمام سازندگان وب سایتی که در بالا ذکر کردم نیز می توانند برای ایجاد وب سایت های تجارت الکترونیک استفاده شوند. همچنین می توانیم به راحتی یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات خود با استفاده از افزونه WooCommerce وردپرس راه اندازی کنیم.

با این حال، جایگزین های دیگری وجود دارد که به طور خاص برای فروش محصولات در نظر گرفته شده اند که ارزش بررسی دارند.

Shopify

Shopify یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی است که می‌خواهید زمانی که می‌خواهید یک وب‌سایت برای فروش آنلاین محصولات راه‌اندازی کنید، از آن استفاده کنید. این وب سایت ادعا می کند که 10٪ از کل تجارت الکترونیک ایالات متحده را اداره می کند.

صفحه اصلی Shopifyصفحه اصلی Shopifyصفحه اصلی Shopify

شما باید زمان بسیار کمی را برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک خود با Shopify صرف کنید. تم های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، بنابراین لازم نیست از ابتدا شروع کنید. با این حال، همچنان می‌توانید فروشگاه را به گونه‌ای شخصی‌سازی کنید که به آن حس شخصی بدهید.

فروشگاه برنامه Shopify دارای چندین افزونه برای کمک به شما در جنبه های مختلف تجارت الکترونیک مانند dropshipping، بازاریابی، بررسی محصول یا فروش محصولات در مکان هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام است.

نیازی به نگرانی در مورد نگهداری، امنیت یا مقیاس پذیری وب سایت نیست زیرا Shopify تمام این موارد را برای شما انجام می دهد.

آیا می خواهید در مورد Shopify بیشتر بخوانید؟ این مقایسه دقیق Shopify با وردپرس را بخوانید.

پرستاشاپ

همه نمی خواهند که کنترل کامل فروشگاه آنلاین خود را فدای فرآیند نصب سریع و سهولت استفاده کنند. اگر شما یکی از این افراد هستید، ممکن است پرستاشاپ را جایگزینی عالی برای وردپرس بدانید.

صفحه اصلی پرستاشاپصفحه اصلی پرستاشاپصفحه اصلی پرستاشاپ

درست مانند وردپرس، پرستاشاپ نیز منبع باز است، اما تمرکز اصلی آن بر روی یک فروشگاه تجارت الکترونیکی به جای یک CMS تمام عیار برای ایجاد وب سایت های عمومی است.

برای استفاده از پرستاشاپ نیازی به رعایت الزامات فنی خاصی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید پشتیبانی از سرورهای PHP، MySQL و Apacha یا Nginx مشابه وردپرس است.

جامعه ای پر رونق با بیش از 1 میلیون کاربر و هزاران توسعه دهنده آماده کمک به شما وجود دارد. همچنین یک بازار رسمی وجود دارد که می توانید از آن برای خرید ماژول ها و قالب های پرستاشاپ برای شروع سریع استفاده کنید.

اسنپ ​​کارت

من از Snipcart برای توسعه یک فروشگاه آنلاین برای یکی از مشتریانم استفاده کردم و آنچه را که این سرویس ارائه می داد دوست داشتم. همانطور که صفحه اصلی نشان می دهد، می توانید از Snipcart برای افزودن سبد خرید به هر وب سایتی با کتابخانه جاوا اسکریپت و مقداری HTML استفاده کنید.

صفحه اصلی Snipcartصفحه اصلی Snipcartصفحه اصلی Snipcart

استفاده از Snipcart مزایای متعددی دارد. دو مورد از آنها سهولت راه اندازی و ادغام کامل با یک وب سایت موجود بدون دردسر زیاد است. نیازی به شروع تازه و اتلاف وقت نیست.

همچنین گزینه های سفارشی سازی زیادی برای فروشگاه خود و همچنین صفحه پرداخت و غیره دریافت می کنید. کارکنان پشتیبانی نیز بسیار مفید بودند. می توانید این سرویس را به صورت رایگان تست کنید و زمانی که تصمیم به آنلاین شدن گرفتید پرداخت را شروع کنید.

جایگزین های متن باز CMS وردپرس

در نهایت، من می خواهم به دو گزینه متن باز برای وردپرس اشاره کنم در صورتی که می خواهید کنترل کامل بر تمام جنبه های وب سایت خود داشته باشید.

جوملا

اگرچه جوملا به اندازه وردپرس محبوب نیست، اما جوملا پلتفرم انتخابی برای توسعه وب سایت برای افراد زیادی است. بیش از 2 میلیون وب سایت فعال وجود دارد که از جوملا استفاده می کنند.

صفحه اصلی جوملاصفحه اصلی جوملاصفحه اصلی جوملا

یکی از بزرگترین مزایای جوملا این است که کاملا رایگان و متن باز است، بنابراین شما کنترل مطلق بر وب سایتی که ایجاد می کنید دارید.

CMS با بیش از 70 بسته ترجمه در هسته خود، پشتیبانی عالی چند زبانه را ارائه می دهد. ویژگی‌های زیادی مانند نسخه‌سازی محتوا، زمان‌بندی و مدیریت که در CMS انتظار دارید را دریافت می‌کنید. ویرایشگر WYSIWYG همراه جوملا از کشیدن و رها کردن مستقیم تصاویر به داخل محتوا پشتیبانی می کند.

مقاله ما را بررسی کنید مقایسه وردپرس و جوملا.

دروپال

دروپال پس از وردپرس و جوملا، سومین سیستم مدیریت محتوای محبوب است. بسیاری از سازمان ها و شرکت های دولتی معروف مانند ناسا، دکتر ردی و غیره از دروپال برای ایجاد وب سایت خود استفاده می کنند. پس مطمئن باشید، حتی اگر چیز زیادی در مورد آن نشنیده باشید، می توانید با اطمینان کامل از این پلتفرم استفاده کنید.

صفحه اصلی دروپالصفحه اصلی دروپالصفحه اصلی دروپال

دروپال در آخرین نسخه خود تمرکز زیادی بر روی بسیار در دسترس بودن و ارائه پشتیبانی چند زبانه داشته است. اگر در تلاش برای دستیابی به تعداد زیادی از مخاطبان هستید، این خبر خوبی است.

در پشت صحنه، دروپال با PHP نوشته شده است و می تواند با MySQL یا MariaDB برای هر نیاز پایگاه داده کار کند. در صورت تمایل می توانید از PostgreSQL یا SQLite نیز استفاده کنید. همچنین بر روی هر وب سروری که نسخه PHP مناسب نصب شده باشد کار می کند. این اساساً به این معنی است که شما در مورد مشکلات نصب نگران نخواهید بود.

برخی از مواردی که در دروپال می‌خواهید شامل پشتیبانی آن از نوع محتوای قدرتمندتر و انعطاف‌پذیرتر و گزینه‌های کنترل دسترسی است.

ما همچنین یک مقاله عمیق داریم مقایسه وردپرس و دروپال.

افکار نهایی

توسعه وب در دهه گذشته مسیر طولانی را طی کرده است. در حال حاضر ابزارها و خدمات زیادی در اطراف وجود دارد که به شما در ایجاد یک وب سایت کمک می کند. می‌توانید انتخاب کنید که مسیر منبع باز را طی کنید یا از محصولات محبوب SaaS مانند Squarespace، Shopify یا Snipcart استفاده کنید.

من پیشنهاد می کنم قبل از اینکه زمان و منابع خود را به طور کامل اختصاص دهید، در مورد هر یک از جایگزین هایی که دوست دارید تحقیقات بیشتری انجام دهید.