آیا ارزش آن را دارد که امسال یک برند را به روز کنیم؟ آیا رفرش برند همان برندسازی مجدد است؟ چگونه برای تجدید نام تجاری برنامه ریزی می کنید؟ ما همه پاسخ ها را داریم.

طی چند ماه گذشته، بسیاری از برندهای محبوب، پیشرفت‌های جدیدی را در هویت برند خود ارائه کردند. برخی از آنها ظریف بودند و برخی دیگر دیرتر از موعد مقرر. و نقش بزرگی در حفظ و افزایش قیمت سهام آن برندهای بزرگ داشت.

هر کسب‌وکاری باید هر از چند گاهی به‌روزرسانی برند را در نظر بگیرد. این در مورد ایجاد اخبار، قیمت سهام، یا حتی ایجاد تغییرات به خاطر آن نیست، بلکه همه چیز مربوط به ماندن در بازاری است که به سرعت در حال تحول است.

امروز، این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد و متوجه خواهیم شد که تازه سازی برند چیست. و همچنین چک لیست بازخوانی برند را برای کمک به برنامه ریزی و اجرای تازه سازی شما پوشش خواهیم داد.

چرا یک نام تجاری تازه می شود؟

رفرش برند چیست

برای اکثر برندها، تجدید برند بخشی از استراتژی تجاری آن است. مانند به‌روزرسانی قیمت، بسته‌بندی یا مجموعه محصولات، آنها هر از چند گاهی برند را اصلاح می‌کنند تا تغییرات لازم را برای به‌روز ماندن با روندهای فعلی و همچنین رشد با بازار ایجاد کنند.

در حالی که ایجاد هرگونه تغییر در یک برند می تواند مخاطره آمیز باشد، همچنین حفظ اعتبار و ارتباط برند ضروری است. مثلا، پپسی یک برند تازه کرد در سال 2023، این اولین به روز رسانی آنها در 14 سال گذشته و مدت طولانی است.

نکته کلیدی این است که برای ایجاد تغییرات، سازگاری با برند را حفظ کنید و منتظر نمانید تا کسب و کار شروع به از دست دادن درآمد کند.

برند Refresh در مقابل Rebrand

تجدید نام تجاری به اندازه انجام تغییر نام تجاری پیچیده نیست. تازه کردن یک برند در مورد به روز رسانی و بهبود عناصر موجود برند مانند هویت برند، پیام اصلی و هدف برای همراهی با زمان ها و روندهای در حال تغییر است.

تغییر نام تجاری فرآیند بسیار پیچیده تری است. این در مورد تغییر تمرکز و چشم انداز برند است. این شامل بازنگری کامل هویت برند، بازار هدف و استراتژی کلی برند است.

تجدید برند کاری است که باید هر از گاهی انجام شود. تغییر نام تجاری برای زمانی است که شما به طور کامل کسب و کار خود را تغییر دهید و موقعیت بازار را تغییر دهید.

5 نمونه بازنگری برند عالی

بهترین راه برای درک آنچه که یک برند به روز می شود، نگاهی به برخی از نمونه های دنیای واقعی است.

1. پپسی

پپسی رفرش

تازه سازی برند پپسی یکی از بهترین‌هایی بود که در سال‌های اخیر دیده‌ایم. پپسی یک برند نمادین است، اما برای تطبیق با روندهای طراحی کنونی و دنیای دیجیتال، به شدت نیاز به تجدید دارد. این تجدید برند کاملاً با بازار فعلی و درک مخاطبان مطابقت دارد.

2. پرینگل

ریبرند پرینگلز

چه زمانی پرینگز با رفرش برندی عرضه شد که طلسم نمادین آن را تغییر داد، اکثر طرفداران راضی نبودند. با این حال، نام تجاری قدیمی در برخی مواد بازاریابی عالی به نظر نمی رسید. این ظاهر جدید و مینیمال همان چیزی است که برند برای بیان بهتر خود به ویژه در پلتفرم های دیجیتال به آن نیاز داشت.

3. 7-یازده

اسلورپی

7-Eleven ظاهر و احساس برند محبوب نوشیدنی خود را تازه کرد. اسلورپی با حال و هوای رنگارنگ تر و زنده تر. تمرکز اصلی این رفرش برند جلب توجه نسل جدید بود.

4. کرافت

تک آهنگ های کاردستی

مجردهای کرافت با ارتقای طراحی بسته بندی آن، نه تنها در بیرون، بلکه در داخل، یک برند بسیار مورد نیاز را تازه کرد. کاملاً با روندهای طراحی مدرن مطابقت دارد و همچنین پر جنب و جوش تر به نظر می رسد.

5. Reddit

اصلاح reddit

تازه کردن هویت برند Reddit یکی دیگر از اصلاحات عالی بود که اخیراً دیدیم. ظاهر سه بعدی تری به آواتار خود داد و آرم ها و عناصر برند را تازه کرد تا مدرن تر به نظر برسند.

چک لیست بازخوانی برند

ایجاد یک برنامه ساختاریافته کلید تازه سازی موفق برند است. در اینجا چند چیز وجود دارد که باید در چک لیست بازخوانی برند خود داشته باشید.

مرحله 1: تعیین اهداف واضح

با تجدید برند چه چیزی می خواهید به دست آورید؟ فرآیند را با پرسیدن این سوال شروع کنید. سپس برای رسیدن به اهداف خاصی که به رشد نام تجاری شما کمک می کند، عمیق تر بگردید.

برای مثال رفرش برند 7-Eleven Slurpee را در نظر بگیرید. هدف آنها از تازه سازی برند بسیار مشخص بود. این برای رسیدن به یک مخاطب جدید و جوانتر بود.

مرحله 2: در مورد رقابت خود تحقیق کنید

هنگامی که اهداف روشنی برای تجدید برند خود تعیین کردید، به رقبای خود نگاه کنید تا ببینید آنها برای رسیدن به آن اهداف چه کرده اند. یا، اگر از رقبا جلوتر هستید، حتی می‌توانید زاویه‌ای برای از بین بردن رقابت با به‌روزرسانی برند خود ایجاد کنید.

مرحله 3: از روندهای فعلی الهام بگیرید

همچنین بازار و روندهای فعلی را زیر نظر داشته باشید. آنچه را که مصرف کنندگان در این روزها به آن علاقه دارند در مقایسه با آنچه قبلاً دوست داشتند، شناسایی کنید. سعی کنید پروژه هایی بسازید تا روندهایی را پیدا کنید که برای مدت طولانی دوام داشته باشند. زیرا اکثر روندهای بازار خیلی سریع می آیند و می روند.

مرحله 4: به روز کردن هویت برند

تازه کردن عناصر بصری هویت برند شما بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت و توجه را به خود جلب می کند. به همین دلیل است که برخی از برندها برای ایجاد اخبار و تبلیغات در اطراف برند عجله می کنند تا خیلی زود به روزرسانی برند را انجام دهند.

شما می توانید از آنها یاد بگیرید نام تجاری ناموفق تجدید می شود در مورد کارهایی که نباید انجام داد در عوض، بر تقویت هویت برند موجود تمرکز کنید تا آنها را برای دوران مدرن بهتر و مناسب تر کنید.

مرحله 5: تازه کردن حضور دیجیتال

هنگام انجام یک به‌روزرسانی برند، باید مطمئن شوید که تغییرات برای هر دو پلتفرم چاپی و دیجیتال مناسب هستند. این شامل در نظر گرفتن ظاهر وب سایت، حضور در رسانه های اجتماعی و حتی استراتژی سئو می شود.

مرحله 6: قرار دادن همه چیز برای آزمایش

قبل از انتشار عمومی با رفرش برند، بازار را آزمایش کنید. یک گروه متمرکز بگیرید و نظرسنجی و نظرسنجی انجام دهید تا درک عمومی را درک کنید. برخی از برندها حتی مردم را در فرآیند تجدید برند خود مشارکت می دهند.

مطمئن شوید که تمام سیستم های مناسب برای تجزیه و تحلیل معیارهای به روز رسانی نام تجاری خود را در اختیار دارید.

مرحله 7: یک راه اندازی موفق برنامه ریزی کنید

تیم بازاریابی خود را برای راه اندازی مجدد برند آماده کنید. برای اینکه راه اندازی شما بدون مشکل پیش برود و بیشترین تأثیر را داشته باشد، هفته ها قبل از تاریخ راه اندازی، تبلیغات تبلیغاتی را شروع کنید. مواد بازاریابی و کمپین‌های روابط عمومی را ایجاد کنید تا فراتر از رسانه‌های مطبوعاتی باشید و به مخاطبان در پلتفرم‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

در نتیجه

به خاطر داشته باشید که فرآیند به روز رسانی برند درگیر چیزهای بیشتری است. ما فقط اصول اولیه را پوشش دادیم و مراحل بسیار بیشتری برای ایجاد یک تجدید برند موفق وجود دارد.

امیدواریم راهنمای ما به شما کمک کند تا بفهمید که به‌روزرسانی برند چیست و آیا برند شما در حال حاضر به آن نیاز دارد یا خیر.

همچنین، مهم است که به یاد داشته باشید که تجدید برند فقط برای برندهای بزرگ شرکتی نیست. حتی اگر یک فروشگاه محلی کوچک دارید، می‌توانید از انجام یک نوسازی برند، به‌ویژه برای رقابت با مارک‌های بزرگ بهره ببرید.